Bachelor of Education (Honours) (Wetenschap)

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Biologie major wordt aangeboden in 2020/21, terwijl Chemistry major gepland staat in 2021/22.

Doelstellingen van het programma

Het programma is bedoeld om gekwalificeerde, competente, professionele leraren in het secundair onderwijs voor te bereiden die in staat zijn om te voldoen aan de onderwijsbehoeften van leerlingen met verschillende vaardigheden binnen een gemeenschap die meerdere aspecten van intelligentie waardeert. Afgestudeerden van het programma zullen academische excellentie en professionele competentie hebben bereikt voor effectief onderwijs in de wetenschap op scholen. In het bijzonder zullen ze een gedegen kennis van de vakkennis en vaardigheden van de wetenschap bezitten, samen met een stevig en grondig begrip van de onderlinge relatie tussen theorie en praktijk. Ze zullen het belang van wetenschappelijke geletterdheid in onze samenleving blijven bevestigen en zullen creatieve, verantwoordelijke en zorgzame individuen zijn die een gedegen kennis hebben van wetenschap, technologie, samenleving en milieu, evenals de toewijding aan ethische waarden.

Het programma is bedoeld om gekwalificeerde, competente, professionele leraren in de secundaire wetenschappen voor te bereiden die in staat zijn om:

  • Demonstratie en begrip tonen van de leerstof en pedagogische inhoudelijke kennis van één wetenschapsdiscipline, Biologie;
  • Pas wetenschappelijke kennis en vaardigheden toe in combinatie met de juiste pedagogische vaardigheden om studenten te leren met verschillende vaardigheden en achtergronden en in verschillende schoolomgevingen;
  • Professionele competentie en attitudes vertonen in het onderwijzen van junior secundaire wetenschap en één senior science onderwerp, biologie;
  • Gebruik maken van verschillende generieke vaardigheden (bijv. Probleemoplossing, kritisch denken en creativiteit) bij lesgeven en leren, en levenslange en levenslange professionele ontwikkeling;
  • Bewijs van vaardigheid in biliteracy en drietaligheid in het Chinees en het Engels die effectieve communicatie in school en sociale contexten mogelijk maakt;
  • Kritisch en creatief sociaal-wetenschappelijke, technologische en milieukwesties en problemen analyseren in de lokale, nationale en mondiale context; en
  • Betoon toewijding aan lesgeven met een professionele ethische houding en een wereldwijd en multicultureel perspectief.

Programmastructuur

Domein Kredietpunten (cps)
Major (biologie)

  • Foundation en Major cursussen (36 cps)
  • Interdisciplinaire cursus (3 cps)
39
Minor Junior Secundaire Wetenschappen (JSS) 15

keuzevakken

  • Gratis keuzevakken (15 cps); of
  • Tweede minor (15 cps)
15

Educatieve studies

  • Generiek (24 cps)
  • Pedagogiek voor Major (6 cps)
30
Algemene educatie 22
Final Year Project (Honours Project / Capstone Project) 6
Praktijkervaring 20
Taalverbetering 9
Totaal: 156

Opmerking: De lessen worden gehouden in Tai Po Campus en Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center zoals beslist door de universiteit.

groot

Dit programma is bedoeld om gekwalificeerde, competente, professionele leraren in het secundair onderwijs voor te bereiden die in staat zijn om te voldoen aan de onderwijsbehoeften van leerlingen met verschillende vaardigheden binnen een gemeenschap die meerdere aspecten van intelligentie waardeert. Het programma biedt in het studiejaar 2020/21 een major Biologie aan.

Studenten die zich inschrijven voor deze vijfjarige BEd (wetenschap), naast een 3-cp interdisciplinaire cursus en 3-cp onderzoeksmethoden, moeten 36 studiepunten van Foundation- en Major-cursussen behalen.

Foundation en Major cursussen

De 2 basiscursussen die een basiswetenschappen- en STEM-methodecursus omvatten, zijn ontworpen om de nodige ruimte te creëren voor studenten om brede kennisbanken in de wetenschapsdiscipline te verwerven.

