Bachelor of Education (Honours) (Early Childhood Education)

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Doelstellingen van het programma

Dit programma is bedoeld om opvallende opvoeders uit de vroege kinderjaren te voeden die:

  • Zorgzame, competente en creatieve professionals zijn;
  • Demonstreer de disciplinaire en interdisciplinaire kennis, begrip en aanleg die vereist zijn om kwaliteitsprogramma's voor kinderen van 0 tot 8 jaar te ontwerpen, implementeren en beoordelen;
  • Kunnen samenwerken met leerlingen, ouders, collega's, schoolbestuurders en andere professionals om in de behoeften van kinderen te voorzien en bij te dragen aan de duurzame ontwikkeling van de samenleving;
  • Zijn toegewijd aan levenslang leren; en
  • Heb een passie voor excellentie en zet in op de creatieve verbetering van opvang en onderwijs voor jonge kinderen in Hong Kong.

Programmakenmerken

  • Het programma benadrukt de integratie van vakkennis, vakkennis en praktische vaardigheden.
  • Het programma werkt samen met instellingen voor voor- en vroegschoolse educatie om de theorie-praktijkverbindingen te versterken door middel van praktijkervaring.
  • Afgestudeerden van dit programma zullen gekwalificeerd zijn voor registratie bij het Education Bureau / Social Welfare Department om les te geven in gelicentieerde instellingen voor jonge kinderen in Hong Kong, en om te voldoen aan de professionele kwalificaties die vereist zijn voor schoolleiders en begeleiders van kinderopvang.
  • Afgestudeerden van dit programma die de gespecificeerde cursussen in de minor "Diversiteit in de vroege jaren" en / of de minor "Onderwijs en leren op internationale scholen" met succes hebben afgerond, worden beschouwd als een opleiding te hebben gevolgd in het eenjarige dienstverband Cursus in Special Child Care Work, erkend door de Social Welfare Department en / of het behalen van het International Baccalaureate Certificate in Teaching and Learning, respectievelijk.

Programmastructuur

Domein Kredietpunten (cps)
Major (inclusief een interdisciplinaire cursus)
39
Onderwijsstudies
  • ES Core
  • ES Beperkte keuzevakken
  • Pedagogiek voor Major
36

Final Year Project

  • Onderzoeksmethoden
  • Honours Project / Capstone Project
6
Praktijkervaring 20
Keuzevakken (inclusief vrije keuzevakken, minor of tweede major) 24
Algemene educatie 22
Taalverbetering 9
Totaal: 156

Opmerking: De lessen worden gehouden in Tai Po Campus en Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center zoals beslist door de universiteit.

groot

In dit domein richten studenten zich op studies voor jonge kinderen, die de grondslagen van kinder- en gezinsstudies en kennis van de zorg, opvoeding en opvoeding van kinderen vanaf de geboorte tot acht jaar omvatten.

Educatieve studies

Education Studies geeft studenten de kans om les te geven en te leren vanuit een interdisciplinair perspectief. Studenten zullen voorschools / schoolonderwijs bestuderen vanuit psychologische, sociologische, filosofische, pedagogische en andere perspectieven. Studenten zullen een reeks vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn voor de professionele praktijk, zoals probleemoplossing, kritisch denken, creativiteit, communicatie, sociale interactie, ethische besluitvorming en mondiale perspectieven. Education Studies helpt studenten het belang van professionele excellentie, ethische verantwoordelijkheid en innovatie voor de rol van leraar te waarderen. We streven ernaar dat onze afgestudeerden beginnende leraren worden die zorgzaam en bekwaam, intellectueel enthousiast, sociaal betrokken en wereldwijd bewust zijn.

