Lees de Officiële Beschrijving

Architecture bachelor option 1

De UIC verbindt zich ertoe haar studenten de beste academische voorbereiding te bieden in zowel de theoretische als de praktische wereld, en ook hen de instrumenten aan te reiken die nodig zijn voor een succesvolle toegang tot de arbeidsmarkt.

Om deze doelstellingen effectief te bereiken, heeft de UIC een pedagogische aanpak ontwikkeld op basis van de volgende instrumenten en methodologieën:

1

Persoonlijke aandacht

Geïndividualiseerde aandacht wordt besteed aan onze studenten. De verhouding is maximaal 20 studenten per docent

Vacatures

We hebben een lijst met nationale en internationale vacatures. Hierdoor hebben studenten toegang tot een baan in elke stad ter wereld, met professionele paden naar uitgeverijen, openbaar bestuur, kantoorwerk, promotie, consultancy, industrie ...

2

Internationale aanpak en lesgeven in het Engels

Aan het einde van hun studie weten onze studenten hoe ze hun projecten in het Engels moeten verdedigen en communiceren met de adequate terminologie en woordenschat met betrekking tot hun vakgebied. Om deze reden worden veel vakken vanaf het eerste academisch jaar in het Engels gegeven en we nemen ook Engels voor architectuur als onderwerp in onze opleiding op

Advies en coaching *

Elke student krijgt een academisch adviseur en een professionele coach toegewezen *

Transversaal en op verschillende niveaus werken

Een kleine universiteit als de onze laat toe dat onderwerpen op een transversale of transversale manier worden onderwezen en dat ze allemaal met elkaar interageren. Studenten leren ook werken op verschillende niveaus, van het territoriale tot het bouwwerk, binnen hetzelfde project.

Verticale werkplaats

Een intensief project Workshop met teams van studenten van het tweede tot het vijfde jaar

Forum

Serie conferenties met prestigieuze nationale en internationale architecten

Architectuur geplaatst ten dienste van de samenleving

ESARQ is de enige school voor architectuur in Spanje die verplichte onderwerpen leert over samenwerking, duurzaamheid en toegankelijkheid

Geavanceerde technologie

We voeren een workshop uit over het maken van schaalmodellen en digitale architectuur die baanbrekend is in Spanje, we bieden studenten een lasersnijmachine, een computer numerieke besturingsmachine (CNC) en een rapid prototyping tool (3D Z Printer) om maak volumetrische schaalmodellen

Stoelen: links naar bedrijven in deze sector

We innoveren door verschillende leerstoelposities toe te kennen en door onderzoeksprojecten uit te voeren die worden gesponsord door prestigieuze bedrijven zoals Ascer, Capital Reig, Uralita, Saloni Ceràmica, Hispalyt, Fundación Adecco en Valentine

* Coach: een professional die studenten helpt hun volledige potentieel te ontwikkelen, zowel vanuit een persoonlijk als een professioneel oogpunt.

Competenties. Doel van de cursus

3

Het leer- en leerproces is gebaseerd op het verwerven van competenties:

Crosscutting competenties

Kritisch denken, creativiteit, analytische en synthesevaardigheden, het vermogen om te plannen en te organiseren, goede besluitvormingsvaardigheden, verantwoordelijkheid, observatie, teamwerk en leiderschap, positieve studievaardigheden, zelfdiscipline en toewijding

Specifieke competenties

  1. Het vermogen om architecturale projecten te creëren die voldoen aan zowel esthetische als technische vereisten. Adequate kennis van architectuurgeschiedenis en -theorie, maar ook van kunst, technologie en aanverwante gebieden van sociale wetenschappen. Kennis van beeldende kunst en de rol die het speelt in architecturale concepten. Voldoende kennis van stedenbouwkundig ontwerp en toegepaste planningstechnieken
  2. Het vermogen om de relaties tussen mensen en gebouwen, tussen gebouwen en hun omgeving waar te nemen en te begrijpen, evenals de noodzaak om gebouwen te verbinden met de ruimtes om hen heen, afhankelijk van vereisten en menselijke schaal. Het vermogen om het beroep van architect en zijn functie in de samenleving te begrijpen, met name in termen van betrokkenheid bij projecten waarbij rekening wordt gehouden met sociale factoren
  3. Kennis van onderzoeksmethoden en de voorbereiding van bouwprojecten. Kennis van de potentiële problemen bij constructief ontwerp, constructie en engineering betrokken bij bouwprojecten
  4. Voldoende kennis van fysieke problemen en verschillende technologische hulpmiddelen, evenals de verschillende functies van verschillende gebouwen, en de manieren waarop ze zijn voorzien van interne structuren of voorzieningen die comfort en bescherming bieden tegen klimaatgerelateerde factoren. De mogelijkheid om te plannen om te voldoen aan de eisen van de gebruikers van het gebouw op een manier die de limieten respecteert die opgelegd zijn door de planning van budgetten en bouwvoorschriften
  5. Voldoende kennis van de industrieën, organisaties, voorschriften en procedures die relevant zijn voor het lanceren van bouwprojecten en het opnemen van ontwerpen in projectplanning

Aan deze competenties wordt gewerkt via een verscheidenheid aan methodologieën: lezingen, probleemoplossing, onderzoeksprojecten, bezoeken ter plaatse, projectplanning en groeps- en individueel leren.

