Bachelor of Management Studies in Event Management & Public Relations

Algemeen

Beschrijving van opleiding

  • Campus: Mumbai
  • Duur: 3 jaar
  • Geschiktheid: 10 + 2 (elke stream)

GICED Bachelor of Management Studies van de Universiteit van Mumbai (Event Management & Public Relations) is een uitgebreide opleiding die zich richt op het creëren van een sterke kennisbasis met de toepassing van theorie, principes en praktijken van de Event-, Entertainment- en Media-industrie.

Kennis van de industrie in combinatie met praktische blootstelling stelt afgestudeerden in staat bekwame professionals te zijn. Studenten krijgen toegang tot enkele van de beste bedrijven in de branche door middel van praktische training, stages en stages. Ze verwerven de vaardigheden en kennis die nodig zijn om een carrière na te streven in het beheer, de planning en de marketing van bedrijfsevenementen, congressen en vergaderingen, festivals en speciale evenementen. Onze studenten zijn ondergebracht in Event Management Companies, PR Agencies, Media Houses, Film & Television Production Houses, Tourism & Hospitality Companies, etc. en veel van onze studenten zijn ondernemer geworden en zijn hun eigen Event Management Companies begonnen.

Cursusstructuur

Semester I

  • 1.1 Managementprincipes
  • 1.2 Human Resource Management
  • 1.3 Inleiding tot Accounts & Finance
  • 1.4 Zakelijke communicatie - I
  • 1.5 Inleiding tot Event Management
  • 1.6 Basisprincipes van praktisch evenementbeheer - I

Semester II

  • 2.1 Marketingbeheer
  • 2.2 Organisatiegedrag
  • 2.3 Zakelijke communicatie - II
  • 2.4 Evenementenplanning en locatiebeheer
  • 2.5 Evenementproductieproces
  • 2.6 Basisprincipes van praktisch evenementbeheer - II

Semester III

  • 3.1 Beheer van gebeurtenisbronnen
  • 3.2 Event Hospitality & Catering
  • 3.3 Evenementmarketing en sponsoring
  • 3.4 Speciale evenementen - Bruiloftsplanning en live-evenementen
  • 3.5 Informatietechnologie in bedrijfsbeheer - I
  • 3.6 Professionele betrokkenheid van de industrie (praktische training)

Semester IV

  • 4.1 Zakelijke omgeving
  • 4.2 Juridische aspecten van evenementenbeheer
  • 4.3 Brand Management - Research & Development
  • 4.4 Speciale evenementen - MICE & bedrijfsevenementen
  • 4.5 Informatietechnologie in bedrijfsbeheer - II
  • 4.6 Werkgebaseerde leerroute (stage)

Semester V

  • 5.1 Ethiek en bestuur
  • 5.2 Consumentengedrag
  • 5.3 Mediabeheer
  • 5.4 Public Relations
  • 5.5 Op vaardigheden gebaseerd - Campus naar bedrijf
  • 5.6 Projectwerk - I

Semester VI

  • 6.1 Reclame
  • 6.2 Ervaringsgerichte marketing en technologie
  • 6.3 Event Cost Accounting & Finance Management
  • 6.4 Gebeurtenisveiligheid en risicobeheer
  • 6.5 Soft Skills & Persoonlijkheidsontwikkeling
  • 6.6 Projectwerk - II
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Established as a Management Education Insitute, the NEST academy was conceptualized in the year 2000. Over a span of almost two decades, the institute has grown to be recognized as a leading name if t ... Lees meer

Established as a Management Education Insitute, the NEST academy was conceptualized in the year 2000. Over a span of almost two decades, the institute has grown to be recognized as a leading name if the field of education. Lees Minder
Mumbai , Jaipur + 1 Meer Minder