Bachelor of Science in Game Programming
LaSalle College Vancouver
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Vancouver, Canada
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* - thuisstudenten; 77940 CAD - Overzeese studenten
Invoering
The Science of Gaming
Een Bachelor of Science in Game Programming bereidt studenten voor op een spannende, belonende en veelgevraagde carrière in een industrie waar tech en creativiteit elkaar kruisen. Breng fascinerende verhalen, interessante personages en unieke strategieën tot leven via een programma waarin toegepaste kunst, informatica en softwareprogrammering worden samengevoegd. Bestudeer en werk met gelijkgestemde creatievelingen om de volgende generatie videogames te ontwerpen en ontwikkelen met een holistische benadering die state-of-the-art apparatuur en buitengewoon onderwijs door insiders uit de branche in de voorhoede van hun vakgebied omvat. Maak je klaar om van gaming je levenswerk te maken.
Doelstellingen van het programma
Programmadoelstellingen zijn om studenten het volgende te bieden:
- Een sterke theoretische en praktische kennis van gameprogrammering.
- Een hands-on, leergerichte educatieve omgeving die de professionele en academische ontwikkeling van studenten als ontwerpers ondersteunt en verbetert.
- Gerichte voorbereiding en training om bij het afstuderen op instapniveau werkgelegenheid en doorgroeimogelijkheden te zoeken binnen het programmeerveld.
- Toegang tot de juiste geaccrediteerde faculteit met uitgebreide ervaring in de sector.
Overzicht
Dit programma bestaat uit 180 studiepunten van meer dan 11 kwartalen.
Cursuslijst
- Kleurentheorie
- Digitale beeldbewerking
- Preproductie en projectbeheer
- Productieteam I
- Productieteam II
- Na-productie
- Basis 3D-concepten
- Geschiedenis van spellen
- Spelontwerp I
- Niveauontwerp I
- Introductie tot computersystemen
- Software ontwikkeling en testen
- Procedureprogrammering in CI
- Object-georiënteerd programmeren in CI
- UML en technische documentatie
- Procedureprogrammering in C II
- Object-georiënteerd programmeren in C II
- Algoritmen en datapatronen I
- 2D-spellen programmeren
- Spelgereedschappen en pijpleidingen
- 3D-afbeeldingen en toepassingen
- 3D grafische programmering
- Algoritmen en datapatronen II
- Calculus voor natuurkunde
- Fysica van beweging, licht en geluid
- Wiskunde en natuurkunde voor spellen
- Databaseprogrammering
- Real-time GPU-programmering
- Netwerkprogrammering
- Kunstmatige intelligentie
- Programmeren voor game-engines
- Animatie voor spellen
- Audio voor games
- Gameplay-programmering
- Portfolio I
- Senior onderzoek
- Senior Project
- Concurrency en Parallel Programming
- Werkplaats voor programmeren
- Senior portfolio
werk
Na het afstuderen hebben de afgestudeerden van Game Programming-programma de gelegenheid gehad om de training, programmeerkennis en professionele vaardigheden te verwerven om te interviewen voor instapposities bij game-ontwikkelingsstudio's, webontwikkelingsbedrijven, serious game-bedrijven (games ontworpen om les te geven), sociale netwerken bedrijven en algemene programmalijsten.
Carrièremogelijkheden
Onze afgestudeerden zijn gaan werken voor een aantal van de topnamen in de gaming-, webontwikkeling- en filmindustrie, waaronder Electronic Arts, Next Level Games, Backbone Entertainment, Relic Entertainment, SkyBox Labs, ACRONYM Digital, Klei Entertainment, Bandai Namco, Hothead Games en Emerald City Games. Studenten verlaten het programma met een indrukwekkend portfolio van hun werk en hebben toegang tot het wereldwijde LCI Education-netwerk, dat bestaat uit 23 instellingen voor hoger onderwijs over de hele wereld.
