Diploma in docent in het lager onderwijs

Algemeen

Beschrijving van opleiding

  • Officiële titel: afgestudeerd in docent voor vroegschoolse educatie
  • Bijkantoor: sociale en juridische wetenschappen
  • Centrum: Universitaire School voor Onderwijs en Toerisme van Ávila
  • Type onderwijs: On-site
  • Taal: Spaans
  • Gereguleerd beroep: Teacher Infant Education
  • Duur: 4 academische cursussen
  • ECTS-credits: 240
  • Plaatsen van nieuw item 2019-20: 70

presentatie

De graad Leraar in het USAL begint te worden gegeven aan de USAL in het USAL jaar USAL , zodra het verificatieproces is USAL , en het vervangt het diploma van de leerkracht voor pedagogisch onderwijs. In 2016 vernieuwde dit diploma zijn accreditatie.

Met deze graad kun je het gereglementeerde beroep van leerkracht voor vroegschoolse educatie uitoefenen, Besluit ECI / 3854/2007 van 27 december, waarin de vereisten zijn vastgelegd voor de verificatie van de officiële universitaire graden die in aanmerking komen voor de uitoefening van het beroep van Docent in de vroege jeugdopleiding (BOE 12/19/2007)).

Deze studies duren 4 jaar (60 ECTS per jaar om 240 te voltooien) en zijn gestructureerd in vier modules: basisopleiding in het voorschools onderwijs (100 ECTS), disciplinaire didactiek in kleuteronderwijs (60 ECTS), keuzevakken en vermeldingen (30 ECTS); externe stages (44 ECTS) en afstudeerscripties (6 ECTS).

De graad Leraar in het USAL door de USAL biedt de mogelijkheid om kwalificerende vermeldingen (opleidingsreizen) in zijn drie centra te nemen. De faculteit van het onderwijs biedt de routes van het speciaal onderwijs; en de Franse vreemde taal. De EU van Onderwijs en Toerisme van Ávila biedt de routes van de Engelse vreemde taal; Horen en taal; en muziekonderwijs. De EU de Magisterio de Zamora biedt de routes van de Duitse vreemde taal en de Engelse vreemde taal.115638_avila_primaria.jpg

De stages in centra voor vroegschoolse educatie bieden studenten de mogelijkheid om te starten in de directe onderwijsrealiteiten en de pedagogische, organisatorische en operationele aspecten van de centra te kennen, met de steun en onder het toezicht van praktiserende leraren die zijn geaccrediteerd als docententolk van praktijken. Het Practicum wordt gegarandeerd door de overeenkomst tussen het ministerie van Onderwijs van de regionale regering van Castilla y León en de USAL om de nodige mentors en praktijkcentra te voorzien en door de overeenkomstige overeenkomst met de centra (EDU / 641/2012, de 25 juli, die de uitvoering van de praktijken van de onderwerpen van het practicum van universitair onderwijs van de graad in Early Childhood Education en Degree in het lager onderwijs op scholen regelt ondersteund door publieke middelen van de Gemeenschap van Castilla y León die deze te geven leringen (BOCyL 7/31/2012)).

In het academische jaar 2011-12, wanneer het gunstige rapport van de ACSUCyL is ontvangen, begint de cursus Adaptatie voor de leraar van de leraar in de vroegschoolse educatie met als doel de gespecialiseerde leerkrachten voorschoolse educatie en de leraren van algemeen basisonderwijs te bieden. Kleuterschool, afgestudeerden van de vorige wijding, verkrijgen, na het passeren, de titel van Graduate / a in Teacher of Infantile Education. In de sectie Aanpassing van eerdere lessen vindt u er informatie over.

competenties

doelstellingen

De doelstellingen van het master-curriculum voor Early Childhood Education komen overeen met die van Order ECI / 3854/2007 van 27 december, waarin de eisen worden vastgelegd voor de verificatie van officiële universitaire graden die in aanmerking komen voor de uitoefening van het beroep van leraar in het kinderonderwijs.

