Bachelor of Science in Management

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

De bachelor Management biedt studenten de kaders die nodig zijn in modern management en besluitvorming. Deze omvatten een sterke theoretische basis, moderne modelleertechnieken en beslissingsanalyse van bedrijfsproblemen. Tegelijkertijd is KBS een van de eerste universiteiten in Kazachstan die een geïntegreerd curriculum voor soft skills aanbiedt, waarbij technische competentie wordt gecombineerd met de sociale en communicatieve vaardigheden die nodig zijn om effectief met teams samen te werken en om door de menselijke infrastructuur van een groot bedrijf te navigeren.

Goals

De overkoepelende gemeenschappelijke doelen zijn:

  • Biedt niet-gegradueerde programma's in bedrijfskunde met geïntegreerd multidisciplinair curriculum en vergelijkbaar, in termen van kwaliteit en normen, met toonaangevende programma's die worden aangeboden aan universiteiten in Europa en de VS.
  • Opleiden en ontwikkelen van bedrijfsleiders die in staat zijn organisaties op een ethische manier effectief te beheren in Kazachstan en internationaal.
  • Bereid afgestudeerden voor die een belangrijke bijdrage zullen leveren aan de gemeenschap waarin zij werken, zowel in het bedrijfsleven als in de publieke en non-profitsector.

Doelstellingen van het programma

Gemeenschappelijke doelstellingen van programma's zijn:

  • Bied studenten bachelorniveau, cross-functionele kennis op het gebied van economie, boekhouding, financiën, management, marketing, informatiesystemen, operationeel management, ondernemingsrecht en belastingen.
  • Bevorder de kritische denk-, analytische en communicatieve vaardigheden van studenten.
  • Zorg voor een solide basiskennis voor afgestudeerden die willen afstuderen op het gebied van business en aanverwante disciplines.
  • Leer niet-gegradueerde studenten op voor ethische dienstverlening aan hun samenleving en de bredere regionale en internationale gemeenschap.
  • Zorg voor gespecialiseerde kennis en ontwikkel de benodigde vaardigheden voor succesvolle carrières op een van de gebieden Accounting en Audit, Finance, Management en Marketing.

Gemeenschappelijke leerdoelen

De algemene leerdoelen van alle niet-gegradueerde zakelijke programma's zijn ervoor te zorgen dat afgestudeerden:

  • Bevredigende kennis van:
    • de micro-economische bedrijfsproblemen en het macro-economische ondernemingsklimaat.
    • de kerndisciplines van boekhouding, financiën, marketing, management, operationeel beheer, bedrijfsrecht op het gebied van informatiesystemen en belastingen.
    • kwantitatieve en kwalitatieve technieken van probleemoplossing.
  • De nodige cognitieve, interpersoonlijke en zelfmanagementvaardigheden om:
  • communiceer ideeën en informatie duidelijk en effectief in geschreven en mondeling Engels.
  • gebruik informatietechnologie voor het ophalen, analyseren en presenteren van informatie.
  • effectief samenwerken met anderen bij het nastreven van gemeenschappelijke doelen.
  • Onder begeleiding van onafhankelijk onderzoek en stage, waarbij de synthese en toepassing van theoretische constructies op onderwerpen op het gebied van het bedrijfsleven, met een specifieke focus op Kazachstan en Centraal-Azië.
  • beschrijf de interdisciplinaire aard en uitdagingen van bedrijfsactiviteiten en pas crossfunctionele kennis toe voor het strategisch management van organisaties.
  • ethiek, aangezien ze zowel van toepassing zijn op algemene bedrijfspraktijken als op het gebied van specialisatie.

