Bachelor of Education (Honours) (Business, Accounting en Financial Studies)

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Doelstellingen van het programma

Het programma is gericht op het trainen van pre-servicedocenten die in staat zullen zijn om het curriculum van Business, Accounting en Financial Studies [BAFS] in het voortgezet onderwijs te geven.

Na voltooiing van het programma wordt verwacht dat studenten in staat zijn om:

  • Demonstreer een solide begrip van zakelijke en bedrijfsgerelateerde disciplinaire concepten en theorieën vanuit een ondernemersperspectief.
  • Zakelijke en bedrijfsgerelateerde kennis en vaardigheden toepassen om bedrijfsproblemen op een verantwoorde, creatieve en innovatieve manier op te lossen.
  • Integreer zakelijke en bedrijfsgerelateerde concepten, theorieën en benaderingen om ethische besluitvorming te vormen.
  • Kijk kritisch naar de hedendaagse problemen in de zakelijke omgeving en technologische vooruitgang vanuit mondiale en multiculturele perspectieven.
  • Voer systematisch onderzoek uit om lokale, regionale en mondiale hedendaagse zakelijke en zakelijke onderwijsvraagstukken te evalueren.
  • Bekwaam onderwijs en professionaliteit tonen voor kwaliteitsvol zakelijk onderwijs op scholen en daarbuiten.

Programmastructuur

Domein Kredietpunten (cps)
Major (inclusief een interdisciplinaire cursus) 39
Onderwijsstudies
  • Education Studies Core (Generic)
  • Pedagogiek voor Major
30
Algemene educatie 22
Final Year Project (Honours Project / Capstone Project) 6
Keuzevakken (inclusief vrije keuzevakken, minor of tweede major) 30
Praktijkervaring 20
Taalverbetering 9
Totaal: 156

Opmerking: De lessen worden gehouden in Tai Po Campus en Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center zoals beslist door de universiteit.

groot

De BAFS Major heeft tot doel goed gekwalificeerde leraren te produceren die zijn uitgerust met de competentie om bedrijfsonderwerpen op middelbare scholen te onderwijzen. Het curriculum is gebouwd op een hedendaagse zakelijke curriculumstructuur, die was gepland in overeenstemming met de snel veranderende lokale en mondiale sociaal-economische omstandigheden. Het omvat een hele reeks bedrijfsgerelateerde disciplines, waaronder (1) Business Foundations, (2) Accounting, (3) Management en (4) Financial Studies, en hun complexe onderlinge relaties in de theoretische en praktische aspecten. Business Foundations neemt juridische en ethische kwesties op in het bedrijfsleven, Hong Kong en de wereldeconomie om een solide basis te bieden in BAFS-onderzoeken. Boekhouding heeft voornamelijk betrekking op financiële en bestuurlijke boekhouding. Management omvat ondernemerschap, organisatiebeheer, human resources en marketingmanagementstudies. Financiële studies omvatten persoonlijke financiële planning, bedrijfsfinanciering, financieel beheer en analyse van financiële overzichten. Met name professionele excellentie, ethische verantwoordelijkheid en innovatie worden sterk benadrukt en geïntegreerd in de hele Major vanwege hun belang in zowel het bedrijfsleven als het onderwijs. Positieve waarden en attitudes van studenten worden hoog verwacht en worden volledig gecultiveerd tijdens de Major-cursussen.

Om het integratieve en creatieve denken van studenten in de technologische vooruitgang van het bedrijfsleven te verbeteren, zal een interdisciplinaire cursus, " Technology in Business and Creativity ", worden aangeboden in de Major. Bovendien zullen studenten een diepgaande studie kunnen volgen over "Investeringen" of "Strategisch Management", afhankelijk van hun interesses en neigingen. Studenten zullen zowel formele als informele leermogelijkheden krijgen om op de hoogte te blijven van de laatste trends op zakelijk en onderwijsgebied. Wat nog belangrijker is, studenten zullen worden uitgerust met een veelheid aan pedagogieën en strategieën voor bedrijfsgerelateerde studies die het holistische begrip van de middelbare en middelbare scholieren van het bedrijfsleven en de werkomgeving kunnen verdiepen.

Educatieve studies

Education Studies geeft studenten de kans om les te geven en te leren vanuit een interdisciplinair perspectief. Studenten zullen voorschools / schoolonderwijs bestuderen vanuit psychologische, sociologische, filosofische, pedagogische en andere perspectieven. Studenten zullen een reeks vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn voor de professionele praktijk, zoals probleemoplossing, kritisch denken, creativiteit, communicatie, sociale interactie, ethische besluitvorming en mondiale perspectieven. Education Studies helpt studenten het belang van professionele excellentie, ethische verantwoordelijkheid en innovatie voor de rol van leraar te waarderen. We streven ernaar dat onze afgestudeerden beginnende leraren worden die zorgzaam en bekwaam, intellectueel enthousiast, sociaal betrokken en wereldwijd bewust zijn.