  1. Ken de doelstellingen, de inhoud van het curriculum en de beoordelingscriteria voor Early Childhood Education.
  2. Bevorderen en het leren in de vroege kindertijd, vanuit een mondiaal en inclusief verschillende cognitieve, emotionele, psychomotorische en wilskrachtige dimensionaal perspectief te vergemakkelijken.
  3. Ontwerp en reguleren leeromgevingen in diverse contexten die de unieke educatieve behoeften van studenten, gender gelijkheid, rechtvaardigheid en respect voor de mensenrechten aan te pakken.
  4. Bevorder coëxistentie in de klas en daarbuiten en het adres van de vreedzame oplossing van conflicten. Weten stelselmatig observeren leeromgevingen en samenleven en leren na te denken over hen.
  5. Groep reflectie op de aanvaarding van normen en respect voor anderen. Bevorder autonomie en uniciteit van elke leerling als factoren van het onderwijs van de emoties, gevoelens en waarden in de vroege jeugd.
  6. De evolutie van de taal in de vroege kindertijd, weten hoe ze eventuele storingen te identificeren en te zorgen voor een goede ontwikkeling. Effectief aan te pakken situaties van taalonderwijs in multiculturele en meertalige context. Zich te uiten in woord en geschrift en de kapitein van het gebruik van verschillende technieken van meningsuiting.
  7. Het kennen van de educatieve implicaties van de informatie- en communicatietechnologie en in het bijzonder, televisie in de vroege jeugd.
  8. Leer de basis van dieet en kind hygiëne. Lees fundamenten van de vroege zorg en basen en ontwikkelingen die ons in staat stellen om de psychologische processen te begrijpen, leren en persoonlijkheid van de bouw in de vroege jeugd.
  9. De organisatie van de scholen voor kinderonderwijs kennen en de diversiteit aan acties die hun werking omvat. Stel dat de uitoefening van de onderwijsfunctie moet worden vervolmaakt en aangepast aan wetenschappelijke, pedagogische en sociale veranderingen gedurende het hele leven.
  10. Fungeren als het begeleiden van ouders met betrekking tot onderwijs over het gezin in de periode 0-6 en de master sociale vaardigheden in het omgaan met familie en de relatie van elke student en hele families.
  11. Denk na over klaslokaalpraktijken om te innoveren en het lesgeven te verbeteren, om gewoontes en vaardigheden op te doen voor autonoom en coöperatief leren en deze bij studenten te promoten.
  12. Begrijp de rol, mogelijkheden en beperkingen van het onderwijs in de huidige maatschappij en de fundamentele competenties die betrekking hebben op scholen voor jonge kinderen en hun professionals. Ken modellen van kwaliteitsverbetering met toepassing op educatieve centra.

Hoewel de doelstellingen van Besluit ECI / 3854/2007 van 27 december deze expliciet niet bevatten, is het begrepen dat, gezien het beroep waarop deze titel is gericht, het noodzakelijk is om doelstellingen te bereiken die gericht zijn op het garanderen van gelijke kansen voor mensen met een handicap, studenten en leraren, bij de uitvoering van de officiële universitaire opleiding van de bacheloropleiding in de vroegschoolse educatie.

Bijgevolg moeten de algemene doelstellingen worden toegepast, rekening houdend met de grondrechten en gelijke kansen voor mannen en vrouwen, de beginselen van gelijke kansen en universele toegankelijkheid voor personen met een handicap, en de waarden van een cultuur van vrede en van democratische waarden.

Entry profiel

Om je in te schrijven voor de bacheloropleiding voor vroegschoolse educatie, moet je voldoen aan de wettelijke vereisten voor toegang tot universitair onderwijs, maar er zijn geen speciale tests vereist.

Een specifiek inkomensprofiel is niet vereist voor degenen die beginnen met de studies van dit diploma, behalve voor hun eigen belang in het lerarenberoep waarnaar ze worden geleid.

Toegang, Pre-registratie, Toelating en Registratie

Om in deze graad in te schrijven, worden er geen speciale voorwaarden of tests gegeven die verschillen van de algemene voorwaarden die zijn vastgesteld in de basisstatuutvoorschriften.

Studenten met gedeeltelijke officiële universitaire studies die willen worden toegelaten tot deze graad moeten raadplegen de vereisten in de sectie "Overdracht van het dossier" van de Academische gids van de graad in deze dezelfde web.

Academische en professionele exits

Academische Uitgangen

Als je de bacheloropleiding vroegschoolse educatie hebt afgerond, raden we je aan om een van de volgende universitaire masterdiploma's te studeren bij de USAL , als je kiest voor een grotere specialisatie:

  • Gevorderde studies over leermoeilijkheden
  • Gevorderde studies in onderwijs in de globale samenleving
  • Uitgebreide studies over taal, communicatie en pathologieën
  • Onderzoek naar invaliditeit
  • ICT in het onderwijs: analyse en ontwerp van processen, middelen en trainingspraktijken
  • Publieke diensten en sociaal beleid
  • Communicatiestoornissen: neurowetenschappen van horen en taal
  • Geavanceerde analyse van multivariate gegevens en big data
  • Geavanceerde Engelse studies: talen en culturen in contact
  • Advanced Studies in Philosophy
  • Logica en wetenschapsfilosofie
  • ESO en baccalaureaat docent, beroepsopleiding en taalonderwijs

Carrièremogelijkheden

De studies Degree in Teacher of Infantile Education door de Universidad de Salamanca bereiden en trainen fundamenteel voor de uitoefening van het gereguleerde beroep van Teacher in Infantile Education. De organieke wet 2/2006 van 3 mei van Onderwijs, in zijn artikel 92, conformeert zich aan het beroep van leraar in het kinderonderwijs, zoals een gereglementeerd beroep, wiens oefening vereist dat hij in het bezit is van de corresponderende officiële titel van de graad, behaald, in dit geval, in overeenstemming met de bepalingen van artikel 12.9 van voornoemd Koninklijk Besluit 1393/2007, in overeenstemming met de voorwaarden vastgelegd in de Overeenkomst van de Raad van Ministers van 14 december 2007, gepubliceerd in het staatsblad van 21 december 2007.

Daarom is het meest directe doel het onderwijs aan de bevolking in de babyfase (van geboorte tot zes jaar) in het onderwijskader, dat wil zeggen in openbare en particuliere scholen. Deze fase wordt in het huidige onderwijssysteem in twee cycli geordend: de eerste tot drie jaar en de tweede van drie tot zes jaar. En het doel van Early Childhood Education is om bij te dragen aan de fysieke, emotionele, sociale en intellectuele ontwikkeling van jongens en meisjes.

De kwaliteiten die vereist zijn voor het uitoefenen van dit beroep zijn fundamenteel communicatie en intellectuele en methodologische vaardigheden, evenals een bereidheid en openheid voor nieuwe leer- en onderwijsvernieuwing, vooral in de nieuwe informatie- en communicatietechnologieën. De leraar moet zich bewust zijn van de verantwoordelijkheid bij het onderricht van waarden en van de training die de maatschappij hem toekent en verlangt, evenals zijn deelname aan sociale integratie.

De studies Degree in Teacher of Infantile Education bieden de mogelijkheid om competities te verwerven op verschillende gebieden: psychologische kennis in het onderwijs en in de verschillende stadia van de ontwikkeling van het kind. Pedagogische kennis van de organisatie en het management van scholen. Didactische kennis van het schoolcurriculum, in het algemeen, methoden en technieken van specifieke gebieden. Vaardighedenorganisatie en planning van schoolwerk. Kennis van communicatie, zowel linguïstisch als idiomatisch of technologisch.

Niettegenstaande het bovenstaande zijn er andere gebieden van professionele prestaties van de Graduates in Early Childhood Education Teacher die educatieve projecten omvatten die gericht zijn op kinderen: ziekenhuizen, taalcentra, musea, galeries, uitgevers, sportcentra en clubs, bibliotheken, sectoren van toerisme, gevangenissen, centra voor speciaal onderwijs (residenties, NGO's, logopedie, dove mensen, enz.), crèches, enz.

De USAL vergemakkelijkt uw professionele inbrenging. Links van belang:

  • Professionele begeleiding
  • Training voor werkgelegenheid.
  • Uitwisseling van werkgelegenheid
  • Advies over oprichting van bedrijven.
  • Praktijken voor studenten.
  • Praktijken voor afgestudeerden.
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The University of Salamanca (Spanish: Universidad de Salamanca) is a Spanish higher education institution, located in the town of Salamanca, west of Madrid, in the autonomous community of Castile and ... Lees meer

The University of Salamanca (Spanish: Universidad de Salamanca) is a Spanish higher education institution, located in the town of Salamanca, west of Madrid, in the autonomous community of Castile and León. It was founded in 1134 and given the Royal charter of foundation by King Alfonso IX in 1218. It is the oldest founded university in Spain and the fourth oldest European university in continuous operations. The formal title of... Lees Minder