Diploma in consumentenwetenschappen
ESPM – Brasil
Belangrijke informatie
Campuslocatie
São Paulo, Brazilië
Talen
Portugees
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
BRL 4.025 / per month
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Mar 2024
Invoering
Deze cursus is voor diegenen die nieuwsgierig zijn naar menselijk gedrag, trends in de samenleving willen verklaren en tenslotte begrijpen waarom mensen doen wat ze doen. Aan het einde van de cursus kun je werken op gebieden die verband houden met gedragseconomie, trends, consumenteninzichten, menselijk gedrag, kunstmatige intelligentie en diversiteits- en inclusiebeheer, naast het werken aan onderzoek naar gerelateerde onderwerpen.
Differentiëlen
ESPM is anders, dus de professionals die hier worden opgeleid, zijn dat ook!
Naast de typische opleiding in sociale en consumentenwetenschappen, heb je bij ESPM:
- Marktonderzoek en consumenteninzichten
- Studie van diversiteit en inclusie
- Hoge werkdruk psychologie
- Gedragsanalyse en technohumanisme
- Nadruk op marketing en people management
Galerij
Ideale studenten
Dit is een echte cursus Gedragswetenschappen, omdat het de klassieke disciplines van de sociale wetenschappen - sociologie, antropologie en politieke wetenschappen - combineert met een aanzienlijke hoeveelheid psychologie. Voor degenen die het leuk vinden om menselijk gedrag te analyseren en te begrijpen, is dit, van alle niet-gegradueerde cursussen, degene die de hoogste werklast en het grootste aantal psychologiedisciplines biedt (psychologische faculteiten natuurlijk niet meegerekend). Naast het combineren van sociale wetenschappen en psychologie, biedt het ook gedurfde disciplines zoals menselijke seksualiteit, religieuze wetenschappen en neurowetenschappen. Kijk of je je identificeert met een of meer van deze interesses:
- Houdt van geesteswetenschappen en stelt vragen
- Is nieuwsgierig naar menselijk gedrag
- Een beroep willen waarin je je nuttig zult voelen voor de samenleving
- Wil je begrijpen waarom producten in en uit de mode raken
- Wil betrokken raken bij sociale en ecologische doelen
- Je wilt een dynamisch beroep waarin je elke dag nieuwe dingen ontdekt
- Vraag het heden en projecteer de toekomst
leerplan
Leerplan
Ken alle details over wat je gaat leren.
2.790 uur
overdag
1ste jaar
1e semester
- Eigentijds denken I 72 h/a
- Grondbeginselen van logisch en analytisch redeneren 72 h/a
- Hedendaagse filosofie 72 h/a
- Psychologie: motivatie en emotie 72 h/a
- Hedendaagse geschiedenis 72 h/a
- Identiteit en diversiteit 72 h/a
- ESPM Life Lab I (Uitbreiding - Afstandsonderwijs) 72 u/a
2e semester
- Grondbeginselen van marketing 72 h/a
- Gegevensanalyse en visualisatie 72 h/a
- Consumentengedrag I 72 h/a
- Persoonlijkheidspsychologie 72 h/a
- Hedendaagse sociologie 72 h/a
- Antropologische theorieën 72 h/a
- ESPM Life Lab II (Uitbreiding - Afstandsonderwijs) 72 u/a
2e jaar
3e semester
- Strategische marketing 72 h/a
- Grondbeginselen van economie 72 h/a
- Marktonderzoek: kwalitatieve methode 72 h/a
- Consumentengedrag II 72 h/a
- Sociale psychologie 72 u/a
- Keuzevak 72 uur
- ESPM Life Lab III (Uitbreiding - Afstandsonderwijs) 72 u/a
4e semester
- Neurowetenschappen toegepast op verbruik 72 h/a
- Bio-ethiek 72 u/a
- Theorieën van organisaties en management 72 h/a
- Politicologie 72 h/a
- Etnografie en consumptietrends 72 h/a
- Keuzevak 72 uur
- ESPM Life Lab IV (Uitbreiding - Afstandsonderwijs) 72 u/a
3e jaar
5e semester
- Gedragseconomie 72 h/a
- Kunstmatige intelligentie en samenleving 72 h/a
- Cultuur, Religie en Consumptie 72 h/a
- Keuzevak 72 uur
- ESPM Life Lab V (Uitbreiding - Afstandsonderwijs) 72 uur
6e semester
- Scenarioconstructie 72 h/a
- Geopolitiek 72 h/a
- PGC I - Ik heb 36 h/a nodig
- Keuzevak 72 uur
- ESPM Life Lab VI (Uitbreiding - Afstandsonderwijs) 72 u/a
4e jaar
7e semester
- Stadssociologie 72 h/a
- PGC II - Ik heb 72 h/a nodig
- Keuzevak 144 uur
8e semester
- Sociologie van de toekomst 72 h/a
- PGC III - Ik heb 72 h/a nodig
- Keuzevak 72 uur
Optioneel
- £ 36u/A
Programma resultaat
Deze cursus, een pionier in Brazilië, probeert de trends in de samenleving uit te leggen, zodat je tenslotte begrijpt waarom mensen doen wat ze doen.
Aan het einde van de cursus kun je werken op gebieden die verband houden met gedragseconomie, trends, consumenteninzichten, menselijk gedrag, kunstmatige intelligentie en diversiteits- en inclusiemanagement, naast het werken aan onderzoek naar gerelateerde onderwerpen.