Algemene educatie

Het algemene onderwijsprogramma van EdUHK bereidt studenten voor op actieve actoren van verandering door hun intellectuele horizon te verbreden, hen te helpen verbindingen te leggen tussen verschillende kennisgebieden en tussen hun formele studies en het leven buiten de klas, en hun vermogen tot gezond denken en gezond verstand te versterken . Het biedt een gevarieerde maar uitgebalanceerde mix van individuele cursussen over een scala van vakgebieden en disciplines, binnen een geïntegreerde structuur van (i) General Education Foundation Course, (ii) Experiential Learning, (iii) General Education Breadth Courses, en (iv ) Universitair ePortfolio met in totaal 22 studiepunten.

ik. General Education Foundation Course (4 studiepunten)

General Education Foundation Course (GEFC) is een cursus met 4 studiepunten die wordt gegeven in Semester 1 en 2 en wordt gevolgd door alle eerstejaars studenten van EdUHK. Het doel van de cursus is om eerstejaars studenten kennis te laten maken met een reeks disciplines en methodologieën vanuit het perspectief van senior academici die experts zijn in hun respectievelijke vakgebied.

ii. Algemene opleiding breedte cursussen (3 x 3 studiepunten)

Onder het nieuwe curriculum (vanaf 2019/20) zijn de General Education Breadth Courses (GEBC's) (9 studiepunten) samengesteld uit General Education Breadth Learning Strands (1-3) (GELS) (Level 1-2), Positief en Waarden Onderwijs (PAVE) Cursus en Algemeen Onderwijs Interdisciplinaire Cursus (GEIC) (Niveau 4), studenten moeten één van elk onderdeel volgen om te voldoen aan de GEBC's (9 studiepunten) vereiste.

Deze cursussen zijn bedoeld om studenten beter toe te rusten voor de studie van de ontologische, epistemologische en / of methodologische vraagstukken in een grote verscheidenheid aan disciplines. Naast deze bestaande componenten zal een nieuwe 3-cp GEIC (niveau 4) worden aangeboden op faculteits- en / of afdelingsoverschrijdende basis voor studenten van jaar 2, semester 2 tot jaar 3, semester 1, om hen in staat te stellen de complexiteit van problemen en problemen die de disciplinaire grenzen overstijgen te waarderen en te begrijpen door middel van dialogen over of integratie van disciplines.

Studenten mogen GELS en PAVE-cursussen volgen na de voltooiing van GEFC of gelijktijdig met GEFC in jaar 1, semester 2, als ze geïnteresseerd zijn en hun curriculumschema's dit toelaten. Studenten moeten elke cursus in de GELS- of PAVE-cursus voltooien voordat ze de GEIC volgen van jaar 2 semester 2 en jaar 3 semester 1.

iii. Ervaringsleren (2 x 3 studiepunten)

Experiential Learning (EL) bestaat uit een 3-cp Co-curricular Service Learning Course (CSLC) en een 3-cp Experiential Learning Course (ELC) die wordt aangeboden door afdelingen onder het GE-domein. Studenten moeten één van elk onderdeel nemen om aan de EL-vereiste (6 studiepunten) te voldoen.

De 3-cp CSLC biedt studenten de mogelijkheid om deel te nemen aan leren in actie en door co-curriculaire leeractiviteiten met directe service-elementen in het echte leven of op de werkplek, terwijl ze hun leerervaringen die zijn afgeleid van formeel aanvullen, verbinden met en weerspiegelen leerplan. De 3-cp ELC moedigt studenten aan om te leren door te experimenteren, observeren, reflecteren en (her) conceptualiseren terwijl ze een grote verscheidenheid aan activiteiten ondernemen, zoals creatief werk, veldstudies, projecten, thematische overzeese reizen, naar buiten gerichte training enz. Deze cursussen verrijken de leerervaringen en vaardigheden van studenten door te leren, denken en reflecteren op de praktijk, in de praktijk en voor de praktijk, terwijl ze worden blootgesteld aan authentieke en reële contexten.

CSLC's en ELC's zullen beschikbaar worden gemaakt voor alle niet-gegradueerde studenten die vanaf jaar 1 moeten worden gevolgd en vóór het laatste jaar moeten zijn afgerond.

iv. University ePortfolio (3 studiepunten)

