Introductie
Titelnaam: diploma in kunstgeschiedenis
Kennisgebied: Kunst en Geesteswetenschappen
Centrum waar het wordt onderwezen: Faculteit Geografie en Geschiedenis Praza da Universidade, nº 1 15782 Santiago de Compostela
Datum van toestemming voor de implementatie van de titel door de Xunta de Galicia: Decreet 385/2009 van 27 augustus (HOND 09/16/09)
Publicatiedatum in de BOE: 5 maart 2010; correctie van fouten in de BOE van 6 juli 2010
Datum van de laatste accreditatie: 03/11/2015
Verantwoordelijk voor de titel: Garcia Quintela, Marco Virgilio
Titelcoördinator: Fernandez Rodriguez, Begoña
Monterroso Montero, Juan Manuel
Onderwijsvoorwaarden:Aanbieding periodiciteit: jaarlijks
Soort lesgeven: face-to-face
Studieregime: face-to-face
Gebruikstalen: Spaans Galicisch EngelsInteruniversitair diploma: Nee
Coördinerende universiteit:Universiteit van Santiago de ComposteladoelstellingenGeef studenten rationele en kritische kennis van artistieke productie doorheen de geschiedenis en de manifestaties ervan in verschillende culturen en via verschillende artistieke talen.
Bereid studenten voor op een specifieke opleiding in verschillende vakgebieden, functies en activiteiten van de kunsthistoricus.
Ken de kenmerken, functies en basislijnen van kunst in zijn verschillende manifestaties, door de historische loop en binnen het kader van verschillende culturen, evenals de grondoorzaken van die kenmerken, functies en evolutie, waarbij je het kunstwerk altijd met de sociale, economische, politieke, ideologische, religieuze en individuele context waarin het werd bedacht en het verbindt met andere vormen van artistieke expressie of culturele manifestatie.
Ken de verschillende formele en visuele talen, evenals de verschillende artistieke technieken die de mensheid door de geschiedenis heen heeft gebruikt.
Ken de theorie van kunst en esthetisch denken in zijn historische loop en binnen de verschillende culturele, sociale, economische, politieke, ideologische, religieuze contexten die de discoursen, esthetiek, functie, technieken en formele talen van de kunst bepaalden.
Ken specifiek de bronnen, trends, kunstenaars en de belangrijkste en meest representatieve werken van de kunstgeschiedenis in het kader van verschillende culturen.
De specifieke taal en terminologie van de verschillende uitingen van kunst kennen en hanteren op een rigoureuze en aangepaste manier.
Ken de verschillende procedures van artistieke creatie en de technieken van conservering, bescherming en verspreiding van cultureel erfgoed.kerncompetentiesDat studenten hebben aangetoond kennis te bezitten en te begrijpen op een studiegebied dat begint bij de basis van het algemeen secundair onderwijs, en meestal wordt aangetroffen op een niveau dat, hoewel ondersteund door geavanceerde handboeken, ook enkele aspecten omvat die kennis impliceren vanuit de voorhoede van je vakgebied;
Dat studenten hun kennis op een professionele manier weten toe te passen in hun werk of beroep en beschikken over de competenties die doorgaans worden aangetoond door het uitwerken en verdedigen van argumenten en het oplossen van problemen binnen hun studiegebied;
Dat studenten de mogelijkheid hebben om relevante gegevens te verzamelen en te interpreteren (meestal binnen hun studiegebied) om oordelen te vellen, inclusief reflectie over relevante kwesties van sociale, wetenschappelijke of ethische aard;
Dat studenten informatie, ideeën, problemen en oplossingen kunnen doorgeven aan zowel een gespecialiseerd als niet-gespecialiseerd publiek;
Dat de studenten die leervaardigheden hebben ontwikkeld die nodig zijn om verdere studies met een hoge mate van autonomie uit te voeren.leerplanRoutes of vermeldt:
Ze worden niet overwogen
Tijdelijke indeling van studies:
Het wordt niet overwogen
Overschrijving en erkenning:
Kredietherkenning:
Het omvat de aanvaarding door een universiteit van de studiepunten die zijn behaald in een officiële opleiding, aan dezelfde of aan een andere universiteit, en die worden berekend in een ander ander onderwijs met het oog op het behalen van een officieel diploma.
Overschrijving:
Het impliceert dat de officiële academische documenten die de opeenvolgende studies voor elke student accrediteren, alle studiepunten omvatten die zijn behaald in eerder genoten officiële studies aan dezelfde of aan een andere universiteit en die niet hebben geleid tot het behalen van een officieel diploma.
Het USC regelt deze twee cijfers in de volgende verordeningen die op internet worden gepubliceerd:
Erkenning van universitaire activiteiten en transversale competenties van de usc:
De student zal maximum 12 keuzepunten kunnen behalen voor de erkenning van de activiteiten bedoeld in artikel 12.8 van KB 1393/2007 en van de transversale competenties van het USC. Vakoverschrijdende competenties voor alle USC-masters zijn de instrumentele kennis van (1) vreemde talen; (2) Galicische taal en (3) informatie- en communicatietechnologieën In elk geval zal het maximum aantal herkenbare credits voor de activiteiten van artikel 12.8 van KB 1393/2007 6 zijn.Carrièremogelijkheden58% van de beroepsmogelijkheden houdt rechtstreeks verband met het domein van cultureel erfgoed in al zijn uitingen. Evenzo wordt deze groep aangevuld met 25% gewijd aan onderzoeks- en onderwijstaken. Aan de andere kant wordt in die professionele velden van opkomende aard, die worden gepromoot door de nieuwe ICT's, een geleidelijke toename waargenomen, hoewel slechts 5% van de ondervraagden verklaart te hebben gewerkt op het gebied van productie, documentatie en verspreiding van inhoud. Ten slotte heeft 12% van de afgestudeerden in de kunstgeschiedenis, in duidelijke concurrentie met andere gebieden van de geesteswetenschappen, werk gevonden in generieke professionele velden zoals bibliotheken, archieven, adviesbureaus, enz.