Graad in wereldwijde communicatie
Universidad UADE
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Buenos Aires, Argentinië
Talen
Spaans, Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
ARS 3.635 / per month *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Maandelijkse kosten per onderwerp
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Internationale organisaties hebben per definitie een mondiaal perspectief en een frequente uitwisselingsactiviteit met bedrijven in verschillende landen en continenten. Daarom vereist de planning en implementatie van communicatieacties in dit soort organisaties professionals met een specifieke opleiding, waardoor ze een strategische en globale visie kunnen ontwikkelen op basis van de analyse en interpretatie van de verschillende culturen van de landen.
De Bachelor in Global Communication is bedoeld om professionals op te leiden die in staat zijn om strategische communicatieplannen voor multinationale organisaties op te stellen en te beheren, door een innovatieve visie toe te passen die hen in staat stelt de voorgestelde doelstellingen te bereiken.
Voor dit doel is het curriculum ontworpen rekening houdend met verschillende gebieden die bijdragen aan de integrale vorming van de Bachelor in de mondiale communicatie: Public Relations, Global Business en institutionele communicatie.
Het curriculum omvat verschillende vakken die in het Engels worden gegeven om de beheersing van deze taal te versterken, wat essentieel is voor professionele prestaties in het gebied. Cursussen in sommige vakken zullen ook worden bevorderd aan buitenlandse universiteiten waarmee de Universidad Argentina de la Empresa uitwisselingsovereenkomsten heeft.
Internationale praktijken
Het tweede jaar studeerden studenten van Global Communication stageplaatsen in Santiago de Chile.
Ze werden ontvangen door de autoriteiten van de Universidad del Pacífico van Chili, bezochten bedrijven en consultants, zoals de consultants Extender en Azerta Comunicación.
Profiel en reikwijdte
Graduate Profile
De afgestudeerde zal in staat zijn om:
- Analyseer en interpreteer de interesses en behoeften van de strategische publieken waarmee de organisatie verbonden is in het internationale en multiculturele veld.
- Bereid een institutioneel communicatieplan voor een internationale organisatie voor in al zijn stadia, zowel intern als extern, en definieer richtlijnen voor de follow-up en controle ervan, die voldoen aan de gestelde doelen, de tijden, middelen en beschikbare budgetten.
- Maak de situationele diagnose van de communicatie van een internationale organisatie die de nationale en internationale context overweegt, door de meest geschikte methodieken en technieken te selecteren.
- Pas methodieken en technieken toe om de resultaten van een institutioneel communicatieplan te analyseren, rekening houdend met een wereldwijde strategische visie op communicatie en de toepassing ervan in verschillende landen.
- Uitgebreide institutionele kernboodschappen voor verschillende strategische publieken van een organisatie, rekening houdend met de culturele diversiteit die kan optreden in instellingen met aanwezigheid in verschillende landen, waarbij de meest geschikte media en ondersteuningen worden geselecteerd en gebruikt.
- Ontwerp audits van institutioneel imago voor een organisatie, gebruik de specifieke methodologie en maak rapporten om de conclusies van de diagnoses mee te delen.
- Plannen voorbereiden voor evenementen die reageren op de communicatiestrategie van een multinationale onderneming of een internationale organisatie en criteria voor de evaluatie ervan definiëren.
- Interpreteer ceremoniële en protocolnormen en hun toepassing in een geglobaliseerde context.
- Ontwikkel programma's voor maatschappelijke verantwoordelijkheid voor organisaties op basis van de analyse van de behoeften van de mondiale context en de doelstellingen van de organisatie.
Reikwijdte van de titel
The Degree in Global Communication komt in aanmerking voor de volgende functies:
- Ontwerp, coördineer en evalueer plannen en programma's voor wereldwijde strategische communicatie in verschillende soorten internationale organisaties, waarbij communicatiestrategieën en tactieken worden toegepast op basis van de voorgestelde doelstellingen.
- Adviseer leidinggevenden en belangrijkste autoriteiten van de organisatie over de implementatie van institutioneel communicatiebeleid en de respectieve implementatie ervan om strategische verbanden met verschillende doelgroepen in een mondiale context tot stand te brengen.
- Plan, coördineer en evalueer de integrale organisatie van evenementen voor institutionele doeleinden, voor internationale organisaties, rekening houdend met de culturele diversiteit van de plaatsen waar de instelling aanwezig is; op basis van de toegewezen middelen en budgetten.
- Studies uitvoeren naar de institutionele communicatiestrategieën van organisaties die aanwezig zijn op internationale markten, waarbij specifieke methodologieën van de discipline worden geïmplementeerd.
- Controle van de verschillende formele en informele communicatiekanalen in internationale organisaties, rekening houdend met de sociale en culturele verschillen van de burgers van de landen waarin zij opereert.
- Ontwerp en implementeer campagnes voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheidsbeleid van internationale organisaties die hun banden in een mondiale context versterken.
- Projecteer, implementeer en evalueer reclame- en publiciteitscampagnes, gekoppeld aan de communicatie van het institutionele imago van internationale organisaties, die het mogelijk maken om de strategische communicatiedoelstellingen te vervullen.
leerplan
eerste jaar
- Bedrijfsbeheer
- Elementen van psychologie
- Taal, logica en argumentatie
- Inleiding tot wereldwijde strategische communicatie
- Context van internationaal zakendoen
- Workshop schrijven
- Theorie van Public Relations
- Elementen van de sociologie
- Hedendaagse culturen en samenlevingen
- Optioneel (1 onderwerp)
tweede jaar
- Grafische en audiovisuele media
- Elementen van economie en financiën
- Public relations I
- Theorie van communicatie
- Speech and Debate
- reclame
- Public Relations II
- Digitale media
- afzet
- Wereldwijd management van menselijk talent
Derde jaar
- Introductie van statistieken
- Ceremonieel en protocol
- Media en publieke opinie
- Leiderschap en internationale onderhandeling
- Optioneel (1 onderwerp)
- Methodologie van communicatieonderzoek
- semiotiek
- Public relations III
- Integraal management van bedrijfsevenementen
- Internationale economische geschiedenis
Vierde jaar
- Strategische richting van wereldwijde communicatie
- Beeld Audit Workshop
- Management van maatschappelijk verantwoord ondernemen
- Optioneel (3 onderwerpen)
- Hedendaagse politiek
- Eindproject in wereldwijde communicatie
- Beheer van digitale communicatie
- Optioneel (1 onderwerp)
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor of Arts in professioneel schrijven en communicatie
- Marshall, Verenigde Staten
Bachelor of Arts in professionele communicatie
- Victoria, Canada
Bachelor Organisatiecommunicatie
- Nashville, Verenigde Staten