Honours Bachelor of Early Childhood Leadership

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Maak een verschil in het leven van jonge kinderen met een opleiding voor jonge kinderen

Het onderwijs en het landschap van de vroege jaren evolueert snel en vereist succesvolle en gepassioneerde leiders. Begin je reis met het innovatieve Honours Bachelor of Early Childhood Leadership-programma.

Deze vierjarige opleiding tot vroegschoolse educatie bereidt je voor met een solide basis in de ontwikkeling van kinderen, pedagogie, menselijke relaties, curriculumontwikkeling en leiderschapsvaardigheden. Je neemt deel aan toegepast leren, case studies, onderzoek en veldstages in de gemeenschap. Dit alles culmineert in een stage van veertien weken voorafgaand aan je laatste studiejaar, gevolgd door je afsluitende capstone-onderzoeksproject. Je studie en ervaringen in de Bacheloropleiding Early Childhood Education bieden je niet alleen je bachelor in de ontwikkeling van kinderen, maar ook de nodige vaardigheden om te slagen en verder te gaan in verschillende leiderschapsrollen.

Na het slagen:

Je reis kan je meenemen naar verdere studies in de Bachelor of Education - Teacher College of een Master of Education. Of u kunt ervoor kiezen om te werken en leiding te geven als een Registered Early Childhood Educator of andere leidinggevende / leidinggevende functies binnen het onderwijs en sociale dienstverleningsbureaus. Welke rol je ook kiest voor leiderschap, de opleiding voor jonge kinderen helpt je om een verschil te maken in het leven van jonge kinderen!

Andere informatie

  • Een schakelprogramma voor afgestudeerden van het Early Childhood Education-diploma om in aanmerking te komen voor toelating tot toelating tot niveau 5 van het Honours Bachelor of Early Childhood Leadership-programma is als volgt:
    • Twee samengestelde cursussen (Bridging Course # 1 Evidence-Based Practice in Early Childhood en Bridging Course # 2 Introduction to Early Childhood Leadership) voor een totaal van zes studiepunten
    • Plus toegepaste onderzoeksmethoden vanaf niveau 3 van het Honours Bachelor of Early Childhood Leadership-programma
    • Plus een keuzevak in de breedte (het wordt aanbevolen om dit te doen in niveau 6, zo niet in de brugsessie)
  • De eerste twee veldervaringen op niveau 2 en niveau 3 worden gelijktijdig met het cursuswerk afgerond. Van studenten wordt verwacht dat ze aantonen dat ze hun groeiende kennis van het vroege leren en ontwikkelen van kinderen kunnen toepassen, rekening houdend met de context van hun dagelijks leven in gezinnen en residentiële en culturele gemeenschappen. Ze zullen ook het toenemende vermogen aantonen om het leerplan voor individuen en groepen kinderen te ontwerpen, te implementeren en te evalueren. De derde praktijkervaring is een werkperiode van 14 weken in een programma voor jonge kinderen, gerelateerde kinder- en gezinsservice of een relevante overheidsdienst. De focus van de werkterm ligt op het groeiende begrip van de studenten van de voorwaarden die een effectief curriculum en pedagogie sturen en bevorderen. Hoogleraren ondersteunen het leren van individuele studenten en het opstellen van een gedetailleerd portfolio door de voltooiing van de stage. De vierde veldplaatsing is gelijk aan niveau 7 en zal aansluiten bij cursussen in studies voor jonge kinderen, curriculumleiderschap en het beheren van projecten. Studenten gaan verder op hun werktermijnsite en voltooien een project met betrekking tot pedagogie of curriculum. Ze zullen met de site samenwerken om de problemen te identificeren en samenwerken met de juiste medewerkers en families om het project te voltooien.

