Bachelor of Arts in Management

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Onderwijsprogramma Doelstellingen

Het doel van het programma is:

  • Bied studenten kennis van verschillende managementkwesties.
  • Bieden praktische professionele vaardigheden, noodzakelijk voor de keuze, ontwikkeling en implementatie van managementsystemen.
  • Bieden analytische, beoordeling, modellering en andere belangrijke vaardigheden, die kunnen worden gebruikt tijdens de professionele carrière van een afgestudeerde, en ook het oplossen van verschillende managementproblemen.

Leerresultaten

Volgens de programmadoelstellingen zullen de studenten de volgende leerresultaten hebben:

Professionele kennis en bewustzijn

Aan het einde van het programma kan de student:

  1. De economische fenomenen en processen beschrijven die zich voordoen op het gebied van productie, distributie, uitwisseling en consumptie, en hun evolutie in de loop van de tijd verklaren;
  2. De basisbenaderingen van business-to-business haalbaarheid, up-to-date resourceplanning en moderne technologieën introduceren;
  3. Bestaande benaderingen presenteren voor het boekhouden, analyseren en voorspellen van de resultaten van de activiteiten van de organisaties;
  4. Om problemen te identificeren die verband houden met de strategieontwikkeling, implementatie en verschillende aspecten van management van de organisatie;
  5. De eigenaardigheden van verschillende sectoren van de economie en hun beheer presenteren, evenals de bestaande voorschriften en benaderingen van openbaar bestuur en lokaal zelfbestuur;
  6. De meest gebruikte richtingen presenteren van moderne probabilistische, optimalisatie-, statistische, econometrische en andere methoden;
  7. De meest gebruikte gespecialiseerde computerprogramma's presenteren, evenals de belangrijkste aanwijzingen voor hun toepassing voor economische analyse;
  8. Bespreek de implicaties om basisconcepten van micro- en macro-economie, problemen van mondiale en lokale markten te interpreteren.

Praktische professionele vaardigheden

Aan het einde van het programma kan de student:

  1. Om haalbaarheidsstudies voor bedrijven te maken en verschillende rapporten in te dienen;
  2. Om de economische efficiëntie van de activiteiten van de organisatie te evalueren;
  3. Om te ontwerpen en deel te nemen aan de uitvoering van verschillende bedrijfsplannen door het werk effectief te organiseren als groepslid en als groepsleider;
  4. Om een verscheidenheid aan strategieën, hulpmiddelen te kiezen, door professionele analyse en berekeningen om de effectiviteit van genomen managementbeslissingen te vergroten;
  5. Om relevante computerpakketten te gebruiken om verschillende professionele problemen op te lossen;
  6. Het ontwerpen van een effectief managementsysteem voor de organisatie, waarmee de efficiëntie van alle bronnenbeheer wordt verbeterd;
  7. Om de eigenaardigheden en beheersmechanismen van afzonderlijke sectoren van de economie en van de hele economie te identificeren.

126413_pexels-photo-1438072.jpegBuro Millennial / Pexels

Programma Curriculum Overzicht

Cursusinhoud voor jaar 1, semester I:

  • Armeense taal en cultuur van spraak -1
  • Kwesties van Armeense geschiedenis -1
  • Vreemde taal -1
  • Russische taal-1
  • Basisprincipes van IT-implementatie
  • Basisprincipes van ecologie en milieu
  • Civiele bescherming en noodhulp aan de bevolking
  • Lichamelijke opvoeding
  • Theorie van Economie-1
  • Hogere wiskunde-1

Opleidingsonderdelen voor jaar 1, semester II:

  • Armeense taal en cultuur van spraak -2
  • Kwesties van Armeense geschiedenis -2
  • Vreemde taal -2
  • Russische taal-2
  • Theorie van Economie-2
  • Hogere wiskunde-2
  • Basisprincipes van management
  • Economie Informatica
  • Lichamelijke opvoeding

Cursusinhoud voor jaar 2, semester I:

  • Toegepaste statistieken en gegevenswerk
  • Grondbeginselen van het recht
  • Lichamelijke opvoeding
  • Wiskundemethoden in operationeel onderzoek
  • Theorie van waarschijnlijkheid
  • Geschiedenis van economische theorieën
  • Nationale economie
  • Economie van de dienstensector
  • Vreemde taal in het bedrijfsleven
  • Keuzevak- (student moet 2 van de volgende vakken kiezen)
  • Basics of Culturology
  • Basics of Religion
  • Basics of Ethics
  • Moderne natuurconcepten
  • Basis van logica
  • Grondbeginselen van politieke wetenschappen
  • Basics of Sociology
  • Basics of Psychology

Opleidingsonderdelen voor jaar 2, semester II:

  • Grondbeginselen van de wijsbegeerte
  • Lichamelijke opvoeding
  • Modellering van economische situaties
  • Statistieken
  • Wereld economie
  • Strategische planning
  • Computer praktijk
  • Econometrie -1
  • Productiemanagement

Opleidingsonderdelen voor jaar 3, semester I:

  • Internationale economie
  • Micro-economie
  • Econometrie -2
  • Management accounting
  • Finances
  • Keuzevak (1 van volgende vakken)
  • Internationale zaken
  • E-trade
  • Keuzevak (1 van volgende vakken)
  • Kenniseconomie
  • Project management
  • Cursussen - 1

Opleidingsonderdelen voor jaar 3, semester II:

  • Economie van entiteiten
  • Macro-economie
  • Accounting
  • Risicomanagement
  • Keuzevak (1 van volgende vakken)
  • Constitutionele economie
  • Logistiek
  • Keuzevak (1 van volgende vakken)
  • Innovatie Management
  • Staats- en gemeentebeheer
  • Keuzevak (1 van volgende vakken)
  • Belastingssysteem van RA
  • Agrarische sectoreconomie
  • Keuzevak (1 van volgende vakken)
  • Psychologie van management
  • Basisprincipes van crisisbeheersing
  • Cursussen - 2

Opleidingsonderdelen voor jaar 4, semester I:

  • bank
  • Human Resources en arbeidseconomie
  • Beheer
  • afzet
  • Regering van economie
  • Bedrijfsmanagement

Opleidingsonderdelen voor jaar 4, semester II:

  • Professionele stage
  • BA afstudeerscriptie
  • verkiesbaarheid
  • Aanvragers moeten voldoende kennis hebben van het Engels, middelbare schooldiploma.