Geloofsbrieven
Bachelor opleiding
Deze graad wordt aangeboden onder de schriftelijke toestemming van de minister van Onderwijs, Vaardigheden
De details
- Bereidt studenten voor om te werken in games, films en tv
- Praktische training door experts uit de industrie
- Bouw een portfolio om werk te laten zien
- Innovatieve instructie in een state-of-the-art omgeving
- Programma bestaat uit 180 studiepunten meer dan 11 kwartalen
- Afstudeerders ontvangen een bachelordiploma
Studenten die klaar zijn om zichzelf te testen in de opleiding moeten beginnen met het programma Visual and Game Programming. Met behulp van door de industrie aangestuurde programmeertools en door innovatieve instructies van insiders uit de industrie, ontwikkelen studenten hun techniek in een creatieve en inspirerende leeromgeving. Terwijl ze een portfolio van hun werk opbouwen, worden studenten omringd door creatief gedreven collega's, terwijl ze zich collectief voorbereiden op een lonende carrière.
Afgestudeerden leren
- Om concepten toe te passen van ontwerpcursussen op basisniveau: spelontwerpprincipes en -terminologie, onderzoek, kritische analyse, prototyping, gaming-systeemontwerp, niveauontwerp, gebruikersinterfaceontwerp, ontwerp voor zakelijke vereisten, evenals scripting en kunst.
- Technische kennis van scripting, ontwerpprogramma's en software in overeenstemming met de huidige industrienormen.
- Praktisch begrip en toepassing van alle aspecten van gameontwerp.
- Professionaliteit door het proces van conceptualiseren, plannen, uitvoeren en leveren van kwaliteitsspelontwerpprojecten die leiden naar een portfolio.
- Om te werken aan team-based game-ontwikkelingsprojecten en de deadlines die nodig zijn om een marktklare game te maken.
Wie moet solliciteren
Studenten direct uit de middelbare school, of volwassen studenten die klaar zijn voor een carrièrewijziging of om verder te bouwen op de vaardigheden die ze hebben.
- Creatives met een sterke focus op programmeren, rekenen, fysica en design
- Geïnteresseerd in videogames, technologie
- Gretig om nieuwe vaardigheden te leren die te maken hebben met programmeren en ontwerpen
- Computergestuurd en vertrouwd met verschillende programma's
- Degenen die waarde hechten aan het samenvoegen van creatieve inspanningen met praktische toepassingen voor een opwindende carrière
Ideale studenten
Wie moet solliciteren
Studenten direct uit de middelbare school, of volwassen studenten die klaar zijn voor een carrièrewijziging of om verder te bouwen op de vaardigheden die ze hebben.
- Creatievelingen met een sterke focus op programmeren, wiskunde, natuurkunde en design
- Geïnteresseerd in videogames, technologie
- Gretig om nieuwe vaardigheden te leren die te maken hebben met programmeren en ontwerpen
- Computergestuurd en vertrouwd met verschillende programma's
- Degenen die waarde hechten aan het combineren van creatieve inspanningen met praktische toepassingen voor een opwindende carrière
leerplan
Overzicht
Dit programma bestaat uit 180 studiepunten van meer dan 11 kwartalen.
Cursuslijst
- Kleurentheorie
- Digitale beeldbewerking
- Preproductie en projectbeheer
- Productieteam I
- Productieteam II
- Na-productie
- Basis 3D-concepten
- Geschiedenis van spellen
- Spelontwerp I
- Niveauontwerp I
- Introductie tot computersystemen
- Software ontwikkeling en testen
- Procedureprogrammering in CI
- Object-georiënteerd programmeren in CI
- UML en technische documentatie
- Procedureprogrammering in C II
- Object-georiënteerd programmeren in C II
- Algoritmen en datapatronen I
- 2D-spellen programmeren
- Spelgereedschappen en pijpleidingen
- 3D-afbeeldingen en toepassingen
- 3D grafische programmering
- Algoritmen en datapatronen II
- Calculus voor natuurkunde
- Fysica van beweging, licht en geluid
- Wiskunde en natuurkunde voor spellen
- Databaseprogrammering
- Realtime GPU-programmering
- Netwerkprogrammering
- Kunstmatige intelligentie
- Programmeren voor game-engines
- Animatie voor spellen
- Audio voor games
- Gameplay-programmering
- Portfolio I
- Senior onderzoek
- Senior Project
- Concurrency en Parallel Programming
- Werkplaats voor programmeren
- Senior portfolio
Geloofsbrieven
Bachelor opleiding
Deze graad wordt aangeboden met schriftelijke toestemming van de minister van Geavanceerd Onderwijs, Vaardigheden en Vorming. Dit programma vereist geen goedkeuring door de registrar van de Private Training Institutions Branch (PTIB)”.
