Bachelor diploma (hons) in Business Design

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

De BA (Hons) in Business Design biedt training voor studenten op het gebied van management, ontwerp en technologie om innovatie te stimuleren in bedrijven van de 21e eeuw.

De huidige arbeidsmarkt vraagt in toenemende mate om een nieuw professioneel profiel dat kan deelnemen aan multidisciplinaire teams die verantwoordelijk zijn voor het identificeren van innovatiekansen , het genereren van creatieve ideeën en het ontwikkelen en implementeren van nieuwe strategieën, producten of diensten. De impact van nieuwe technologieën en nieuw gebruikersgedrag heeft geleid tot ongekende scenario's. De regels zijn veranderd en veel succesvolle bedrijven zullen niet kunnen overleven als ze zich niet kunnen aanpassen aan deze nieuwe omgeving.

De BA (Hons) in Business Design is een cursus voor mensen die een bijdrage willen leveren aan het verbeteren van de wereld door gebruiksvriendelijke, technologisch haalbare en haalbare oplossingen voor bedrijven. Het driejarige programma biedt een reeks ontwerptools en -methodieken die op bedrijven kunnen worden toegepast om uitdagingen op te lossen en waardevolle oplossingen te creëren.

Doelen

BA (Hons) in Business Design is uniek en zeer innovatief. Het brengt ontwerp, bedrijf en technologie samen om de creatieve professionals van de toekomst op te leiden.

Het eerste jaar richt zich op de basisprincipes van design , business en technologie. De studenten verkennen ontwerp op grafisch en productniveau en als een belangrijk element in communicatie. Ze kijken ook naar het concept van "gebruikersgericht" ontwerp, leren de behoeften van de beoogde doelgroep van het ontwerpproces te identificeren en te definiëren en experimenteren met de eerste poging tot prototyping, met materialen, vormen en volumes.

Op het gebied van zaken richten zij zich op het vinden van innovatieve oplossingen voor complexe uitdagingen, het analyseren van de gerelateerde sociale en juridische aspecten en de algemene trends die hen beïnvloeden. Ze leren ook over de evolutie van nieuwe technologieën en zetten hun eerste stappen in op gebruikerservaring gebaseerde programmering.

Het tweede jaar gaat dieper in op de fase van productonderzoek en prototyping en maakt de studenten vertrouwd met de concepten gebruikerservaring en serviceontwerp, zodat ze een algemeen beeld kunnen krijgen van het ontwerpproces als een centrale managementtool voor bedrijven in elk vakgebied. Bovendien concentreren de studenten zich op het genereren van ideeën en het definitieproces , terwijl ze de factoren onderzoeken die nodig zijn voor het beheren van de juridische, financiële, merk- en communicatieaspecten van het bedrijfsleven, met de nadruk op de digitale wereld. Terwijl ze de invloed van wereldwijde trends ontdekken als een hulpmiddel om op veranderingen te anticiperen en deze te beheren, krijgen ze van de technologische kant nog meer kennis van de belangrijkste tools om hun prototypes interactief en functioneel te maken, experimenterend met zowel sensoren als applicatieontwerp. Een eerste benadering van frameworks zoals Lean Startup en agile managementtechnieken vervolledigen hun visie op projectmanagement voor innovatie.

In het derde jaar werken de studenten aan het ontwerpen op een ontastbaarder niveau, zoals het definiëren van strategieën, prototyping-diensten, het analyseren van ontwerpen en, in het zakelijke en technologische gedeelte, gericht op het definiëren en implementeren van innovatieprocessen . Ten slotte moeten ze alle verworven kennis in de drie jaar van de cursus toepassen om hun laatste project te ontwikkelen, waarin ze worden gevraagd om voorstellen en oplossingen voor een echte zakelijke uitdaging te onderzoeken, te definiëren en te presenteren. Om hen voor te bereiden om de wereld van het werk in te gaan, raken de studenten ook het onderwerp personal branding, om hun eigen persoonlijke merk te ontwikkelen.

Aan het einde van de drie jaar zijn de studenten klaar om te werken aan multidisciplinaire teams, zowel op het gebied van ontwerp als op andere gebieden, waar ze een globale visie op procesbeheer kunnen brengen, hoe het te implementeren en hoe de haalbaarheid ervan te evalueren. Het profiel dat deze cursus beoogt te produceren, vindt idealiter een plaats in strategisch ontwerp, serviceontwerp, digitale of niet-digitale productontwerpadviesbureaus of in een start-up of een ander bedrijf dat innovatiestrategieën en -processen implementeert.

Methodologie

De BA (Hons) in Business Design biedt studenten de mogelijkheid om te groeien met behulp van een zeer praktische, creatieve leermethode. Design Thinking wordt niet alleen als vak onderwezen, maar is ook gedurende het hele leerproces aanwezig.

