Bachelor of Business Administration (Honours) in Marketing
Hong Kong Polytechnic University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Hung Hom, Hongkong
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
HKD 145.000 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* per academiejaar te betalen in twee gelijke termijnen vóór de start van het eerste en tweede semester van het academiejaar
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Dit programma wordt aangeboden binnen de BBA(Hons) regeling. De kredietvereisten van dit programma zijn slechts indicatief. Ze zijn onderhevig aan herziening. Alle BBA(Hons)-studenten moeten tijdens hun studie stage lopen, hetzij in de zomer, hetzij tijdens het semester. De afdeling helpt bij het vinden van geschikte stageplaatsen.
Programma Doelen
Dit programma biedt studenten:
- Een goed afgeronde bedrijfsopleiding;
- Competentie in de analyse, planning, implementatie en controle van marketingbeslissingen;
- Analytisch vermogen en onderzoekscompetentie;
- Het vermogen om te communiceren, te interageren en in te grijpen in de integrerende rol die aan marketing wordt toegeschreven;
- Waardering van de verantwoordelijkheden van marketingprofessionals binnen een bredere milieu- en internationale context; en
- Geletterdheid in het gebruik van informatiesystemen en technologie die relevant zijn voor marketing.
Kenmerken
Het programma richt zich op de ontwikkeling van praktische vaardigheden en academische en professionele kennis. Het legt een sterke nadruk op interactieve en studentgerichte leermethoden, waaronder casestudies, rollenspellen en simulatieoefeningen. Het biedt een breed scala aan onderwerpkeuzes, waaronder consumentengedrag, geïntegreerde marketingcommunicatie, socialemediamarketing, marketingonderzoek, dienstenmarketing, digitale marketing en marketingbeheer in China.
Alle studenten binnen de Faculteit Bedrijfskunde worden aangemoedigd om deel te nemen aan het Whole Person Development Programme, dat een breed scala aan buitenschoolse activiteiten omvat, zoals leiderschapstrainingskampen, peer tutoring mentorships en uitwisselingen overzee en het Chinese vasteland. Elke student krijgt een professionele mentor toegewezen, een ervaren bestuurder of manager in het bedrijfsleven die advies en ondersteuning geeft en studenten helpt bij het plannen van hun loopbaan en het voorbereiden van hun eerste baan na hun afstuderen.
Afhankelijk van beschikbaarheid kunnen BBA-studenten een semester studeren aan een andere universiteit in het buitenland of op het Chinese vasteland en de studiepunten laten meetellen voor hun PolyU-diploma.
Marketingstudenten zijn goed uitgerust met zowel theoretische als praktische ervaring bij het afstuderen. Onze studenten en afgestudeerden hebben een opmerkelijke staat van dienst in het behalen van prijzen in open competities.
Werk Integraal Onderwijs (WIE)
Om af te studeren moet elke student 100 uur (3 opleidingspunten) WIE behalen. De afdeling heeft mogelijkheden ontwikkeld voor studenten om tijdens de zomervakantie of als parttimer in bedrijven te werken. Zomerstages zijn te vinden in Hong Kong, het Chinese vasteland of in het buitenland. Deze en andere vormen van werkervaring kunnen meetellen voor de WIE-eisen.
leerplan
Alle programma's onder de regeling hebben de volgende structuur:
- Algemene universitaire vereisten (GUR)
- Verplichte kernvakken voor alle programma's onder de regeling
- Discipline-specifieke onderwerpen
- Gratis keuzevakken
Jaar 1 omvat de verplichte kernvakken en fundamentele bedrijfsvakken van de universiteit, samen met verbredende vakken en taal- en communicatievereiste vakken. Deze brede blootstelling aan zakelijke, management- en marketingdisciplines helpt studenten om een weloverwogen keuze te maken voor een prijs (specialisme) voor het afstuderen.
Vanaf jaar 2 volgen studenten het curriculum van de door hen geselecteerde Major-programma's. Ze hebben ook de kans om hun kennis toe te passen via een Capstone-project van een jaar in hun laatste studiejaar.
Secundaire belangrijke details
De optie van een secundaire major in AI en Data Analytics (AIDA) is beschikbaar voor de studenten die zijn toegelaten tot de twee programma's onder het BBA (Hons) -schema in Management en Marketing.
Functies
9 studiepunten GUR-vakken en 12 studiepunten SMR-vakken kunnen worden behaald door de relevante DSR-vakken te voltooien. Studenten moeten ook 3 opleidingspunten in Work-Integrated Education (WIE) behalen om te kunnen afstuderen.
De 87 studiepunten van DSR in Management + AIDA omvatten 81 studiepunten van verplichte vakken en 6 studiepunten van keuzevakken, en die in Marketing + AIDA omvatten 84 studiepunten van verplichte vakken en 3 studiepunten van keuzevakken.
Opmerkingen
Studenten genieten dezelfde professionele erkenning als hun tegenhangers in de respectieve reguliere volledige Major.
Carrièremogelijkheden
Het multidisciplinaire karakter van deze programma's, die kennis en vaardigheden op het gebied van algemeen management, managementleiderschap, human resources management, marketing, reclame en digitale marketing bevorderen, maximaliseert de werkgelegenheidskansen die beschikbaar zijn voor afgestudeerden. Afgestudeerden kunnen een breed scala aan algemene management- en administratieve functies bekleden, waaronder die van managementstagiair, opleidingsfunctionaris en wervingsfunctionaris, op verschillende gebieden, zoals klantenservice, public relations en consumentenzaken en -bescherming.
Professionele erkenning
BBA (Hons) in Management
- Hong Kong Institute of Human Resource Management (HKIHRM) : Afgestudeerden van de BBA (Hons) in Management komen in aanmerking om een Associate Membership van het Hong Kong Institute of Human Resource Management (HKIHRM) aan te vragen, op voorwaarde dat ze zijn geslaagd, naast de Kernonderwerpen, ten minste drie van de specialistische onderwerpen onder de HRM-concentratie, waaronder werknemersrelaties, arbeidsrecht, Human Resource Management in China, internationaal HRM, belonings- en prestatiebeheer, personeel en selectie, en training en ontwikkeling.
- Chartered Institute of Management Accountants (CIMA): Vrijstelling van instapniveau: Operationeel niveau Doelstelling Testdocumenten: E1, P1, F1
BBA (Hons) in Marketing
- Het Chartered Institute of Marketing (CIM). BBA (Hons) in Marketing-studenten komen in aanmerking om CIM Affiliate Studying-lidmaatschap aan te vragen en krijgen toegang tot een breed scala aan lidmaatschapsvoordelen en online bronnen.
toelatingen
Getuigenissen van studenten
Galerij
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor of Business Administration (BBA) - Specialisatie Marketing en Communicatie
- Geneva, Zwitserland
Bachelor Bedrijfskunde in Marketing
- Abilene, Verenigde Staten
BBA - Bachelor of Business Administration - Global Marketing
- Zürich, Zwitserland
- Antwerp, België + 7 meer