University ePortfolio is een "sluitstuk" -cursus met 3 studiepunten die vereist dat studenten die het einde van hun undergraduate-studie naderen, zowel kritisch reflecteren op hun undergraduate-studie-ervaringen - binnen General Education, in hun disciplinaire, professionele, co-curriculaire studies, positieve en waarden onderwijs, en in hun leven buiten de klas - en om een geïntegreerd beeld te ontwikkelen van hoe en waar ze zichzelf positioneren in relatie tot hun toekomstige doelen, plannen en ambities. Studenten zullen geannoteerde ePortfolio's voorbereiden en indienen op basis van hun ervaringen, reflecties en opgeslagen artefacten uit hun niet-gegradueerde studies. De cursus stelt studenten in staat om hun niet-gegradueerde leerervaringen samen te vatten en te synthetiseren door te onderzoeken wat ze begrijpen over kritisch denken en hoe ze kritisch denken toepassen. Studenten mogen de University ePortfolio-cursus volgen na het voltooien van alle vereiste General Education Breadth-cursussen. Ze moeten ook de University ePortfolio-cursus volgen in het semester van studie toegewezen door individuele programma's.

Keuzevakken / minor / tweede major

Afhankelijk van de leerinteresse en loopbaanambities van studenten, evenals de cp-distributie van individuele programma's, zouden studenten vrije keuzevakken uit een breed scala aan disciplines kunnen studeren, normaal gesproken buiten hun majors. Studenten die hun studie op een meer diepgaande en robuuste manier willen concentreren, kunnen er ook voor kiezen om 30 studiepunten te studeren om een tweede major (of twee minors) of 15 studiepunten voor één minor te claimen.

Final Year Project

een. Onderzoeksmethoden (3 studiepunten)

De cursus (dwz Honours Project I / Capstone Project I: Research Methods and Proposal) heeft tot doel leraren te ontwikkelen als leerlingen, onderzoekers, onderzoekers en kennismakers in het onderwijs en hun gerelateerde disciplines; en bereid ze voor op het uitvoeren van een op onderzoek of onderzoek gebaseerd project in Honours Project II: Research Report / Capstone Project II: Project Output. Het bestaat uit twee delen:

Deel A "Generieke onderzoeksmethoden" (1,5 studiepunten) introduceert fundamentele onderzoekskennis en principes van onderzoeksmethoden voor studenten om onderzoek in het onderwijs en aanverwante disciplines, en ethische kwesties in het onderzoeksproces te gebruiken en / of uit te voeren. Het benadrukt de rollen van studenten als gebruikers van onderzoek en onderzoekers zelf en het proces van actieonderzoek en / of actieleren.

Deel B "Methoden voor een specifiek gebied bij de voorbereiding van een honoursproject / Capstone-project" (1,5 studiepunten) bereidt studenten voor op het ontwikkelen van een voorstel voor het uitvoeren van een op onderzoek / project gebaseerd onderzoek op de door hen gekozen gebieden.

b. Honours Project / Capstone Project (3 studiepunten)

De cursus (dwz Honours Project II: Research Report / Capstone Project II: Project Output) is een onderzoeksgerichte leerweg waarmee onze studenten hun niet-gegradueerde ervaringen kunnen consolideren, integreren en reflecteren op hun overgang naar (en zelfs vieren) hun aanstaande post-graduate leven - of het nu gaat om het volgen van hogere opleidingen of het betreden van de werkplek.

Taalverbetering

Studenten volgen twee verplichte credit-dragende Engelse verbeteringscursussen tijdens de eerste twee studiejaren als onderdeel van het Engelse verbeteringsprogramma. Deze twee cursussen zullen studenten voorzien van de academische geletterdheidvaardigheden die essentieel zijn voor hun studie op tertiair niveau. Ze krijgen ook 60 uur verplichte niet-kredietdragende Engelse verbeteringscursussen in jaar 1 en 2. Optioneel worden er op verzoek periodiek IELTS-voorbereidingsworkshops gehouden.

Bovendien moeten studenten ook drie Chinese verbeteringscursussen en maximaal twee Putonghua-verbeteringscursussen studeren, afhankelijk van hun niveau. Het Chinese verbeteringsprogramma bestaat uit een verplichte cursus met studiepunten in jaar 1 en twee verplichte cursussen zonder studiepunten in de daaropvolgende semesters, die studenten input geven over Chinese taalvaardigheden en over elementen van literatuur en cultuur. Het Putonghua-verbeteringsprogramma bestaat uit twee verplichte niet-credit-dragende cursussen in jaar 1. Bovendien kunnen studenten na jaar 1 tot 120 uur optionele niet-credit-dragende Putonghua-cursus volgen.

