Bachelor's Degree Wetenschappelijke visualisatie

Algemeen

Beschrijving van opleiding

De studie in de bachelor's degree in Scientific Visualization geeft de conceptuele, creatieve en methodologische basis voor de hedendaagse communicatie van wetenschappelijke inhoud: de toeëigening van realistisch-illusionistische presentatietechnieken, het gebruik van verschillende media zoals interactie, e-learning, 3D-animatie en virtual reality en samenwerking met wetenschap.

carrièremogelijkheden

Afgestudeerden met een bacheloropleiding aan hogescholen en universiteiten, in medische instellingen, in musea of ​​op archeologische opgravingen. Ze werken voor redactiekantoren, uitgevers of bureaus of, als freelance illustratoren, ontwerpen visualisaties in een wetenschappelijke of populaire wetenschappelijke context.

objectieve training

Het zes-semester bachelorprogramma Scientific Visualization biedt de basisvaardigheden die nodig zijn om complexe wetenschappelijke feiten over te brengen op een precieze, innovatieve en aantrekkelijke manier.

structuur

De structuur van het curriculum stelt de studenten in staat om verschillende technieken uit te proberen op concrete vragen van kenniscommunicatie. De vragen van de didactiek, dramaturgie en media spelen hierbij een centrale rol. De studenten leren de wetenschappelijke bevindingen te verklaren en overtuigend over te brengen. De praktijkgerichte onderwijsprojecten laten een nauwe samenwerking toe met deskundigen van verschillende wetenschappelijke instellingen en bedrijven. Er is ook de mogelijkheid om je te specialiseren binnen een kennisgebied.

inhoud cursus

Tijdens het eerste studiejaar zal speciale aandacht worden besteed aan de ontwikkeling en verdieping van technische en technische vaardigheden. Door continu na observatie te werken, leren studenten om ruimte, licht, kleur, structuur en materiaal precies te vertalen, terwijl ze hun begrip van condensatie en abstractie ontwikkelen als de basis van illusionistische representatie.

In het tweede studiejaar ligt de nadruk op conceptie en bemiddeling. Een slim concept is cruciaal voor het succes van visuele kennisoverdracht. Samen met de docenten gebruiken de studenten concrete inhoud om te werken aan oplossingen voor actuele plaatsingsproblemen. Het gedifferentieerde gebruik van inhoud, design en esthetische criteria wordt doorgespeeld en weerspiegeld. In de uitbreiding van het kennisbeeld tot interactie, 3D-animatie en virtuele realiteit kunnen verrassende didactische strategieën en ongewone manieren van kijken worden ontwikkeld en getest.

Het derde studiejaar omvat een diepgaande analyse van verschillende beroepsvelden en hun specifieke omstandigheden. De vertaling van een inhoud naar een concept van bemiddeling in persoonlijk contact met de experts van de partnerinstellingen stelt de studenten in staat de samenwerking en dialoog met de wetenschappers te testen en deze ook in de praktijk te implementeren met de bachelorscriptie

Laatst bijgewerkt op nov 2018

Over de school

With around 2,800 students and 650 teaching staff, Zurich University of the Arts is one of the major universities of the arts in Europe. The study and research programme covers the areas of design, fi ... Lees meer

With around 2,800 students and 650 teaching staff, Zurich University of the Arts is one of the major universities of the arts in Europe. The study and research programme covers the areas of design, film, fine arts, music, dance, theatre, transdisciplinary studies, and the teaching of arts and design. The university also has many venues for exhibitions and performances, where the results of the education provided can be shown in public. Lees Minder