Bachelor of Science in economie en management voor kunst, cultuur en communicatie
University Bocconi
Belangrijke informatie
Selecteer een locatie
Campuslocatie
Milan, Italië
Talen
Engels, Italiaans
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 12.689 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* *onder voorbehoud
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Het programma geeft je een sterke voorbereiding op het gebied van economie en bedrijfskunde, samen met een onderscheidende focus op de geesteswetenschappen , waardoor je kritische beoordelingsvaardigheden worden verbeterd. De verscheidenheid aan behandelde onderwerpen onderscheidt het van de andere Bocconi BSc-programma's.
Afgestudeerden van dit programma werken bij een breed scala aan bedrijven en instellingen in verschillende industrieën, maar de aanpak en lesmethoden van het programma maken het bijzonder geschikt voor studenten die geïnteresseerd zijn in de artistieke industrie (musea, theaters en veilinghuizen), culturele sectoren (uitgeverijen, muziek , en televisie) en creatieve gebieden (mode, design, communicatie en stedelijke ontwikkeling).
Het biedt een vergelijkende benadering. Management- en ondernemersprofessionals zijn voorbereid op internationale omgevingen die het vermogen vereisen om zich aan te passen aan en te communiceren met verschillende culturen en talen.
Tijdens het programma zul je je vooral richten op projectmanagement door middel van groepsprojecten en workshops geïnspireerd door bedrijven en instellingen, en beheerd door docenten. Actief leren is een essentieel onderdeel van het curriculum en interactie tussen studenten met verschillende achtergronden stimuleert een uitwisseling van standpunten en de ontwikkeling van luistervaardigheden.
Je zult in een bruisende en opwindende stad wonen: Milaan is een ideale omgeving, vanwege het grote aantal mogelijkheden om in contact te komen met en ontmoetingen te hebben met bedrijven uit alle sectoren en culturele instellingen van alle soorten.
Programmastructuur
Eerste jaar
Hoofdonderwerpen
- Management van culturele bedrijven en instellingen
- Filosofie van de kunst
- Kritische benaderingen van de kunsten
- Economie
- Wiskunde
- Economische geschiedenis
- Wet
- Eerste vreemde taal
- Computertechnologie
Tijdens het eerste jaar krijg je een solide basis in economie, management, kwantitatieve methoden en recht, gericht op de creatieve industrieën en sectoren, die in het tweede jaar wordt versterkt.
Het programma bevat ook specifieke cursussen in de geesteswetenschappen. Methode en onderzoek in de kunsten is met name ingedeeld in 3 cursussen (verspreid over het eerste en het tweede jaar) en stelt studenten in staat de artistieke en culturele taal te leren die typisch is voor de westerse traditie. De eerste introductiecursus, in het eerste jaar, is verplicht.
Tweede jaar
Hoofdonderwerpen
- boekhouding
- Statistieken
- Organisatie
- Culturele antropologie
- Kritische benaderingen van de kunsten
- Tweede vreemde taal
- Seminar over zachte vaardigheden
In het tweede jaar blijf je de belangrijkste onderwerpen met betrekking tot economie en management in de culturele industrie bestuderen. Accounting leert u de basislogica en -technieken van bedrijfsboekhouding en hoe u gerelateerde documenten kunt lezen. Organisatie helpt u te begrijpen hoe een bedrijf/instelling is georganiseerd, en het individuele gedrag en de groepsdynamiek daarbinnen.
Daarna volg je nog een cursus geesteswetenschappen, culturele antropologie en voltooi je Methode en onderzoek in de kunst met twee monografische cursussen die je de juiste achtergrond bieden die nodig is om specifieke vakgebieden kritisch te lezen, te begrijpen en te waarderen, wat kan leiden tot een carrièrekeuze. Ze kunnen vrij worden gekozen uit:
- Beeldende kunst en culturen
- Informatie, vertelling, media
- Muziek en uitvoerende kunsten
Ten slotte volgt u een seminar dat gericht is op het verbeteren van uw leiderschaps- en managementvaardigheden.
