De specifieke doelstellingen van de rechtenstudie op UNED zijn: De student een basis- en uitgebreide juridische opleiding geven in alle takken van het recht, zowel generiek als specifiek op nationaal en Europees niveau, en hen daardoor de nodige capaciteit en kennis bieden voor de correcte uitvoering van hun professionele activiteit op het gebied van recht. De student de nodige instrumenten aanreiken om zijn beroep uit te oefenen in de huidige globale omgeving, vooral de Europese, binnen een onvermijdelijk veranderende ruimte en juridisch pluralisme. Garanderen dat ze aan het einde van de opleiding weten hoe ze adequate juridische instrumenten moeten voorbereiden, interpreteren en toepassen om met competentie en ethische toewijding te reageren op de verschillende beroepsgebieden waarin juridische opleiding relevant is (beroepspraktijk van het recht; gereglementeerde beroepen zoals notarissen, griffie, gerechtelijke loopbaan en andere hogere organen van de openbare functie, zowel in de rechtsbedeling als op andere gebieden van administraties, op nationaal niveau en in internationale organisaties (notaris, griffie, enz.) of in juridisch advies. Naast deze specifieke doelstellingen van de graad, wordt het noodzakelijk geacht dat deze opleiding verder gaat dan het louter juridische en theoretische veld en daarom is het de bedoeling dat, samen met de specifieke doelstellingen, een reeks secundaire doelstellingen wordt bereikt: In de eerste plaats zullen inspanningen worden geleverd om de autonomie, zelfbeheersing en het gebruik van tijd en middelen door de student te bevorderen, door middel van een reeks algemene vaardigheden die hen de essentiële hulpmiddelen bieden om mensen te worden die in staat zijn projecten te beheren. -schaal, leidinggeven aan teamwerk of als een ander lid ervan, om problemen onder ogen te zien en op te lossen, vooral die nieuwe en vereisen dat de proefpersoon nieuwe maatregelen neemt of nieuwe criteria toepast en die niet stopt om consistent te zijn met die van de juridische afdeling systeem. Dit bevordert het verwerven van transversale vaardigheden, zoals teamwerk, kennis en toepassing van onderhandelingstechnieken, mondelinge en schriftelijke communicatie, praktische conflictoplossing, het vermogen om tekortkomingen van jezelf en anderen in te schatten en instrumenten aan te bieden om de dienstverlening te verbeteren , enz., samen met die juridisch-algemene competenties die kennis verschaffen van de kenmerkende elementen van het rechtssysteem en die sleutelprincipes en elementen zijn om deze ervaringen het hoofd te bieden in overeenstemming met het rechtssysteem in het algemeen, zoals: de eenheid en integriteit van het rechtssysteem; de rechtsbronnen; het spel van constitutionele principes; onderwerping aan de wet; de bekendheid van de normen; rechtszekerheid; het verbod op willekeur; gelijkheid en non-discriminatie; sociaal promotiebeleid. Ten tweede, het verwerven van een correcte professionele deontologie die de opbouw van een rechtvaardigere samenleving mogelijk maakt en zich inzet voor grondwettelijke principes zoals gelijkheid en non-discriminatie. Om deze reden wordt aangenomen dat de graad in de rechten vakken moet bevatten die competenties ontwikkelen zoals autonoom leren en de praktijk van constitutionele waarden en hogere principes van het rechtssysteem, met name die zowel de correcte uitvoering van de professionele activiteit bevorderen, zoals: gevoeligheid voor de problemen van de sociale realiteit; Geslachtsgelijkheid; onbekwaamheid; sociaal welzijnsbeleid; de cultuur van vrede en dialoog; Het respect voor het milieu; de goede regering. Tot slot mogen we niet vergeten dat in de kennis- en informatiemaatschappij het gebruik van nieuwe technologieën essentieel is. Om deze reden is het als secundair doel relevant om effectieve interactie en communicatie tussen individuen te bevorderen via de verschillende communicatiemiddelen die beschikbaar zijn in de UNED , door het juiste gebruik van de middelen die door de nieuwe technologieën worden geboden. Dit alles vanuit het feit dat het model dat wij voorstellen ook de transfer van opgedane kennis naar de dagelijkse praktijk mogelijk moet maken, met andere woorden: het moet de transitie van kennis naar actie en de transfer van resultaten naar de samenleving vergemakkelijken. Het gaat om het configureren van een model dat zorgt voor continu leren, vooral als we rekening houden met de inherente mobiliteit van het rechtssysteem, voornamelijk in positief recht.
-