Bachelor of Business Administration in Marketing

Algemeen

Beschrijving van opleiding

afzet

  • Major: Marketing
  • Diploma / Award Titel: Bachelor in de bedrijfskunde in marketing
  • Het aanbieden van academische eenheid: Afdeling Marketing
  • Wijze van onderzoek: voltijds

Doelen van Major

  • Studenten uitrusten met zakelijke en marketingkennis door toepassingsgericht onderwijs op een internationaal competitief niveau.
  • Bereid studenten voor om zich aan te passen en bij te dragen aan verschillende werkomgevingen in China en wereldwijde markten.
  • Stel studenten in staat om marketingkennis en bredere vaardigheden te integreren om echte bedrijfsproblemen voor bedrijven op te lossen.
  • Ontwikkel het creatief denken, kritisch denken en analytisch vermogen van studenten.
  • Verbeter de taal- en communicatievaardigheden van studenten.
  • Ontwikkel hun leiderschap en teamwork vermogen.
  • Zorg voor studenten met een zorgvuldige balans van intellectuele, beroepsgerichte en praktische bestanddelen, waardoor ze een onderzoekende geest, onafhankelijk denken, een goede werkhouding en zelfvertrouwen zijn.

Beoogde leerresultaten van Major (MILO's)

Na succesvolle afronding van deze Major moeten studenten in staat zijn om:

  • Toon belangrijke kennis en vaardigheden in bedrijfsgerelateerde disciplines.
  • Communiceer effectief in het Engels en Chinees.
  • Pas creatief en kritisch denken toe bij het oplossen van bedrijfsgerelateerde problemen.
  • Bereik persoonlijke en teamdoelen met behulp van individuele en interpersoonlijke vaardigheden.
  • Bewijs tonen van ethische en wereldwijde problemen in het bedrijfsleven.
  • Analyseer determinanten van consumentengedrag en aankoopbeslissingsproces, en marketingactiva en -mogelijkheden.
  • Formuleer marketingstrategieën.
  • Ontwerp marketingactiviteiten voor de marktplaatsen.

Graad Vereisten

119714_Skjermbilde2019-08-15kl.11.49.25.png

Opmerkingen:

  1. Voor studenten met erkende geavanceerde niveau-examens of gelijkwaardige kwalificaties.
  2. Voor Associate Degree / Higher Diploma afgestudeerden toegelaten als senior-jaar intake studenten.

119690_119654_campus.jpg

BBA Marketing

  • Jaar van binnenkomst: 2020
  • Wijze van financiering: door de overheid gefinancierd
  • Toegangscode: 1007 BBA Marketing
  • Wijze van onderzoek: voltijds
  • Indicatief inname doel (onder voorbehoud van wijzigingen) : directe applicatieplaatsen
    • Lokale studenten: 15 (een gecombineerd cijfer voor programma's 1007 en 1119A)
    • Niet-lokale studenten: Directe toepassingsroute voor internationale en niet-Gaokao-studenten op het vasteland: ongeveer 250. NUEE-route [全国 普通 高等学校 统一 招生 计划 (统招)] voor Gaokao-studenten op het vasteland: ongeveer 225
  • Normale programmaduur: 4 jaar
  • Directe / niet-JUPAS-aanvraagdeadline: 2 januari 2020 (lokaal en niet-lokaal)

Programma video

Ons doel

We helpen studenten bij het ontwikkelen van het vermogen om klanten in verschillende contexten te identificeren, begrijpen en tevreden te stellen door het verwerven van vaardigheden in marketinganalyse, planning en implementatie. Met dit programma kunnen studenten effectieve marketingmanagers worden door hen uit te rusten met de nodige professionele marketingkennis.

Waarom BBA Marketing

CityU BBA Marketing onderscheidt zich van andere BBA- en marketingprogramma's door een baanbrekende aanpak te bieden die bestaat uit:

"i-Marketing" - Praktisch en gericht op digitale marketing

  • Met zijn ontdekking-verrijkte curriculumontwerp werken studenten in CityU Marketing samen met professoren van wereldklasse, top bedrijfsleiders, ervaren alumni en leidinggevenden van partnerbedrijven. Ze zijn sterk in teamwerk, presentatie, probleemoplossing en communicatie met mensen met verschillende achtergronden en culturen. Aangezien belangrijke technologieën en trends veranderingen in de marketingindustrie zullen stimuleren, zijn onze verschillende cursussen voor digitale marketing bedoeld om studenten voor te bereiden op de uitdagingen van de digitale marketingomgeving.

