Bachelor of Arts in communicatie en mediastudies (CMS)

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

Bachelor of Arts in communicatie en mediastudies (CMS)

De Bachelor of Arts in communicatie en mediastudies (CMS) legt de nadruk op opleiding in de vrije kunsten: literatuur, theater, kunst, filosofie en talen. Het vermogen om goed te schrijven en te spreken, kritisch te denken over verschillende media en communicatiemodi en geschreven, visuele en multimediateksten te herkennen - dit soort brede, flexibele vaardigheden verrijken het leven van afgestudeerden. Bovendien bieden deze vaardigheden de afgestudeerden de tools die ze nodig hebben om te gedijen in beroepen die worden gerevolutioneerd door snel evoluerende en digitale mediatechnologieën.

  • Was Engels, kunst of theater jouw favoriete les op de middelbare school?
  • Was je betrokken bij de schoolkrant, het jaarboek of de debatclub?
  • Vind je het leuk om foto's te maken of video's te maken? Ben je enthousiast over het ontwerpen van webpagina's?
  • Ben je gepassioneerd over schrijven, lezen of films?

Als dat zo is, ben jij het soort persoon dat kan gedijen in ons programma!

Industrie Outlook

Waar zijn de CMS-afgestudeerden van Clayton State University vandaag? Je vindt ze misschien over verhalen voor de New York Times en Sports Illustrated, die voor Cox Media Group werken, hun eigen videoproductiebedrijf beginnen, door de gelederen van een lokaal public relationsbureau stijgen en hun lokale gemeenschappen bedienen in de non-profit- of publieke sector, of het bijwonen van graduate school.

Als professional in communicatie en media zou je kunnen werken in televisie- of radio-uitzendingen, muziekproductie, reclame of public relations; schrijven voor een krant of tijdschrift; social media marketing campagnes ontwerpen; toonaangevende trainingsworkshops; of het beheren van afdelingen voor verkoop of human resources.

Leerresultaten

Afgestudeerden van het BA-programma in communicatie en mediastudies zullen de volgende kenmerken vertonen:

  1. Communiceer effectief met behulp van meerdere communicatiekanalen;
  2. Primair en secundair onderzoek uitvoeren naar mediaproducten en communicatieve praktijken;
  3. Kritisch analyseren van de esthetische dimensies en gelaagde betekenissen van vroegere en huidige communicatie- en mediaproducten;
  4. Begrijp theoretische perspectieven op communicatie, media en wereldwijde cultuur;
  5. Pas media-esthetiek toe op de productie van communicatievoertuigen met behulp van geschikte technologieën; en,
  6. Demonstreer een begrip van ethische theorieën, professionele standaarden en juridische beperkingen in communicatie- en mediabranden.

Carrièremogelijkheden

De major Communication and Media Studies bereidt studenten voor op een loopbaan in een aantal van de snelstgroeiende sectoren van de lokale en nationale economie.

Atlanta: de plek voor communicatie en media-professionals

  • Thuisbasis voor grote werkgevers als Turner Broadcasting, Cumulus Media, Tyler Perry Studios, Coca-Cola, Home Depot, UPS en Delta
  • Een van de top vijf steden in de VS voor mediakennis (The Balance)
  • Tientallen public relations bedrijven in het stedelijk gebied (Clutch)
  • 80 radiostations binnen luisterbereik van de stad (Radio-Locator)
  • Meer dan 3.200 voltijdbanen bij de 50 beste advertentie- en marketingbedrijven in Atlanta (AJC)
  • Meer dan 150 opnamestudio's en 20.000 banen in de muziekindustrie (GDEcD)
  • Meer dan 2.000 film- en televisieproductiegerelateerde bedrijven (GDEcD)

concentraties

Media ontwerp en productie
Communicatieprofessionals hebben verschillende ervaringen nodig, waaronder afdrukken, nog steeds fotografie, audio en video. Ze kunnen een sociale media marketingcampagne ontwerpen, een video of podcast produceren, een blog schrijven, een website herinrichten of promotiefolder of -brochure maken.

Organisatie- en bedrijfscommunicatie
Organisaties, groot en klein, publiek en privaat, hebben managers, trainers en HR-professionals nodig om effectieve communicatie en soepele operaties binnen de organisatie te garanderen, evenals adverteerders, marketeers en PR-professionals om te communiceren met externe belanghebbenden.

Pleitbezorging en sociale rechtvaardigheid
Communicatieprofessionals worden vaak opgeroepen voor openbare dienstverlening. Je vindt ze in kerken, belangenbehartigingsgroepen, non-profitorganisaties en overheidsinstanties, waar ze het openbare discours over controversiële onderwerpen analyseren, overtuigende campagnes ontwerpen en als effectieve vertegenwoordigers voor het publiek dienen.

Stage informatie

Alle majors van Communicatie en Media Studies zijn verplicht om een stage te voltooien en hebben de mogelijkheid om maximaal drie stages af te ronden (met instemming van de coördinator van de faculteit). In hun stages voltooien studenten een minimum van 150 uur werk voor een bedrijf of organisatie terwijl ze ervaring, training en mentorschap ontvangen van een gekwalificeerde supervisor.

Kwalificatie student

- moet een major communicatie en mediastudies zijn

- moet een goede academische status hebben

- moet minimaal 30 credit-uren hebben verdiend

- moet de cursusvereisten hebben voltooid

  • COMM 3100 met een minimale COR-score
  • COMM 3300 met een minimale CAND-score
  • CMS 3101 met een minimumclassificatie van C

- moet de goedkeuring hebben van de faculteitscoördinator, professor Susan McFarlane-Alvarez

Er wordt alleen toestemming gegeven aan studenten die zijn toegelaten tot een stage bij een geregistreerd bedrijf, non-profitorganisatie of overheidsinstantie. De stage moet rechtstreeks betrekking hebben op het studiegebied van de student en toekomstige carrièredoelen. Het moet een reeks leerdoelen bevorderen die door de student en zijn plaatsverantwoordelijke zijn overeengekomen.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

At Clayton State University, student dreams are made real in practical classes, internships, and real-life experiences. From over 34 different states and 44 different countries, students come to Clayt ... Lees meer

At Clayton State University, student dreams are made real in practical classes, internships, and real-life experiences. From over 34 different states and 44 different countries, students come to Clayton State in suburban Atlanta for personalized attention, small class sizes, affordable career preparation, outstanding faculty, and vibrant campus life. The campus feels like a second home, including 214 acres of park-like beauty and an inclusive and supportive community of students, faculty, and staff. Lees Minder