Leerresultaten

De afgestudeerde heeft betrouwbaar het vermogen aangetoond om:

  1. Analyseer de op elkaar inwerkende sociale en biologische krachten die samen de vroege ontwikkeling van de hersenen vormen en de weg bereiden voor levenslang leren, gedrag en gezondheid.
  2. Respecteer de centrale rol van gezinnen bij het grootbrengen van kinderen en vroeg leren en de impact van gezinsstructuren, gemeenschapsondersteunende systemen, cultuur en sociaal-economische status op het ouderschap.
  3. Leid het ontwerp en de implementatie van inclusieve, effectieve leerplannen voor jonge kinderen, gebaseerd op een kritische analyse van historische perspectieven, observatie, huidig onderzoek en inzichten in de vroege menselijke ontwikkeling.
  4. Ontwikkel inclusieve programma's voor vroege interventie die reageren op kinderen met vastgestelde speciale behoeften.
  5. Evalueer programma's voor jonge kinderen, betrek belanghebbenden bij het proces en speel in op de uiteenlopende behoeften van jonge kinderen en gezinnen.
  6. Zelfkennis, kritische denkvaardigheden en professionele denkgewoonten verwerven die essentieel zijn voor de praktijk en het leiderschap van onderwijs voor jonge kinderen.
  7. Onderzoeksvaardigheden, waaronder beoordeling van het onderzoeksproces, formulering van onderzoeksvragen en verzameling en interpretatie van gegevens, toepassen in verschillende onderzoeksprojecten.
  8. Breng responsieve en wederzijdse relaties tot stand met kinderen, gezinnen, collega's en andere belanghebbenden.
  9. Verantwoordelijkheden uitvoeren op een manier die in overeenstemming is met ethische en professionele gedragscodes; in overeenstemming met wet- en regelgeving; en, binnen de gedefinieerde reikwijdte van praktijkbeperkingen.
  10. Pleiten namens kinderen, gezinnen, collega's en de bredere gemeenschap, het bevorderen van de principes van kwaliteit in programma's voor jonge kinderen.
  11. Pas de principes van human resources, financieel en facilitair beheer toe op de activiteiten van een programma voor jonge kinderen.
  12. Werk samen met jonge opvoeders en andere professionals in multidisciplinaire of sectoroverschrijdende omgevingen en in verschillende praktijkdomeinen.
  13. Communiceer op een professionele manier in alle verbale, non-verbale en geschreven media.

cursussen

Kern vakken

Neem alle volgende verplichte (basis) cursussen:

De minimale cumulatieve GPA voor kerncursussen is 2,5 (ECED-7002 en ECED-7001 zijn alleen voor ECE-schakelstudenten)

Groep 1

  • Niveau 1
    Raadpleeg naast de volgende verplichte cursussen de onderstaande niet-kernniveau 1-vereiste
    • ECED-7004 Human Development-Foundations
    • HLTH-7001 Persoonlijke wellness
    • ECED-7005 Observeren, opnemen en beoordelen
    • COMM-7009 Interpersoonlijke communicatie
    • ECED-7024 Beginselen voor oefenen in de vroege jaren

Groep 2

  • Level 2
    Raadpleeg naast de volgende verplichte cursussen de onderstaande niet-kernniveau 2-vereiste
    • ECED-7006 Menselijke ontwikkeling - de vroege jaren
    • HLTH-7002 Wellness & het jonge kind
    • FLDP-7010 Field Practicum 1
    • ECED-7013 Curriculum voor vroeg leren
    • FLDP-7008 Veldseminarie 1

Groep 3

  • Niveau 3
    • ECED-7009 Menselijke ontwikkeling tot late volwassene
    • ECED-7003 Toegepaste onderzoeksmethoden
    • PHIL-7011 Filosofie en geschiedenis van ECE
    • SOCI-7016 Family Studies-Research & Application

Groep 4

  • Aanvullende eisen van niveau 3
    • Neem ECED-7008 of ECED-7002
    • ECED-7008 Reflectie en kritisch denken
    • ECED-7002 Inleiding tot leiderschap bij jonge kinderen

Groep 5

  • Niveau 4
    • ECED-7012 Menselijke ontwikkelingsrelaties
    • MGMT-7001 Organisatiestructuur
    • FLDP-7011 Veldplaatsing 2
    • FLDP-7009 Veldseminarie 2
    • ECED-7010 Inclusief praktijk

Groep 6

  • Aanvullende eisen van niveau 4
    • Neem ECED-7011 of ECED-7001
    • ECED-7011 Curriculum voor jonge kinderen
    • ECED-7001 Evidence-based Prac in de vroege kinderjaren

Groep 7

  • Niveau 5
    • ECED-7014 Kwaliteitsborging in ECE
    • MGMT-7002 Leiderschap in leerorganisaties
    • MGMT-7003 Leiderschap in een technische wereld
    • ECED-7017 Healthy Community-Advocacy & Leadership

Groep 8

  • Niveau 6
    • ECED-7016 Human Development-Current Topics
    • MGMT-7005 Projecten beheren
    • ECED-7020 Curriculum Leiderschap in ECE-programma's

Groep 9

  • Niveau 7
    • ECED-7022 Onderzoek in de vroege kinderjaren
    • FLDP-7007 Oplossingen voor leiderschap bij jonge kinderen
    • ECED-7018 ECE Program & System Delivery

Groep 10

  • Niveau 8
    Raadpleeg naast de volgende verplichte cursussen de onderstaande vereiste voor niet-kernniveau 8
    • ECED-7023 Huidige problemen - Leiderschap voor kwaliteit
    • SOSC-7029 Sociaal beleid in Canada

Groep 11

Stage (Co-op Work Term. Meestal voltooid na niveau 6

  • COOP-ECL1W ECL1 Stage

Niet-kerncursussen

Volg de volgende verplichte (niet-kern) cursussen:

  • Genomen in niveau 1 en 2

De minimale cumulatieve GPA voor niet-kerncursussen is 2,0

Groep 1

  • COMM-7008 Compositie & retoriek
  • PSYC-7044 Beginselen van psychologie

Groep 2

Algemeen onderwijs - keuzevakken

Neem 6 keuzevakken voor algemeen onderwijs op inleidend niveau van twee van de volgende vakken - geesteswetenschappen, mondiale cultuur, wiskunde, wetenschappen - normaal gesproken afgenomen in niveaus 5 en 6

Groep 3

Neem 9 keuzevakken voor algemeen onderwijs op het hoogste niveau (niet-inleidend) - normaal gesproken opgenomen in niveaus 6, 7 en 8

Groep 4

Neem 3 keuzevakken voor algemeen onderwijs op het inleidende of bovenste niveau - normaal genomen op niveau 8

Programma Residency

Studenten moeten minimaal 35 studiepunten behalen in dit programma aan het Fanshawe College om te voldoen aan de residentie-eisen van het programma en afstuderen aan dit programma.

writing, children, learningePhotographyAustralia / Pixabay

Toelatingseisen

  • OSSD met cursussen van de University (U) of University / College (M) stream met :
    • Grade 12 Engels (U)
      (Opmerking: minimaal vereist eindcijfer is 65)
    • Wiskunde een van :
      • Graad 12 Wiskunde voor hogeschooltechnologie * (C)
      • Rang 12 grondslagen voor universiteitswiskunde * (C)
      • Graad 12 Geavanceerde functies (U)
      • Grade 12 Calculus en vectoren (U)
      • Graad 12 Wiskunde van gegevensbeheer (U)
        of
      • Elke Grade 12 Science (U) of (M)
    • Plus vier extra Grade 12 University (U) of University / College (M) cursussen; * aanvragers die een aanvraag indienen bij Grade 12 Mathematics for College Technology (C) of Grade 12 Foundations for College Mathematics (C) moeten nog vijf aanvullende Grade 12 University (U) of University / College (M) cursussen volgen
    • Een minimum gemiddelde van 65,0% gebaseerd op de hoogste zes Grade 12 University (U) of University / College (M) cursussen

of

  • Volwassen aanvrager met staande in de vereiste cursussen en kwaliteiten hierboven vermeld

of

  • Post-secundaire status * (indien van toepassing)

Engelse Taalvereisten

Aanvragers van wie de eerste taal geen Engels is, moeten de Engelse taalvaardigheid op een van de volgende manieren aantonen:

