Graad in Spaanse taal en literatuur

Algemeen

Beschrijving van opleiding

over

We trainen specialisten die onderwijs- en onderzoekswerk op het Spaanse gebied en in internationale contexten kunnen ontwikkelen, ook getraind om te integreren in een groeiende arbeidsmarkt, zoals de zogenaamde taalindustrieën, gericht op Spaans als een economische troef.

Wat bieden wij jou

  • Stageovereenkomsten ter aanvulling van de kennis opgedaan in de academische opleidingsperiode (in de universiteit zelf of in openbare instellingen).
  • Docenten met uitgebreide onderwijs- en onderzoekservaring.
  • Infrastructuren en technologische hulpmiddelen voor de ontwikkeling van ICT in het opleidingsaanbod: fonetieklaboratorium, talenlaboratorium, computerlokalen, enz.
  • Reactie op een groeiende vraag naar docenten Spaanse taal en literatuur op de vijf continenten.
  • Degelijke training gericht op het vergroten van de culturele achtergrond en het waarderen van diversiteit en multiculturalisme.
  • Nationale en internationale mobiliteitsprogramma's (Duitsland, Argentinië, Australië, Oostenrijk, België, Brazilië, Canada, Chili, China, Colombia, Verenigde Staten, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Japan, Letland, Litouwen, Mexico, Peru, Polen, Portugal, het Verenigd Koninkrijk, de Tsjechische Republiek, Roemenië, Rusland, Zwitserland, Taiwan en Vietnam).

Carrièremogelijkheden

Onderwijs en onderzoek in universitaire centra binnen de verschillende disciplinaire gebieden met betrekking tot taal en literatuur

Lesgeven in secundair onderwijs en baccalaureaat

Spaans onderwijzen als vreemde taal en Spaans onderwijzen aan immigranten

vertaling

Redactionele advies en correctie van teksten

Literaire en tekstuele kritiek

Toegang tot publieke functie

competenties

basis-

  • Ken en begrijp de belangrijkste concepten, methoden en resultaten, zowel in synchroon als diachroon perspectief, van de verschillende takken of studiegebieden gerelateerd aan de Spaanse taal.
  • De verworven theoretische en praktische kennis toepassen, evenals het vermogen om te analyseren en samen te stellen, bij het uitwerken en verdedigen van argumenten en bij het oplossen van problemen in het voornoemde vakgebied. De kennis en vaardigheden toepassen die zijn aangegeven in activiteiten of werken die in internationale context zijn ontwikkeld, waarbij diversiteit en multiculturalisme worden gewaardeerd.
  • Verzamel en interpreteer relevante informatie met betrekking tot de Spaanse taal en zijn literatuur, trek conclusies en maak beargumenteerde beoordelingen van wetenschappelijke, sociale en ethische aard.
  • De verworven kennis met betrekking tot de linguïstische, filologische en literaire aspecten van de Spaanse taal onderwijzen, om informatie, ideeën, problemen en oplossingen op dit gebied van studie over te brengen.
  • Verwerven van het vermogen om zelfstandig te studeren en te leren; werken in interdisciplinaire teams die abstractie en kritisch denken bieden.

algemeen

  • Verwerven van de instrumentale beheersing van de Spaanse taal, die een effectieve communicatie, argumentatie en uitslag mogelijk maakt, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Beschikken over de nodige taalkennis om talen te begrijpen en te interpreteren als semiologische systemen, en om de structuren van talen op verschillende niveaus te analyseren.
  • Ken de grammatica van het Spaans op het fonologische, morfologische, syntactische en lexicaal-semantische niveau, de taalkundige variatie in zijn diverse manifestaties (dialecten, niveaus en registers) en zijn externe en interne geschiedenis. Deze kennis moet het mogelijk maken voor analyse en filologisch, linguïstisch, pragmatisch en discursief commentaar van mondelinge of geschreven teksten afkomstig van de verschillende stadia van zijn historische ontwikkeling.
  • Het literaire discours begrijpen als een esthetisch en communicatief fenomeen, en als een kanaal van creatie en culturele overdracht; identificeren en beschrijven hun formele mechanismen en relateren ze aan andere vormen van artistieke productie.
  • Ken de stromingen, genres, auteurs en hoofdwerken van de Spaanse en Latijns-Amerikaanse literatuur in zijn verschillende historische perioden, vanuit het theoretisch oogpunt en door de toepassing van deze kennis bij de analyse en interpretatie van literaire teksten.
  • Verwerven van de theoretisch-methodologische kennis die nodig is voor het onderwijzen van Spaans als tweede taal en op de juiste manier gebruik maken van de strategieën, materialen en technische hulpmiddelen die het verwerven van communicatieve competentie mogelijk maken.
  • Verwerven van de instrumentele beheersing van een tweede taal, kennis van zijn taalkundige beschrijving en zijn literaire en culturele traditie. Begin met het gebruik en de kennis van een derde taal.
  • De middelen die door nieuwe technologieën worden geboden op elk aspect van filologische, linguïstische of literaire studies correct toepassen, en de mogelijkheid om hun nut en gebruik in elk specifiek geval te beoordelen.
  • Weet hoe u zoekinstrumenten voor bibliografische bronnen moet gebruiken.
  • Gebruik op passende wijze de bibliografie van consultatie, systematiseer deze, synthetiseer deze, evalueer kritisch de inhoud en bijdragen aan het bestudeerde onderwerp en kader deze in een theoretisch perspectief.
  • Koppel linguïstische en literaire kennis over de Spaanse taal met andere aspecten van zijn geschiedenis en cultuur, maar ook met andere gebieden, disciplines en kennisgebieden.

