Diploma in Arabische en islamitische studies

Algemeen

Beschrijving van opleiding

  • Officiële titel: Graduate in Arab and Islamic Studies
  • Branch of knowledge: Arts and Humanities
  • Centrum: Faculteit der Filologie
  • Type onderwijs: On-site
  • Taal: Spaans
  • Duur: 4 academische cursussen
  • ECTS-credits: 240
  • Plaatsen van nieuw item 2019-20: 50

presentatie

In het academiejaar 2010-2011 wordt de eerste cursus van de graad in Arabische en Islamitische studies geïmplementeerd, die gelijktijdig wordt gegeven met andere 9 graden van de faculteit voor filologie:

  • Diploma in Duitse Studies
  • Degree in klassieke filologie
  • Diploma in Franse studies
  • Graad in Hebreeuwse en Aramese studies
  • Diploma in Spaanse filologie
  • Diploma in Italiaanse studies
  • Diploma in Engelse Studies
  • Diploma in Portugese en Braziliaanse studies
  • Graad in talen, literatuur en romanculturen

Vanaf het academiejaar 2015-2016 wordt de 11e graad onderwezen: Degree in East Asian Studies.

Alle graden hebben een grote gemeenschappelijke stam in de eerste twee jaar van de graad, zodat ze alle transversale basistraining delen, alle basisfilologische opleidingen (tweede taal, algemene taalwetenschap, literatuurleer, enz.) En een catalogus gemeenschappelijk van keuzevakken met algemene en inleidende inhoud. Op deze manier kan de student zijn curriculum ontwerpen waarin hij de verschillende mogelijkheden van het gezamenlijke ontwerp van plannen in de eerste twee jaar combineert, en kan hij dus de lijst met onderwerpen van graad bepalen, zodat je je carrière naar een meer linguïstische helling kunt leiden. , meer literair of meer cultureel. Om dezelfde redenen wordt de overdracht van kredieten tussen de verschillende graden begunstigd.115655_salamanca_arabes.jpg

De graad in Hebreeuwse en Aramese studies valt op door een curriculum dat verplichte vakken aanbiedt die tot verschillende specialiteiten en kennisgebieden behoren. Geen van de vier niveaus van Arabische en Islamitische Studies die momenteel in Spanje worden onderwezen, kent deze verscheidenheid aan onderwerpen, een feit dat een positieve invloed heeft op de kwaliteit van de opleiding van de studenten van deze graad.

In 2017 heeft deze graad zijn accreditatie vernieuwd.

competenties

Basiscompetenties

  1. Dat studenten hebben gedemonstreerd om kennis te bezitten en te begrijpen op het gebied / de gebieden van de studie dat vertrekt vanaf de basis van het algemeen voortgezet onderwijs, en meestal wordt gevonden op een niveau, dat hoewel het wordt ondersteund door geavanceerde tekstboeken, het ook enkele aspecten bevat dat impliceert dat kennis afkomstig is van de voorhoede van hun vakgebied.
  2. Dat studenten weten hoe ze hun kennis op een professionele manier op hun werk of beroep kunnen toepassen en over de vaardigheden beschikken die meestal worden gedemonstreerd door het uitwerken en verdedigen van argumenten en probleemoplossing binnen hun studiegebied.
  3. Dat studenten het vermogen hebben om relevante gegevens te verzamelen en interpreteren (meestal binnen hun studiegebied) om oordelen te vellen die een reflectie op relevante sociale, wetenschappelijke of ethische kwesties omvatten.
  4. Dat studenten informatie, ideeën, problemen en oplossingen kunnen doorsturen naar een gespecialiseerd en niet-gespecialiseerd publiek.
  5. Dat de studenten die leervaardigheden hebben ontwikkeld die nodig zijn om verdere studies met een hoge mate van autonomie uit te voeren.

algemene vaardigheden

  1. Ontwikkel het vermogen om wetenschappelijke productie in het Spaans en het Arabisch te ontvangen, begrijpen en verzenden.
  2. Ontwikkel het vermogen om de geraadpleegde bibliografie kritisch te evalueren en in een theoretisch perspectief in te kaderen.
  3. Relate filologische kennis met andere gebieden en disciplines.

