Bachelor of Science in economie en management voor kunst cultuur en communicatie

Algemeen

2 locaties beschikbaar

Beschrijving van opleiding

Het programma geeft je een sterke voorbereiding op het gebied van Economie en Bedrijfskunde, samen met een onderscheidende focus op de geesteswetenschappen , waardoor je je kritische beoordelingsvaardigheden verbetert. De verscheidenheid aan behandelde onderwerpen is wat het onderscheidt van de andere Bocconi BSc-programma's.

Afgestudeerden van dit programma werken bij een breed scala van bedrijven en instellingen in verschillende industrieën, maar de aanpak en onderwijsmethoden van het programma maken het bijzonder geschikt voor studenten die geïnteresseerd zijn in artistieke industrieën (musea, theaters en veilinghuizen), culturele sectoren (uitgeverij, muziek en televisie) en creatieve gebieden (mode, design, communicatie en stedelijke ontwikkeling).

Het biedt een vergelijkende benadering. Management- en ondernemersprofessionals zijn voorbereid op internationale omgevingen die zich kunnen aanpassen aan en kunnen reageren op verschillende culturen en talen.

Tijdens het programma richt je je met name op projectmanagement via groepsprojecten en workshops geïnspireerd op bedrijven en instellingen, en beheerd door faculteitsleden. Actief leren is een essentieel kenmerk van het curriculum en interactie tussen studenten met verschillende achtergronden stimuleert een uitwisseling van meningen en de ontwikkeling van luistervaardigheden.

Je zult in een bruisende en opwindende stad wonen: Milaan is een ideale omgeving, vanwege het grote aantal gelegenheden om contact te leggen met bedrijven uit alle sectoren en culturele instellingen van alle soorten.

Programmastructuur

Eerste jaar

Hoofdonderwerpen

  • Management van culturele bedrijven en instellingen
  • Filosofie van de kunst
  • Kritieke benaderingen van de kunsten
  • Economie
  • Wiskunde
  • Economische geschiedenis
  • Wet
  • Eerste vreemde taal
  • Computertechnologie

Gedurende het eerste jaar krijgt u een solide basis in economie, management, kwantitatieve methoden en wetgeving, met de nadruk op de creatieve industrieën en sectoren, die in het tweede jaar zullen worden versterkt.

Het programma bevat ook specifieke cursussen in menswetenschappen. Method and Research in Arts is met name ingedeeld in 3 cursussen (verspreid over het eerste en het tweede jaar), en stelt studenten in staat om de artistieke en culturele taal te leren die typerend is voor de westerse traditie. De eerste inleidende cursus, in het eerste jaar, is verplicht.


Tweede jaar

Hoofdonderwerpen

  • Accounting
  • Statistieken
  • Organisatie
  • Culturele antropologie
  • Kritieke benaderingen van de kunsten
  • Tweede vreemde taal
  • Soft skills seminar

In het tweede jaar zul je de belangrijkste onderwerpen met betrekking tot economie en management in de culturele industrieën blijven bestuderen. Accounting leert u de basislogica en -technieken van bedrijfsboekhouding en hoe u gerelateerde documenten kunt lezen. Organisatie zal u helpen begrijpen hoe een bedrijf / instelling is georganiseerd, en het individuele gedrag en de groepsdynamiek daarin.

Daarna volg je een andere cursus humaniora, culturele antropologie en complete methode en onderzoek in kunst met twee monografische cursussen die je de juiste achtergrond geven die nodig is om bepaalde vakgebieden kritisch te lezen, te begrijpen en te waarderen, wat kan leiden tot een carrièrekeuze. Ze kunnen vrij worden gekozen uit:

  • Beeldende kunst en culturen
  • Informatie, gesproken tekst, media
  • Muziek en uitvoerende kunsten

Ten slotte zul je een seminar bijwonen om je leiderschap en managementvaardigheden te verbeteren.


