Duale Opleiding In De Criminologie En Maatschappelijk Werk

Universidad Pontificia Comillas

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Duale Opleiding In De Criminologie En Maatschappelijk Werk

Universidad Pontificia Comillas

Duale opleiding in de criminologie en Social Work

Professional criminologen maken een breed samenlevingen die in toenemende mate bezig met de burgers security.They deal Noy alleen direct met criminele activiteiten zijn, maar ook met nieuwe velden gewijd aan preventie, onderzoek, planning en consultancy. De dual degree in de criminologie en Social Work is gericht op goed afgerond en multi-skilled criminologen trainen, kunnen helpen op gebieden zoals de preventie van criminaliteit, kwaliteit van leven, angst voor het beheer en de tolerantie en diversiteit bewustzijn; die verder gaan dan bestrijding van criminaliteit en de wet- en regelgeving.

De vaardigheden die nodig zijn zeer dicht bij andere sociale wetenschappen zoals rechten, sociologie, antropologie, psychologie, methoden van onderzoek, politicologie, de openbare orde en maatschappelijk werk.

Criminologie wordt steeds meer betrokken raken bij de sociale interventie. Zo eist specialisten die in staat zijn om de volgende taken uit te voeren zijn: opsporing en beoordeling van gevaarlijke / hulpeloze situaties, begeleiding en ondersteuning van de slachtoffers, bemiddeling tussen slachtoffers en daders, management interdisciplinaire teams ', het ontwerpen van interventiestrategieën / preventieve en schade restauratie), en familie / gemeenschap interventie die de dynamiek van de veiligheid en welzijn zal bevorderen.

Toelating

aanvrager profiel

De Dual Degree in Criminologie en Social Work correleert met een wereldwijde en brede perspectief van de menselijke veiligheid, gecentreerd niet alleen in de misdaad, maar in mensen. Het gaat om zaken als de preventie van geweld, het bevorderen van de kwaliteit van leven en tolerantie, of direct werken met slachtoffers en daders.

Deze carrière traint experts naar omstandigheden, zoals het opsporen van risicovolle situaties en hulpeloos, preventief te werken, begeleiding en victims' hulp, bemiddeling tussen slachtoffers en daders, ondersteuning aan boord en follow-up strafrechtelijke maatregelen, interventie voor offenders' reïntegratie, het onderzoek naar oorzaak-gevolg criminaliteit, en de coördinatie / beheer van interdisciplinaire teams.

Om deze reden, moeten studenten van de Dual Degree in Criminologie en sociaal werk geïnteresseerd zijn in onderzoek, preventie van criminele activiteiten; evenals gemotiveerd om de veiligheid en het welzijn van mensen, niet alleen om de wetgeving en controle van criminaliteit.

Studenten moeten mensen en service gericht zijn, beschikt over goede communicatieve / interpersoonlijke vaardigheden, zijn analytische, bekwaam en toegewijd aan zijn / haar werk. Tegelijkertijd autonomie, zijn initiatief, kritisch denken, en teamwerk sterk aangemoedigd.

Specialisten uit Professional Training Programma (in integratie en sociaal-culturele animatie) geïnteresseerd in de professionele ontwikkeling van gebieden in verband met de preventie van criminaliteit en interventie, bijvoorbeeld: misbruik, geweld en pesten, mensenhandel, of penitentiair gebied, kan ook na te streven deze dual degree.

Toelatingseisen:

Om te beginnen je studie is een eerste vereiste conditie bewijzen dat u bereiken met de wettelijke vereisten van de toegang tot de universiteit.

