Bachelor of Science in strategische communicatie

Algemeen

Beschrijving van opleiding

De Bachelor of Science in Strategic Communication combineert public relations, reclame en andere communicatiedisciplines. Om succesvol te zijn in de huidige communicatieomgeving, moeten studenten nog steeds leren hoe ze belangrijke belanghebbenden kunnen identificeren en bepalen hoe ze die kunnen bereiken. Maar de integratie van mediaplatforms en de verspreiding van nieuwe mediatechnologieën hebben dat tot een complexer proces gemaakt dat veel meer strategisch gerichte benaderingen vereist. Naast het leren schrijven en ontwikkelen van materialen voor traditionele media, leren studenten hoe ze sociale media en andere opkomende technologieën kunnen gebruiken om ervoor te zorgen dat alle geschikte doelgroepen worden bereikt.

Hoe belangrijk klassikaal onderwijs ook is, studenten hebben praktische, praktische ervaringen nodig in een zo realistisch mogelijke omgeving. Ze zullen die ervaringen opdoen via een School of Global Journalism and Communication in eigen strategische communicatie-operatie. Studenten maken echte communicatiecampagnes voor echte klanten in een facultaire omgeving.

Ten slotte, omdat de wereld met elkaar verbonden is op manieren die de afgelopen decennia nooit voor mogelijk waren gehouden en omdat zoveel bedrijven en organisaties over de landsgrenzen heen opereren, heeft de major Strategische Communicatie een belangrijke wereldwijde focus. Die focus heeft twee richtingen. Eerst leren studenten over het maken en uitvoeren van communicatiecampagnes voor doelgroepen in verschillende delen van de wereld op een manier die de diversiteit van die doelgroepen erkent. Ten tweede zullen studenten ook leren hoe het strategische communicatieproces in andere landen wordt bekeken en hoe dat van invloed is op hoe dat proces wordt uitgevoerd.131226__PAG4329.jpg foto ter beschikking gesteld door Morgan State University

Graduatie en retentie

Als we eenmaal studenten hebben aangetrokken, is het belangrijk dat we ze behouden en dat we ze doorstuderen. SGJC houdt zowel de retentiegraad als de graduatiegraad in de gaten.

Retentiepercentage

Retentiegegevens worden verzameld over studenten die in het herfstsemester als eerste keer fulltime eerstejaars naar de Morgan State University . De percentages van de studenten die in de volgende herfst terugkeren, worden gerapporteerd als het retentiepercentage. Studenten die overstappen naar Morgan, studenten die voor de eerste keer binnenkomen, voltijds eerstejaars in een andere academische periode dan het herfstsemester en deeltijdstudenten worden niet vastgelegd in retentiegegevens. Op dit moment bedraagt het retentiepercentage van de universiteit 76%. Het algemene tarief van SGJC bedraagt ook 76%.

Graduation Rate

Afstudeercijfers worden berekend op basis van zesjarige cohorten en zo worden ze gerapporteerd aan de Maryland Higher Education Commission (MHEC). Volgens die definitie zou het zesjarige afstudeercijfer voor het cohort van 2013 zijn gebaseerd op het percentage van dat cohort dat in mei 2019 afstudeerde. De tarieven voor vier jaar en vijf jaar worden ook gerapporteerd.

Omdat het pas in 2013 in gebruik werd genomen, studeerde het eerste volledige cohort van SGJC in mei 2019 af. Van dat eerste cohort studeerde echter 19 procent in vier jaar af. Nog eens 25 procent studeerde af na vijf jaar. Het zesjarige afstudeerpercentage van SGJC was 50 procent. Met andere woorden, 50 procent van de eerstejaarsstudenten van SGJC die in het najaar van 2013 als eerste voltijdstudenten naar de universiteit gingen, waren in mei 2019 afgestudeerd. Om het SGJC-tarief in perspectief te plaatsen, was het totale afstudeercijfer van de universiteit voor het cohort van 2013 43 procent.

De Strategiewinkel

De Strategiewinkel is het prestatiecentrum van de afdeling Strategische Communicatie. Het is een door studenten bemand, maar door de faculteit begeleid strategisch communicatiebureau dat werkt met echte klanten die mogelijk van binnen MSU of van buiten de universiteit komen. Met de Strategy Shop kunnen SCOM-studenten praktische ervaringen opdoen die aansluiten bij de theorie die ze in de klas leren. Het staat onder toezicht van assistent-professor Janice Smith.

Klantactiviteiten omvatten, maar hoeven niet noodzakelijkerwijs beperkt te zijn tot zaken als planning en ontwikkeling van campagnes, evenementenplanning, persberichten, advertenties, social media-inhoud, pitch-e-mails, flyers, brochures, etc. Als de tijd het toelaat, mogen studenten werken aan de implementatie van de campagnes die ontwikkeld zijn.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Morgan State University, founded in 1867, is a Carnegie-classified doctoral research institution providing instruction to a multiethnic, multiracial, multinational student body and offering more than ... Lees meer

Morgan State University, founded in 1867, is a Carnegie-classified doctoral research institution providing instruction to a multiethnic, multiracial, multinational student body and offering more than 125 academic programs leading to degrees from the baccalaureate to the doctorate. As Maryland's Preeminent Public Urban Research University, Morgan fulfills its mission to address the needs and challenges of the modern urban environment through intense community-level study and pioneering solutions. Lees Minder