De studenten wisselen af tussen stadia van "uiteenlopend" werk , waarin ze moeten leren de context waarin ze werken te analyseren, kansen te identificeren en ideeën te genereren, en fasen van "convergerend" werk , waarin ze oplossingen moeten vinden en voorstellen , valideer ze en implementeer ze. Praktisch leren is daarom een integraal onderdeel van de ervaring van de studenten en er wordt van hen gevraagd om actief deel te nemen aan de onderwijsactiviteiten, waarbij voortdurend wordt geschakeld tussen theoretische input en praktische oefeningen.

Dit alles speelt zich af in een interdisciplinaire, internationale omgeving die afwisseling tussen individueel werk en reflectie en samenwerking in teamverband aanmoedigt. Alle instructeurs op de cursus zijn werkende professionals die te maken hebben met echte uitdagingen in de industrie.

Het is gebaseerd op leren door te doen. Het traint de studenten in verschillende vaardigheden, met name kritisch en strategisch denken, het identificeren van kansen en inzichten, ontwerpprocesgebaseerde creativiteit, het fysiek prototypen van ideeën en concepten, projectmanagement, het vermogen om wendbaar te zijn in een veranderende omgeving en samenwerking en communicatie , onder andere.

Toelatingseisen

Op het gebied van zaken richten zij zich op het vinden van innovatieve oplossingen voor complexe uitdagingen, het analyseren van de gerelateerde sociale en juridische aspecten en de algemene trends die hen beïnvloeden. Ze leren ook over de evolutie van nieuwe technologieën en zetten hun eerste stappen in op gebruikerservaring gebaseerde programmering.

Vacatures

Na het voltooien van de cursus kunnen de studenten strategieën ontwerpen en beheren in de verschillende gebieden van een bedrijf om toegevoegde waarde voor een bedrijf te creëren en de winst te vergroten. Ze zullen bereid zijn om deze taken binnen een bedrijf op zich te nemen, hetzij rechtstreeks, hetzij vanuit een consultancy- of strategisch ontwerpbureau.

Dankzij hun opleiding kunnen ze op innovatieafdelingen werken, de onzekerheden van de toekomst beheersen en innovatiestrategieën integreren. Ze zullen ook een ondernemersmentaliteit ontwikkelen waarmee ze bedrijven kunnen opzetten of start-ups kunnen opzetten.

Ze zullen de vaardigheden hebben die nodig zijn om internationaal te werken in serviceontwerp, strategisch ontwerp, innovatie, ondernemerschap en ook op het gebied van communicatie, zowel in bedrijven als in adviesbureaus, agentschappen en studio's.

IED Management-alumni werken bij:

Diesel Iberia, Mango, H Magazine, Surgery, Bread & Butter, Carion Wester, Harrods, Inditex, Net-a-porter, Reebok, XXL, Equipo Singular, Levi's Strauss Iberia, Stopstealingmylook.com, Hebe Media London, Modelmanagement.com, Carin Wester Stockholm, Superga Turin, Surgery PR London, Springstudios.com London, McGregor Fashion Group Amsterdam, Desigual Barcelona, etc.

coördinatoren

Gunes Kocabag

Gunes Kocabag is een gebruikersgerichte, strategische ontwerper met bijna tien jaar ervaring in het toepassen van gebruikersgericht ontwerp op zakelijke problemen , met name in de digitale wereld. Ze heeft met succes multidisciplinaire teams geleid en gewerkt in complexe stakeholderomgevingen in Europa, Amerika, Afrika, Azië en Australië.

Ze werkt momenteel als onafhankelijk consultant. Ze heeft wereldwijd samengewerkt met zakelijke klanten, start-ups en non-profit organisaties om hen te helpen strategieën te ontwikkelen voor hun gebruikersgerichte uitdagingen. Ze heeft ook met veel bedrijven samengewerkt om ze te trainen op Design Thinking en Service Design-methodologieën, workshops en coachingsessies.

Geboren in het Verenigd Koninkrijk en opgegroeid in Turkije, heeft ze internationaal gewoond en gewerkt tot ze Barcelona thuis noemde. Ze behaalde een bachelordiploma in werktuigbouwkunde aan de Bosporus Universiteit en drie masteropleidingen: Product Design van de Technische Universiteit van Istanboel, Product Service Systems Design van de Polytechniek van Milaan en Antropologie gericht op materiaal- en visuele cultuur van University College London.

Ze heeft een diep begrip van gebruikersgerichte onderzoeks- en innovatiemethoden en een passie voor het werken met disruptieve technologieën, het ontwikkelen van nieuwe diensten, gebruikerservaringen en bedrijfsmodellen die duurzame waarde bieden voor de maatschappij en het bedrijfsleven.

Bij IED Barcelona leidt ze de BA Hons Business Design en de Design Fundamental and Design Management Modules. Haar specialiteiten zijn gebruikersonderzoek, inzicht & opportuniteitsidentificatie, service design, user experience design, product- en service strategie, workshop design en facilitering.

Laatst bijgewerkt op apr 2020

Over de school

The IED Barcelona is a workshop for conducting analysis and research applied to material culture, a focus it is destined to develop increasingly in the future.

The IED Barcelona is a workshop for conducting analysis and research applied to material culture, a focus it is destined to develop increasingly in the future. Lees Minder