Vaardigheden

SKILLS van de mate de bachelor in de criminologie

ALGEMENE VAARDIGHEDEN

  • CG 01 - Het vermogen om informatie op het gebied van de criminologie te vinden en te beheren.
  • CG 02 - Mogelijkheid in het professionele gebied van de criminologie te analyseren en synthetiseren relevante gegevens en informatie.
  • CG 03 - Organisatorische en planningsvaardigheden tijdens het werken in de criminologie.
  • CG 04 - Mogelijkheid om informatie- en communicatietechnologie te gebruiken tijdens het werken in de criminologie.
  • CG 05 - Mogelijkheid om jezelf correct uit te drukken, zowel mondeling als schriftelijk tijdens het werken als een criminoloog.
  • CG 06 - Mogelijkheid in een team te werken en vast te stellen interpersoonlijke relaties tijdens het werken op het gebied van de criminologie.
  • CG 07 - Kritisch denken en zelfkritiek vaardigheden tijdens het werken in de criminologie.
  • CG 08 - Mogelijkheid om goed gefundeerde beslissingen onafhankelijk van elkaar met betrekking tot professionele problemen op het gebied van de criminologie te maken.
  • CG 09 - Mogelijkheid om diversiteit en multiculturalisme te herkennen en te beheren op de juiste wijze tijdens het werken als een criminoloog.
  • CG 10 - ethisch engagement tijdens het werken in de criminologie.
  • CG 11 - Mogelijkheid om vooruitgang te boeken als een professionele criminoloog met strengheid en ernst in het werk.
  • CG 12 - Mogelijkheid om aan te passen aan nieuwe situaties en creatief te werken op het gebied van de criminologie.