specifieke vaardigheden

  1. Gevorderde kennis van het Arabisch, in wat verwijst naar zijn grammaticale beschrijving, en instrumentaal domein ervan in de theoretisch-praktische aspecten afgeleid van zijn directe en inverse vertaling.
  2. Kennis van de taalverscheidenheid van de Arabische taal, evenals de sociolinguïstische situatie.
  3. Kennis van de interne en externe diachronie van de Arabische taal.
  4. Capaciteit voor de analyse en interpretatie van Arabische en niet-Arabische teksten van uiteenlopende inhoud die verwijst naar de verschillende configuraties van de Arabisch-islamitische culturen en hun kenmerken.
  5. Bekwaamheid om de verschillende inhoud van de historische en culturele informatie van de Arabische en Islamitische wereld, pre-islamitisch tot nu, te begrijpen en te interpreteren.
  6. Vermogen om pre-islamitische, middeleeuwse, moderne en hedendaagse Arabische literatuur te kennen.
  7. De mogelijkheid om bibliografische informatie te vinden en toegang te krijgen tot elektronische bronnen van de informatiemaatschappij (databases, tijdschriften en specifieke portals op internet, enz.).
  8. Vermogen om de multidisciplinaire dimensie van Arabische literaire studies te begrijpen.
  9. Kennis van de geschiedenis, cultuur en traditie van de Arabische landen, via hun primaire bronnen, evenals hun geldigheid in de hedendaagse Arabisch-islamitische wereld.
  10. Kennis van Arabische literatuur in de belangrijkste auteurs en literaire stromingen.
  11. Kennis van de didactiek van de Arabische taal, literatuur en cultuur.
  12. Kennis van de technieken en werkmethoden op het gebied van taalkunde, literatuur en literaire theorie en kritiek.
  13. Communicatief vermogen in het Arabisch, zowel mondeling als schriftelijk.
  14. Mogelijkheid om Arabische teksten van uiteenlopende inhoud te analyseren en vertalen.
  15. De mogelijkheid om teksten van uiteenlopende inhoud te vertalen van het Spaans naar het Arabisch.
  16. De mogelijkheid om bibliografische informatie te vinden en toegang te krijgen tot elektronische bronnen van de informatiemaatschappij (databases, tijdschriften en specifieke portals op internet, enz.).

Entry profiel

Het instapprofiel van de student die kiest voor de graad in Arabische en Islamitische studies dient niet uitsluitend te worden beperkt tot pre-universitaire studies, maar kan worden gedefinieerd door een van de volgende kenmerken:

  • Hij heeft een voorkeur voor de 'geesteswetenschappen' en heeft onderwerpen of opties gekozen die daarmee verband houden, zijn Baccalaureate-studies.
  • Heeft een positieve beoordeling van culturele diversiteit, of vindt het noodzakelijk om actief deel te nemen aan de sociale transformaties van de hedendaagse wereld.
  • Hij heeft een cyclus van professionele vorming van hoger onderwijs afgerond die verbonden is met elk gebied van taal en cultuur.
  • Hij heeft al een andere universitaire graad, die affiniteit heeft met Arabische studies (graden geschiedenis, kunstgeschiedenis, journalistiek, andere filologie, enz.)
  • Hij moet taalkundige of culturele kennis verwerven van de Arabisch-Islamitische wereld om andere professionele redenen (oprichting van bedrijven in de Arabische wereld, vertaaldiensten aanbieden, enz.)

Aanbevolen onderwerpen

  • Uitvoerende kunsten
  • Grieks II
  • Geschiedenis van de kunst
  • Latijn II
  • Universele literatuur

Toegang, Pre-registratie, Toelating en Registratie

  • Om in deze graad in te schrijven, worden er geen speciale voorwaarden of tests gegeven die verschillen van de algemene voorwaarden die zijn vastgesteld in de basisstatuutvoorschriften.
  • Het is niet nodig om het niveau van Arabische en Islamitische talen te demonstreren.
  • Studenten uit andere landen die zich vooraf inschrijven voor de titel, moeten de kennis van het Spaans bewijzen.

Studenten met gedeeltelijke officiële universitaire studies die willen worden toegelaten tot deze graad moeten raadplegen de vereisten in de sectie "Overdracht van het dossier" van de Academische gids van de graad in deze dezelfde web.

