Bachelor of Games Development

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Onderneem de Bachelor of Games Development bij SAE en bouw je expertise in programmeren of spellen ontwerpen. Pas vaardigheden en kennis toe in deze opwindende branche op gebieden zoals niveauontwerp, sociale en mobiele spelontwikkeling, programmeren van game-engines, gameplay-programmering, gameontwerp, projectbeheer, serious games en nog veel meer.

Tijdens je tijd bij SAE werk je met standaardsoftware zoals Unreal Engine 4, Unity3D, Autodesk 3D Studio Max en Maya. Als student in Games Development werk je ook met technologieën zoals Oculus Rift, Android, iOS en gebruik je standaard programmeertalen zoals C, Javascript en C #.

Je neemt gespecialiseerde eenheden op die zijn ontworpen voor studenten om deel te nemen aan echte projecten onder leiding van deskundige SAE-medewerkers. Met deze unieke leerstijl demonstreert u uw vaardigheden en technische kennis in een op samenwerking gebaseerde en creatieve studiogestuurde leeromgeving.

Jouw studies:

Elke opleiding wordt opgesplitst in afzonderlijke fasen, elk ontworpen om verschillende vaardigheden te bevorderen.

Fase I - Ontwikkeling van fundamentele vaardigheden
In fase I onderneem je een aantal basiseenheden die je essentiële technische vaardigheden en kennis opleveren die niet alleen relevant is voor je vakgebied, maar je ook de vaardigheden geven die nodig zijn om in latere stadia van de samenwerking met andere creatieve mediastudenten en professionals te werken. programma.

  • Gameplay Scripting en programmeren van gameplay
  • Niveauontwerp en ontwikkeling
  • Principes van Game Design
  • Projectbeheer en professionele etiquette
  • Kritisch en creatief denken
  • Hedendaagse branche-overzicht

Fase II - Interdisciplinaire projecten, media en culturele studies
In fase II werk je in gesimuleerde projectgroepen waar je elk trimester aan grootschalige deliverables werkt. Binnen Fase II zullen we je niet alleen in staat stellen om je Stage I-vaardigheden in een diepere context toe te passen, maar je ook helpen werken binnen het personeel van de hedendaagse creatieve media.

In fase II laten we je zien hoe je werk bijdraagt ​​aan en interageert met bredere cultuur- en mediapraktijken. Deze kennis stelt u in staat met verschillende andere disciplines en kunstenaars te werken en uw potentieel op het wereldtoneel uit te breiden.

Je zult een aantal real-world projecten voltooien met studenten, niet alleen in je eigen discipline, maar in alle andere SAE-disciplines.

In fase II krijgt u de kans om als projectspecialist te werken op de volgende gebieden. De soorten projecten en projectrollen die u kiest, bepalen welk specialisatiegebied u binnenvalt. Stage II heeft twee studiomodules met projecten op basis van de volgende gebieden;

1. Programmeren van spellen

De SAE Games Programming-graad is een zeer gericht programma dat zich verdiept in game-play en game-engine-programmering. Je bouwt je vaardigheden op in bestaande softwarepakketten en frameworks zoals Unreal Engine en Unity, gebruikt deze om je technische vaardigheden te ontwikkelen en je eigen game-tools, bibliotheken en engines te ontwikkelen. Je verbetert je kennis van C en objectgeoriënteerd programmeren om complexe games en tools te bouwen.
Gedurende het hele programma werk je met studenten uit alle andere disciplines om een ​​rijke en hoogwaardige werkportfolio op te bouwen.

2. Ontwerp van spellen

In de specialisatie Game Design werk je samen met je peers en SAE Facilitators aan een reeks projecten die je vaardigheden en kennis zullen ontwikkelen binnen de diverse reikwijdte van Game Design.

Tijdens het programma kun je alle facetten van Game Design nastreven, zoals niveauontwerp, systeemontwerp, economisch ontwerp, gevechts- en AI-ontwerp, balanceren, spelerpsychologie en nog veel meer. Het beste van alles is dat we je de tools geven die je nodig hebt om ontwerpideeën in echte werkgames te kunnen verwoorden. Je gaat ook op zoek naar complexe artistieke ideeën die leiden tot originele, persoonlijke games die artistiek relevant voor je zijn. Werk samen met andere gelijkgestemde studenten en medewerkers van alle SAE-disciplines om een ​​enorme portfolio met projecten op te bouwen.

Fase III
Fase III is het laatste deel van je studie. Hier gaat u een interdisciplinair project van uw keuze maken om het definitieve en meest ambitieuze portfolioproject te zijn dat u gaat ondernemen.

Je voltooit ook je studie door een keuzemodule te volgen en een verplichte stage af te ronden.

Tegen de tijd dat je afstudeert, heb je; een professionele online aanwezigheid die u aan het begin van het programma bent begonnen met bouwen, een breed scala aan interdisciplinaire projecten in uw portfolio en een dieper inzicht in de creatieve media en real-world ervaring.

Als je bent afgestudeerd aan de specialisatie programmeren of gameontwerp, zul je veel ervaring hebben met werken in gesimuleerde productieomgevingen. Je hebt de standaardwerkstroom en levenscyclus van het product geleerd. Je hebt een portfolio met spelprojecten die worden gebruikt om je eigen startup te beginnen of om je professionele praktijk verder uit te bouwen.

Studenten in de programmeringsspecialisatie zullen een reeks portfolio-projecten hebben die een toegepaste kennis van C demonstreren in de context van gameplay-programmering en programmeren van game-engines. Je hebt ook een bewezen kennis van het bouwen van tools voor game engines in talen als C #.

Studenten voor gameontwerp studeren af ​​met een sterk technisch inzicht in de pijplijn voor game-ontwikkeling en hulpmiddelen zoals Unity, UDK, 3D Studio Max en Maya. Gameontwerpstudenten zullen de mogelijkheid hebben om een ​​breed scala aan vaardigheden te ontwikkelen, waaronder visuele kunst, audio, verhaal of karakterontwikkeling en om artistieke visies te verkennen voor wat games zouden kunnen zijn. Ontwerpers zullen de creatieve ontwikkeling van games oefenen, werken om origineel, expressief en innovatief te zijn.

Je zult leren

  • C programmeren
  • Middleware-pakketten
  • Gameplay-programmering
  • Game engine-programmering
  • Ontwikkeling van tools
  • Spel ontwerp
  • Spelpsychologie
  • Werkende prototype-ontwikkeling
  • 3D-pijplijn
  • Niveau ontwikkeling
  • Wiskunde, statistieken en logica

Je leerervaring

  • Leer geavanceerde C-programmeertaal op industrieniveau met een gespecialiseerde focus op game-ontwikkeling.
  • Gebruik industriestandaard middleware en ontwikkelingspakketten zoals Havoc, Direct X, Ogre, OpenGL, UDK, Unity en nog veel meer.
  • Ervaar een cursus die is ontworpen in samenwerking met industriële partners en ontwikkel de vaardigheden die de gamesindustrie wil.
  • Leer gameplay-programmering, game-engine-programmering en gereedschapsontwikkeling - je zult in staat zijn om je eigen engines van de grond af te ontwikkelen en je eigen tools te creëren, inclusief importeurs / exporteurs en scènemanagers.
  • Leer het ontwerp en de technische vaardigheden om high-level gamesconcepten te kunnen verwoorden en implementeren - dit zijn belangrijke professionele kenmerken die vereist zijn door de gamesindustrie en die vaak niet aan bod komen in andere HE-gamescursussen.
  • Ontwikkel hoogwaardige vaardigheden op het gebied van gamesontwerp, programmeren, 3D-pijplijn, gamespsychologie en werkende prototypen - leer hoe u uw ideeën kunt realiseren.
  • Begin met het maken van spellen in je eerste trimester.
  • Werk samen met kunstenaars, ontwerpers, web- en mobiele ontwikkelaars, filmmakers, animators en audiospecialisten.

Careers

  • Spelprogrammeur
  • Ontwerpster van spellen
  • Grafische programmeur
  • Niveauontwikkelaar
  • Ontwikkelaar van mobiele games
  • Simulatiespecialisten
  • Natuurkundig programmeur
  • Natuurkundig ingenieur van het spel
  • Game verlichting kunstenaar
  • Motorprogrammeur
  • Game-effecten programmeur
  • Game economie ontwerper
  • Tekenontwerper
  • Besturingsontwikkelaar
  • Lead level designer
  • Systeemontwerper
  • Karakterprofiler
  • Systeemontwerper
  • Spel tester

Werkgevers

SAE-games afgestudeerden zijn betrokken geweest bij vele uitstekende creatieve mediabedrijven, waaronder:

  • Ubisoft
  • Board.com
  • Pixel Hunters
  • Pixelbug
  • NGT2
  • Sound Force
  • Andante
  • Metropolis
  • fetcher
  • V
  • Virsix
  • Dragon Master
  • After Work Games

Toelatingseisen

Minimum leeftijd

Studenten die willen worden toegelaten tot SAE moeten ten tijde van de aanvraag ten minste 17 jaar oud zijn.

Academische vereisten

Kandidaten moeten met succes secundaire studies (middelbare school) hebben voltooid of de SAE Dubai Foundation-cursus hebben voltooid.

Aanvragers moeten voldoen aan de Engelse taalvereisten zoals hieronder uiteengezet.

Engelse taalvereisten

Internationale studenten moeten aanvullend bewijs van taalvaardigheid leveren, waaronder een van de volgende:

  • International English Language Testing System (IELTS) met een band score van minstens 6, of gelijkwaardig, OF
  • Voltooiing van het twaalfde jaar Engels aan een Australische middelbare school of hogeschool of equivalent.
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Keystone studiebeurs

Ontdek de mogelijkheden die onze studiebeurs u kan bieden

Over de school

SAE, with 55 campuses in 28 countries, has been setting the global benchmark for creative media education since 1976. In Dubai, we proudly offer KHDA accredited certificates, diplomas, and bachelor de ... Lees meer

SAE, with 55 campuses in 28 countries, has been setting the global benchmark for creative media education since 1976. In Dubai, we proudly offer KHDA accredited certificates, diplomas, and bachelor degrees across 5 disciplines – Animation, Audio, Design, Film and Games. Lees Minder