Chemie

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Chemie

Palestine Polytechnic University

Chemie is een van de velden in de voorhoede van de huidige technologische revolutie en als zodanig, het speelt een cruciale rol bij het oplossen van veel van de problemen van de huidige samenleving. Chemici in alle facetten van levende waaronder de ontwikkeling van nieuwe geneesmiddelen voor de behandeling van ziekten zoals kanker, het creëren van betere methoden voor de productie van voedsel, kleding en schuilplaatsen, en de ontdekking van milieuvriendelijke energiebronnen. Zij werken ook aan het oplossen van problemen zoals zure regen, aantasting van de ozonlaag en de klimaatverandering.

De Bachelor of Science programma in de chemie is beschikbaar voor studenten die van plan zijn postuniversitaire opleiding, voortgezet onderwijs, of een professionele carrière in de chemische, farmaceutische, biotechnologische of gerelateerde industrie voort te zetten. De programma's bieden een sterke achtergrond in de moderne gebieden van de chemie met de nadruk op hands-on laboratorium werk. Zij bieden ook de mogelijkheid voor een uitzonderlijk getalenteerde studenten om onafhankelijk onderzoek uit te voeren onder leiding van de faculteit. De opleiding bereidt studenten ook voor voortgezet onderwijs in de gezondheidszorg, milieuwetenschappen en biotechnologie.

Programma Doelen

I. Algemeen Doelen:

1. Zorg voor rigoureuze onderwijs in de fundamentele gebied van chemische kennis en experimenten. Het programma is voldoende flexibel in haar keuzevakken aan een uitstekende voorbereiding voor een loopbaan te bieden in veel verschillende gebieden van de chemie.
  2. Zorg voor de lokale samenleving met een hoge kwaliteit professionals om deel te nemen aan de ontwikkeling van lokale chemische en aanverwante industrieën door het verbeteren van de kwaliteit en het oplossen van problemen die de industrie onder ogen zien.

II. Specifieke doelen:

1. Om studenten met praktische en theoretische kennis te bieden in verschillende zuivere en toegepaste chemie velden.
  2. Om studenten met alle vaardigheden die hen in staat stellen om te gaan met problemen en vraagstukken die verband houden met hun specialiteit en het geven van innovatieve oplossingen voor deze problemen.
  3. Om studenten te voorzien van kennis en vaardigheden die nodig zijn voor het onderwijs chemie in scholen.
  4. Om studenten een stevige achtergrond in staat zijn om hun academische studies in gebieden met betrekking tot de chemie blijven, of activiteit betrokken zijn bij wetenschappelijk onderzoek.
  5. Om studenten met diverse zachte vaardigheden zoals communicatieve vaardigheden, flexibiliteit, teamwork, samenwerking, het oplossen van problemen, en kritische observatie te bieden.

De vier jaar durende studie programma van de toegepaste chemie omvat theoretische en praktische cursussen op verschillende gebieden van de zuivere, toegepaste en industriële chemie. Het programma is ontworpen om de moderne internationale en educatieve eisen en de behoeften van de lokale gemeenschap te voldoen door het verstrekken van hoog gekwalificeerde afgestudeerden in de chemische, voedsel en verwante industrieën. Na het behalen van de bachelor in de toegepaste chemie aan PPU, afgestudeerden van dit programma zijn in staat om werk te vinden in een breed spectrum van beroepen in de aanverwante gebieden, zoals:

1. Productiesectoren in de chemische, farmaceutische voedsel en andere industrieën (plastic, cosmetica, etc.)
  2. Kwaliteit controle-eenheden in de aanverwante sectoren.
  3. Handel bedrijven omgaan met chemische apparatuur, etc.
  4. Gouvernementele sectoren in de ministeries van gezondheid, industrie en milieu.
  5. Onderzoeksinstellingen en eenheden
  6. Lesgeven op scholen.

De toegepaste chemie-programma is gebouwd met speciale kwantitatieve en kwalitatieve nadruk op praktische cursussen en projecten. Ze bieden studenten met de vereiste technische en onderzoeksvaardigheden, en hen in staat stellen om de meest moderne chemische en analytische apparatuur te gebruiken in hun toekomstige carrière.

Beoogde leerresultaten

Na het afstuderen, moeten de studenten in staat zijn om:

A. Chemie gerelateerde kennis

1. Herken grondbeginselen van de chemie waaronder de structuur, reactiviteit en eigenschappen van chemische stoffen, en de toestanden van de materie.
  2. Leg uit wat de essentiële feiten, principes en theorieën over de vier hoofdgebieden van de scheikunde, dwz analytisch, organische, anorganische en fysiek.

B. Chemie van de intellectuele vaardigheden

1. Formuleren en analyseren van een breed scala aan analytisch en synthetisch chemische problemen door het toepassen van chemische principes.
  2. Analyseren en experimentele data te interpreteren, kritisch gegevens in de literatuur te evalueren en te extraheren nuttige gegevens uit het.
  3. Uit te voeren gericht onderzoek door het selecteren van geschikte onderwerpen en procedures, en presentatie van de resultaten.
  4. Demonstreer waardering van chemische onderwerpen die relevant zijn voor de sociale en het dagelijkse leven, zoals milieukwesties.
  5. Toon appreciatie van de chemie en haar interface met sociale en het dagelijks leven, zoals milieukwesties, en wekken belangstelling publiek in de chemie.
  6. Gebruik een mondiaal perspectief in combinatie met kennis van de wetenschap om problemen in de chemie te bekijken.

C. Chemie met betrekking Praktische vaardigheden

1. Beoordelen en beheren van de risico's van chemische stoffen en het laboratorium procedures door het evalueren van de mogelijke impact op het milieu.
  2. Gedrag standaard laboratorium procedures die betrokken zijn bij synthetische en instrumentale werken.
  3. Exploiteren van een scala van chemische instrumentatie met voldoende hands-on ervaringen.

D. overdraagbare vaardigheden

1. Effectief te communiceren, zowel mondeling als schriftelijk met professionals en / of leg publiek.
  2. Demonstreer informatie technologische vaardigheden, met name op het gebied van information retrieval, literatuur zoeken en het gebruik van de bibliotheek databases.
  3. Werken zelfstandig en effectief samen te werken met andere mensen in een team.
  4. Self-evalueren van hun eigen leerproces, en de ontwikkeling van de motivatie en het leren van vaardigheden.
Deze school biedt programma's in:
  • Engels
  • Arabic (Jordan)