Bachelor of Arts in Advertising (Honours)

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Overzicht

Xiamen University is de pionier van het onderwijs op het gebied van reclame in China sinds haar oprichting in 1983. Ons programma aan de Xiamen University Malaysia biedt een uitgebreide verkenning van reclame, public relations, geïntegreerde marketingcommunicatie, branding, digitale marketing, strategische communicatie, evenementenbeheer en andere praktische cursussen. Met cursussen kunnen studenten vaardigheden verwerven en oefenen in gesimuleerde situaties en, indien van toepassing, met professionele klanten. Studenten zullen leren om kritisch en strategisch denken te combineren met onderzoek en creativiteit om effectieve boodschappen aan een gericht publiek namens een klant te leveren. Elke student kan zich specialiseren in het creatieve of het accountbeheer van het bedrijf nadat ze een basis hebben ontwikkeld in beide gebieden.

Ons vaardighedencurriculum begint met een brede training in de professionele praktijkgebieden van massacommunicatie en in breed toepasbare vaardigheden zoals data-analyse en visualisatie. We geloven dat ons programma een ongeëvenaarde combinatie van vaardighedentraining, theoretisch leren en praktijkervaring biedt. Dientengevolge verlaten onze afgestudeerden als bekwame beoefenaars, kritische denkers, probleemoplossers en vernieuwers.

Programma Hoogtepunten

  • Het programma ondersteunt de rol van communicatie, zowel lokaal als wereldwijd, in de hedendaagse verbonden wereld.
  • Een stimulerend en toekomstgericht academisch curriculum dat reclame en public relations integreert.
  • De ontwikkeling van professionaliteit en de mogelijkheid voor praktische leerervaringen met de industrie.

Hoofdcursussen aangeboden

Belangrijke kerncursussen

  • Geschiedenis van media
  • Inleiding tot nieuwe mediastudies
  • Inleiding tot reclame
  • Inleiding tot massacommunicatie
  • fotografie
  • Visueel communicatieontwerp
  • Creatief adverteren
  • Media- en communicatierecht
  • Adverteren Copywriting
  • afzet
  • Tv-reclames en promoties
  • Merkmanagement
  • Adverteren Workshop
  • Planning en evaluatie van public relations-campagnes
  • Advertentiepsychologie
  • Organisatorische communicatie
  • Public Relations Workshop
  • Onderzoeksmethodologie / Media-onderzoek
  • Ontwerp bedenken
  • Final Year Project
  • Stage

Grote keuzevakken

  • Uitzending en filmtermijn
  • Interculturele communicatie
  • Inleiding tot internationale communicatie
  • Strategische communicatieplanning
  • Sociale media en public relations
  • Nieuwe mediamarketing
  • Mobiele marketing
  • Gegevensanalyse in digitale creatieve industrieën

Carrièremogelijkheden

  • Reclame, public relations en full-service bureaus;
  • Interne communicatie-afdelingen bij bedrijven en non-profitorganisaties;
  • Overheidsinstanties en bureaus;
  • Wetgevende kantoren;
  • Politieke campagnes;
  • Speciale evenementenorganisaties;
  • Hoger onderwijs;
  • De media-industrie (webproperty's, sociale mediasites, tv-netwerken, tijdschriften, radionetwerken);
  • Andere organisaties met creatieve, marketing of media-afdelingen.

Toelatingseisen

STPM
Laatst bijgewerkt op mrt 2019

Over de school

Xiamen University Malaysia (XMUM) is the first overseas campus set up by a renowned Chinese university and the first Chinese university branch campus in Malaysia. Located in the vicinity of Bandar Kot ... Lees meer

Xiamen University Malaysia (XMUM) is the first overseas campus set up by a renowned Chinese university and the first Chinese university branch campus in Malaysia. Located in the vicinity of Bandar Kota Warisan, Sepang, Selangor, it's just 15 minutes ride from the country's administrative center of Putrajaya or 45 km southwest of Kuala Lumpur. Lees Minder