Beschrijving van opleiding
doelstellingen
De doelstellingen van de dubbele graad in Engelse studies en Spaanse filologie die studenten zullen verwerven na het passeren van hen zijn de volgende:
Geavanceerde beheersing van het Spaans en het Engels voor effectieve communicatie in academische en professionele contexten.
Het vermogen ontwikkelen om te reflecteren op het gevarieerde gebruik van de Spaanse en Engelse talen vanuit verschillende analyseperspectieven: fonetiek, fonetiek, vocabulaire, morfologie, semantiek, syntaxis, discursief, pragmatisch, stilistisch en sociolinguïstisch.
Begrijp de evolutie van beide talen vanuit een diachronisch perspectief, evenals historische en synchrone redenen die hun opkomst als internationale talen rechtvaardigen.
Begrijp de historische en culturele realiteit van Spaans en Engels sprekende landen.
Begin met het vertalen van teksten van Spaans naar Engels en van Engels naar Spaans.
Zelfstandig talen kunnen leren.
Taalkennis kunnen toepassen in de professionele wereld. In die zin is, hoewel de traditionele uitweg is geweest en nog steeds lesgeeft op openbare of particuliere scholen en taalacademies, er momenteel een groeiende diversificatie in andere sectoren met betrekking tot:
Het onderwijzen van Spaans en / of Engels als vreemde talen en hun potentieel als essentiële taal voor internationale betrekkingen.
Productie van lesmateriaal voor openbare of particuliere instellingen.
De vertaling en interpretatie; Meertalige institutionele communicatie in bedrijven, uitgevers, bibliotheken, taalafdelingen en particuliere bedrijven.
Literaire kritiek en technisch advies in literaire bureaus.
De toepassingen van taaltechnologie.
Toerisme, public relations en internationale betrekkingen.
Cultureel advies en beheer bij documentatietaken bij uitgevers, in samenwerking met tijdschriften en culturele supplementen, en de coördinatie en planning van culturele activiteiten in bedrijven, stichtingen of openbare instellingen.
Academisch onderzoek
Deze doelstellingen zullen worden bereikt met inachtneming van de algemene beginselen die zijn vermeld in artikel 3.5. van RD 1393/2007 (BOE nr. 260, dinsdag 30 oktober 2007), waarmee de organisatie van het officiële universitaire onderwijs wordt vastgesteld.
Deze principes waarnaar wordt verwezen in artikel 3.5. ze zijn:
van de eerbiediging van de grondrechten en van de gelijkheid van mannen en vrouwen, en in de leerplannen waarin het handelt, lessen in verband met deze rechten moeten opnemen.
van de eerbiediging en bevordering van de mensenrechten en de beginselen van universele toegankelijkheid en ontwerp voor iedereen in overeenstemming met de bepalingen van de tiende slotbepaling van wet 51/2003 van 2 december betreffende gelijke kansen, non-discriminatie en toegankelijkheid universeel van personen met een handicap, en dient, indien nodig, lessen in verband met deze rechten en beginselen in de leerplannen op te nemen.
volgens de waarden van een cultuur van vrede en democratische waarden, en moeten waar nodig in de leerplannen worden opgenomen, lessen die verband houden met deze waarden.