Gemeenschappelijke beoogde leerresultaten (IAO's)

Bij de succesvolle afronding van elk programma, zullen studenten in staat zijn om:

  • Beschrijf en formuleer sleutelconcepten en belangrijke paradigma's en theoretische perspectieven binnen de discipline van bedrijfskunde.
  • Identificeer en pas verschillende besluitvormingstools en -technieken toe op functionele gebieden van Accounting, Finance, Management en Marketing.
  • Analyseer en los bedrijfsproblemen op met behulp van de nodige kwantitatieve en kwalitatieve tools.
  • Gebruik informatietechnologie voor het ophalen, analyseren en presenteren van informatie voor effectief management van bedrijfsorganisaties.
  • Communiceer ideeën en informatie duidelijk en effectief in schriftelijk en mondeling Engels.
  • Beschrijf en pas de concepten en theorieën van ethiek toe zoals deze van toepassing zijn op bedrijfsorganisaties.
  • Synthetiseren en toepassen van geïntegreerde kennis voor een effectief strategisch management van organisaties.
  • Begeleid toezicht op praktische training en onafhankelijk onderzoek, waarbij synthese en toepassing van theoretische constructies op onderwerpen op het gebied van het bedrijfsleven zijn betrokken.

Unieke beoogde leerresultaten (ILO's) - Management

Bij de succesvolle afronding van het programma zullen afgestudeerden in staat zijn om:

  • Beschrijf de kernconcepten van managementtheorie, kennis en praktijk.
  • Communiceer op professioneel niveau met behulp van moderne communicatietechnologieën.
  • Pas de juiste analytische hulpmiddelen toe voor de planning, ontwikkeling en implementatie van de strategie.
  • Aantonen van managementcompetenties voor het leiden van mensen en organisaties naar organisatorisch succes in competitieve omgevingen, lokaal en wereldwijd.
  • Identificeer diverse managementrollen en oefen uw oordeel uit in zeer dynamische en complexe zakelijke omgevingen.
  • Beschrijf en pas de concepten en theorieën van ethiek toe zoals ze van toepassing zijn op het gebied van Management.

Graad Vereisten

Specifieke cursusvereisten voor het BS in Management-programma zijn als volgt:

Cursussen Credits
Kern vakken 63
Algemene cursussen 39
Speciale cursussen 27
Stage 4
Afstudeerprojectstage 4
Externe beoordeling van onderwijsprestaties 0
Staatsexamen specialiteit 1
Diploma voorbereiding en verdediging 8
Totaal 146

Vereiste cursussen - 93 studiepunten, waaronder:

  • Zakelijke communicatie
  • Bedrijfsplanning
  • Bedrijfsontwikkelingsstrategie
  • ondernemerschap
  • Human Resources Management
  • Beheer
  • afzet
  • Innovatie Management
  • Internationale zaken
  • Project management

Keuzevakken - 36 studiepunten, waaronder:

  • Gegevensanalyse en prognose van de economie
  • Zakelijke ideeën en kansen
  • Bedrijfsethiek
  • Hulpmiddelen en methoden voor besluitvorming
  • Computerapplicaties in het bedrijfsleven
  • Marketingcommunicatie
  • Internationale economie
  • Evaluatie van olie- en gasprojecten
  • Bedrijfswaardering
  • Tussentijdse financiële boekhouding
Laatst bijgewerkt op aug 2020

Over de school

KBTU considers its mission to provide high-quality education for future leaders in business and industry, to promote innovative technologies and research in the most advanced and prospective areas of ... Lees meer

KBTU considers its mission to provide high-quality education for future leaders in business and industry, to promote innovative technologies and research in the most advanced and prospective areas of science for the benefit of the region and the country as a whole. The strategic vision of the University is to promote the ideals of academic excellence, scientific progress, and national well-being, to maintain the status of an undisputed leader in the field of technical and business education. The major goals and ambitions of the university are the creation of a scientific and educational center with highly qualified scientific and pedagogical potential and a developed modern material and technical base, the development of a dual vocational training, training of highly qualified specialists who have professional and personal competencies with emphasis on financial, power-generating sector, spheres of high and information technologies and the maritime industry. Lees Minder