Bachelor of Arts in film, televisie of performance

Algemeen

5 locaties beschikbaar

Beschrijving van opleiding

Overzicht

EERSTE JAAR:

Het eerste jaar in de BA-graad gaat in wezen over ontdekking en inspiratie. Studenten worden blootgesteld aan de verschillende disciplines die worden aangeboden in de film-, televisie- of performance-scholen en gebruiken het jaar om hun sterke en zwakke punten te identificeren en te testen.

Er zijn geen beperkingen op het aantal keuzevakken dat studenten mogen bijwonen. Discipline keuzes en resultaten worden bepaald door de persoonlijke ambitie, werkethiek en enthousiasme van de student. Bepaalde roosterlogistiek, discipline-keuzecombinaties en minimale beoordelingsvereisten kunnen de keuzes van de student echter beperken.

Deze disciplinaire keuzes worden gedaan in combinatie met de vijf productiecursuscomponenten en het Assist-programma.

TWEEDE JAAR:

Het tweede jaar gaat over het reine te komen met de 'bouten en moeren' van de entertainment- en media-industrie, met name met betrekking tot de persoonlijke discipline keuzes waarvoor de student zich vanaf het eerste jaar heeft gekwalificeerd.

Hoewel voor het tweede jaar slechts minimaal twee disciplines vereist zijn, wordt dit jaar gekenmerkt door zijn strengheid en intensiteit. Het tweede jaar wordt vaak 'bootcamp' genoemd, waarin de sterke en zwakke punten van studenten worden onthuld en maximaal worden getest.

Als onderdeel van hun uiteindelijke keuze en kwalificatie in een bepaalde discipline voor 3e-jaars specialisatie, moet de student voldoen aan de formele beoordelingseis van Productiecursus en discipline-resultaten opleveren op hun specialisatiegebied.

DERDE JAAR:

Het derde jaar wordt 'het jaar van de kunstenaar' genoemd. Het is in dit jaar dat studenten hun persoonlijke artistieke expressie ontwikkelen in hun specifieke vakgebied en de vroege verdieping van artistieke relaties binnen hun peer group.

De experimentele filmproducties en het openbare afstudeerfestival in een commerciële bioscoopzaal worden gebruikt als een middel voor studenten om de uitdagingen en kansen die zich in beide voordoen te manifesteren en te begrijpen. Het is echter de tentoonstelling en promotie van een dramatisch verhaal van 10 tot 12 minuten dat voldoet aan de behoeften en wensen van het beoogde publiek dat de echte test van het jaar biedt. Het is hier dat studenten de realiteit en viscerale kwaliteiten ervaren van de reactie van het publiek op hun werk, waarmee de eerste formele stap wordt gezet in de richting van de eisen van het creëren van commerciële entertainmentinhoud voor de markt.

uitkomsten

Resultaten zijn de projecten die zijn voltooid als onderdeel van het praktische beoordelingsaspect van de opleiding. Hoewel studenten geen schriftelijke examens afleggen, vormen de verschillende fasen van het voltooien van hun resultaten een examenproces. Elke uitkomst heeft een andere opdracht voor studenten om niet alleen te leren hoe ze een opdracht moeten volgen, maar ook om inhoudsontwikkeling voor verschillende platforms, doeleinden en doelgroepen te verkennen vanuit alle gezichtspunten, waaronder verhalend, prestaties, esthetiek, medium en controle.

EERSTE JAAR:

In het eerste jaar ligt de nadruk op korte verhalende inhoud voor mobiele apparaten, online streaming-sites, entertainment tijdens de vlucht, promocontent voor een tijdschrifttelevisieprogramma, op erfgoed geïnspireerd theater of livemuziekuitvoeringen, afhankelijk van de keuze van school en discipline.

TWEEDE JAAR:

Resultaten van het tweede jaar zijn onder andere verhalen die worden gebruikt bij gaming, productpromotie of aankondigingen van openbare diensten, live televisie-uitzendingen op het AFDA Experimental Festival en prijsuitreiking of live podium- of muziekuitvoeringen voor het publiek op de campus. Naarmate studenten elk jaar vorderen, neemt hun uitkomst toe in formaatlengte en technische normen met toegang en training in meer apparatuur en faciliteiten.