specifieke vaardigheden

  • CE 01 - Kennen en begrijpen van de conceptuele basis van de wet en de relevantie ervan als een regulator van sociale relaties, het identificeren van de wortels van de wet en de hiërarchie.
  • CE 02 - Ken het proces voor de toepassing van wettelijke normen, interpreteren ze in overeenstemming met de regels en principes van het juridisch systeem, en het begrijpen van hun effectiviteit, de plicht om te voldoen aan hen en de gevolgen van het niet voldoen aan hen.
  • CE 03 - Ken de structuur van de staat en zijn instellingen, het identificeren van de constitutionele organen en hun respectievelijke functies.
  • CE 04 - Ken over het systeem van de grondwettelijke rechten en plichten, en de openbare vrijheden en hun systeem van garanties.
  • CE 05 - Begrijp het rechtssysteem als een complex geheel, het identificeren van de bronnen van het publiekrecht en toe te passen op specifieke gevallen.
  • CE 06 - Begrijp de fundamentele theoretische concepten met betrekking tot het strafrecht en de verschillende wettelijke categorieën van de juridische theorie van criminaliteit.
  • CE 07 - Analyseren feitelijke situaties en de mogelijke antwoorden van het juridische systeem, zowel bij het onderzoeken en beoordelen van de criminaliteit, en bij de handhaving van zinnen.
  • CE 08 - Identificeer de in het wetboek van strafrecht feiten.
  • CE 09 - Maak een onderscheid tussen de verschillende systemen en theorieën strafrechtelijk beleid.
  • CE 10 - Weten over de concepten, doelstellingen, instrumenten, en de waarden van het herstelrecht.
  • CE 11 - Specifieke kennis van het rechtssysteem, zodat criminologie professionals correct kan gebruiken.
  • CE 12 - kennen en begrijpen strafrecht van Spanje, het identificeren van elk van de organen en de aan elk van hen toevertrouwde bevoegdheden.
  • CE 13 - Identificeer de elementen van een juridisch conflict, het voorstellen van alternatieven voor het oplossen van het.
  • CE 14 - Begrijp de fundamentele concepten van de familie en jeugdrecht, en het verwerven van de nodige capaciteit om deze kennis toe te passen in de praktijk.
  • CE 15 - Bereid juridische documenten op een overzichtelijke en begrijpelijke wijze, het identificeren van de fundamentele juridische bronnen, en het gebruik van overtuigende juridische argumenten op het gebied van het familierecht en jeugdrecht.
  • CE 16 - Mogelijkheid om variabelen die voor het begrip van crimineel gedrag relevant zijn te identificeren en te meten.
  • CE 17 - Weten verschillende ontwerpen voor criminologisch onderzoek, en de procedures voor het formuleren en contrasterende hypothesen en interpreteren van de resultaten.
  • CE 18 - Weten over de basisbegrippen van de criminologie en diepgaande kennis van de verschillende psychosociale theorieën over criminaliteit en sociale afwijking.
  • CE 19 - Bepaal duidelijk de verschillende vormen van criminaliteit, hun historische en sociale afkomst, en hun specifieke eigenschappen, evenals hun verschillende consequenties in juridische, strafrechtelijke en politionele voorwaarden.
  • CE 20 - Zorg voor up-to-date informatie over de impact van nieuwe technologieën in de hedendaagse maatschappij en hun invloed op crimineel gedrag, de mogelijkheden die zij bieden voor de vervolging en het verminderen van criminaliteit, en de gevolgen daarvan in termen van sociale controle.
  • CE 21 - weten over de sociale en economische structuren, processen van sociale verandering, en de gevolgen die de sociale ongelijkheden leiden in de ontwikkeling van mensen, groepen en gemeenschappen, alsmede criminogene effecten.
  • CE 22 - Zorg voor instrumenten voor kritische analyse van de sociale werkelijkheid.
  • CE 23 - Ken onderscheidende elementen zoals etniciteit, cultuur en geslacht, en hun invloed op situaties van discriminatie, onderdrukking, kwetsbaarheid en sociale uitsluiting.
  • CE 24 - Breng fundamentele concepten uit de sociologie en antropologie, zoals socialisatie, stratificatie en sociale controle, de analyse van marginalisering, sociale uitsluiting, delinquent subculturen, en het ontwerp van sociale interventie en criminologie programma.
  • CE 25 - Voldoende begrijpen en de terminologie en de basisconcepten van juridische geneeskunde, forensische psychiatrie, wetenschappelijk onderzoek, en forensische toxicologie, en hun relaties met de wet en andere forensische wetenschappen toe te passen.
  • CE 26 - Ken de biologische grondslagen en uitgangspunten van gedrags genetica, en de toepassing van de kennis om de studie van het gedrag (normale en abnormale) en psychologische processen.
