Bachelor's degree in toerisme
Universidad Nebrija
Belangrijke informatie
Selecteer een locatie
Campuslocatie
Madrid, Spanje
Talen
Engels, Spaans
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
De bacheloropleiding toerisme aan de universiteit van Nebrija is het enige programma in Spanje dat is ontworpen met de steun van een adviesraad die de belangrijkste organisaties in de sector omvat, zoals Iberia, Viajes El Corte Inglés, Instituto Tecnológico Hotelero (het Hotel Industry Technology Institute) en de Wereldorganisatie voor toerisme - UNWTO.
Alle studenten in het programma volgen een deel van hun studie aan de beste universiteiten in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Australië of Duitsland, waardoor de vorming van een internationaal netwerk van contacten wordt aangemoedigd dat hun hele professionele leven zal duren. Ze hebben ook een Mentors Club, bestaande uit professionals uit de sector, die elk van hen begeleiden vanaf het begin van hun opleiding tot het behalen van hun bachelordiploma.
Toerisme is een van de belangrijkste motoren van de Spaanse en wereldeconomie. Een op de 11 banen wereldwijd is toerisme. Een sector in constante groei, waarin bedrijven en instellingen steeds meer professionals vragen met uitgebreide opleiding en dynamiek.
Hiervoor biedt Nebrija University studenten deze bacheloropleiding toerisme aan, die de student voorbereidt op de arbeidsmarkt door middel van uitgebreide training en op basis van een gespecialiseerd curriculum. Dit programma is ontworpen op basis van de behoeften van de toeristische sector en wordt versterkt door buitenschoolse activiteiten zoals conferentiereeksen, discussiedagen en bezoeken aan bedrijven en instellingen.
Nebrija University zet zich in voor haar studenten en dat is om hun inzetbaarheid te bevorderen. Daarom vullen studenten hun opleiding aan met professionele stages bij de meest competitieve toeristische bedrijven, zowel nationaal als internationaal, zoals Meliá Hoteles, NH Hoteles, Iberia, Viajes El Corte Inglés en ICTE (Instituut voor Spaanse toeristische kwaliteit).
Daarnaast neemt de afdeling Toerisme van de Universiteit van Nebrija actief deel aan de Tourism Board of Spain, voorgezeten door Abel Matutes, president van Palladium Hotel Group en voormalig minister van Buitenlandse Zaken.
Galerij
Ideale studenten
Studenten die de bacheloropleiding Toerisme willen studeren, moeten blijk geven van de volwassenheid en aanpassingsvaardigheden die nodig zijn om te beginnen aan een opleiding die studenten opleidt om ze op te nemen in een dynamische en veranderende arbeidsmarkt.
Toerisme is een multidisciplinair systeem, dus studenten moeten een profiel hebben met het vermogen om met elkaar overweg te kunnen op gebieden als aardrijkskunde, geschiedenis, talen, kunst, bedrijfsorganisatie en economie, naast het tonen van motivatie en enthousiasme voor de graad.
toelatingen
leerplan
Algemene vaardigheden van de bacheloropleiding Toerisme:
- GC 1. Train voor het beheer van elk type informatie.
- GC 2. Motiveren om kwaliteit te leveren in de geleverde diensten.
- GC 3. Bevorder ethische betrokkenheid bij klanten en bedrijven.
- GC 4. Trainen in het oplossen van problemen.
- GC 5. Bevorder het vermogen om zich aan nieuwe situaties en crisissituaties aan te passen.
- GC 6. Maak de ontwikkeling mogelijk van het vermogen tot organisatie en planning van de processen.
- GC 7. Moedig de ontwikkeling van teamwerk aan.
- GC 8. Vergroot de mogelijkheid voor mondelinge en schriftelijke communicatie in de moedertaal
- GC 9. Motiveer zeer kritisch redeneren
- GC 10. Bevorder de uitoefening van werkactiviteiten in interdisciplinaire teams
- GC 11. Ontwikkel kennis van vreemde moderne talen
Specifieke vaardigheden van de bacheloropleiding Toerisme:
- SC 1. Analyseer de impact van toerisme. De student zal vaardigheden ontwikkelen om meettechnieken te kennen, analyseren en implementeren waarmee hij gegevens kan interpreteren en beslissingen kan nemen in het licht van de positieve en negatieve effecten van de gevolgen van toerisme.
