Faculteit van onderwijs

University of Ilorin

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Faculteit van onderwijs

University of Ilorin

Historische ontwikkeling

De Faculteit Educatie, Die een voorloper is in termen van de kwaliteit van haar academisch personeel, de infrastructuur, het curriculum van de lerarenopleiding en zijn gedisciplineerde studenten, was een van de drie pioniersfaculteiten (Kunst, Onderwijs en Wetenschappen) toen de universiteit in 1976 werd opgericht.

De faculteit is ruimschoots gegroeid van de eerste twee afdelingen (lerarenopleiding en begeleiding en management), tot negen (9) departementen: volwassenen en basisonderwijs, kunstopvoeding, beroepsonderwijs, educatief management, educatieve technologie, gezondheidsbevordering en Environmental Health Education, Human Kinetics Education, Science Education en Social Sciences Education.

De faculteit heeft ook het Instituut voor Onderwijs en twee andere eenheden, namelijk: Centrum voor Ondersteunende Diensten voor Doven en het Onderwijstechnologiecentrum. De faculteit heeft een enorme groei gezien in termen van inschrijving van studenten, personeelswerving, programma diversificatie en algemene output. De faculteit heeft enorme impact gehad op het gebied van onderwijs, leren, onderzoek en dienstverlening aan de gemeenschap.

Visie en Doelstellingen van de Faculteit

De hoofddoelstellingen van de faculteit onderwijs zijn:

  • Om professioneel goed gekwalificeerde afgestudeerde docenten te produceren in de Geesteswetenschappen, Sociale Wetenschappen, Natuurwetenschappen en in het Engineering Education.
  • In-service kansen voor personeel in onderwijsinstellingen, ministeries van onderwijs en aanverwante vakken leveren om hun vaardigheden en competenties te updaten.
  • Onderzoeken verrichten naar diverse onderwijsproblemen en problemen, waardoor er specifieke, educatieve en aanverwante problemen in Nigeria kunnen worden opgelost, evenals bijdragen aan kennis op het gebied van educatieve theorieën en praktijken.
  • Specifieke specialisten trainen in sommige vakgebieden naast de algemene doelstellingen van het trainen van klaslokaalleerkrachten.
  • Aanzienlijk bijdragen aan onderwijs en onderzoek naar de uitroeiing van analfabetisme in Nigeria.
  • Om de meest directe omgeving te bedienen door middel van refreshercursussen, in-service programma's, korte-termijn programma's en deeltijdsprogramma's.

De faculteit heeft deze doelstellingen behaald, vooral in de laatste 31 jaar. Dit wordt geïllustreerd in de productie van kwaliteitsleerkrachten op alle terreinen van schooldisciplines, de educatieve impact op onze directe omgeving en onderzoeksinitiatieven die zijn gericht op het aanpakken van de behoeften van de Nigeriaanse samenleving. Bijvoorbeeld, het Instituut voor Onderwijs heeft veel gediend bij het verlenen van opleidingsonderwijs aan leraren. Het Onderwijstechnologiecentrum heeft de universiteit zorgvuldig gediend op het gebied van dekking en opname van academische en sociale evenementen en het Centrum voor ondersteunende diensten voor De doven heeft de ondersteunende ondersteuning voor succesvol leren van de doven voorzien. Bovendien heeft de faculteit gespecialiseerde coaches en scheidsrechters verstrekt voor de ontwikkeling van sport binnen de staat en voor de natie.

Volwassen en basisonderwijs

Het departement van lerarenopleiding, gevestigd vanaf de oprichting van de Universiteit van Ilorin in 1976, werd in 1980 in twee verdeeld. Dit leidde tot de opkomst van de afdeling Educatieve Stichtingen en de afdeling Curriculum Studies en Educational Technology. Een verdere herstructurering van deze twee afdelingen leidde tot de geboorte van het ministerie van kunst en sociale wetenschappen in januari 2005. De Bachelor of Education degree in het basisonderwijsstudie is ontwikkeld, ontwikkeld, voorgesteld en verwerkt ter goedkeuring door het toenmalige Departement van Onderwijsstichtingen.

Educatief Technologisch Centrum

Brief over het Onderwijstechnologiecentrum (ETC) aan de Universiteit van Ilorin biedt een ondersteunende omgeving voor de evaluatie en integratie van educatieve technologieën om leer, onderwijs, onderzoek en gemeenschapsdiensten te verbeteren. De medewerkers van het Centrum bieden bijstand aan faculteiten en studenten bij de herziening van bestaande printinstructiematerialen, de ontwikkeling van nieuwe instructiematerialen en de ontwikkeling van online-, video- of audiobronnen. Het Centrum biedt ook ondersteuning voor de universiteit in de dekking van sociale evenementen.

Vakgroep Wetenschapsonderwijs

Toen de Faculteit van Opvoedkunde werd opgericht als een van de baanbrekende faculteiten van het hogeschool, llorin in 1975, was er een afdeling onderwijs. Op dat moment heeft het ministerie van Onderwijs diploma's aangeboden in Arts, Wetenschap, Oriëntatie en Counseling en Educatief Management. Aan het begin van het academisch jaar van 1978/79 heeft het ministerie van Onderwijs uitgebreid in de studentenbevolking en in zijn diplomaaanbod om een ​​verdeling van de bestaande diploma's in drie verschillende afdelingen te rechtvaardigen.

Vakgroep Onderwijsbestuur

De afdeling was een van de stichting departementen waarmee de universiteit in 1976 werkzaam was. Het begon met 4 stichting wetenschappelijk personeel en 200 studenten. Het is ook begonnen met het aanbieden van een 3-jarige cursus op eerste niveau. De omvang van de academische programma's is uitgebreid met 4 en 3 jaar eerste opleiding. Masters Degree, Postgraduaat Diploma in Educatief Management (PGDEM) en Doctoraat.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Mar. 2019
Duration
Duur
Voltijd
Locations
Nigeria - Ilorin, Kwara
Startdatum : Mar. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Mar. 2019
Nigeria - Ilorin, Kwara
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan