Bachelor of Arts: Sociology / Community Development

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Kentekenbewijs nr. 2001 / HE08 / 006. SAQA ID: 87406. (376 CREDITS)


Deze kwalificatie helpt studenten een diepgaand begrip te krijgen van sociologische theorieën. De student zou in staat zijn om deze theorieën te analyseren en te evalueren met betrekking tot zaken als armoede, globalisering, conflicten, milieu en geslacht, met speciale aandacht voor Zuid-Afrika en het Afrikaanse continent. De kwalificatie biedt de studenten ook praktische vaardigheden op het gebied van gemeenschap, intercultureel en sociaal onderzoek.


Toelatingseisen

  • Nationaal Senior Certificaat met een bachelorpas of een equivalent;
  • Rijbewijs (met universitaire vrijstelling) of gelijkwaardig;
  • Hoger certificaat of een geavanceerd certificaat of diploma op een verwant gebied.


Alternatieve toelatingsvoorwaarden

  • Een nationaal Senior Certificate of National Certificate Vocational met een diplomapas (of equivalent) gecombineerd met de resultaten van de National Benchmark Test (NBT);
  • Volwassen leeftijd van 23 jaar en ouder tijdens het eerste jaar van studies en een nationaal senior certificaat (of equivalent);
  • De voorwaarden van het Erkenning van Prior Learning (RPL) beleid voor toegang en de resultaten van de NBT zijn bepalende factoren voor toelating. Neem contact op met het Admissions Office over RPL;
  • Volwassen studenten (45 jaar of later) kunnen worden toegelaten, bepaald door de RPL-voorwaarden en de resultaten van de NBT.


Tijdsverbintenis

  • Minimaal drie jaar;
  • Maximaal zes jaar parttime;
  • Op de campus en online;
  • Invoer in januari en juli.

Laatst bijgewerkt op nov 2018

Over de school

Cornerstone is an independent, not-for-profit higher education institution engaged in teaching and learning in service of others, to advance human dignity and social justice for all.

Cornerstone is an independent, not-for-profit higher education institution engaged in teaching and learning in service of others, to advance human dignity and social justice for all. Lees Minder