- SC 2. Analyseer de economische dimensie van het toerisme. Weet hoe u de economische reikwijdte van toeristische activiteiten in de zakelijke en sociale wereld kunt herkennen.
- SC 3. Ken de belangrijkste politiek-administratieve toerismestructuren. Ken de verschillende soorten instellingen en hun interne organisatie die ingrijpen in de toeristische sector of die er, vanwege hun nabijheid, bij betrokken kunnen zijn.
- SC 4. Begrijp de principes van toerisme en hun dimensie. Ken de basisconcepten van toerisme, de directe en indirecte aspecten die daarop van invloed zijn, beheer informatiebronnen en alle kennis en hulpmiddelen die de basis vormen van de holistische dimensie van toerisme.
- SC 5. Herken de belangrijkste factoren die het toerisme bevorderen. Identificeer de belangrijkste publieke en private actoren op lokaal, nationaal en internationaal niveau die betrokken zijn bij het toerisme en de onderlinge relaties daartussen.
- SC 6. Evalueer de potentiële mogelijkheden van de bestemming in termen van producten en bestemmingen. Ken en analyseer de fysieke en menselijke omgeving waarin de toeristische activiteit kan worden ontwikkeld, evenals de middelen die een gebied daarvoor biedt. Genereer de mogelijkheid om deze hulpbronnen te inventariseren, waardoor de capaciteit van een toekomstige bestemming of toeristisch product en de duurzaamheid ervan wordt vastgesteld.
Ranglijsten
In de top 5 van de beste universiteiten in Spanje
Spaanse universiteitenranglijst 2021
Forbes Spanje
1e Spaanse universiteit in lesgeven
U-ranglijst
Stichting BBVA & IVIE
Vijf sterren (hoge score) in lesgeven, internationalisering, online leren, inzetbaarheid en inclusiviteit
QS Stars internationale ranglijst
QS-sterren
Beste online MBA in Spanje en Top 5 ter wereld
Mondiale MBA-ranglijsten
CEO-tijdschrift
Carrièremogelijkheden
Volgens gegevens van het Ministerie van Onderwijs en Vorming (die wijzen op professionele integratie) zijn wij de tweede universiteit op het gebied van inzetbaarheid in het toerisme, waarbij 82% van onze afgestudeerden in het toerisme een baan heeft.
Het Ministerie van Toerisme onderhoudt via de School of Economics and Business van Nebrija University samenwerkingsovereenkomsten met enkele van de meest prestigieuze internationale hotelketens, zoals NH Hotels, Meliá Hotels, evenals toeristische bedrijven zoals Globalia, Nuba en Rusticae; of met instellingen zoals Exceltur en het Instituto Tecnológico Hotelero (ITH, Hotel Technology Institute).
De transversaliteit van de toeristische sector stelt je in staat om in zeer verschillende subsectoren en posities te werken:
Sector
- hotels
- Reisbureaus (fysiek en online)
- Touroperators
- MICE (vergaderingen, incentives, congressen en tentoonstellingen)
- Toeristische adviseurs
- Publieke sector (gemeenteraden en autonome gemeenschappen)
- Internationale organisaties
posities
- Hotel directeur
- Marketing directeur
- Commercieel directeur
- Verkoopdirecteur
- Directeur Klantenservice/Gastrelaties
- Directeur CRM (Klantrelatiebeheer)
- Hoofd van de afdeling Toeristische Bestemmingsplanning
- productontwikkelaarsmanager
- Hoofd Kwaliteit en Duurzaamheid
- Hoofd Expansie
- Internationaliseringsmanager
- Revenue Manager
- Kanaal manager
- Community manager
- Congres- en congresmanager
- HR Manager
- Directeur Communicatie en PR
- Directeur Reserveringen
- Directeur Operatie en Kwaliteit
- Directeur Eten en Drinken (F&B)