DERDE JAAR:

In het derde jaar zullen studenten focussen op semesterlijke resultaten die allemaal zullen worden getoond op de festivals van AFDA . De uitkomst van het eerste semester is een experimenteel project - hetzij in film, televisie, theater of muziek. Deze worden jaarlijks getoond op het Experimenteel Festival in juni, een "warming-up" evenement voor AFDA 's jaarlijkse Graduation Festival. Het tweede semester richt zich op afstudeerresultaten in film-, televisie-, theater- of muziekprestaties. Deze projecten zullen worden getoond op verschillende commerciële en openbare locaties in een redelijke nabijheid van de campussen op tentoonstellingsplatforms die relevant zijn voor de verschillende uitkomstformaten. Studenten worden betrokken bij de organisatie en promotie van het evenement, evenals de screening / uitvoering van hun uitkomst om hun commerciële publiek aan te trekken om de uitkomst te bekijken en te markeren die meetelt voor hun examencijfer.

Vereisten

EERSTE JAAR: Net begonnen

De minimumvereiste om een AFDA Bachelors diploma in te voeren is een National Senior Certificate (matric) of National Certificate (Beroeps) met vrijstelling / toelating tot bachelor's degree, of gelijkwaardig.

OF de student kan een toelatingsexamen schrijven bij AFDA (bekijk RPL-proces). Het AFDA is een selectieproces dat is goedgekeurd door de AFDA senaat voor toegang tot diploma's. Om een kandidaat alternatieve toegang tot de graad te geven, moet hij / zij kunnen deelnemen aan het toelatingsexamen en moet dit worden geregistreerd, moet het advies over de individuele student van de geregistreerde psychometrist worden ondertekend door de Senaat of zijn subcommissie, volgens de AFDA ingang Examenbeleid (in overeenstemming met de Wet op het hoger onderwijs (Wet 101 van 1997) Wijziging nr. 1317 in Staatscourant van 5 december 2008 nummer 31674 clausule 31). Dergelijke toegang is alleen van toepassing op AFDA programma's, het toelatingsexamen is niet geldig voor een andere universiteit en vice versa.

Vereisten voor Botswana-campus

De minimale vereiste om een AFDA Bachelors degree in te voeren is BGCSE, IGCSE, O Level, met een minimale studiepuntenaccumulatie van 34 punten voor alle graden of A-niveau.

TWEEDE JAAR: Erkende voorkennis

Je moet je eerstejaarsstudie aan een erkende instelling hebben afgerond en een portfolio of bewijs van werk hebben om je keuzes in de discipline te motiveren. Je moet ook een volledig interview hebben.

Discipline selectie

AFDA eerstejaars studenten hebben de keuze om voor het eerste jaar de volgende combinaties van scholen en disciplines te selecteren.

School keuze:

  1. Filmschool (2 semesters)
  2. Film
  3. Film
  4. Prestatie

Discipline keuzes:

De filmschool biedt 12 disciplines in het eerste jaar. Minimaal 2 disciplines worden per semester gekozen uit de volgende afdelingen:

  1. Productie: scenarioschrijven, produceren, regisseren en animatieregie *
  2. Beeldproductie: cinematografie, gegevens en beoordeling
  3. Schermontwerp: productieontwerp (inclusief toneel- en theaterontwerp) en kostuum, make-up
  4. Postproductie: bewerking, geluidsontwerp, visuele effecten en mediamuziek

* Disciplines alleen beschikbaar op beperkte campussen

De Performance School biedt 3 disciplines per jaar en een verplichte geïntegreerde stem

  1. Screen Acting
  2. Muzikale uitvoering *
  3. Toneel acteren

* Disciplines alleen beschikbaar op beperkte campussen

De televisieschool biedt in het eerste jaar 4 verplichte disciplines aan:

  1. TV Scriptwriting
  2. Tv-productie
  3. TV technisch
  4. Productie van tv-post
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

AFDA was founded in 1994 by Garth Holmes, Bata Passchier and Deon Opperman.

AFDA was founded in 1994 by Garth Holmes, Bata Passchier and Deon Opperman. Lees Minder
Johannesburg , Kaapstad , Durban , Port Elizabeth , Gaborone + 4 Meer Minder