Academische en professionele exits

Academische Uitgangen

Als je klaar bent met de studie Arabische en Islamitische studies, raden we je aan om een van de volgende universitaire masters te studeren aan de USAL , als je kiest voor een grotere specialisatie:

  • Tekstueel erfgoed en digitale geesteswetenschappen
  • Het onderwijzen van Spaans als vreemde taal
  • Spaanse en Latijns-Amerikaanse literatuur, literatuurwetenschap en vergelijkende literatuur
  • Advanced Studies in Philosophy
  • Studies in Oost-Azië (Specialty 1: Korean Studies, Specialty 2: Japanese Studies, Specialty 3: General East Asia)
  • Geavanceerde Engelse studies: talen en culturen in contact
  • ICT in het onderwijs: analyse en ontwerp van processen, middelen en trainingspraktijken
  • Logica en wetenschapsfilosofie
  • Teksten uit de Klassieke Oudheid en zijn overleving
  • Vertaling en interculturele bemiddeling
  • ESO en baccalaureaat docent, beroepsopleiding en taalonderwijs

Carrièremogelijkheden

De maatschappelijke vraag van mensen met kennis van de Arabische taal of van specialisten in islamitische onderwerpen neemt elke dag toe, als een gevolg van directe problemen met betrekking tot immigratie, internationale politiek of buitenlandse betrekkingen. Het advies en de aanwezigheid van deze mensen in de gemeenschappelijke plaatsen waar het dagelijks leven van de steden en hun inwoners plaatsvindt, worden steeds vaker noodzakelijk: vensters van de administratie, ziekenhuizen, politiebureaus en rechtbanken, media, instituten en scholen , bibliotheken, etc. Het is duidelijk dat de bezorgdheid van de openbare besturen voor dit sociale fenomeen, waaraan steeds meer gevoeligheid wordt gewekt, bijvoorbeeld de Gemeenschap van Castilla y León, het II Comprehensive Immigration Plan voor de jaren 2010-2013 heeft opgesteld.

Afgestudeerden in het Arabisch en Islamitisch Studies van de USAL zullen een training hebben die hen in staat stelt om de volgende professionele activiteiten uit te voeren:

  • Toegang tot de kwalificatie van toekomstige onderzoekers of deskundigen in de Arabische wereld, die de in de opleiding gevolgde opleiding voltooien door de voltooiing van specifieke postgraduate of doctoraatsdiploma's.
  • Lesgeven van de Arabische taal en de Arabisch-islamitische cultuur in universitaire of middelbare schoolcontexten: officiële taalscholen; Universitaire instituten; Populaire universiteiten; Zomercursussen; Academies en instellingen voor voortgezet onderwijs.
  • Onderwijzen van de Spaanse taal als vreemde taal (ELE) in de centra van het Cervantes Instituut in Arabische landen: Beiroet, Damascus, Amman, Alexandrië, Cairo, Tunesië, Algiers, Oran, Casablanca, Rabat, Fez, Tanger en Tetouan.
  • Interculturele bemiddeling in sociale contexten, met directe steun voor zaken die verband houden met Arabische immigratie: biosanitaire, juridische, administratieve, politie-, institutionele, etc. omgevingen.
  • Taalkundige beoordeling van de openbare administratie voor het beheer van culturele goederen: directe ondersteuning in bibliotheek-, archief- en museumwerk en in onderwerpen die verband houden met de Arabisch-islamitische cultuur.
  • Cultuurmanagement en linguïstisch advies in zakelijke, industriële of technisch-professionele contexten waarin een specialist in Arabisch-islamitische kwesties vereist is: media; uitgeverij; gekwalificeerde aandacht in gespecialiseerde boekhandels; public relations; bedrijven gerelateerd aan onderwijs, vertaling en cultuur; softwareontwikkelaars en portals of websites, etc.

De USAL vergemakkelijkt uw professionele inbrenging. Links van belang:

  • Professionele begeleiding
  • Training voor werkgelegenheid.
  • Uitwisseling van werkgelegenheid
  • Advies over oprichting van bedrijven.
  • Praktijken voor studenten.
  • Praktijken voor afgestudeerden.
Laatst bijgewerkt op May 2019

Over de school

The University of Salamanca (Spanish: Universidad de Salamanca) is a Spanish higher education institution, located in the town of Salamanca, west of Madrid, in the autonomous community of Castile and ... Lees meer

The University of Salamanca (Spanish: Universidad de Salamanca) is a Spanish higher education institution, located in the town of Salamanca, west of Madrid, in the autonomous community of Castile and León. It was founded in 1134 and given the Royal charter of foundation by King Alfonso IX in 1218. It is the oldest founded university in Spain and the fourth oldest European university in continuous operations. The formal title of... Lees Minder