  • CE 27 - Begrijp een rapport van deskundigen (medische, psychiatrische of politie) geleverd voor juridische procedures, zowel bij de voorbereiding criteria als in de regels die het mogelijk maken om een ​​juridische conclusie te komen, en de gevolgen van de toepassing ervan in strafzaken en civiele procedure.
  • CE 28 - Ken de functies, de kenmerken en beperkingen van de verschillende theoretische modellen van toegepaste psychologie op het gebied van forensisch onderzoek en criminologie.
  • CE 29 - Ken de belangrijkste processen en stadia van psychologische ontwikkeling gedurende de levenscyclus, met inbegrip van de normale en abnormale aspecten.
  • CE 30 - Mogelijkheid om variabelen die voor het begrijpen van deviant en crimineel gedrag van mensen relevant zijn te identificeren en te meten.
  • CE 31 - Ken de sociale en antropologische aspecten van het menselijk gedrag dat invloed op de normale en delinquent psychologische make-up.
  • CE 32 - Ken de basiswetten van de verschillende psychologische processen die betrekking hebben op de normale en delinquent gedrag.
  • CE 33 - Ken de psychosociale principes van de werking van de groepen, zowel normale als marginaal.
  • CE 34 - Ken over de relatie van het slachtoffer met het strafrechtelijk systeem in zijn inhoudelijke, procedurele en hulp facetten
  • CE 35 - Weten over en inzicht in de verschillende aspecten van slachtofferschap in de theoretische aspect, en voor onderzoek.
  • CE 36 - Ken over de behandeling en interventie processen met slachtoffers, met name in het werken met mensen in een kwetsbare positie.
  • CE 37 - Weten over effectieve preventie van criminaliteit programma's, positieve interventietechnieken met criminelen, en de verschillende modellen of systemen voor het reageren op criminaliteit. Begrijp de algemene organisatie, methoden en strategieën voor de actie in de publieke en private instellingen, in verband met de preventie en actie met delinquenten.
  • CE 38 - Weten over buitengerechtelijke systemen voor het oplossen van conflicten en hun juridische gevolgen, en het verwerven van de nodige strategieën en vaardigheden van de functie van mediation uit te voeren in conflicten en voor onderhandelingen in risicovolle situaties.
  • CE 39 - Begrijp de persoonlijke en familiale relaties en weten over de verschillende vormen van ingrijpen in verband met echtgenoten (huwelijk, scheiding en echtscheiding), minderjarigen (rechten en plichten van en jegens minderjarigen, adoptie en het bevorderen van de bescherming van minderjarigen), en ouderen en afhankelijke personen om redenen van ziekte.
  • CE 40 - Identificeren en ethische conflicten, dilemma's en problemen te beheren door het ontwerpen van strategieën voor het overwinnen van hen en na te denken over hen.
  • CE 41 - Promote criminologische praktijk in het kader van de beroepsethiek door middel van kennis en begrip van de ethische codes met betrekking tot de criminologie en de toepasbaarheid in specifieke contexten.
  • CE 42 - Analyseren en hedendaagse sociale, politieke en culturele realiteit kritisch oordelen, de toepassing van de grondbeginselen van de sociale leer van de Kerk om dat te doen, met de gevoeligheid in het gezicht van de mogelijke sociale problemen en onrechtvaardigheden en het kunnen sociale en persoonlijke op te sporen situaties van kwetsbaarheid in de relatie met mensen die je tegenkomt in uw werk als criminoloog.
  • CE 43 - beschrijven en analyseren van het fenomeen van de religie in de hedendaagse maatschappij, zijn eenheid en zijn verscheidenheid, de evaluatie van het belang van de religieuze dimensie als een factor die het vormgeven van de identiteit van het individu in uw werk met slachtoffers en criminelen.
  • CE 44 - Mogelijkheid om te lezen en te begrijpen wetenschappelijke literatuur geschreven in het Engels in gebieden met betrekking tot de criminologie, evenals de voorbereiding duidelijke en gedetailleerde teksten op dit gebied.
  • CE 45 - Mogelijkheid om te volgen en te begrijpen de belangrijkste ideeën van een lange verhandeling in het Engels over onderwerpen uit de sociale wetenschappen, criminologie en recht.
  • CE 46 - Mogelijkheid om deel te nemen in een academische discussie op het gebied van de criminologie met enkele vloeiendheid, uiten van de eigen standpunten.
  • CE 47 - Het vermogen om verschillen, behoeften en eisen van de ontvangers van een professionele interventie zoals een criminoloog in verschillende contexten te analyseren. Community preventie, interventie met jeugdige en volwassen criminelen. Interventies met slachtoffers van misdrijven. Forensische criminologie en criminologische rapporten.
  • CE 48 - Mogelijkheid om het interventieplan bereiden in elk van de elementaire fasen.

