Marketing Management

Hanze University of Applied Sciences - Groningen, the Netherlands

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Marketing Management

Hanze University of Applied Sciences - Groningen, the Netherlands

Een bachelor in Marketing Management studeren in Nederland

Bent u geïnteresseerd in het bestuderen in een internationale omgeving? Wilt u te verbeteren en ontwikkelen van uw verkoop vaardigheden? Ben je te popelen om de marketing achtergrond van onderzoeken, bijvoorbeeld Google Analytics? Dan is Marketing Management het programma voor u! Het programma is volledig gericht op het ontwikkelen van uw commercieel talent.

Het programma is ontworpen om studentenkennis te ontwikkelen met betrekking tot alle aspecten van Marketing Management, via een toegepaste onderwijsaanpak. Gedurende je studie werk je samen met andere studenten in teams aan een breed scala van real-life marketing- en verkoopaangelegenheden die van invloed zijn op de manier waarop bedrijven tegenwoordig worden geleid. Hiermee kun je de theorie in de praktijk brengen. Het Instituut voor Marketing Management co-creëert gevallen met zijn geprefereerde partners voor studentenproject werk. Dit gebeurt in kleine, multiculturele groepen, die traint u om effectief te reageren op allerlei uitdagende marketing vraagstukken. Training wordt ook gegeven in specifieke vaardigheden die essentieel zijn voor uw carrière, zoals feedback geven en ontvangen, werken in groepen, interculturele gevoeligheid, klantgerichtheid en presentatievaardigheden.

De vierjarige bacheloropleiding Marketing Management wordt in het Engels gegeven. Elk jaar bestaat uit twee semesters en elk semester is verdeeld in twee blokken. Marketingprofessionals functioneren op verschillende niveaus. De opleiding richt zich op de volgende drie managementniveaus: operationeel, tactisch en strategisch. Het leert je hoe je een succesvolle manager wordt op gebieden zoals marketing en verkoop, bedrijfsontwikkeling, branding en marketingcommunicatie.

Eerste jaar

Het eerste jaar is gericht op het operationele niveau van het management. Het geeft je een introductie op het gebied van marketing en organisatietheorie. Onderwerpen zullen onder meer economie, marketing en corporate communicatie. Alle onderwerpen houden verband met praktische marketing cases.

Tweede vreemde taal

Om je culturele bewustzijn te verdiepen en je horizon te verbreden, leer je een extra vreemde taal, zoals Spaans, Mandarijn (de officiële taal van China) of Nederlands.

Na het eerste jaar

In het tweede jaar leer je hoe je je kunt richten op het benaderen van de markt vanuit een tactisch perspectief. Je leert over klantgedrag en hoe je die informatie kunt vertalen naar een praktisch product of een praktische dienst. Met onderzoek kunt u ontdekken hoe u klanten benadert, wie precies uw klanten zijn, welke prijs u moet vragen voor uw product en hoe u potentiële klanten offline en online moet informeren.

Je stage zal ook dit jaar plaatsvinden. De ervaring die je tijdens je stage hebt opgedaan, is het startpunt voor de strategische marketingniveaukwesties van het derde jaar. Je verwerft meer diepgaande kennis over marketingplanning, verkoop en klantenrelaties als onderdeel van het algehele marketingbeleid van een organisatie. Tijdens het eerste semester van je vierde en laatste jaar krijg je de kans om een ​​minor naar keuze te doen. Hierdoor kunt u meer te weten komen over alles dat u mogelijk interessant vindt en kunt u uw horizon verbreden. In je laatste semester voltooi je een afstudeerproject waarin je de rol op je neemt als consultant voor een bedrijf. Je moet een marketinggerelateerd probleem bestuderen, een eindrapport schrijven en je bevindingen presenteren of verdedigen in een mondelinge presentatie.

Loopbaanperspectieven

Na het afstuderen bent u klaar om zowel de internationale als nationale arbeidsmarkt te betreden. Je zult in een breed scala aan commerciële functies kunnen werken. De banen waarvoor u bent opgeleid, hebben één ding gemeen: de uitdagingen in de huidige en bijna toekomstige marketingindustrie. Hier zijn enkele voorbeelden van carrièremogelijkheden, functies en mogelijkheden: commercieel manager, marketing manager, business development manager, sales manager en account manager. Afgestudeerden zullen ook in staat zijn om hun studie voort te zetten, door het doen van een Master of Science in Economics (MSc) of een Master of Business Administration (MBA, bijvoorbeeld. Deze masterprogramma's worden aangeboden aan onderwijsinstellingen over de hele wereld. In de stad Groningen zijn er ook veel goede opties met betrekking tot masterprogramma's. De RUG, de Hanzehogeschool Groningen en onze buitenlandse partneruniversiteiten bieden ook veel marketing- en bedrijfsgerelateerde masterprogramma's.

Toelatingsvoorwaarden

Om toegelaten te worden tot dit programma, hebt u een nationaal middelbaar diploma of een internationaal middelbaar diploma nodig. Je onderwijskwalificaties moeten gelijk zijn aan het Nederlandse havo-diploma van de middelbare school. Omdat het programma in het Engels wordt gegeven, moet u mogelijk uw Engelse taalvaardigheid aantonen, afhankelijk van uw opleiding en nationaliteit.

www.hanzegroningen.eu/marketingprogramme

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op November 23, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Duur
4 jaar
Voltijd
Price
Prijs
2,060 EUR
EU / EER **: 2006 € / NON-EU / EER *: € 7500
Locations
Nederlanden - Groningen, Groningen
Startdatum : Sept. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Sept. 2018
Nederlanden - Groningen, Groningen
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan