Bachelor of Arts with Honours in Chinees Taalonderwijs (5-jarige voltijd)

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Joint Venture Code : JS8105

Cursusdoel

Na het voltooien van deze cursus kunnen studenten:

  • Hoog niveau van Chinese taalvaardigheid: één zin en twee talen;
  • Een goed begrip hebben van de Chinese taal, literatuur en cultuur;
  • Chinees leren in Hong Kong Middelbare scholen en lagere scholen;
  • Chinees leren met relevante IT-kennis en vaardigheden;
  • Het vermogen hebben om te leren voor het leven en waarderen verschillende waarden, sociale en culturele waarden;
  • Werken met ouders, collega's, schoolbestuurders en andere professionals; en
  • Begrijp de huidige onderwijskwesties in Hong Kong en reageer actief op verschillende onderwijshervormingen.

Cursus functies

  • In antwoord op de behoeften van Chinees onderwijs in Hong Kong, zullen we de ontwikkeling van de kennis en vaardigheden van studenten in taal, literatuur, cultuur en taalonderwijs in balans brengen.
  • Putonghua-leerelementen integreren, de vloeiende Chinese taalvaardigheden van studenten ontwikkelen en studenten het vermogen ontwikkelen om Chinees te leren in Putonghua, deze cursus is bedoeld om studenten te helpen bij het behalen van universitair gerelateerde taalbeleidsvereisten wanneer ze afstuderen.
  • Stel een onderdompelingscursus in om studenten toe te staan om aan een binnenlandse universiteit te studeren, ervaar de connotatie van literaire cultuur in een cultureel rijke omgeving, en verbeter het mondelinge Engelse vermogen om de ontwikkeling van Chinees taalonderwijs in het Vasteland te begrijpen.
  • Zowel vakinformatie als vakonderricht zijn net zo belangrijk, waardoor studenten stap voor stap hun didactische vaardigheden kunnen ontwikkelen en effectieve Chinese lesmethoden kunnen verkennen.In overeenstemming met de interesses en behoeften van de studenten, bieden zij cursussen in Putonghua en 'universeel onderwijs'.
  • Systematische ontwikkeling van de professionele vaardigheden van studenten, inclusief schoolbezoek, schoolopdrachten en stageplaatsen.
  • Er wordt een uitgebreide onderwijstraining op basis- en basisonderwijs aangeboden en studenten worden toegewezen aan middelbare scholen en basisscholen voor het geven van stageplaatsen.

Cursus structuur

categorie credit
majoor 54
Educatieve studie 30
Algemene educatie tweeëntwintig
Afstudeeronderzoek 6
Keuzevak 15
Schoolervaring 20
Taalverbetering 9
Onderdompeling natuurlijk Vereiste cursussen zonder studiepunten
Totaal tegoed 156

Opmerking: De lessen worden gegeven op Tai Po Campus en Tseung Kwan O Teaching Center / Kowloon Tong Satellite Teaching Centre / Pak Shek Kok Sports Center. De feitelijke locatie van de les wordt bepaald door de universiteit.

Hogere opleiding

De hoofdstudie omvat verplichte majors en keuzevakken, en bestaat uit vier vakgebieden: taal, literatuur, cultuur en communicatie, en taalonderwijs. Naast het leren van allerlei Chinese taalkennis, moeten studenten ook hun individuele taalvaardigheid verbeteren.

Educatieve studie

Onderwijsonderzoek biedt studenten de mogelijkheid om onderwijs en leren over verschillende disciplines te verkennen.Studenten kunnen het schoolonderwijs verkennen vanuit de perspectieven van psychologie, sociologie, filosofie, pedagogie en andere perspectieven. Studenten zullen een reeks vaardigheden ontwikkelen die verband houden met het onderwijsberoep, zoals probleemoplossing, kritisch denken, creativiteit, communicatie, sociale netwerken, ethische besluitvorming en mondiale perspectieven. Leren op dit gebied stelt studenten in staat het belang van professionele excellentie, morele verantwoordelijkheid en innovatieve geest voor de rol van leraren te erkennen. Afgestudeerden worden leraren met zorgzame gemeenschappen en onderwijsvaardigheden, en bezitten de kwaliteiten van het gretig nastreven van leren, sociaal engagement en wereldgezindheid.

electieve

Deze categorie biedt keuzevakken voor studenten om vrij te kiezen. Studenten kunnen er ook voor kiezen om minor of second major te studeren.