SKILLS van de mate de bachelor in het sociaal werk

ALGEMENE VAARDIGHEDEN

  • CG1 - Verwerven van kennis op diverse terreinen van de studie op basis van het lezen van geavanceerde tekstboeken en met elementen die kennis stellen in de voorhoede van het veld.
  • CG2 - Mogelijkheid om uw kennis toe te passen op uw werk of roeping op een professionele manier, het weergeven van beheersing van deze vaardigheden door middel van de creatie, en de verdediging van de argumenten, en het oplossen van problemen binnen uw vakgebied.
  • CG3 - In staat zijn om samen te vatten en relevante gegevens om adviezen met betrekking tot persoonlijke reflectie op relevante maatschappelijke, wetenschappelijke of ethische onderwerpen kwestie te analyseren.
  • CG4 - In staat zijn om informatie, ideeën, problemen en oplossingen te brengen aan zowel de gespecialiseerde en leg publiek gelijk.
  • CG5 - Ontwikkeling van de nodige leervermogen onderzoeken uit te voeren op dit moment en in de daaropvolgende jaren met een hoge mate van autonomie.
  • CG6 - In staat zijn zich aan te passen aan de nieuwe situatie opgelegd door een veranderende samenleving.
  • CG7 - U bent in staat tot autonome besluitvorming.
  • CG8 - Ontwikkelen van kritisch denken.
  • CG9 - In staat zijn om te organiseren en te plannen.
  • CG10 - In staat zijn om jezelf correct uit te drukken, zowel mondeling als schriftelijk.
  • CG11 - Bereik de mogelijkheid om informatie te beheren, door gebruik te maken en analyseren van verschillende bronnen.
  • CG12 - Hebben interpersoonlijke relatie vaardigheden.
  • CG 13 - begrijpen en waarderen de perspectieven van andere culturen en gewoonten; herkennen culturele en menselijke diversiteit; waarderen de waarde en reikwijdte; in staat zijn om dergelijke culturele diversiteit te beheren in verschillende professionele instellingen.
  • CG14 - Ontwikkelen van kennis met betrekking tot informatie- en communicatietechnologie, en talenkennis.
  • CG15 - Ontwikkelen van creativiteit als een manier om te identificeren, te voorkomen, en het oplossen van maatschappelijke problemen en conflicten.
  • CG16 - Gebruik initiatief en ondernemingsgeest om innovatieve oplossingen te dragen tot de verschillende omringende maatschappelijke vraagstukken.
  • CG17 - Hebben leiderschapskwaliteiten, niet alleen als een manager van professionele teams, maar ook in de opleiding van de leiders van de gemeenschap.
  • CG18 - worden gemotiveerd om deel te nemen in het werkveld, handelend op een verantwoorde manier, en het streven naar een hoog niveau van kwaliteit.
  • CG19 - Succesvol deelnemen aan teamwerk, met name in multidisciplinaire teams.