Praktijkervaring

Studenten worden geplaatst in scholen die belangrijke sites zijn om te leren lesgeven en waar ze theorie kunnen interpreteren, genereren, ermee omgaan en ermee experimenteren:

Jaar 2 Semester I & Semester II

  • Begin met een introductie (FE Foundation Course met 3 studiepunten) in het lerarenberoep. Studenten worden begeleid en ondersteund door een professionele tutor om de rollen en verwachtingen van een leraar te begrijpen en de eigen identiteit en missie op te bouwen, terwijl ze zich aanpassen aan de veranderende rol van student naar leraar.

Jaar 3 Semester II

  • Voer blokoefening I uit op scholen (5 studiepunten) gedurende 8 weken, vergezeld van de onderwezen cursus FE en Professional Learning Portfolio I (2 studiepunten) in de vorm van tutorials voor kleine groepen die de actieve betrokkenheid van studenten bij de Field Experience ondersteunen en help hen om theorie en praktijk met elkaar te verbinden. Door groeps- en individuele begeleiding zullen studenten een e-portfolio produceren dat een verzameling bewijs is van hun leren om reflectie en professionele groei te ondersteunen.

Jaar 5 Semester I

  • Blokkeeroefening II op scholen (7 studiepunten) gedurende 8 weken, vergezeld van de onderwezen cursus FE en Professional Learning Portfolio II (3 studiepunten) in de vorm van tutorials voor kleine groepen en individuele begeleiding die het begrip van leerlingen voor de scholen vergroten en de rol van een leraar als zorgzame cultivator, een inspirerende co-constructeur en een betrokken rolmodel voor studenten. Ze zullen hun e-portfolio verder ontwikkelen voor meer diepgaande reflectie en registratie van hun professionele ontwikkeling.

Block Practice zal worden uitgevoerd op scholen die Kantonees / Engels (Engels taalonderwijs) / Putonghua (Chinees taalonderwijs op sommige scholen) gebruiken als instructiemiddel. Studenten moeten in staat zijn om een bekwaam niveau van Kantonees / Engels / Putonghua (in sommige scholen) aan te tonen om Block Practice uit te voeren.

Belangrijke opmerking: de universiteit zal studenten van onze full-time lerarenopleidingsprogramma's (bijv. Bachelor of Education-programma's) vragen om te verklaren of ze zijn veroordeeld voor of vervolgd worden voor enig seksegerelateerd delict in Hong Kong of elders, en om relevante details voorafgaand aan het uitvoeren van de onderwijspraktijk. Dergelijke informatie kan worden vrijgegeven aan hun stagescholen. De universiteit behoudt zich het recht voor deze studenten niet toe te staan de praktijk van het blokonderwijs bij te wonen. Als dat het geval is, kunnen ze niet aan de afstudeereisen van de programma's voldoen.

Loopbaanvooruitzichten / Beroepskwalificaties

Afgestudeerden van het programma:

  1. Zal gekwalificeerd zijn voor registratie bij het Education Bureau / Social Welfare Department om les te geven in gelicentieerde instellingen voor jonge kinderen in Hong Kong;
  2. Zal beschikken over de beroepskwalificatie op academisch niveau waar veel vraag naar is in het onderwijs voor jonge kinderen;
  3. Bekwaam zijn om te werken in een breed scala van functies waarbij het gaat om het werken met kinderen en gezinnen; en
  4. Mag lesgeven in het buitenland in de vroege kinderjaren, afhankelijk van de registratievereisten van de relevante lokale autoriteiten.

EdUHK is een van de aanbieders van lerarenopleiding in Hong Kong. Afgestudeerden van de lerarenopleidingen van de universiteit komen in aanmerking om volledig gekwalificeerde en geregistreerde leraren te worden. Wat betreft de registratie van leraren, moeten afgestudeerden zich wenden tot de sectie Lerarenregistratie van het Onderwijsbureau (EDB) om rechtstreeks aanvragen in te dienen. Alle aanvragen worden beoordeeld door de EDB.

Laatst bijgewerkt op May 2020

Over de school

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Lees meer

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Lees Minder