Hons. Bachelor of Arts in klassiekers

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Als student klassiekers maak je kennis met de volkeren van het oude Griekenland en Rome, met hun samenlevingen en met de historische gebeurtenissen waarvan ze gescheiden waren. Je krijgt de kans om de oude beschavingen van de mediterrane wereld te verkennen, die bloeide van ongeveer 2500 voor Christus tot 500 na Christus, waarvan de enorme impact op de ontwikkeling van de westerse traditie vandaag de dag nog steeds voelbaar is.

Studenten van het Department of Classics verkennen drie belangrijke onderzoeksgebieden - kunst en archeologie, oude geschiedenis en het sociale leven, en taal en literatuur (cursussen voor beginners worden zowel in het oude Grieks als in het Latijn aangeboden).

Studenten die geïnteresseerd zijn in archeologie moeten de interdisciplinaire Minor in archeologie onderzoeken die gezamenlijk wordt aangeboden door het Department of Classics, de School of Geography and Geology, and the Department of Anthropology. Studenten bestuderen een breed scala aan kunst en wetenschappen die relevant zijn voor de praktijk van archeologie en kunnen praktische ervaring opdoen bij archeologische opgravingen.

Om in aanmerking te komen voor toelating tot een programma Classics in niveau II, moeten studenten 3 klassiekers, Grieks of Latijn, in hun niveau I-programma opnemen.

Studenten in een klassiekersprogramma kunnen vakken kiezen uit de volgende subvelden:

  • Oude geschiedenis en maatschappij.
  • Oude filosofie.
  • Klassieke archeologie en kunstgeschiedenis.
  • Klassieke literatuur in vertaling.
  • Griekse taal en literatuur.
  • Latijnse taal en literatuur.

Met de goedkeuring van het Department of Classics en de Associate Dean of Humanities (Studies), kunnen studenten die 60 werkeenheden hebben voltooid in een Honours Program in Classics hun werk van niveau III geheel of gedeeltelijk vervangen door studieprogramma's aan een universiteit of gelijkwaardige instelling in het buitenland. Raadpleeg de afdeling voor meer informatie. Studenten kunnen maximaal zes studiepunten ontvangen voor archeologisch veldwerk op een goedgekeurde klassieke locatie. Raadpleeg de afdeling voor meer informatie.

Studenten die van plan zijn afgestudeerd werk op het gebied van Klassiekers te doen, moeten er rekening mee houden dat de meeste universiteiten die dergelijke programma's aanbieden niet-gegradueerd werk in het Grieks en Latijn vereisen voor toelating. Deze studenten worden sterk aangemoedigd om cursussen Grieks en Latijn zo vroeg mogelijk in hun programma op te nemen. Studenten die van plan zijn afstudeerwerk op het gebied van klassiekers te doen, worden sterk aangemoedigd om een scriptiecursus (CLASSICS 4T06) op te nemen in het eindniveau van hun programma.

124279_unsplash_52d3d6f9853e9_1.JPGNils / Unsplash

Carrière voor majors in klassiekers

Cultureel erfgoed administratie

Museumcurator

Digitale communicatie en webontwerp voor reconstructies van Virtual Reality van de oude wereld

Consultant internationale betrekkingen

Onderzoeker voor techbedrijven

Onderzoeker voor NGO's

Wijnmaker eigenaar

Publishing

Bibliothecaris / Archivaris

Politiek adviseur

Leraar (met gecombineerd honours diploma)

Universiteitsbestuur

Arts: hoogste succespercentage in Amerikaanse medische en rechtsscholen zijn klassiekers (Princeton review)

Laatst bijgewerkt op dec 2019

Over de school

McMaster University is located in the city of Hamilton, in the province of Ontario, Canada. We are one of the top 75 universities in the world (Times Higher Education World Rankings 2019), ranked 2nd ... Lees meer

McMaster University is located in the city of Hamilton, in the province of Ontario, Canada. We are one of the top 75 universities in the world (Times Higher Education World Rankings 2019), ranked 2nd in the world for global impact (Times Higher Education Impact ranking, based on the Sustainable Development Goals (SDGs) adopted by the United Nations), and we are the #1 research intensive university in Canada. McMaster is known for our teaching model: a student-centered, problem-based, interdisciplinary approach to learning, a model that has been adopted world-wide. Lees Minder