specifieke vaardigheden

  • CE1 - Ken de basis van het menselijk gedrag, van de verschillende fasen in de levenscyclus, en van de invloed die de interactie tussen biologische, psychologische, sociaal-structurele en culturele factoren hebben op de vorm en ontwikkeling.
  • CE2 - Ken over de maatschappelijke structuren, processen van sociale verandering, en de effecten van sociale ongelijkheden leiden in de ontwikkeling van mensen.
  • CE3 - Weten over onderscheidende elementen zoals etniciteit, cultuur en geslacht, en hun invloed op situaties van discriminatie, onderdrukking, en kwetsbaarheid, manifesteert in de vorm van verschillende toegang tot middelen voor mensen, groepen en gemeenschappen.
  • CE4 - Ken de basisprincipes van het burgerlijk recht, familierecht, en publiek recht, en de wettelijke regelingen die aanwezig zijn in deze gebieden.
  • CE5 - Werken met mensen, groepen en gemeenschappen in de identificatie van hun behoeften en problemen, en bij de evaluatie van de beschikbare persoonlijke en sociale middelen, om de meest geschikte opties voor interventie te evalueren.
  • CE6 - Trein mensen, groepen en gemeenschappen, zodat zij hun rechten kunnen verdedigen en maak klachten bij de bevoegde autoriteiten, die in hun naam alleen wanneer de situatie dat vereist.
  • CE7 - Reageer op crisis- en noodsituaties, het evalueren van de urgentie van de situatie, de planning en het ontwikkelen van maatregelen om hen te confronteren en herziening van hun resultaten.
  • CE8 - Gebruik de methoden en theorieën in het sociaal werk in interventie met mensen, groepen en gemeenschappen, om hun ontwikkeling te bevorderen en verbeteringen om hun leefomstandigheden.
  • CE9 - Ontwerp, implementeren en evalueren van sociale interventieplannen, met de medewerking van de betrokkenen en andere betrokken professionals.
  • CE10 - Integreer sociale netwerken als object en als een middel in de processen van de interventie in het sociaal werk.
  • CE11 - Versterking van de groep-interventie oogpunt als een optie voor professioneel handelen, ter ondersteuning van de oprichting en ontwikkeling van groepen, die hen begeleiden in hun verschillende stappen, met het oog op individuele groei en interpersoonlijke relatie vaardigheden te stimuleren.
  • CE12 - Favor primaire en secundaire professionele preventieve maatregelen, het evalueren van risicovolle situaties en het gedrag en de oprichting van interventie alternatieven.
  • CE13 - Analyseren en systematiseren van kennis uit de dagelijkse praktijk van het sociaal werk, en de bijdragen van sociaal onderzoek, om te werken en te verbeteren professionele interventiestrategieën.
  • CE14 - Vaststelling actie strategieën ter voorkoming en confronteren de risico's afkomstig van professionele stress en het bevorderen van de zorg van het zelf door sociaal werkers.
  • CE15 - Know, te analyseren en te ontwerpen maatschappelijk welzijn beleid dat de ontwikkeling van de sociale stelsels van hulpmiddelen te bevorderen, die deelnemen aan het beheer van hen, door het toepassen van kwaliteitscriteria.
  • CE16 - Ontwerp en ontwikkeling van professionele instrumenten die de nodige informatie voor de evaluatie en het maken van professionele beslissingen in een duidelijke, nauwkeurige en up-to-date mode te verzamelen.
  • CE17 - Promote teamwork en maken het grootste deel van de voordelen ervan als een ruimte voor reflectie en voor het begeleiden van de praktijk en als een instrument voor het analyseren van situaties en het ontwerpen van alternatieve opties voor interventie die open wegen voor professionele samenwerking.
  • CE18 - Beheren en directe sociale diensten.
  • CE19 - Mogelijkheid om te onderhandelen en bemiddelen als een interventiestrategie bedoeld als een alternatief middel van het oplossen van conflicten.
  • CE20 - Werken binnen overeengekomen sociaal werk praktijk normen, waarborging van de kwaliteit in de professionele prestaties en continue verbetering.
  • CE21 - Identificeren en ethische conflicten, dilemma's en problemen te beheren door het ontwerpen van strategieën voor het overwinnen van hen en na te denken over hen.
  • CE22 - Promote kennis van de organisaties waarin hulpverleners voeren hun activiteiten en hun gevolgen voor de beroepspraktijk.
  • CE23 - Integreer het perspectief van het leveren van de beste praktijken in de analyse van het professionele werk in de verschillende organen.
  • CE24 - Bevorderen van een maatschappelijk werk praktijk die zich ontwikkelt in het kader van de beroepsethiek, zich manifesteert in de vorm van niet-discriminerende praktijken die zelfbeschikking te respecteren.
  • CE25 - Stimuleer participatie van mensen en groepen met welke actie wordt ondernomen, waardoor ze hun veranderingsprocessen leiden, evalueren hun ontwikkeling, en beslissen nieuwe actielijnen.
  • CE26 - Kritisch analyseren van de sociale werkelijkheid als een manier om het identificeren en het voorkomen van het ontstaan ​​van nieuwe sociale problemen.
  • CE27 - kritisch analyseren van de oorsprong en de doelstellingen van het sociaal werk, om beter inzicht in het doel in verschillende sociale contexten te bevorderen.
  • CE28 - Weten over en de ethische codes van het sociaal werk te evalueren en hun toepasbaarheid in specifieke contexten.
  • CE29 - Ontwikkeling van de kritisch denken te herzien, vooraf, en verbetering van de sociale interventie methodieken toe te staan.
  • CE30 - Ontwikkelen van een sociaal bewustzijn, dat is gebaseerd op de identificatie van de oorzaken van sociale problemen om de promotie van de mensen te versterken.
  • CE31 - Weten over sociaal onderzoek technieken, de paradigma's die hen steunen, en te onderscheiden van de fundamentele kenmerken van elk van hen, om te kunnen definiëren, ontwerpen en beheren van een maatschappelijk onderzoeksproject.