  • Een Grade 12 College Stream of University Stream Engels tegoed van een Ontario Secondary School, of gelijkwaardig, afhankelijk van de toelatingsvoorwaarden van het programma
  • Test van Engels als vreemde taal (TOEFL) -test met een minimumscore van 88 voor de op internet gebaseerde test (iBT), met testresultaten in de afgelopen twee jaar
  • International English Language Testing System (IELTS) Academische test met een totaalscore van 7,0 met geen score minder dan 6,5 in lezen en luisteren en een score van 7,0 in schrijven en spreken, met testresultaten in de afgelopen twee jaar
  • Canadian Academic English Language (CAEL) -test met een totaalscore van 70, met testresultaten in de afgelopen twee jaar
  • Pearson-test van English Academic (PTE) met een minimum score van 65, met testresultaten in de afgelopen twee jaar
  • Een Cambridge English-test (FCE / CAE / CPE) met een algemene score op de Cambridge English Scale van 185 zonder score minder dan 176 bij lezen en luisteren en 185 bij schrijven en spreken, met testresultaten in de afgelopen twee jaar
  • Een Engelse taalevaluatie (ELE) aan het Fanshawe College met een minimumscore van 75% in alle secties van de test, met testresultaten in de afgelopen twee jaar
  • Fanshawe College ESL4 / GAP5-studenten: Minimumcijfer van 80% in ESL4 / GAP5 Niveau 9 of 75% in ESL4 / GAP5 Niveau 10

Aanbevolen Academische Voorbereiding

  • Graad 11 Gezonde kinderen opvoeden (O)
  • Graad 11 Werken met kinderen en jonge kinderen (C)
  • Graad 12 Uitdaging en verandering in maatschappij (U)
  • Grade 12 gezinnen in Canada (C) of (U)
  • Graad 12 Menselijke ontwikkeling gedurende de hele levensduur (M)

Geavanceerd staan

  • Geavanceerde status zal worden bekeken in een geval per geval op basis van het vorige studiegebied.

Selectiecriteria van aanvragers

Als het aantal in aanmerking komende aanvragers de beschikbare spaties in het programma overschrijdt, zijn de selectiecriteria van de aanvrager:

  1. Voorkeur voor permanente bewoners van Ontario.
  2. Ontvangst van de aanvraag vóór 1 februari (na deze datum zal het Fanshawe College aanvragers op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt, overwegen totdat het programma vol is).
  3. Prestatie in de toelatingsvoorwaarden.
  4. Prestatie in post-secundaire studies * (indien van toepassing).

Notitie:
** Kandidaten die momenteel zijn ingeschreven aan een universiteit of die eerder een universiteit of andere postsecundaire instellingen hebben bezocht en een aanvraag indienen om door te stromen naar het Honours Bachelor of Early Childhood Leadership-programma, worden overwogen op basis van hun postsecundaire status. In het bijzonder moeten aanvragers die momenteel zijn ingeschreven aan een universiteit of die eerder aan de universiteit hebben deelgenomen, een minimumgemiddelde van 65,0% behouden op de laatste tien volledige credit of volledige credit-equivalente cursussen om in aanmerking te komen voor toelating. Kandidaten met minder dan tien volledige creditcursussen moeten een minimumgemiddelde van 65,0% op alle cursussen handhaven om in aanmerking te komen voor toelating. Kandidaten die een aanvraag indienen bij een community college, moeten met succes een diplomaprogramma hebben afgerond met een algemene GPA van 2,5 in het voltooide programma. Bovendien moeten alle studenten die een aanvraag indienen bij de universiteit of hogeschool de vereiste cursussen Engels, wiskunde en / of wetenschappen hebben voltooid, zoals vermeld in de toelatingsvoorwaarden.

Carrièremogelijkheden

Dit Honours Early Childhood Leadership (ECL) baccalaureaat bereidt afgestudeerden voor om les te geven en het curriculum en de pedagogiek te leiden in Ontario's instellingen voor vroege kindertijd, andere programma's voor gezinsondersteuning en diensten voor vroege interventie. Het doel van het programma is om professionals uit de kindertijd voor te bereiden met de mogelijkheid om programma leiderschap te ontwikkelen om toezichthoudende / leidinggevende posities in te nemen in een volledige reeks programma's voor jonge kinderen en / of om hun studies in graduate programma's zoals de Bachelor in het onderwijs en de Master of Education-programma's te bevorderen .

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Fanshawe College is a large, publicly-funded College located in London, Ontario, Canada – approximately a two-hour drive from Toronto and Niagara Falls. There are 21,000 full-time students, including ... Lees meer

Fanshawe College is a large, publicly-funded College located in London, Ontario, Canada – approximately a two-hour drive from Toronto and Niagara Falls. There are 21,000 full-time students, including more than 6,000 international students from 97 different countries. Lees Minder
Londen , Simcoe , Saint Thomas , Woodstock , Clinton + 4 Meer Minder