Algemene educatie

Het algemene onderwijsprogramma van EdUHK bereidt studenten voor op actieve actoren van verandering door hun intellectuele horizon te verbreden, hen te helpen verbindingen te leggen tussen verschillende kennisgebieden en tussen hun formele studies en het leven buiten de klas, en hun vermogen tot gezond denken en gezond verstand te versterken . Het biedt een gevarieerde maar uitgebalanceerde mix van individuele cursussen over een scala van vakgebieden en disciplines, binnen een geïntegreerde structuur van (i) General Education Foundation Course, (ii) Experiential Learning, (iii) General Education Breadth Courses, en (iv ) Universitair ePortfolio met in totaal 22 studiepunten (cps).

ik. General Education Foundation Course (4 studiepunten)

General Education Foundation Course (GEFC) is een 4-cp cursus die wordt gegeven in Semester 1 en 2 en wordt gevolgd door alle eerstejaars studenten van EdUHK. In Semester 1 van jaar 1 is een nieuwe vaardigheidsgebaseerde ontwikkeling / thematische component ontworpen om studenten beter toe te rusten voor hun intellectuele ontwikkeling in de universitaire context. In Semester 2 van jaar 1 moeten studenten deelnemen aan lezingen van voorzitter / hoogleraren en externe gastdocenten over een breed scala aan thema's / kwesties die zich richten op de domeinen van de geesteswetenschappen, sociale wetenschappen, wetenschap en milieu. Deze lezingen worden onderbouwd door tutorials van kleine klassen om gemeenschappen van dialoog en onderzoek op te bouwen die de intellectuele groei van studenten bevorderen.

ii. Ervaringsleren (6 studiepunten)

Experiential Learning (EL) bestaat uit Co-curricular and Service Learning Course (CSLC) en Experiential Learning Course (ELC). CSLC biedt studenten de mogelijkheid om deel te nemen aan leren in actie en door actie in het echte leven of op de werkplek, terwijl ze hun leerervaringen die zijn afgeleid van het formele curriculum aanvullen, verbinden met en weerspiegelen. Aan de andere kant moedigt ELC studenten aan om te leren door te experimenteren, observeren, reflecteren en (her) conceptualiseren terwijl ze een breed scala aan activiteiten ondernemen, zoals creatief werk, door studenten geïnitieerde ondernemingen / projecten, thematische overzeese reizen, naar buiten gerichte training , enzovoort.

Studenten moeten vanaf jaar 1 ten minste één CSLC en één ELC volgen (elk 3 studiepunten). Cursussen in het domein van ervaringsleren kunnen parallel aan blokpraktijk (BP) I en II worden gevolgd (dwz veldervaring en semesters voor ervaringsleren). Als dat het geval is, moeten studenten ervoor zorgen dat het cursusschema niet botst met BP (studenten moeten de informatie onder de cursusbeschrijving controleren en de haalbaarheid met cursusbegeleiders aan het begin van het semester onderzoeken). Studenten worden aangemoedigd om cursussen in EL-domein te voltooien vóór semester 1 van het laatste jaar, omdat ze zich in dit semester zullen bezighouden met BP II en gegevensverzameling / veldwerk van het laatste jaarproject. Zorgvuldige academische planning op persoonlijke basis is nodig.

iii. Algemene opleiding breedte cursussen (9 studiepunten)

Onder het nieuwe curriculum (vanaf 2019/20) zijn de General Education Breadth Courses (GEBC's) (9 studiepunten) samengesteld uit General Education Breadth Learning Strands (1-3) (GELS) (Level 1-2), Positief en Waardenonderwijs (PAVE) en interdisciplinaire algemene vorming (GEIC) (niveau 4). Studenten moeten één van elk van de componenten nemen om aan de GEBC's (9 studiepunten) te voldoen.

Deze cursussen zijn bedoeld om studenten beter toe te rusten voor de studie van de ontologische, epistemologische en / of methodologische vraagstukken in een grote verscheidenheid aan disciplines. Daarnaast zal er een nieuwe 3-cp GEIC (niveau 4) worden aangeboden op facultair niveau voor studenten van jaar 2, semester 2 tot jaar 3, semester 1, zodat ze de complexiteit van problemen en problemen die overstijgen, kunnen waarderen disciplinaire grenzen en om ze te begrijpen door middel van dialogen over verschillende disciplines heen.