Opleiding

Studenten zullen verrichten externe werkervaring twee ochtenden per week vanaf het tweede jaar (450 uur in totaal). In het eerste jaar van hun studie in een werkplaats waar de module actief maatschappelijk werkers hen kennismaken met de verschillende gebieden van de beroepspraktijk.

Subsidies en financiële hulp

De universiteit als instelling van de katholieke kerk gewijd aan alle leden van de samenleving, biedt een scala aan subsidies en financiële steun aan haar studenten, om te helpen met studiekosten en te zorgen voor gelijke kansen op basis van de individuele behoeften van elke student.

Deze steun komt rechtstreeks van de universiteit, uit bijdragen van de Comillas-ICAI Universitaire Stichting, het Fonds van de Kerk Grants, de niet-zelfstandige basis voor kandidaten voor het priesterschap en van andere organisaties en individuen.

De universiteit biedt haar eigen financiële steun aan Bachelor's Degree studenten met beperkte middelen, in de vorm van een gedeeltelijke vermindering van het collegegeld.

Studenten aan de universiteit komen in aanmerking voor dezelfde voordelen als de andere Spaanse universitaire studenten met betrekking tot de school verzekeringen, officiële subsidies en andere subsidies.

Comillas biedt Bachelor's Degree programma's voor studenten beginnen hoger onderwijs. Wij bieden ook Postdoctorale programma's voor afgestudeerden en professionals.

Career & academische vooruitzichten

Social Work Loopbaanperspectieven

  • De aanpak van geweld en intimidatie op scholen.
  • Bescherming en preventie van misdaden tegen ouderen en zorgbehoevenden.
  • Preventieve en educatieve gemeenschapswerk.
  • In ondersteunende diensten voor activiteiten van de politie in het kader van preventie, ondersteuning en bescherming van vrouwelijke slachtoffers van gendergerelateerd geweld, vrouwenhandel, kindermishandeling, etc.
  • slachtofferhulp
  • Agentschappen en particuliere bedrijven: expertise, de beoordeling van arbeidsongeschiktheid, compensatiebetalingen, bemiddeling etc.
  • Jeugdbescherming en revalidatiecentra: controle van de strafrechtelijke maatregelen, expert uitspraak, het ontwerpen van de processen voor de sociale interventie, sociale integratie, verzoening of repareren van schade.
  • Drugsgebruik en verslavingen.
  • Rechtbanken: het bijstaan ​​van rechters met speciale taken op het gebied van strafvonnissen
  • Interventie in geval van sociale calamiteiten en grootschalige noodsituaties, slachtofferhulp bureau, de eerstelijns gezondheidszorg, verwijzingen, etc.
  • Onafhankelijke professionele werk: een eigen onderzoek
  • penitentiaire inrichtingen:
    • Het aanbieden van sociale ondersteuning aan alle gevangenen.
    • Het verzorgen van de maatschappelijke behoeften en problemen van de veroordeelden op erewoord, en hun families.
    • Het verkrijgen van de nodige middelen voor gevangenen om specifieke behandelingen te ontvangen.
    • Het opstellen van individuele actieplannen voor veroordeelden voorwaardelijk vrij.
    • Het analyseren van en interveniëren in de sociale situatie van de gevangenen, overtuigt op erewoord en hun families.
    • Het verstrekken van sociale steun voor moeders met kinderen in de gevangenis.
    • Monitoring veroordeelden voorwaardelijk vrij.

Criminologie Carrière Vooruitzichten

Policing

  • Politie, victimologie en criminologie activiteiten tot Groep A van de politie Administration.
  • Forensische wetenschap agentschappen: beheer en participatie.

gevangenissen:

  • -Gevangenis gerelateerde activiteiten overeenkomt met Groep A van de gevangenis administratie.
  • Gevangene assessment board, en technische teams.
  • -Gevangenis gerelateerde criminologie rapporten.

gevangenis Toezicht

  • Rapporten en voorstellen voor veranderingen van de indeling gevangene, versie vergunningen tijdelijk, parole open gevangenis regime en gevangene voordelen.
  • Controle, monitoring en rapporten over de naleving onder omstandigheden van huisarrest.
  • Controle en verslagen over flexibele naleving van artikel 100 van de Gevangenis verordeningen en telematica-naleving van de zinnen.
  • Verslag regardin gevangene klachten, gegevens en middelen.
  • Criminologie rapporten.
  • Coördinatie / leiding van het adviesteam voor de rechtbank, met bijzondere taken ten aanzien van strafvonnissen.
  • Technische team bij de Centrale Observation Center.

