International Undergraduate Program (IUP) in Communicatie

Algemeen

Beschrijving van opleiding

International Undergraduate Program in Department of Communication Science heeft de visie om de betrouwbare, gekwalificeerde en gecultiveerde afgestudeerden in communicatiestudies te creëren, die voorrang kunnen geven aan de maatschappelijke behoeften om de wereldwijde uitdaging aan te gaan om het voordeel voor het publiek te bieden via 'Crafting Well-Informed' Maatschappij'. Van de studenten wordt verwacht dat ze afstuderen met de expertise die balanceert tussen praktisch, onderzoek en kritisch denken.

Alle studenten worden onderworpen aan lessen die hen blootstellen aan fundamentele communicatietheorieën voordat ze twee interessegebieden aangaan die door het programma worden aangeboden.

  1. Media Studies
    Media Studies is ontworpen om problemen en theorieën op het gebied van internationale media- en communicatiestudies te onderzoeken. Studenten die kiezen voor deze focus van studie zullen worden blootgesteld aan zowel mediapraktijken zoals cinematografie en journalistiek, als mediatheorieën. Daarnaast zullen studenten in deze studiefocus ook digitale media leren en observeren, zowel als een communicatiefenomeen als een hulpmiddel.
  2. Strategische communicatie
    Via Strategic Communication zullen studenten hun onderzoek richten op de wetenschap van het gebruik van marketingcommunicatie en de theorieën, principes en hulpmiddelen van public relations. Het studiegebied omvat alle elementen van de marketingcommunicatie-industrie en de rollen van PR in verschillende situaties.

Dit programma biedt ook een breed scala aan leerbenaderingen en innovaties, waaronder volledige levering in het Engels, studentgericht en op onderzoek gebaseerd leren, ervaringsleren, internationale exposure-activiteiten en advies voor loopbaanontwikkeling.

Alle inhoud van de cursus wordt in vier jaar geleverd en bestaat uit 144 studiepunten in 8 semesters. In de laatste jaren is het schrijven van scripties verplicht om te worden ingediend om te kunnen slagen voor dit programma.

Waarom communicatie met ons bestuderen?

Indonesisch medialandschap

  • Digitale media en sociale media trend
    Indonesië heeft de grootste actieve media sociale gebruikers in Zuidoost-Azië, met 130 miljoen op Facebook en 50 miljoen op Instagram (Wearesocial, 2018).
  • Politieke communicatie en media-fenomeen
    Indonesië is het meest democratische land in de regio Zuidoost-Azië, wat leidt tot meer vrijheid van de pers en meer dynamiek in zijn politieke omgeving.
  • De opkomst van de creatieve industrie in Indonesië
    4 van de 7 Unicorn-startups opereren in Indonesië, dat rijke studies over hedendaagse digitale media aanbood.

Communicatie en cultuur

Verschillende culturen (300 etnische groepen, precies 1.340 stammen en meer dan duizend lokale talen)

Communicatiestudies sfeer in Yogyakarta

  • Er zijn een aantal gemeenschappen met verschillende zorg vanuit een breed spectrum van aandachtsgebieden, zoals de filmgemeenschap, muziekgemeenschap, kunst- en prestatiegemeenschap, een digitale start-upgemeenschap.
  • Aantallen van een start-up in de creatieve media-industrie vestigen zich in Yogyakarta, zoals Hipwee, Tirto, Mojok, Gameloft Indonesia en Brillio.
  • Yogyakarta staat bekend als centra van onderwijsstad, terwijl veel studenten uit heel Indonesië kwamen studeren in Yogyakarta. Dit maakt Yogyakarta als de smeltkroes van Indonesië, waar het de student een betere studiesfeer biedt.

Leerresultaten

Het doel is om afgestudeerden te produceren met een kritische, creatieve, ethische en internationale reputatie die hen in staat stelt mondiale communicatiebeoefenaars te worden in het tijdperk van de informatiemaatschappij. De gedetailleerde doelstellingen worden als volgt toegelicht:

  1. Het creëren van deugdzame afgestudeerden die in staat zijn om menselijke waarden te ontwikkelen en te implementeren die relevant zijn voor de educatieve visie, missie en doelstellingen van UNIVERSITAS GADJAH MADA als onderdeel van de wereldwijde gemeenschap.
  2. Het produceren van afgestudeerden die gevoelig en kritisch zijn op het communicatieverschijnsel dat in staat is wetenschappelijk en creatief werk te produceren op het gebied van communicatie, waarmee de vooruitgang van het land naar een goed geïnformeerde samenleving kan worden bevorderd.
  3. Om afgestudeerden te produceren die responsief zijn en zich aanpassen aan de communicatiedynamiek en de ontwikkeling van wereldwijde communicatietechnologie.
  4. Om afgestudeerden aan te maken die niet alleen deel uitmaken van de wereldwijde gemeenschap, maar ook agenten van verandering voor het welzijn van de wereldwijde gemeenschap.

leerplan

Het curriculum van het International Undergraduate Program (IUP) in Communicatiewetenschap UNIVERSITAS GADJAH MADA is ontworpen, ingericht en gericht om studenten uit te rusten tot jonge communicatieonderzoekers en ervaren studenten om te anticiperen op de behoeften van de professionele communicatie-industrie. Dit programma biedt ook een breed scala aan leerbenaderingen en innovaties, waaronder volledige levering in het Engels, studentgericht en op onderzoek gebaseerd leren, ervaringsleren, internationale exposure-activiteiten en advies voor loopbaanontwikkeling. Alle inhoud van de cursus wordt in vier jaar geleverd en bestaat uit 144 studiepunten in 8 semesters. In de laatste jaren is het schrijven van scripties verplicht om te worden ingediend om te kunnen slagen voor dit programma.

Toelatingseisen

  1. Senior High School of gelijkwaardig
    (afgestudeerden van 2009, 2010, 2011 voor Indonesisch of maximaal 25 jaar oud voor buitenlandse aanvragers);
  2. Engels taalvaardigheid zoals aangegeven door TOEFL / IELTS score voor aanvragers uit een niet Engels sprekend land.

Toelatingsprocedures

  1. Meld u aan voor een toepassingsaccount.
  2. Vul het online aanvraagformulier in en upload de benodigde documenten.
  3. Betaal een niet-restitueerbare aanbetaling: Rp. 1.500.000 via Multi Payment System van Bank Mandiri, BNI. BRI, BSM of BTN.
  4. Print het aanvraagformulier en breng het tijdens de test.
  5. De toegangskaart kan drie (3) dagen vóór de datum van toelatingstest worden afgedrukt.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Considered one of the oldest universities in Indonesia, Universitas Gadjah Mada serves as a pillar of educational awakening in Indonesia and purports to be a defender and disseminator of Pancasila.

Considered one of the oldest universities in Indonesia, Universitas Gadjah Mada serves as a pillar of educational awakening in Indonesia and purports to be a defender and disseminator of Pancasila. Lees Minder