Studenten mogen GELS en / of PAVE-cursus (sen) volgen na de voltooiing van GEFC of gelijktijdig met GEFC in jaar 1 semester 2 als ze geïnteresseerd zijn en hun curriculumschema's dit toelaten. Na voltooiing van een GELS / PAVE-cursus mogen studenten de GEIC volgen van jaar 2 semester 2 tot jaar 3 semester 1.

iv. University ePortfolio (3 studiepunten)

University ePortfolio is een 3-cp "sluitsteen" cursus die van studenten vereist dat ze, wanneer ze het einde van hun undergraduate studies naderen, kritisch reflecteren over hun leerervaring binnen General Education in hun disciplinaire, professionele en co-curriculaire studies, evenals in hun leven na het afstuderen en om een geïntegreerd beeld te ontwikkelen van hoe en waar ze zichzelf positioneren met betrekking tot hun toekomstige doelen, plannen en ambities. Studenten zullen een geannoteerd universitair e-portfolio voorbereiden en indienen op basis van hun ervaringen, reflecties en opgeslagen artefacten uit hun niet-gegradueerde studies. Studenten worden aangemoedigd om elektronische (zachte) kopieën van al hun cursusmateriaal te bewaren, te beginnen met de voltooiing van de GEFC voor mogelijke opname in het universitaire ePortfolio.

De cursus stelt studenten in staat hun leerervaringen te synthetiseren door kritisch na te denken over de waarde en betekenis van wat ze hebben geleerd, door verbanden te leggen met hun leven en hun eigen toekomst voor te stellen.

Studenten mogen de University ePortfolio-cursus volgen na het voltooien van alle vereiste GEBC's (dwz GELS, PAVE, GEIC). Ze moeten ook de cursus volgen in het semester van studie toegewezen door individuele programma's.

Final Year Project (Honours Project / Capstone Project)

Het Final Year Project bestaat uit twee cursussen:

  • Honours Project I / Capstone Project I: onderzoeksmethoden en voorstel
  • Honours Project II / Capstone Project II: Een eenjarig project dat gewoonlijk in het laatste jaar wordt uitgevoerd.

keuzevakken

De student kan een van de volgende opties kiezen:

  1. Gratis keuzevakken
  2. 1 Minor plus keuzevakken
  3. 2 minderjarigen
  4. Tweede majoor

Praktijkervaring

Studenten worden geplaatst in scholen die belangrijke sites zijn om te leren lesgeven en waar ze theorie kunnen interpreteren, genereren, ermee omgaan en ermee experimenteren:

Jaar 2 Semesters 1 & 2

  • Begin met een introductie (FE Foundation Course met 3 studiepunten) in het lerarenberoep. Studenten worden begeleid en ondersteund door een professionele tutor om de rollen en verwachtingen van een leraar te begrijpen en de eigen identiteit en missie op te bouwen, terwijl ze zich aanpassen aan de veranderende rol van student naar leraar.

Jaar 3 Semester 2

  • Voer blokoefening I uit op scholen (5 studiepunten) gedurende 8 weken, vergezeld van de onderwezen cursus FE en Professional Learning Portfolio I (2 studiepunten) in de vorm van tutorials voor kleine groepen die de actieve betrokkenheid van studenten bij de Field Experience ondersteunen en help hen om theorie en praktijk met elkaar te verbinden. Door groeps- en individuele begeleiding zullen studenten een e-portfolio produceren dat een verzameling bewijs is van hun leren om reflectie en professionele groei te ondersteunen.

Jaar 5 Semester 1

  • Blokkeeroefening II op scholen (7 studiepunten) gedurende 8 weken, vergezeld van de onderwezen cursus FE en Professional Learning Portfolio II (3 studiepunten) in de vorm van tutorials voor kleine groepen en individuele begeleiding die het begrip van leerlingen voor de scholen vergroten en de rol van een leraar als zorgzame cultivator, een inspirerende co-constructeur en een betrokken rolmodel voor studenten. Ze zullen hun e-portfolio verder ontwikkelen voor meer diepgaande reflectie en registratie van hun professionele ontwikkeling.

Block Practice zal worden uitgevoerd op lokale scholen waar het instructiemiddel kan variëren, afhankelijk van het beleid van de scholen. Studenten moeten in staat zijn om een bekwaam niveau van Kantonees / Engels / Putonghua (voor Chinees taalonderwijs op sommige scholen) te demonstreren om Block Practice uit te voeren.