De details
- Bereidt studenten voor op het werken in gaming, film en tv
- Praktische training door experts uit de industrie
- Bouw een portfolio om werk te laten zien
- Innovatieve instructie in een state-of-the-art omgeving
- Het programma bestaat uit 180 studiepunten over 11 kwartalen
- Afstudeerders krijgen een bachelordiploma
Studenten die klaar zijn om zichzelf te testen in de opleiding moeten beginnen met het programma Visual and Game Programming. Met behulp van door de industrie aangestuurde programmeertools en door innovatieve instructies van insiders uit de industrie, ontwikkelen studenten hun techniek in een creatieve en inspirerende leeromgeving. Terwijl ze een portfolio van hun werk opbouwen, worden studenten omringd door creatief gedreven collega's, terwijl ze zich collectief voorbereiden op een lonende carrière.
Afgestudeerden leren
- Om concepten toe te passen van ontwerpcursussen op basisniveau: spelontwerpprincipes en -terminologie, onderzoek, kritische analyse, prototyping, gaming-systeemontwerp, niveauontwerp, gebruikersinterfaceontwerp, ontwerp voor zakelijke vereisten, evenals scripting en kunst.
- Technische kennis van scripting, ontwerpprogramma's en software in overeenstemming met de huidige industrienormen.
- Praktisch begrip en toepassing van alle aspecten van gameontwerp.
- Professionaliteit door het proces van conceptualiseren, plannen, uitvoeren en leveren van kwaliteitsspelontwerpprojecten die leiden naar een portfolio.
- Om te werken aan team-based game-ontwikkelingsprojecten en de deadlines die nodig zijn om een marktklare game te maken.
Programma resultaat
Doelstellingen van het programma
Programmadoelstellingen zijn om studenten het volgende te bieden:
- Een sterke theoretische en praktische kennis van gameprogrammering.
- Een praktische, leergerichte onderwijsomgeving die de professionele en academische ontwikkeling van studenten als ontwerpers ondersteunt en verbetert.
- Gerichte voorbereiding en training om bij het afstuderen op instapniveau werkgelegenheid en doorgroeimogelijkheden te zoeken binnen het programmeerveld.
- Toegang tot de juiste geaccrediteerde faculteit met uitgebreide ervaring in de sector.
Carrièremogelijkheden
werk
Na hun afstuderen hebben afgestudeerden van het Game Programming-programma de mogelijkheid gehad om de training, programmeerkennis en professionele vaardigheden te verwerven om te interviewen voor instapposities bij game-ontwikkelingsstudio's, webontwikkelingsbedrijven, serious game-bedrijven (games ontworpen om te onderwijzen), sociale netwerkbedrijven en algemene programmalijsten.
Carrièremogelijkheden
Onze afgestudeerden zijn gaan werken voor een aantal van de topnamen in de gaming-, webontwikkeling- en filmindustrie, waaronder Electronic Arts, Next Level Games, Backbone Entertainment, Relic Entertainment, SkyBox Labs, ACRONYM Digital, Klei Entertainment, Bandai Namco, Hothead Games en Emerald City Games. Studenten verlaten het programma met een indrukwekkend portfolio van hun werk en hebben toegang tot het wereldwijde LCI Education-netwerk, dat bestaat uit 23 instellingen voor hoger onderwijs over de hele wereld.