Hun acquisitie wordt geëvalueerd met behulp van een verscheidenheid aan assessmenttools waarmee studenten hun beheersing van het studiemateriaal kunnen aantonen. Deze omvatten objectieve tests, papers, projecten, portefeuilles, dossiers, memo's, zelfevaluatie en interviews.

De competenties zijn verdeeld over theoretische lessen, seminar-workshops, praktische lessen, externe werkervaring, groeps- en individuele tutorials en groeps- en individuele projecten en studie.

Academische accreditatie

Afgestudeerd aan het UIC Architecture-programma

Architecture bachelor option 2

leerplan

Studieprogramma en vakken 2017-2018

Onderwerpen in cursus 1

  • Bouwkundige tekening
  • Computationeel ontwerp
  • Geschiedenis van kunst en architectuur
  • Wiskunde
  • Ontwerpstudio
  • Introductie tot bouwkundige constructie
  • Fysica
  • Ruimtelijke en formele analyse

Onderwerpen in cursus 2

  • Bouwconstructie
  • Kritisch denken
  • Ontwerpstudio
  • Engels
  • Geschiedenis en Theorie van Architectuur
  • Structurele berekening
  • Verticale werkplaats
  • Bouwconstructie
  • Kritisch denken
  • Ontwerpstudio II
  • Foros I
  • Geschiedenis en Theorie van Architectuur II
  • Stedelijk ontwerp

Onderwerpen in cursus 3

  • Toegankelijkheid
  • Bouwconstructie III
  • Ontwerpstudio III
  • Engels II
  • Geschiedenis en Theorie van de Architectuur III
  • Stedelijk ontwerp II
  • Verticale workshop II
  • Bouwconstructie IV
  • Bouwmechanica en voorzieningen I
  • Design Studio IV
  • Ethiek
  • Foros II
  • Geschiedenis en Theorie van de Architectuur IV
  • Structurele berekening II

Onderwerpen in cursus 4

  • Architectuurtheorie en kritiek
  • Bouwconstructie
  • Bouwmechanica en voorzieningen II
  • Samenwerking I
  • Design Studio V
  • Keuzevak I
  • Duurzaamheid I
  • Verticale werkplaats III
  • Bouwconstructie VI
  • Samenwerking II
  • Design Studio VI
  • ESARQ-optie 3
  • Foros III
  • Structurele berekening III
  • Stedelijk ontwerp III

Onderwerpen in cursus 5

  • Design Studio VII
  • ESARQ-optie 2
  • ESARQ-optie 4
  • Beheer OB
  • Professionele ethiek
  • Duurzaamheid II
  • Verticale werkplaats IV
  • Werkervaring
  • Bouwconstructie VII
  • Ontwerpstudio VIII
  • Final Degree Project
  • Foros IV
  • Stedelijk ontwerp IV

ECTS: European Credit Transfer System

Term: kalendertermijn

Stage

ESARQ-UIC heeft momenteel verschillende stageovereenkomsten met een groot aantal professionele praktijken en bedrijven in de bouwsector, in binnen- en buitenland, die bereid zijn studenten aan te nemen.

Alvorens een stage te beginnen, is het essentieel om te controleren of de universiteit en de praktijk- of constructie-gerelateerde onderneming een "stageovereenkomst" hebben ondertekend.

Doelen

Het doel van deze stages is om de theoretische concepten uit de cursus Degree in Architecture toe te passen en de student te laten kennismaken met de echte professionele wereld, een ervaring die zal helpen als het gaat om het betreden van de arbeidsmarkt in de toekomst.

Operatie

ESARQ-UIC omvat het verplichte vakgebied van de stage in de opleiding Degree in Architecture als onderdeel van het studieplan voor het vijfde leerjaar. Stages in beroepspraktijken of in bedrijven die gerelateerd zijn aan de bouwsector zijn zes ECT's waard (gelijk aan 180 uur werk).

Gezien het niveau van praktische inhoud in de cursus Degree in Architecture is de stageperiode bijzonder belangrijk, omdat studenten hier te maken hebben met hun eerste professionele ervaringen. Stages zijn een verdere educatieve tool op het gebied van kennis en vaardigheden en worden uitgevoerd in overeenstemming met het kantoor of het bedrijf onder supervisie van de universiteit en een vertegenwoordiger van het kantoor of bedrijf.

Deze stages zijn gekoppeld aan alle vakken, omdat ze allemaal nodig zijn in een professionele praktijk. Afhankelijk van het werkveld dat door de student wordt gekozen, zullen sommige relevanter zijn dan andere.

Professionele kansen

  • architectuur
  • Bouw
  • Stadsplanning
  • Landschapsontwerp
  • Milieu
  • Ontwerp
  • Project ontwerp
  • Bouwmanagement
  • Tekenen en opstellen
  • Structuren en faciliteiten berekenen
  • Deskundige beoordeling
  • Eigendomspromotie en -beheer
  • Gemeenteraad en openbaar bestuur
  • Onderwijs
  • Enz.
Opleiding te volgen in:
Engels
Deze cursus is Campus based
Begindatum
Sept. 2019
Duration
10 semesters
Voltijd
Prijs
7,980 EUR
Op locaties
Op datum
Begindatum
Sept. 2019
Aanmeldingslimiet

Sept. 2019

Location
Aanmeldingslimiet
Einddatum