Victimologie

  • Beheer en coördinatie van het Bureau Slachtofferhulp.
  • Het eerste contact en de eerstelijns gezondheidszorg voor slachtoffers.
  • Verwijzing en aanbeveling van de benodigde specialisten.
  • Productie van victimologie rapporten en slachtofferenquêtes.
  • Veldwerk en slachtofferenquêtes.
  • Creatie van victimologie gebaseerde preventiestrategieën.

Particuliere beveiliging

  • Directeuren en senior managers van beveiligingsbedrijven en activiteiten.
  • Directeuren en hoofden van de veiligheid departament.
  • Gereglementeerde opleiding voor beveiligingspersoneel.
  • Advies en planning van de activiteiten in de criminologische features.

gerechtelijk

  • Misdrijf en de dader databases.
  • Produceren, controle en toezicht op de gerechtelijke statistieken.
  • Criminologie rapporten.
  • Forensische criminologie.

Juridisch systeem voor minderjarigen

  • Controle van strafrechtelijke maatregelen, met name onder toezicht parole, gevangenschap en dienstverlening aan de gemeenschap.
  • Verslag over de selectie, de verlenging, wijziging, vervanging, de uitvoering of schending van strafrechtelijke maatregelen.
  • Meldt vooruitgang jeugdinrichtingen of preventieve maatregelen.
  • De samenwerking met het technische team verslag in hoorzittingen.
  • Ingrijpen in de verzoening of reparatie proces.
  • Deelnemen aan herstelprogramma's voor jonge delinquenten in de gevangenis.
  • Op te sporen, te evalueren en in te grijpen in gevaarlijke situaties victimologische van jonge delinquenten.

marginalisering

  • Sociaal onderzoek toegepast op het bestuderen van de criminaliteit, veiligheid en preventie.
  • Mensenhandel.
  • Illegale immigratie.
  • Drugsverslaving.

beleid Crime

  • De ontwikkeling van criminaliteit beleidsstrategieën.
  • Toepassing van criminele technieken en strategieën beleid.

Overige professionele ontwikkelingsgebieden

  • Criminaliteit en de media.
  • Informatietechnologie en criminaliteit.
  • Geslacht gerelateerd geweld.
  • Geweld op scholen.
  • Bescherming en preventie van misdaden tegen ouderen en zorgbehoevenden.
  • Preventieve en educatieve gemeenschapswerk.
  • Ontwerp en evaluatie van preventie- en interventieprogramma's.

PROFIEL na zijn afstuderen

De Dual graad in de criminologie en Maatschappelijk Werk bereidt professionals met de volgende capaciteiten, voor hun professionele praktijk:

  • Analyse van gevaarlijke / hulpeloze situaties
  • Preventief te werken en aanmoediging van veilige relaties / omgeving
  • Mediation, schade herstel en risicovolle omgevingen
  • Begeleiding en directe interventie met slachtoffers
  • Ondersteuning en follow-up strafmaatregelen
  • Interventie met individuele / groep reïntegratie van ex-gedetineerden
  • Sociaal onderzoek, toegepast op het bestuderen van criminaliteit, veiligheid en preventie
  • Project planning
  • Coördinatie en het beheer van de interdisciplinaire teams
Deze school biedt programma's in:
  • Spaans
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Duur
5 jaar
Voltijd
Locations
Spanje - Madrid, Madrid
Startdatum: Sept. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Sept. 2018
Spanje - Madrid, Madrid
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan