Hons. Bachelor in de schone kunsten - Studio Arts

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

De McMaster Studio Arts BFA (Bachelor of Fine Arts) is een intensief programma dat studenten voorbereidt op carrièresucces als kunstenaar en tegelijkertijd vaardigheden opbouwt in kritisch denken, visuele geletterdheid en ondernemersinnovatie. Onze cursussen bieden een grondige verkenning van een breed scala aan media, waaronder beeldhouwkunst, prentkunst, schilderen, tekenen, keramiek, installatie, digitale technologieën en hybride werkwijzen. Dit materiaalgebaseerd leren combineert met cursussen in kunstgeschiedenis, hedendaagse kunst, studio-onderzoek, beroepspraktijk en open keuzevakken. Studenten worden aangemoedigd om hun persoonlijke interesses en doelen vroeg in het programma te identificeren en toe te werken naar een geïndividualiseerd studieplan in hun derde en vierde jaar.

Gehuisvest in de onlangs gerenoveerde Dr. Robert en Andrée Rhéaume Fitzhenry Studios en Atrium, zorgt dit intieme programma voor geïndividualiseerd leren en mentorschap. Onze unieke focus op een milieuvriendelijke praktijk leert alternatieven voor giftige media. Wij zijn een van de slechts drie postsecundaire instellingen in Ontario die gieterij onderwijzen. Studiokoppelingen met engineering, communicatiewetenschappen en multimedia en andere disciplines maken samenwerking mogelijk. De universitaire omgeving biedt toegang tot vele bronnen, zoals het McMaster Museum of Art, het anatomielab, de bibliotheekarchieven en de natuurreservaten Royal Botanical Gardens. Buiten de campus bloeit Hamilton's kunstscene en onze studenten zijn actief in deze levendige gemeenschap. Onze centrale locatie biedt ook gemakkelijke toegang tot andere kunstgemeenschappen in de regio, waaronder Buffalo en Toronto.

Onze visie

Stel studenten in staat op te treden als betrokken wereldburgers die bijdragen aan de transformerende rol van kunst in de samenleving.

Onze missie

Het aanbieden van nicheprogramma's in kunst, kunstgeschiedenis, muziek en theater- en filmstudies is een interdisciplinaire School of the Arts, ondersteund door personeel en docenten die zich toeleggen op hoogwaardig onderwijs en onderzoek. Door een nauwe band met de faculteit bevorderen we excellentie in artistieke productie in al zijn verschillende vormen, evenals kritische, theoretische analyse en studie in historische en hedendaagse contexten.

Onze waarden

Door middel van creatieve kunstpraktijken, kritische analyse en ervaringsleren wekken we nieuwsgierigheid op en inspireren studenten om vragen te stellen en te betrekken als bijdragers in hun directe gemeenschappen en bredere samenleving. Onze waarden zijn geworteld in een toewijding aan diversiteit en veelzijdige leerervaringen.

124271_photo-1513364776144-60967b0f800f.jpgAnna Kolosyuk / Unsplash

Carrières voor majors in Studio Art

Oefenen kunstenaar

Curatoriaal werk in musea en galerijen

Administrator Kunst en Cultuur en Erfgoed

Ontwerper

Art Management

Leraren op alle niveaus

Kunsttherapeut

Medische illustrator

Houtbewerking

Metaalfabrikant, gieterij

Tattoo artiest

Werken in de televisie-, film- en theaterindustrie (rekwisieten, sets, kostuums)

Videos

Print Pulse 30 toont slechts enkele van de soorten werk die studenten in ons Studio Art-programma hebben gemaakt.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

McMaster University is located in the city of Hamilton, in the province of Ontario, Canada. We are one of the top 75 universities in the world (Times Higher Education World Rankings 2019), ranked 2nd ... Lees meer

McMaster University is located in the city of Hamilton, in the province of Ontario, Canada. We are one of the top 75 universities in the world (Times Higher Education World Rankings 2019), ranked 2nd in the world for global impact (Times Higher Education Impact ranking, based on the Sustainable Development Goals (SDGs) adopted by the United Nations), and we are the #1 research intensive university in Canada. McMaster is known for our teaching model: a student-centered, problem-based, interdisciplinary approach to learning, a model that has been adopted world-wide. Lees Minder