Analytics

  • Marketinganalyses zijn krachtige hulpmiddelen om de effectiviteit van marketinginspanningen te maximaliseren en hun rendement te optimaliseren. Met analyse worden hulpbronnen efficiënter gebruikt en wordt verspilling geminimaliseerd. Dit nieuwe curriculum stelt onze studenten in staat om de output van verschillende analysetools te begrijpen en vervolgens de inzichten die uit deze tools worden gegenereerd te gebruiken bij het formuleren van de beste marketingstrategieën.

Ontwerp bedenken

  • Design Thinking omvat creatieve strategieën om problemen op te lossen. Dit is een krachtig proces voor het ontwikkelen van innovatieve oplossingen voor problemen. Ons baanbrekende curriculum is het eerste in Hong Kong dat de kennis van marketing integreert met ontwerpdenken en onze afgestudeerden voorbereidt op het leiden van de teams die merken ontwerpen of opnieuw ontwerpen, of die de offline / online gebruikerservaring voor klanten opnieuw uitvinden.

Waarom BBA Marketing aan CityU College of Business?

  • Het CityU BBA Marketing-programma biedt studenten niet alleen een interactieve internetgerelateerde leeromgeving en internationale bekendheid, maar ook praktische mogelijkheden waarmee ze echte zakelijke problemen kunnen aanpakken door samen te werken met lokale en internationale bedrijven en collega's. Studenten kunnen klassikaal leren combineren met stages op locatie door in topbedrijven te werken. CityU BBA Marketing is uw beste keuze, waardoor u zich onderscheidt van andere marketing afgestudeerden in de branche.
  • Het College of Business behoort tot de top drie business schools in Azië.
  • Toegangsbeurzen tot HK $ 265.000 zijn beschikbaar voor topstudenten.
  • Internationale uitwisselings- en zomerprogramma's worden aangeboden aan meer dan 200 partneruniversiteiten over de hele wereld!
  • Meer dan 80% van de studenten beveiligt lokale en wereldwijde stagemogelijkheden op gebieden zoals bankieren, boekhouding, IT en consulting.

Gezamenlijk bachelorprogramma met het Departement Bedrijfskunde van de Nationale Universiteit van Taiwan ("NTU")

Over het programma en voordelen voor studenten

  • Studeer aan de meest prestigieuze universiteit van Taiwan als onderdeel van de undergraduate-ervaring.
  • Ontvang "Bachelor of Business Administration in Marketing" van CityU en "Bachelor of Business Administration" van NTU.
  • Interculturele competentie verbeteren ter voorbereiding op toekomstige carrière.
  • Leer vloeiend Engels, Chinees en Mandarijn.

Carriere vooruitzichten

Marketingcarrières zijn niet alleen spannend en lonend, maar kunnen ook leiden tot topmanagementposities. Marketing is een ideaal veld voor degenen die graag in teams werken en strategieën formuleren voor bedrijfsgroei.

We zullen u voorbereiden op instapniveau managementfuncties in marketing. Uitgerust met een sterke theoretische achtergrond, uitstekende communicatie- en analytische vaardigheden en een grondig begrip van lokale en wereldwijde bedrijfspraktijken, wordt u een populaire kandidaat in het veld. We zullen ook helpen om uw vertrouwen op te bouwen in het aangaan van zakelijke uitdagingen in Hong Kong, het vasteland van China en de wereldmarkt.

ProLink, de eerste netwerk- en leeractiviteit georganiseerd door het Department of Marketing en de CityU Department of Marketing Alumni Association, werd met succes gehouden op 20 februari 2016 in Academic 3, CityU. In totaal waren 37 studenten en 11 alumni aanwezig.

We hebben de heer Spencer Wong , CEO en Chief Creative Officer van McCann & Spencer , uitgenodigd om zijn ervaring in de reclame- en media-industrie met de deelnemers te delen. Verfrissingen werden georganiseerd na het gesprek om een platform te bieden voor studenten en alumni om te netwerken met elkaar en met de gastspreker.

Toegangsregelingen voor Directe / Niet-JUPAS-aanvragers

Aanvragers van dit programma (toelatingscode: 1007) komen in aanmerking voor toelating tot eerstejaars studies in de Bachelor of Business Administration in Marketing-programma.

Aanvragers die een gevorderde permanente inzending wensen, kunnen een aanvraag indienen voor het volgende programma:

  • BBA Marketing (toegangscode: 1119A)

Een andere leerervaring

Bedrijf Consultancy Project

We benadrukken de huidige problemen in marketing en bieden ruime leermogelijkheden voor studenten om professionele competenties te verwerven en hun eigen succesverhalen te creëren. Onze studenten werken als professionele consultants en hun taken omvatten het begrijpen van koopgedrag van consumenten, het analyseren van belangrijke concurrenten en het formuleren van creatieve en kosteneffectieve marketingstrategieën om nieuwe zakelijke kansen te verkennen.

De bedrijfsconsultancy-projecten worden algemeen erkend in de industrie en worden breed in de media gepubliceerd. Alle deelnemende bedrijven prijzen de studenten zeer op voor hun creativiteit en presentatievaardigheden. Elk jaar hebben vele uitstekende studenten "Company Consultancy Project Awards" ontvangen voor hun innovatieve strategieën en bijdragen.

Stage programma

Onze studenten doen rijke werkervaring op via stageprogramma's, waaronder de Disney Cultural Exchange en Business Practice Internships georganiseerd door het College of Business. Ze genieten van de vele mogelijkheden die hen worden geboden in prominente reclamebureaus en in de marketingafdelingen van wereldwijde merken.

Forum voor bedrijfsleiders

Om studenten een meer concreet en diepgaand inzicht in de echte bedrijfsomgeving te bieden, nodigen we regelmatig marketingprofessionals en bedrijfsleiders uit verschillende sectoren uit om hun unieke werkervaringen en succesverhalen met studenten te delen. Er worden dinerevenementen met de sprekers georganiseerd om studenten waardevolle kansen te bieden om met zakelijke leiders te communiceren. Voormalige gastsprekers zijn de heer Wing-Ching Shih (oprichter van Centaline Property Agency Limited), mevrouw Ming Chan (algemeen directeur van Hong Kong Airlines) en mevrouw Lily Au (algemeen directeur van General Mills Hong Kong en Taiwan).

Toelatingseisen voor Directe / niet-JUPAS-aanvragers

Om in aanmerking te komen voor toelating, moet u voldoen aan de algemene toelatingseisen. De voorkeur zal worden gegeven aan studenten met een betere beheersing van het Engels in niveau 4 of hoger in HKDSE Engelse taal OF graad D of hoger in HKALE Gebruik van de Engelse OF IELTS algemene bandscore van 6,5 of hoger.

Aanvragen worden per geval bekeken.

Co-curriculaire activiteiten en leerondersteuning

Overzeese zomerprogramma's

Studenten kunnen deelnemen aan Engelse onderdompelingscursussen, waaronder componenten zoals vrijwilligersplaatsingen, homestays en culturele activiteiten in Australië, Canada, Nieuw-Zeeland en de VS. Deelnemers aan Service Learning bieden ook vrijwilligerswerk in minder ontwikkelde gebieden zoals de Filippijnen, Thailand, Mongolië, Sri Lanka en Laos.

Young Scholars Program

Om BBA-studenten te stimuleren uitstekende toekomstige leiders in de regio / wereld te worden, biedt ons Young Scholars-programma het volgende:

  • Blootstelling aan het buitenland tijdens semesterpauzes, inclusief studiereizen naar gerenommeerde bedrijven en universiteiten;
  • Stageplaatsingen bij multinationals lokaal of in het buitenland te regelen;
  • Netwerken met top zakelijke studenten die lokaal en in het buitenland zijn toegelaten;
  • Professionele mentorships aangeboden door academici en beoefenaars; en
  • De ontwikkeling van sociale verantwoordelijkheid door maatschappelijke dienstverlening en vrijwilligerswerk.

Eerstejaars curriculum

119715_Skjermbilde2019-08-15kl.11.55.11.png

Wat je gaat bestuderen

Hoofdvakken:

  • Geavanceerd marketingseminarie
  • Consumentengedrag
  • E-Marketing
  • Marktonderzoek
  • Strategische marketing
  • Chinese bedrijfsworkshop

119691_119653_campus2.jpg

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Welcome to City University of Hong Kong (CityU). We are a dynamic university established in 1994 and uniquely located in the heart of Hong Kong, Asia's world city. Our goals are to pursue high levels ... Lees meer

Welcome to City University of Hong Kong (CityU). We are a dynamic university established in 1994 and uniquely located in the heart of Hong Kong, Asia's world city. Our goals are to pursue high levels of excellence, promote innovation and nurture creativity with the aim to improve people's lives. In a city where East meets West, our vision is to become globally recognised for professional education, one that emphasises the mutual enrichment of different cultures and intellectual traditions, and for research that makes a real difference. Lees Minder