Belangrijke opmerking: de universiteit zal studenten van onze full-time lerarenopleidingsprogramma's (bijv. Bachelor of Education-programma's) vragen om te verklaren of ze zijn veroordeeld voor of vervolgd worden voor enig seksegerelateerd delict in Hong Kong of elders, en om relevante details voorafgaand aan het uitvoeren van de onderwijspraktijk. Dergelijke informatie kan worden vrijgegeven aan hun stagescholen. De universiteit behoudt zich het recht voor deze studenten niet toe te staan de praktijk van het blokonderwijs bij te wonen. Als dat het geval is, kunnen ze niet aan de afstudeereisen van de programma's voldoen.

Taalverbetering

Van september 2012-13 moeten FT BEd niet-taal-major studenten voldoen aan Language Exit Requirements (LERs) voor Engels en Putonghua. De exit benchmarks zijn IELTS 6.0 (of gelijkwaardig) voor Engels en PSC (Putonghua Shuiping Ceshi) 3B voor Putonghua. Studenten moeten een uitgebreid pakket van Engelse, Chinese en Putonghua-verbeteringscursussen bestuderen.

English Enhancement Program (EEP) bestaat uit twee credit-dragende cursussen in jaar 1/2. Deze cursussen zullen studenten voorzien van academische geletterdheid, lees- en schrijfvaardigheden die essentieel zijn voor hun studie op tertiair niveau. Ze zullen ook de basis leggen voor studenten om in de daaropvolgende jaren zelfstandig Engels te leren door deelname aan zelftoegankelijke leeractiviteiten, blended learning en optionele taalverbeterende cursussen die passen bij hun niveau en ontwikkelingsbehoeften. Bovendien moeten studenten twee verplichte niet-credit-dragende cursussen volgen die bedoeld zijn voor hun voorbereiding op Engelse taaltoetsen. Er worden ook optionele IELTS-voorbereidingsworkshops aangeboden om studenten vertrouwd te maken met de door EdUHK gesponsorde IELTS (eenmalig) nadat ze het EEP hebben voltooid.

Studenten moeten ook drie Chinese verbeteringscursussen studeren en maximaal twee Putonghua-verbeteringscursussen, afhankelijk van hun niveau.

Chinese Enhancement Program (CEP) bestaat uit één verplichte cursus met studiepunten en twee verplichte cursussen zonder studiepunten, die studenten input geven over Chinese taalvaardigheden en over elementen van literatuur en cultuur.

Studenten kunnen worden vrijgesteld van de geselecteerde Chinese cursus in het pakket als ze voldoen aan de vrijstellingscriteria van de individuele cursus.

Putonghua Enhancement Program (PEP)

Studenten moeten maximaal twee verplichte, niet-kredietdragende cursussen volgen, afhankelijk van hun Putonghua-niveaus bij binnenkomst via de Tertiary Putonghua Test (TPT), en kunnen na jaar 1 kiezen voor andere niet-kredietdragende Putonghua-verbeteringscursussen.

Studenten kunnen worden vrijgesteld van geselecteerde Putonghua-cursussen in het pakket als ze voldoen aan de vrijstellingscriteria van individuele cursussen.

Kantonese verbeteringscursussen (voor niet-Kantonees sprekende Chinese studenten)

Niet-Kantonees sprekende Chinese studenten moeten twee Kantonese cursussen volgen die geen studiepunten opleveren. De succesvolle afronding van de Kantonese cursussen wordt vastgelegd in het transcript van de student.

Voor Chinees (inclusief Putonghua) en Engels worden bij ASLLC, het zelf toegankelijke taalleercentrum, taaladviesdiensten en ander materiaal voor zelftoegang aangeboden (deze regelingen kunnen worden gewijzigd).

Loopbaanvooruitzichten / Beroepskwalificaties

De diepgaande academische en professionele kennis geeft afgestudeerden van het programma uitstekende carrièremogelijkheden. Ze zullen de status van geregistreerd leraar hebben in Hong Kong en zijn klaar om volledig gekwalificeerde leraren te worden op lokale middelbare scholen. Naast de professionele lerarencarrière, zullen afgestudeerden de academische kennis en intellectuele vaardigheden bezitten om een breed scala aan andere relevante banen in de overheidssector, niet-gouvernementele organisaties, commerciële organisaties, uitgeverijsector, enz. Aan te nemen.

EdUHK is een van de aanbieders van lerarenopleiding in Hong Kong. Afgestudeerden van de lerarenopleidingen van de universiteit komen in aanmerking om volledig gekwalificeerde en geregistreerde leraren te worden. Wat betreft de registratie van leraren, moeten afgestudeerden zich wenden tot de sectie Lerarenregistratie van het Onderwijsbureau (EDB) om rechtstreeks aanvragen in te dienen. Alle aanvragen worden beoordeeld door de EDB.

Laatst bijgewerkt op May 2020

Over de school

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Lees meer

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Lees Minder