Bachelor of Science in de informatica

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Reken wiskunde

  • Major: Computing Mathematics
  • Diploma / Award Titel: Bachelor of Science in Computing Mathematics
  • Het aanbieden van academische eenheid: Afdeling Wiskunde
  • Wijze van onderzoek: voltijds

Doelen van Major

Deze belangrijke doelstelling is om afgestudeerden in wiskunde te produceren met een sterke achtergrond van kennis, vaardigheden en hulpmiddelen voor wiskundige modellering, wetenschappelijke berekening en technische computersoftware.

De major biedt studenten training in het vermogen om kwantitatief te denken en problemen kritisch te analyseren.

Beoogde leerresultaten van Major (MILO's)

Na succesvolle afronding van deze Major moeten studenten in staat zijn om:

  • Integreer in een structuur de theorie en principes die ten grondslag liggen aan toegepaste wiskunde, wetenschappelijke berekeningen en computersoftware, en herken de verbanden tussen de theorie en principes.
  • Pas wiskundige en computermethoden toe op een reeks problemen in wetenschappelijke, technische, commerciële en andere praktische toepassingen.
  • Creëer en formuleer wiskundige modellen, evalueer kwantitatief alternatieve benaderingen en verbeter de prestaties en betrouwbaarheid van dergelijke modellen.
  • Gebruik bijbehorende computersoftware en test, en vervolgens in een laboratorium om modellen te bouwen en de resulterende wiskundige problemen op te lossen.
  • Werkervaring opdoen en effectieve communicatieve vaardigheden die nodig zijn om binnen een team op een internationale en cultureel diverse werkplek te werken.
  • Erken de behoefte aan en blijf levenslang leren.

Graad Vereisten

119812_Skjermbilde2019-08-17kl.10.31.11.png

#Gratis keuzevakken

Cursussen die kunnen worden gebruikt om aan deze eis te voldoen zijn:

  • Alle cursussen op B-niveau die door de universiteit zijn goedgekeurd voor onbeperkte registratie (niet aangeboden door het Departement Wiskunde).
  • Programma keuzevakken in het BSCM-curriculum.

Opmerkingen:

  1. Voor studenten met erkende geavanceerde niveau-examens of gelijkwaardige kwalificaties.
  2. Voor Associate Degree / Higher Diploma afgestudeerden toegelaten als senior-jaar intake studenten.

119690_119654_campus.jpg

BSc Computing Mathematics

  • Jaar van binnenkomst: 2020
  • Wijze van financiering: door de overheid gefinancierd
  • Toegangscode: 1206 BSc Computing Mathematics
  • Wijze van onderzoek: voltijds
  • Indicatief intakedoel (onder voorbehoud van wijzigingen) : directe toepassingsplaatsen (lokale studenten): 8 (het gecombineerde cijfer voor programma's 1206 en 1626A)
  • Normale programmaduur: 4 jaar
  • Directe / niet-JUPAS-aanvraagdeadline: 2 januari 2020 (lokaal en niet-lokaal)
  • Opmerking: voor JUPAS-aanvragers is de programmacode JS1206

Programma video's

Afdeling Wiskunde

De afdeling is gespecialiseerd in toegepaste en computationele wiskunde. Bacheloronderwijs wordt ondersteund door uitgebreid onderzoek naar een breed scala aan onderwerpen. Dit plaatst ons in nauw contact met veel moderne toepassingen van wiskunde. Ons programma is zowel relevant als actueel.

We zijn trots op onze academische medewerkers, van wie velen internationaal gerenommeerde wetenschappers zijn. Professor Philippe G. Ciarlet, lid van de Franse Academie van Wetenschappen en van zeven andere academies, was tot augustus 2011 voorzitter van de faculteit. Hij trad in september 2011 toe tot het kantoor van het College of Science and Engineering als universitair hoogleraar . Professor Ciarlet heeft talloze onderscheidingen ontvangen, waaronder een Grote Prijs van de Franse Academie voor Wetenschappen en een Alexander von Humboldt Research Award.

Professor Ciarlet is momenteel Senior Fellow in het Institute for Advanced Study van de City University of Hong Kong .

Loopbaanperspectieven / verdere studies

Als afgestudeerden van ons programma is er veel vraag naar op een aantal gebieden, waaronder data-analyse, business intelligence-analyse, wiskundige modellering, kwantitatieve bedrijfsplanning, wetenschappelijke programmering. Er is ook een vraag naar wiskundeleraren op middelbare scholen in Hong Kong.

Afgezien van het personeel, gaan sommige van onze afgestudeerden verder met hun studie lokaal of aan buitenlandse universiteiten, zoals de Universiteit van Oxford in het Verenigd Koninkrijk, de Universiteit van Calgary en de Universiteit van Toronto in Canada, en de New York University en Universiteiten van Californië in de VS.

Toegangsregelingen voor Directe / Niet-JUPAS-aanvragers

Aanvragers van dit programma (toelatingscode: 1206) komen in aanmerking voor toelating tot eerstejaars studies in de Bachelor of Science in Computing Mathematics.

Aanvragers die een gevorderde permanente inzending wensen, kunnen een aanvraag indienen voor het volgende programma:

  • BSc Computing Mathematics (toegangscode: 1626A)

Toelatingseisen voor Directe / niet-JUPAS-aanvragers

Om in aanmerking te komen voor toelating, moet je voldoen aan de algemene toelatingseisen en een wetenschappelijk gerelateerd onderwerp hebben gestudeerd, zoals wiskunde, verdere wiskunde of statistiek aan een middelbare school of post-secundaire instelling.

Aangezien directe aanvragers worden geselecteerd op basis van verschillende kwalificaties, wordt de selectie per geval gemaakt. Prestaties in selectietesten en interviews, waar van toepassing, zijn ook een belangrijk beoordelingscriterium.

119691_119653_campus2.jpg

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Welcome to City University of Hong Kong (CityU). We are a dynamic university established in 1994 and uniquely located in the heart of Hong Kong, Asia's world city. Our goals are to pursue high levels ... Lees meer

Welcome to City University of Hong Kong (CityU). We are a dynamic university established in 1994 and uniquely located in the heart of Hong Kong, Asia's world city. Our goals are to pursue high levels of excellence, promote innovation and nurture creativity with the aim to improve people's lives. In a city where East meets West, our vision is to become globally recognised for professional education, one that emphasises the mutual enrichment of different cultures and intellectual traditions, and for research that makes a real difference. Lees Minder