Driejarige opleiding interieurontwerp
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Milan, Italië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Een kwestie van spaties
Leren door te doen is het principe dat aan de basis ligt van de driejarige cursussen bij Raffles Milano, een trainingservaring die de geest structureert, een solide technische basis biedt en de wens ontketent om je levenshorizon te verbreden.
Waarom?
Ontwerpen is de wereld transformeren, van de eenvoudigste tot de meest complexe. Design is niet alleen een discipline die ons leert hoe we de materiële kant van het leven kunnen uitvinden en verbeteren: het is ook een ideaal model dat ons leert hoe zowel grote als kleine dingen met elkaar verbonden zijn door onzichtbare draden. Het is de kunst van verandering, verantwoordelijkheid en toewijding.
docenten
Het zijn gefundeerde professionals, auteurs van projecten die hun sporen hebben verdiend en met vele jaren onderwijservaring. Ze hebben een brede en echt internationale visie.
Ze maken deel uit van een hechte en productieve groep en praten graag over de voortgang van cursussen, de kansen die zich tijdens de vlucht voordoen en de prestaties van individuele studenten.
Bedrijven en merken
In bijna dertig jaar werk heeft de Raffles Group een substantieel netwerk opgebouwd van partners die deelnemen aan onze driejarige en masteropleidingen. De reputatie van deze bedrijven en de kwaliteit van de relaties die we met hen hebben ontwikkeld, zijn een garantie voor een beslist vruchtbare ontmoeting tussen onderwijs en bedrijfsleven.
Adidas, Aigner, B&O – Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC – Hong Kong and Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahonie, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewelers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
maandag gesprek
Elke maandagavond om 18.00 uur nodigt Raffles Milano zijn studenten uit om een van de belangrijkste persoonlijkheden te ontmoeten die het podium van design, stijl en designcultuur betreden. Het horen van de verhalen en ideeën die de markt beïnvloeden en onze mentaliteit aandrijven - rechtstreeks uit de paardenmond - is een geweldige kans die inhoud toevoegt aan onze academische programma's. Hier is de agenda van de vergaderingen voor het komende jaar.
Studenten uit de Europese Unie en EFTA kunnen in aanmerking komen voor aanpassing van hun collegegeld als zij een bewijs van hun inkomen overleggen.
Ideale studenten
Deze cursus is bedoeld voor kandidaten met een middelbare schooldiploma en voor studenten afkomstig van Italiaanse en buitenlandse universiteiten. Aanvragers moeten een specifieke interesse hebben in de disciplines ruimteontwerp (woningen, kantoren, horeca, ontmoetingsplaatsen en winkels) en in het bedenken en ontwerpen van omgevingen voor tentoonstellingsontwerp en meubelontwerp voor thuis, werkruimte en vrijetijdsbesteding.
De cursus richt zich op de studie en coherente toepassing van decoratie, het gebruik van materialen, verlichtingstechnologieën en interieuraccessoires. Van de studenten wordt verwacht dat ze een sterke houding en interesse tonen in de studie van sociaal gedrag, de cultuur van beeldende kunst en van sociaal-culturele trends. Deelnemers aan deze cursus zijn de toekomstige ontwerpers van omgevingen en communicatieve sferen, alerte vertolkers van hedendaagse trends en levensstijlen.
Carrièremogelijkheden
Professionele kansen
De interieurontwerper is een ontwerper die kan omgaan met ruimtes van verschillende groottes en complexiteiten en de boodschappen en sferen van een merk of een particuliere klant kan vertalen naar ruimtes met tastbare oplossingen, ruimtes die berichten, emoties en betekenis overbrengen. Hij of zij is een professionele sleutelfiguur voor architectuur- of ontwerpbureaus, evenementenbureaus, televisie- of filmstudio's, ontwerpbureaus en bedrijven in de meubel- en interieuraccessoiresindustrie. De specifieke technische achtergrond van de interieurontwerper stelt hem/haar ook in staat om een carrière op te bouwen als criticus en wetenschapper van het interieurontwerp en meubelsysteem of als adviseur en art director voor bedrijven op het gebied van mode en design.
Galerij
leerplan
Een eerste propedeutische fase (eerste jaar) wordt gevolgd door een tussentijdse verdieping (tweede jaar) en een afsluitende fase gewijd aan de uiteindelijke projectportfolio (derde jaar). Na het verwerven van de theoretische basisprincipes van tekenen en representatie en het bestuderen van de geschiedenis van toegepaste kunst en architectuur voor thuisomgevingen, zullen studenten vervolgens omgaan met de steeds complexere sociale en culturele scenario's waarin bedrijven tegenwoordig opereren en de evolutie van gewoonten en levensstijlen bestuderen, evenals van de relatie van merken met gebruikers en consumenten. Het hoofddoel is het zoeken naar ontwerpoplossingen die de meest geavanceerde en duurzame antwoorden kunnen bieden om de levenskwaliteit, de werkplek en de vrije tijd te verbeteren.
Onderwerpen
- Visueel ontwerp
- Tekenen, reliëf en representatie van ruimtes
- Geschiedenis van architectuur en interieurdesign
- Kunst- en designgeschiedenis
- Tentoonstellingsontwerp
- Winkelontwerp
- 3D- en CAD-workshop
- Ontwerp van de omgeving
- Antropologie en consumptiesociologie
- Materialen en oppervlakken
- Branding, marketing en onderzoek
- Akoestiek en lichttechniek
- Kleur en colorimetrie
- Decoratie en texturen