Aanvraagproces en benodigde documenten

Het aanvraagproces wordt uitgevoerd in overeenstemming met de toelatingsregels van de bachelor- en masteropleidingen van de Yerevan State University .

Buitenlandse burgers die een toelating aanvragen aan de Yerevan State University (YSU) moeten het volgende verstrekken:

  1. Aanvraagformulier: href = "http://edu.am/index.php/en/documents/index/153
  2. Een toelatingsverklaring: href = "http://edu.am/index.php/en/documents/index/153
  3. Een CV in het Engels, Armeens of Russisch
  4. 2 gecertificeerde kopieën van paspoort (bevestigd door Armeense ambassade of vertegenwoordiger van het Armeens consulaat. Burgers uit GOS-landen kunnen alleen notariële vertalingen leveren). Het eerste exemplaar is voor Yerevan State University , het tweede exemplaar is nodig voor een verblijfsvergunning voor studenten.
  5. Kopie van eerdere academische certificaten (diploma's) en transcripties (bevestigd door Armeense ambassade of Armeens consulaatvertegenwoordiger. Burgers uit GOS-landen kunnen alleen notariële vertalingen leveren).
  6. Notariële en geverifieerde kopie van de geboorteakte, vertaald in het Armeens.
  7. 2 originele kopieën van het algemene gezondheidscertificaat (dit certificaat kan worden verstrekt door elke Armeense medische instelling). Het eerste exemplaar is voor Yerevan State University , het tweede exemplaar is nodig voor een verblijfsvergunning voor studenten.
  8. 8 foto's (3/4)

Adres voor het passeren van documenten: ministerie van Onderwijs, Wetenschap, Cultuur en Sport. Adres: 3 Vazgen Sargsyan, Yerevan (overheidshuis N2, 3 verdieping, 311 of 315). Telefoon 37410563264, e-mail: s ecretariat@edu.am , info@edu.am .

Je kunt ook documenten voor toelating doorgeven aan de afdeling Buitenlandse Studenten van Yerevan State University . Adres: 1 Alex Manookian, Yerevan, (YSU Central Building, 408, afdeling Buitenlandse studenten, telefoon 37410555244, e-mail: foreignstudent@ysu.am ).

Als u de documenten doorgeeft aan het ministerie, kan na enkele dagen informatie over de antwoorden worden gegeven op de afdeling Buitenlandse studenten van Yerevan State University van Yerevan State University . Adres: 1 Alex Manookian, Yerevan, (YSU Central Building, 408, afdeling Buitenlandse studenten, telefoon 37410555244, e-mail: foreignstudent@ysu.am ).

Belangrijke data

Voor BA- en MA-studenten loopt de periode voor het passeren van documenten van 1 juni tot 15 augustus. De lessen beginnen op 1 september.

Voor BA- en MA-studenten per brief, loopt de periode voor het passeren van documenten van 1 juni tot 10 oktober.

Voor de voorbereidende cursussen van buitenlandse studenten is de toelating van documenten van 1 juni tot 1 oktober. De lessen beginnen op 1 oktober.

Collegegeld

1.300.000 AMD (ongeveer 2730 USD volgens de huidige wisselkoers van de Centrale Bank van Armenië) per academisch jaar.

Armeens visum

Informatie over het verkrijgen van een Armeens visum wordt verstrekt op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken van Armenië ( href = "https://www.mfa.am/en/visa/ ). Bij aankomst in Armenië noodzakelijke informatie en hulp voor een verblijfsvergunning wordt verzorgd door het ministerie van buitenlandse studenten van de Yerevan State University .

accommodatie

Accommodatie kan worden verstrekt in de slaapzaal van de Yerevan State University na het ondertekenen van een overeenkomst met YSU. Prijzen van slaapzaal:

  • 1 eenpersoonskamer voor 1 persoon - 55.000 AMD (ongeveer 115 USD),
  • 1 eenpersoonskamer voor 2 personen - 45.000 AMD (ongeveer 94 USD),
  • 2 kamers voor 3 personen - 40.000 AMD (ongeveer 84 USD),
  • 2 kamers voor 4 personen - 35.000 AMD (ongeveer 73 USD).

De kamers hebben slaapkamers. De keuken is algemeen voor elke verdieping.

Studenten kunnen ook zelf appartementen huren in Jerevan.

Beurzen

Beurzen zijn niet bedoeld voor het volgende academiejaar.

Je kunt hier meer informatie vinden over cursussen, specialiteiten, collegegeld: href = "http://ysu.am/entrant/en/Foreign-Citizens

Laatst bijgewerkt op December 2019

Over de school

Yerevan State University provides high-quality education to ensure the competitiveness of its graduates in the local, as well as the global labour market. To deal with contemporary challenges and to e ... Lees meer

Yerevan State University provides high-quality education to ensure the competitiveness of its graduates in the local, as well as the global labour market. To deal with contemporary challenges and to effectively accomplish its educational mission, YSU continuously upgrades the profile and content of its educational programmes, applies modern teaching and learning methods, and provides students with effective support services. Lees Minder