Derde jaar
Hoofdonderwerpen
- Marketing
- Financiën
- Concurrentiestrategie in de creatieve industrie
- Zakenrecht
- werkplaats
- Uitwisselingsprogramma
- Stage
- Laatste rapport
In het laatste jaar rond je je managementvoorbereiding in de creatieve industrie af door onderwerpen als marketing, strategie, financiën (zowel bedrijfsfinanciering als financiële markten en instellingen) en ondernemingsrecht te bestuderen. Bovendien zul je één workshop moeten kiezen (of vervangen door een stage):
- Communicatie en beslissingen over culturele consumptie
- Marktonderzoek voor culturele instellingen
- Beleid voor Kunst en Cultuur
- Toerisme, lokale identiteit en bestemmingsbeheer
- De transformatie van de culturele sector en de kunstmarkt: kritieke problemen en cases
- Landspecifieke bedrijfsmodellen in mode en luxe
- De wereldwijde industrie van imaginaires
- De duurzaamheid van lokale productie in een geglobaliseerde wereld
- Digitale disruptie en ondernemerschap
Je kunt ook deelnemen aan een studieprogramma in het buitenland bij een van de partneruniversiteiten in het buitenland.
Programmavereisten kunnen worden gewijzigd.
Internationale kansen
Studeren in het buitenland kan een geweldige kans zijn om zowel academisch als persoonlijk te groeien, waardoor je jezelf kunt uitdagen in een multiculturele omgeving. Het uitwisselingsprogramma geeft je de kans om een semester in het buitenland door te brengen aan een partneruniversiteit, beginnend in je Bachelor of Science-programma.
Uitwisselingsprogramma's
Programma's van één semester met prestigieuze partneruniversiteiten, waaronder:
- Erasmus Universiteit (Nederland)
- Universiteit van New York, Stern School of Business (VS)
- Universidad de San Andres (Argentinië)
- Singapore Management Universiteit (Singapore)
- Technische Universiteit, Sydney (Australië)
Carrièremogelijkheden
De meeste afgestudeerden in Economie en Management voor Kunst, Cultuur en Communicatie vervolgen hun opleiding op graduate niveau; afgestudeerden hebben mogelijk ook directe toegang tot de arbeidsmarkt.
Afgestudeerden kunnen werken in het management van creatieve en culturele instellingen en bedrijven, werkzaam in marketing en communicatie; verkoop en distributie; administratie, planning en controle, financieel beheer; en planning, organisatie en beheer van evenementen.
Vaardigheden omvatten het interpreteren van artistieke talen en analyse van de culturele dynamiek in de wereld van vandaag en hun impact op sociale relaties; het analyseren van markten, verkoop, kanalen en beheer van consumenten, met bijzondere aandacht voor communicatie, creatieve en culturele instellingen en bedrijven; en het opstellen en analyseren van financiële overzichten, planning en beheerscontrole, en gerelateerde juridische aspecten, met name auteursrechten en handelsmerken.
Carrièremogelijkheden voor afgestudeerden kunnen zijn bij kleine, middelgrote en grote ondernemingen; publieke, private en non-profit bedrijven; bedrijven die goederen of diensten leveren op het gebied van maatschappelijke vraagstukken en kunst, cultuur, communicatie, showbusiness, sport, toerisme, mode en design en media en digitale media of een ondernemersinitiatief starten; startups.
Toelating
Elk jaar selecteert Bocconi University de beste kandidaten en stelt een aantal studenten vast die kunnen worden toegelaten tot haar programma's om de beste gastvrije omstandigheden en succes op het academische pad te garanderen en de toegang van onze afgestudeerden in de professionele wereld te vergemakkelijken.
Voor eerstejaarsstudenten Bachelor of Science en Integrated Master of Arts in de Rechten zijn doorgaans in totaal 2700 plaatsen beschikbaar. De lessen bestaan uit ongeveer 100 studenten voor BSc-programma's die in het Engels worden gegeven en ongeveer 120 studenten voor BSc-programma's die in het Italiaans worden gegeven. De Integrated Master of Arts in Law-lessen (alleen in het Italiaans gegeven) bestaat uit ongeveer 140 studenten.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor Economie en Bedrijfskunde
- Rome, Italië
Bachelor of Science (BSc) Majoring in Economics
- Dunedin, Nieuw-Zeeland
BSc in economie en bedrijfskunde - wereldwijde zakelijke relaties
- Sønderborg, Denemarken