Er zijn 10 hoofdcursussen die de vakkennis van biologie behandelen, zoals vereist voor effectief onderwijs in het curriculum van het middelbaar secundair biologie in Hong Kong, evenals de gerelateerde delen van de curricula van gecombineerde wetenschap en geïntegreerde wetenschap. Cursussen in dit programma zijn uniek omdat pedagogische inhoudelijke kennis inherent is aan deze cursussen.

Educatieve studies

Education Studies geeft studenten de kans om les te geven en te leren vanuit een interdisciplinair perspectief. Studenten zullen voorschools / schoolonderwijs bestuderen vanuit psychologische, sociologische, filosofische, pedagogische en andere perspectieven. Studenten zullen een reeks vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn voor de professionele praktijk, zoals probleemoplossing, kritisch denken, creativiteit, communicatie, sociale interactie, ethische besluitvorming en mondiale perspectieven. Education Studies helpt studenten het belang van professionele excellentie, ethische verantwoordelijkheid en innovatie voor de rol van leraar te waarderen. We streven ernaar dat onze afgestudeerden beginnende leraren worden die zorgzaam en bekwaam, intellectueel enthousiast, sociaal betrokken en wereldwijd bewust zijn.

Algemene educatie

Het algemene onderwijsprogramma van EdUHK bereidt studenten voor op actieve actoren van verandering door hun intellectuele horizon te verbreden, hen te helpen verbindingen te leggen tussen verschillende kennisgebieden en tussen hun formele studies en het leven buiten de klas, en hun vermogen tot gezond denken en gezond verstand te versterken . Het biedt een gevarieerde maar uitgebalanceerde mix van individuele cursussen over een scala van vakgebieden en disciplines, binnen een geïntegreerde structuur van (i) General Education Foundation Course, (ii) Experiential Learning, (iii) General Education Breadth Courses, en (iv ) Universitair ePortfolio met in totaal 22 studiepunten (cps).

(i) Stichting Algemeen Onderwijs (4 studiepunten)

General Education Foundation Course (GEFC) is een 4-cp cursus die wordt gegeven in Semester 1 en 2 en wordt gevolgd door alle eerstejaars studenten van EdUHK. In Semester 1 van jaar 1 is een nieuwe vaardigheidsgebaseerde ontwikkeling / thematische component ontworpen om studenten beter toe te rusten voor hun intellectuele ontwikkeling in de universitaire context. In Semester 2 van jaar 1 moeten studenten deelnemen aan lezingen van voorzitter / hoogleraren en externe gastdocenten over een breed scala aan thema's / kwesties die zich richten op de domeinen van de geesteswetenschappen, sociale wetenschappen, wetenschap en milieu. Deze lezingen worden onderbouwd door tutorials van kleine klassen om gemeenschappen van dialoog en onderzoek op te bouwen die de intellectuele groei van studenten bevorderen.

(ii) Ervaringsleren (6 studiepunten)

Experiential Learning (EL) bestaat uit Co-curricular and Service Learning Course (CSLC) en Experiential Learning Course (ELC). CSLC biedt studenten de mogelijkheid om deel te nemen aan leren in actie en door actie in het echte leven of op de werkplek, terwijl ze hun leerervaringen die zijn afgeleid van het formele curriculum aanvullen, verbinden met en weerspiegelen. Aan de andere kant moedigt ELC studenten aan om te leren door te experimenteren, observeren, reflecteren en (her) conceptualiseren terwijl ze een breed scala aan activiteiten ondernemen, zoals creatief werk, door studenten geïnitieerde ondernemingen / projecten, thematische overzeese reizen, naar buiten gerichte training , enzovoort.