Derde jaar

Hoofdonderwerpen

  • afzet
  • Financiën
  • Concurrerende strategie in de creatieve industrie
  • Zakenrecht
  • werkplaats
  • Uitwisselingsprogramma
  • Stage
  • Laatste rapport

In het afgelopen jaar voltooit u uw managementvoorbereiding in de creatieve industrie door onderwerpen als Marketing, Strategie, Finance (zowel bedrijfsfinanciën als financiële markten en instellingen) en Business Law te bestuderen. Bovendien moet je één workshop kiezen (of vervangen door een stage):

  • Beslissingen over communicatie en culturele consumptie
  • Marktonderzoek voor culturele instellingen
  • Beleid voor kunst en cultuur
  • Toerisme, lokale identiteit en bestemmingsbeheer
  • De transformatie van de culturele sector en de kunstmarkt: kritische kwesties en zaken
  • Landspecifieke bedrijfsmodellen in mode en luxe
  • De wereldwijde industrie van imaginaries
  • De duurzaamheid van lokale productie in een geglobaliseerde wereld
  • Digitale disruptie en ondernemerschap

Je kunt ook deelnemen aan een studie in het buitenland aan een van de partneruniversiteiten in het buitenland.

Programmavereisten kunnen worden gewijzigd.


Internationale kansen

Studeren in het buitenland kan een geweldige mogelijkheid zijn voor groei, zowel academisch als persoonlijk, waardoor je jezelf kunt uitdagen in een multiculturele omgeving. Het uitwisselingsprogramma geeft je de kans om een ​​semester in het buitenland door te brengen aan een partneruniversiteit, te beginnen in je Bachelor of Science-programma.

Uitwisselingsprogramma's

Programma's van één semester met prestigieuze partneruniversiteiten, waaronder:

  • Erasmus Universiteit (Nederland)
  • New York University, Stern School of Business (VS)
  • Universidad de San Andres (Argentinië)
  • Singapore Management University (Singapore)
  • University of Technology, Sydney (Australië)


Carrièremogelijkheden

De meeste afgestudeerden in economie en management voor kunst, cultuur en communicatie zetten hun opleiding voort op het niveau van afgestudeerden; afgestudeerden hebben mogelijk ook directe toegang tot de arbeidsmarkt.

Afgestudeerden kunnen werken in het beheer van creatieve en culturele instellingen en bedrijven, werkzaam in marketing en communicatie; verkoop en distributie; administratie, planning en controle, financieel beheer; en planning, organisatie en beheer van evenementen.

Vaardigheden omvatten het interpreteren van artistieke talen en analyse van de culturele dynamiek in de wereld van vandaag en hun impact op sociale relaties; analyseren van markten, verkoop, kanaal en management van consumenten, met bijzondere aandacht voor communicatie, creatieve en culturele instellingen en bedrijven; en het voorbereiden en analyseren van financiële overzichten, planning en beheerscontrole, en gerelateerde juridische aspecten, met name auteursrechten en handelsmerken.

Carrièremogelijkheden voor afgestudeerden kunnen zijn bij kleine, middelgrote en grote ondernemingen; publieke, private en non-profitbedrijven; bedrijven die goederen of diensten leveren op het gebied van sociale kwesties en kunst, cultuur, communicatie, showbusiness, sport, toerisme, mode en design en media en digitale media of een ondernemend initiatief nemen; startups.

Toelating

Elk jaar selecteert de universiteit van Bocconi de beste kandidaten en stelt een aantal studenten die kunnen worden toegelaten tot zijn programma's in om de beste gastvrije omstandigheden en het succes van het academische pad te garanderen en de toegang van onze afgestudeerden in de professionele wereld te vergemakkelijken.

Meestal zijn er in totaal 2.700 plaatsen beschikbaar voor de eerstejaars studenten van Bachelor of Science en Integrated Master of Arts of Law. De lessen bestaan ​​uit ongeveer 100 studenten voor BSc-opleidingen in het Engels en ongeveer 120 studenten voor BSc-opleidingen in het Italiaans. De geïntegreerde Master of Arts in Law-lessen (alleen in het Italiaans verzorgd) bestaan ​​uit ongeveer 140 studenten.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Università Bocconi, founded in 1902, was the first Italian university to grant a degree in economics.

Università Bocconi, founded in 1902, was the first Italian university to grant a degree in economics. Lees Minder
Milaan , Los Angeles + 1 Meer Minder