Hons. Bachelor of Arts in Cognitive Science of Language

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Hoe denken we Hoe geven we uitdrukking aan onze gedachten? Dit zijn fundamentele vragen gesteld door taalkundigen die onderzoeken hoe taal in de geest georganiseerd kan worden, psychologen die perceptie bestuderen, computerwetenschappers die intelligentie willen modelleren, of nieuwsgierige individuen die zich afvragen wat de aard van menselijke cognitie is. Antwoorden liggen in het brein van de mens en de duidelijkste, meest waarneembare uitingen van menselijk denken worden ingebed en weerspiegeld in de taalprocessen.

Cognitieve wetenschappen en taalkunde zijn twee disciplines die proberen de menselijke geest en ervaring te begrijpen. Cognitive Science, een gebied van psychologie, onderzoekt de geest en zijn processen, inclusief emotie, gedachte, creativiteit en taal. Taalkunde is de studie van taal in al zijn vormen, inclusief natuurlijke taalontwikkeling, organisatie en gebruik. Bij McMaster komen ze samen om een uniek undergraduate-programma te vormen: Cognitive Science of Language.

Het programma combineert cursussen en concepten uit zowel Geesteswetenschappen als Wetenschap en biedt verschillende concentratiegebieden: Speech & Language Pathology Preparation (SLP), Language & Social Life en Cognitive Science.

Cursussen in de SLP-stroom zullen ervoor zorgen dat studenten de nodige voorwaarden verkrijgen voor afgestudeerde graden in spraak- en taalpathologie en een klinische plaatsing bij een praktiserende spraak-taalpatholoog omvatten.

Hal Gatewood / Unsplash

Carrières voor majors in de taalkunde en de cognitieve taalwetenschap

Taalkunde en de Cognitive Science of Language-programma's bundelen de sterke punten van een geesteswetenschappelijke opleiding (kritische, analytische en probleemoplossende vaardigheden vergezeld van sterke communicatieve vaardigheden) en praktische vaardigheden die typisch zijn voor de wetenschap (rigoureuze laboratoriumervaring, programmeerervaring, experimenteel) en statistische vaardigheden). Deze geavanceerde vaardigheden gaan vergezeld van diepgaande kennis van taalstructuren, hun functioneren en hun gedrags- en neurologische reflecties. Een dergelijk uniek pakket vaardigheden leent zich voor een breed scala aan carrièremogelijkheden, met succes onderzocht door pas afgestudeerden.

Enkele voorbeelden zijn:

  • Spraak- en taalpathologie en audiologie.
  • Onderwijzen (onderwijzen van Engels als tweede taal, onderwijzen en leren van vreemde talen, onderwijs, geletterdheid).
  • Natuurlijke taalverwerking / computing.
  • Softwareontwikkeling voor gaming, onderwijs, industrie.
  • Vertaling / interpretatie.
  • Buitenlandse dienst / diplomatie.
  • Journalistiek.
  • Wet.
  • Bedrijf.
  • Reisindustrie.
  • Inlichtingendienst (CSE).
  • Psychologische wetenschappen.
  • Taalbehoud en taalkundig veldwerk.

Kortom, onze afgestudeerden zijn goed voorbereid op een snel veranderende en geglobaliseerde wereld.

Wat onze studenten zeggen

Ontdek hoe het studeren aan de cognitieve wetenschap in taal is bij McMaster van een van onze studenten.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

McMaster University is located in the city of Hamilton, in the province of Ontario, Canada. We are one of the top 75 universities in the world (Times Higher Education World Rankings 2019), ranked 2nd ... Lees meer

McMaster University is located in the city of Hamilton, in the province of Ontario, Canada. We are one of the top 75 universities in the world (Times Higher Education World Rankings 2019), ranked 2nd in the world for global impact (Times Higher Education Impact ranking, based on the Sustainable Development Goals (SDGs) adopted by the United Nations), and we are the #1 research intensive university in Canada. McMaster is known for our teaching model: a student-centered, problem-based, interdisciplinary approach to learning, a model that has been adopted world-wide. Lees Minder