Studenten moeten vanaf jaar 1 ten minste één CSLC en één ELC volgen (elk 3 studiepunten). Cursussen in het domein van ervaringsleren kunnen parallel aan blokpraktijk (BP) I en II worden gevolgd (dwz veldervaring en semesters voor ervaringsleren). Als dat het geval is, moeten studenten ervoor zorgen dat het cursusschema niet botst met BP (studenten moeten de informatie onder de cursusbeschrijving controleren en de haalbaarheid met cursusbegeleiders aan het begin van het semester onderzoeken). Studenten worden aangemoedigd om cursussen in EL-domein te voltooien vóór semester 1 van het laatste jaar, omdat ze zich in dit semester zullen bezighouden met BP II en gegevensverzameling / veldwerk van het laatste jaarproject. Zorgvuldige academische planning op persoonlijke basis is nodig.

(iii) Algemene onderwijsbrede cursussen (9 studiepunten)

Onder het nieuwe curriculum (vanaf 2019/20) zijn de General Education Breadth Courses (GEBC's) (9 studiepunten) samengesteld uit General Education Breadth Learning Strands (1-3) (GELS) (Level 1-2), Positief en Waardenonderwijs (PAVE) en interdisciplinaire algemene vorming (GEIC) (niveau 4). Studenten moeten één van elk van de componenten nemen om aan de GEBC's (9 studiepunten) te voldoen.

Deze cursussen zijn bedoeld om studenten beter toe te rusten voor de studie van de ontologische, epistemologische en / of methodologische vraagstukken in een grote verscheidenheid aan disciplines. Daarnaast zal er een nieuwe 3-cp GEIC (niveau 4) worden aangeboden op facultair niveau voor studenten van jaar 2, semester 2 tot jaar 3, semester 1, zodat ze de complexiteit van problemen en problemen die overstijgen, kunnen waarderen disciplinaire grenzen en om ze te begrijpen door middel van dialogen over verschillende disciplines heen.

Studenten mogen GELS en / of PAVE-cursus (sen) volgen na de voltooiing van GEFC of gelijktijdig met GEFC in jaar 1 semester 2 als ze geïnteresseerd zijn en hun curriculumschema's dit toelaten. Na voltooiing van een GELS / PAVE-cursus mogen studenten de GEIC volgen van jaar 2 semester 2 tot jaar 3 semester 1.

(iv) University ePortfolio (3 studiepunten)

University ePortfolio is een 3-cp "sluitsteen" cursus die van studenten vereist dat ze, wanneer ze het einde van hun undergraduate studies naderen, kritisch reflecteren over hun leerervaring binnen General Education in hun disciplinaire, professionele en co-curriculaire studies, evenals in hun leven na het afstuderen en om een geïntegreerd beeld te ontwikkelen van hoe en waar ze zichzelf positioneren met betrekking tot hun toekomstige doelen, plannen en ambities. Studenten zullen een geannoteerd universitair e-portfolio voorbereiden en indienen op basis van hun ervaringen, reflecties en opgeslagen artefacten uit hun niet-gegradueerde studies. Studenten worden aangemoedigd om elektronische (zachte) kopieën van al hun cursusmateriaal te bewaren, te beginnen met de voltooiing van de GEFC voor mogelijke opname in het universitaire ePortfolio.

De cursus stelt studenten in staat hun leerervaringen te synthetiseren door kritisch na te denken over de waarde en betekenis van wat ze hebben geleerd, door verbanden te leggen met hun leven en hun eigen toekomst voor te stellen.

Studenten mogen de University ePortfolio-cursus volgen na het voltooien van alle vereiste GEBC's (dwz GELS, PAVE, GEIC). Ze moeten ook de cursus volgen in het semester van studie toegewezen door individuele programma's.

Final Year Project (Honours Project / Capstone Project)

Het Final Year Project bestaat uit twee cursussen:

  • Honours Project I / Capstone Project I: onderzoeksmethoden en voorstel
  • Honours Project II / Capstone Project II: Een eenjarig project dat gewoonlijk in het laatste jaar wordt uitgevoerd.

mineur

Studenten zijn verplicht om een verplichte minor in "Junior Secondary Science" (JSS) te volgen, wat studenten voorziet van essentiële kennis over het lokale curriculum van Junior Secondary Science.

keuzevakken

Naast de verplichte minor in "Junior Secondary Science" kunnen studenten een van de volgende opties kiezen:

  • Gratis keuzevakken
  • Tweede minor

Praktijkervaring

Studenten worden geplaatst in scholen die belangrijke sites zijn om te leren lesgeven en waar ze theorie kunnen interpreteren, genereren, ermee omgaan en ermee experimenteren:

Jaar 2 Semesters 1 & 2

  • Begin met een introductie (FE Foundation Course met 3 studiepunten) in het lerarenberoep. Studenten worden begeleid en ondersteund door een professionele tutor om de rollen en verwachtingen van een leraar te begrijpen en de eigen identiteit en missie op te bouwen, terwijl ze zich aanpassen aan de veranderende rol van student naar leraar.

Jaar 3 Semester 2

  • Voer blokoefening I uit op scholen (5 studiepunten) gedurende 8 weken, vergezeld van de onderwezen cursus FE en Professional Learning Portfolio I (2 studiepunten) in de vorm van tutorials voor kleine groepen die de actieve betrokkenheid van studenten bij de Field Experience ondersteunen en help hen om theorie en praktijk met elkaar te verbinden. Door groeps- en individuele begeleiding zullen studenten een e-portfolio produceren dat een verzameling bewijs is van hun leren om reflectie en professionele groei te ondersteunen.

Jaar 5 Semester 1

  • Voer Block Practice II uit op scholen (7 studiepunten) gedurende 10 weken, vergezeld van de onderwezen cursus FE en Professional Learning Portfolio II (3 studiepunten) in de vorm van tutorials voor kleine groepen en individuele begeleiding die het begrip van studenten voor de scholen vergroten en de rol van een leraar als zorgzame cultivator, een inspirerende co-constructeur en een betrokken rolmodel voor studenten. Ze zullen hun e-portfolio verder ontwikkelen voor meer diepgaande reflectie en registratie van hun professionele ontwikkeling.

Block Practice zal worden uitgevoerd op lokale scholen waar het instructiemiddel kan variëren, afhankelijk van het beleid van de scholen. Studenten moeten in staat zijn om een bekwaam niveau van Kantonees / Engels / Putonghua (voor Chinees taalonderwijs op sommige scholen) te demonstreren om Block Practice uit te voeren.

Belangrijke opmerking: de universiteit zal studenten van onze full-time lerarenopleidingsprogramma's (bijv. Bachelor of Education-programma's) vragen om te verklaren of ze zijn veroordeeld voor of vervolgd worden voor enig seksegerelateerd delict in Hong Kong of elders, en om relevante details voorafgaand aan het uitvoeren van de onderwijspraktijk. Dergelijke informatie kan worden vrijgegeven aan hun stagescholen. De universiteit behoudt zich het recht voor deze studenten niet toe te staan de praktijk van het blokonderwijs bij te wonen. Als dat het geval is, kunnen ze niet aan de afstudeereisen van de programma's voldoen.

Taalverbetering

Van september 2012-13 moeten FT BEd niet-taal-major studenten voldoen aan Language Exit Requirements (LERs) voor Engels en Putonghua. De exit benchmarks zijn IELTS 6.0 (of gelijkwaardig) voor Engels en PSC (Putonghua Shuiping Ceshi) 3B voor Putonghua. Studenten moeten een uitgebreid pakket van taalverbeteringscursussen Engels, Chinees en Putonghua bestuderen.

English Enhancement Program (EEP) bestaat uit twee credit-dragende cursussen in jaar 1/2. Deze cursussen zullen studenten voorzien van academische geletterdheid, lees- en schrijfvaardigheden die essentieel zijn voor hun studie op tertiair niveau. Ze zullen ook de basis leggen voor studenten om in de daaropvolgende jaren zelfstandig Engels te leren door deelname aan zelftoegankelijke leeractiviteiten, blended learning en optionele taalverbeterende cursussen die passen bij hun niveau en ontwikkelingsbehoeften. Bovendien moeten studenten twee verplichte niet-credit-dragende cursussen volgen die bedoeld zijn voor hun voorbereiding op Engelse taaltoetsen. Er worden ook optionele IELTS-voorbereidingsworkshops aangeboden om studenten vertrouwd te maken met de door EdUHK gesponsorde IELTS (eenmalig) nadat ze het EEP hebben voltooid.

Studenten moeten ook drie Chinese verbeteringscursussen studeren en maximaal twee Putonghua-verbeteringscursussen, afhankelijk van hun niveau.

Chinese Enhancement Program (CEP) bestaat uit één verplichte cursus met studiepunten en twee verplichte cursussen zonder studiepunten, die studenten input geven over Chinese taalvaardigheden en over elementen van literatuur en cultuur.

Studenten kunnen worden vrijgesteld van de geselecteerde Chinese cursus in het pakket als ze voldoen aan de vrijstellingscriteria van de individuele cursus.

Putonghua Enhancement Program (PEP)

Studenten moeten maximaal twee verplichte, niet-kredietdragende cursussen volgen, afhankelijk van hun Putonghua-niveaus bij binnenkomst via de Tertiary Putonghua Test (TPT), en kunnen na jaar 1 kiezen voor andere niet-kredietdragende Putonghua-verbeteringscursussen.

Studenten kunnen worden vrijgesteld van geselecteerde Putonghua-cursussen in het pakket als ze voldoen aan de vrijstellingscriteria van individuele cursussen.

Kantonese verbeteringscursussen (voor niet-Kantonees sprekende Chinese studenten)

Niet-Kantonees sprekende Chinese studenten moeten twee Kantonese cursussen volgen die geen studiepunten opleveren. De succesvolle afronding van de Kantonese cursussen wordt vastgelegd in het transcript van de student.

Voor Chinees (inclusief Putonghua) en Engels worden bij ASLLC, het zelf toegankelijke taalleercentrum, taaladviesdiensten en ander materiaal voor zelftoegang aangeboden (deze regelingen kunnen worden gewijzigd).

Onze medewerkers en faciliteiten

Dit programma zal worden gegeven door hooggekwalificeerde en ervaren wetenschapsopleiders en -experts. Er zijn veel verschillende soorten wetenschappelijke laboratoria beschikbaar voor onderzoek, onderwijs en leren van verschillende wetenschapsopleidingen en ze zijn volledig uitgerust met de essentiële hardwareapparatuur en softwarefaciliteiten voor het uitvoeren van geavanceerde experimentele activiteiten en voor microteaching van alle vakken van de middelbare school. Deze laboratoria worden beheerd door een team van goed opgeleide en ervaren technische medewerkers, die klaar staan om professioneel advies en technische assistentie te bieden aan zowel docenten als studenten bij het ontwerpen en uitvoeren van de relevante onderwijs- en leeractiviteiten binnen en buiten de campus.

Loopbaanvooruitzichten / Beroepskwalificaties

Afgestudeerden leiden naar een gekwalificeerde docentstatus (QTS) in Hong Kong. Zij zullen voldoende vakkennis en pedagogische kennis van de inhoud verworven hebben in hun gekozen bètavakken. Ze kunnen individueel lesgeven in het secundair vakgebied van de secundaire wetenschap en twee vakken van de middelbare secundaire wetenschappen en co-doceren aan het onderwerp van de Senior Secundair Integrated Science. Ze moeten ook in staat zijn niet-onderwijsposities in te nemen in redactie-, publicatie-, gemeenschaps- en sociale diensten, overheids- en niet-gouvernementele organisaties, enz.

EdUHK is een van de aanbieders van lerarenopleiding in Hong Kong. Afgestudeerden van de lerarenopleidingen van de universiteit komen in aanmerking om volledig gekwalificeerde en geregistreerde leraren te worden. Wat betreft de registratie van leraren, moeten afgestudeerden zich wenden tot de sectie Lerarenregistratie van het Onderwijsbureau (EDB) om rechtstreeks aanvragen in te dienen. Alle aanvragen worden beoordeeld door de EDB.

Laatst bijgewerkt op May 2020

Over de school

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Lees meer

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Lees Minder