Afstudeeronderzoek

Het afstudeerthema onderzoek heeft tot doel de prestaties van studenten te presenteren na het opdoen van academische en kenniservaring.

Taalverrijking

Deze categorie omvat het Engelse Taalverrijkingsprogramma, het Putonghua Verrijkingsprogramma, het Chinese Taalverrijkingsprogramma en het Guangzhou Taalprogramma * om studenten te helpen hun taalvaardigheden te blijven ontwikkelen en te voldoen aan de behoeften van toekomstig werk en vervolgonderwijs. Studenten moeten de voorgeschreven Chinese, Engelse en Putonghua-taalvakken volgen in overeenstemming met het taalbeleid van de universiteit.

* Alleen van toepassing op niet-Kantonese Chinese studenten

Algemeen onderwijs

Het algemene onderwijscurriculum omvat de volgende vier gebieden: het verbreedt de academische horizon van studenten, helpt hen kennis op verschillende gebieden te integreren en verbindt formele leerinhoud met het dagelijks leven, zodat studenten kunnen worden uitgerust om actieve agenten van verandering te worden:

  • Basiscursus algemeen onderwijs
  • Ervaring leren
    • Ervaar een leercursus
    • Co-curriculaire en service-leercursussen
  • Algemeen onderwijs verbreedt het curriculum
  • Algemeen onderwijs verbredend curriculum (leergroepen 1-3)
    • Study Group 1: Humanity, Interpretation and Perspectives
    • Studiegroep 2: Groep, Samenleving en Cultuur
    • Studiegroep 3: Natuur, Wetenschap en Technologie
  • Curriculum voor positief onderwijs en waardevol onderwijs
  • Interdisciplinaire cursussen in het algemeen onderwijs
Universitair e-learning geschiedenisbestand

Schoolervaring

Door schoolervaring en stagemogelijkheden op basisscholen en middelbare scholen kunnen studenten de theorieën die in de klas zijn geleerd begrijpen en oefenen.

Studenten gaan naar lokale scholen om stage te lopen De instructietaal is afhankelijk van het beleid van de stage school. Daarom moeten studenten vloeiend Kantonees en Putonghua * spreken om les te geven.

* Slechts enkele lokale scholen gebruiken Mandarijn als instructiemiddel

Dompel onder

Studenten moeten onderdompelingscursussen volgen aan universiteiten op het vasteland. Deze cursus is bedoeld om Mandarijn-taaltraining, academisch onderzoek, cultureel onderzoek en observatie van het onderwijs, enz.

De immersiecursus is een verplichte cursus zonder credits. Studenten moeten deelnemen en een voldoende halen om in aanmerking te komen voor het afstuderen.

Werkgelegenheidsperspectieven / beroepskwalificaties

Chinees is de eerste taal van de studenten van Hong Kong, en de Chinese taalafdeling is een van de leergebieden van het schoolcurriculum in Hongkong. Daarom is er een grote vraag naar docenten Chinese taal van hoge kwaliteit in Hong Kong. De afgestudeerden van deze cursus hebben een schat aan academische en professionele kennis en een goed carrièreperspectief. Ze kunnen de kwalificatie "Hong Kong Registered Teacher" behalen en een gekwalificeerde docent Chinees worden. Naast het dienen als professionele leraren, kunnen afgestudeerden ook hun kennis en intelligentie vaardigheden gebruiken om zich te ontwikkelen in verschillende industrieën, zoals overheidsafdelingen, nieuwsorganisaties en uitgeverijen.

Laatst bijgewerkt op May 2020

Over de school

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Lees meer

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Lees Minder