leerplan
EERSTE CURSUS
eerste semester
tweede termijn
1. Engels I
2. Duits I
3. Frans I
4. Latijn I
5. Taalkunde
6. Tijdvakken en teksten van de Spaanse en Spaanse Amerikaanse literatuur
1. Engels II
2. Duits II
3. Frans II
4. Latijn II
5. Grieks
6. Spaanse taal
7. Inleiding tot de Engelse taalliteratuur
TWEEDE CURSUS
eerste semester
tweede termijn
1. Literatuurtheorie
2. Engels III
3. Duits III
4. Frans III
5. Culturen van Engelstalige landen
6. Fonetiek en fonologie
7. Spaanse taal II
1. Engels IV
2. Frans IV
3. Commentaar op Engelstalige teksten
4. Engelse literatuur I: van het Victoriaanse tijdperk tot het hedendaagse tijdperk
5. Morphosyntax I
6. Spaanse taal III
7. Duits IV
DERDE CURSUS
eerste semester
tweede termijn
1. Engels V
2. Geschiedenis van de Engelse taal I
3. Morphosyntax II
4. Engelse literatuur II: van de burgeroorlog tot het Victoriaanse tijdperk
5. Spaanse literatuur van de middeleeuwen
1. Engels VI
2. Geschiedenis van de Engelse taal II
3. Verwerving en leren van talen
4. Noord-Amerikaanse literatuur I: van transcendentalisme tot het hedendaagse tijdperk
5. Universele literatuur
6. Spaanse literatuur van de 16e eeuw
VIERDE CURSUS
eerste semester
Tweede semester
1. Lexicon-semantiek en pragmatiek
2. Engelse literatuur III: van de oorsprong tot de burgeroorlog
3. Taalgeschiedenis I
4. Spaanse grammatica I
5. Optioneel
1. Spaanse grammatica II
2. Spaanse literatuur van de twintigste eeuw
3. Taalgeschiedenis II
4. Optioneel
VIJFDE CURSUS
eerste semester
Tweede semester
1. Spaanse literatuur uit de 19e en 20e eeuw
2. Spaanse literatuur uit de 18e en 19e eeuw
3. Dialectologie
4. Het taalkundig commentaar: methodologie en tekstanalyse
5. Spaanse Amerikaanse literatuur
6. Optioneel
1. Practicum
2. Einddiploma
3. Optioneel
keuzevakken
Keuzevakken eerste semester
1. Taalkundige analyse van het Engels
2. Contrastieve taalkunde (Engels-Spaans)
3. Vertaling
4. Noord-Amerikaanse literatuur II: van inheemse tradities tot transcendentalisme
5. Engelse roman: traditie en innovatie
6. Andere literatuur in de Engelse taal
7. Literaire kritiek
8. Lexicografie en semantiek
9. Grieks-Latijnse literatuur
10. Modernisme en avant-garde in de Spaanse literatuur
11. Poëzie van de Gouden Eeuw
12. Realisme en naturalisme in de Spaanse literatuur van de 19e eeuw
13. Retoriek en poëtica
14. Sociolinguïstiek
15. Engelse les geven
Keuzevakken tweede semester
1. Spaans onderwijzen als vreemde taal
2. Grammatica-theorieën
3. Spraakanalyse
4. Taalvariatie van hedendaags Engels
5. Engels theater: teksten en representatie
6. Engelse poëzie: stemmen en afbeeldingen
7. Hedendaagse Noord-Amerikaanse roman
8. Literatuur en culturele uitwisselingen tussen de Engelstalige en Spaanse wereld
9. Vergelijkende literatuurwetenschap
10. Fictie van fictie in de Gouden Eeuw
11. Spaanse literatuur sinds 1939
12. Spaans-Amerikaanse literatuur uit de tweede helft van de 20e eeuw
13. Literatuurtheorie II
14. Spreekt u Andalusisch en Spaans in Amerika
15. Pragmatiek van het Spaans
16. Latijnse vulgaire
Carrièremogelijkheden
De professionele dimensie en verkooppunten waarvoor deze dubbele graad mogelijk maakt, zijn gevarieerd en zijn van toepassing op verschillende gebieden, rekening houdend met het belang van de Spaanse en Engelse taal en hun progressieve sociale vraag op alle professionele gebieden. Onder hen kunnen ze opvallen:
Spaans en / of Engels onderwijzen als een vreemde taal en het potentieel ervan als een taal.
Onderwijs in het onderwijzen van vreemde talen en literatuur in middelbare en middelbare schoolinstituten, in taalinstituten en particuliere centra, beroepsopleidingen, cursussen georganiseerd door openbare instellingen, aanvullende opleidingen, enz.
De productie van lesmateriaal voor openbare of particuliere instellingen.
Literaire kritiek en technisch advies in literaire bureaus.
Hoger onderwijs in taalonderwijs, taal- en letterkunde in hogere scholen en universiteiten, of Spaanse docenten in buitenlandse centra en universiteiten.
Taal- en literair onderzoek aan de Spaanse universiteit of aan buitenlandse universiteiten.
Vertaling, zowel literaire als speciale talen.
Andere professionele kansen worden ontwikkeld op de volgende gebieden:
Uitgeverijen
Taalbeleid en planning
Taal- en cultureel advies in de sectoren publicatie, toerisme, journalistiek, computer, media en administratie.
Terminologie en gespecialiseerde talen
Creatief schrijven en literaire kritiek
Taal- en communicatietechnologieën
Cultureel en artistiek management
Taalkundige bemiddeling
documentatie
Archief en bibliotheken
Human Resource Management
Justitiële expertise in forensische taalkunde
Toeristische industrie