Toegang en toelating van studenten

Toegang tot de officiële Bachelor University Teaching van de Universiteit van León, evenals de toelatingsprocedures ervan, worden geregeld bij koninklijk besluit 1892/2008, zoals gewijzigd en bij de overeenkomsten bereikt door de Interuniversitaire Commissie van Castilla y León.

Welkomstseminar

Het kantoor van de vicerector van studenten vindt tijdens de eerste dagen van de cursus een welkomstseminarie voor nieuwe studenten van het eerste jaar, die voornamelijk bestaat uit

Presentatie van het centrum en faciliteiten door het team Decanal / Management:

  • Schoolkalender en examens
  • leerplan
  • Uitwisselingsprogramma's (uitwisselingscoördinator)
  • Algemene richtlijnen van de opleiding
  • Actieplan zelfstudie
  • Presentatie van het beeld van de professoren van het eerste jaar van de opleiding.

Begeleid bezoek aan de faciliteiten van het Centrum.

Bovendien is gedrukt materiaal met alle informatie met betrekking tot het Centrum en de Universitaire Diensten beschikbaar voor de studenten op de locaties.

Actieplan zelfstudie

Sinds 2002 is de Universiteit van León bezig met het ontwikkelen van het Zelfstudie-actieplan (PAT), dat ALGEMENE DOELSTELLING heeft: een permanent systeem van academische begeleiding zijn waarbij aan elke student een tutor wordt toegewezen tijdens de eerste cursussen van zijn studie.

Kwaliteitsgarantiesysteem

De Universiteit van León volgens de richtlijnen van de ENQUA (Europese Vereniging voor Kwaliteitsborging) die vaststelt wat de Europese Criteria en Richtlijnen zijn voor interne kwaliteitszorg in instellingen voor hoger onderwijs, heeft jarenlang beleid en interne procedures voor de kwaliteitsborging van de instelling, met een commitment aan de kwaliteitscultuur door middel van strategieën voor continue verbetering en de ontwikkeling van procedures ten dienste van de instelling die het mogelijk maken om alle agenten daarvan te betrekken.

In die zin heeft het Bureau voor Evaluatie en Kwaliteit (OEC) van de Universiteit van Leon een ondersteuningsinstrument ontwikkeld voor het volgen van titels, met als belangrijkste doelstelling het leveren van kwaliteitscommissies van de centra / afdelingen / instituten van de universiteit ULE van een intern hulpmiddel voor informatiebeheer dat de coördinatie en de juiste ontwikkeling van de FOLLOW UP van de officiële graden van de universiteit van León mogelijk maakt.

In de tool is de benodigde informatie beschikbaar om uit te voeren:

  • Follow-up proces van de officiële graden, zowel intern door de ULE, als extern volgens de criteria vastgesteld door het Agentschap voor de kwaliteit van het universitaire systeem van Castilla y León (ACSUCYL)
  • Besluitvorming van de instelling.
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Existen al menos diez razones para escoger León como destino académico aunque estamos seguros de que tú encontrarás muchas más.

Existen al menos diez razones para escoger León como destino académico aunque estamos seguros de que tú encontrarás muchas más. Lees Minder
León , Ponferrada + 1 Meer Minder