Bachelor of Science Education (Honours) (Sportwetenschappen)

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Doelstellingen van het programma

Het programma Bachelor of Science Education (Honours) (Sports Science) heeft tot doel studenten op te leiden die een loopbaan willen volgen in verband met wetenschappelijk onderwijs met een focus op sportwetenschap in andere instellingen dan het lager en middelbaar onderwijs.

Na succesvolle afronding van het programma kunnen studenten:

  • demonstreren van hun vaardigheden en kennis in de kerngebieden van de sportwetenschappen, waaronder anatomie, biomechanica, inspanningsfysiologie, sociaal-culturele, psychologische, voedings- en motorische controle. De beheersing van de studenten op deze gebieden zal cruciaal zijn voor hun loopbaan voor activiteiten op het gebied van educatie van hun klanten en het nastreven van een actieve onderzoeksagenda;
  • kritisch evalueren van de concepten van curriculumontwikkeling en -levering, evenals aspecten van pedagogie met betrekking tot sportwetenschap. Als experts in de sportwetenschappen zullen afgestudeerden een bron van onbevooroordeelde informatie voor hun cliënten zijn en deze vaardigheid zal hen in staat stellen loopbaantrajecten te kiezen in zowel traditionele als niet-traditionele onderwijsomgevingen, alsook in private en publieke organisaties;
  • demonstreren hun effectieve leren in de sportwetenschap door middel van mondelinge presentaties, laboratoriumrapporten en schriftelijke essays, en zij zullen een Honors-onderzoeksproject voltooien.

Programmakenmerken

Op dit moment zijn er geen specifieke bachelorprogramma's voor wetenschappelijk onderwijs met een focus van sportwetenschap in Hong Kong. Er zijn programma's die binnen het brede scala van Lichamelijke Opvoeding / Sport / Oefening bij andere instellingen vallen. Ze richten zich echter op een andere markt, met de nadruk op PE-lerarenopleiding voor de lokale scholen, oefeningen voor beweging en lichamelijke activiteit of recreatiebeheer. Het EdUHK-programma zou meer gericht zijn op sportwetenschap zoals begrepen in een internationale context. Als zodanig zou het ook een potentieel aantrekkelijk programma voor buitenlandse aanvragers zijn.

Programmastructuur *

In overeenstemming met de inzet van de universiteit voor de ontwikkeling van de hele persoon, vormt het programma een totale leerervaring voor alle studenten die Coursework, een Honours Project, een stage, keuzevakken, algemeen onderwijs, co-curriculair onderwijs en serviceleren en taalverbetering bevatten om onze afgestudeerden in staat te stellen om Verantwoordelijke burgers worden met een brede kennis van sportwetenschap. Studenten zullen een vierjarig programma met 120 punten behalen. De volgende tabel geeft een overzicht van de cursussen en leerervaringen die de opleiding omvat:

110876_1.jpg

* De curriculumstructuur kan worden herzien.

Opmerking: De lessen worden gehouden in Tai Po Campus en Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center zoals beslist door de universiteit.

Taalverbetering

Het Centrum voor Taal in het Onderwijs (CLE) biedt zowel kredietdragende als niet-kredietdragende taalprogramma's (Engels en Chinees); zelfhulpprogramma's voor ondersteuning en sociale activiteiten voor culturele en taaluitwisselingen. Studenten moeten in totaal 6 creditdragende cursussen volgen in de Engelse taal en 3 studiepunten in de Chinese taal.

Instructiemedium

Het programma wordt voornamelijk in het Engels uitgevoerd.

Loopbaanvooruitzichten / Beroepskwalificaties

Afgestudeerden van dit programma vindt een breed scala van loopbaan en voortgezet onderwijs Pathways , waaronder Sports Science Educator (University Academic, Researcher), Gezondheid

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Lees meer

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Lees Minder