Master in Economie en Bedrijfskunde - Marktantropologie (MSc)

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Het zwaartepunt van het eerste jaar van het programma is het bouwen van een theoretische en methodologische basis voor later veldwerk en voor uw toekomstige carrière in marketing. Je leert dus over de analyse en het begrip van markten, evenals over culturele en economische netwerken die de circulatie van hulpbronnen bevorderen.

Je krijgt ook antropologische inzichten in hedendaagse zakelijke en technologische systemen, evenals antropologische analyses van marktsystemen. Daarnaast verwerf je kennis over de fundamentele theorie van marketing en consumptie.

Tijdens je derde semester op het programma, zul je een groot veldwerkproject uitvoeren in samenwerking met een academische supervisor van een internationale groep onderzoekers die marketsystemen, organisaties en consumentencultuur hebben bestudeerd, van de poolcirkel tot de Amazone, en van YouTube tot de Sahel.

In je vierde semester zal je je masterscriptie schrijven op basis van dit veldwerk.
Het programma schrijft maximaal 20 zorgvuldig geselecteerde studenten in die deel uitmaken van een grote en internationale studieomgeving.

Verplichte vakken
1e semester
• Antropologie van bedrijven en technologie
• Zakendoen in opkomende markten
• Marketingtheorie


2e semester
• Geavanceerde marktantropologie
• Consumptiestudies
• Markt-etnografie116418_SdrStudieliv540.jpg


Carrièremogelijkheden
Het programma geeft je een uitstekende basis voor toekomstige carrièrekansen. Het biedt een unieke combinatie van high-level theorie met vaardigheidsontwikkeling bij het uitvoeren van marktonderzoek, zodat u snel inzetbaar bent.


Typische werkgebieden voor afgestudeerden omvatten alles wat met markt of marketing te maken heeft:
• Marketing assistent
• Marketingmanager
• Marketing consulent
• Market Intelligence Officer
• Consumer Insights Officer
• Gebruiker Insight Professional
• Customer Experience Manager
• Customer Experience Designer

Toelatingseisen
Om in aanmerking te komen voor de masteropleiding Marktantropologie, heb je een relevant bachelordiploma nodig. Je kunt je aanmelden als je een van de volgende graden hebt:
• BSc in Economics and Business Administration aan de University of Southern Denmark
• BSc in Economics (bedrijfseconomie) van de University of Southern Denmark .


Je kunt je ook aanmelden als je een vergelijkbaar bachelordiploma hebt met een minimum van 75 ECTS op het gebied van economie en bedrijfskunde, met ten minste 5 ECTS binnen elk van de volgende onderwerpen:
• Micro-economie of managementeconomie
• Boekhouding
• Bedrijfsfinanciën
• Marketing
• Organisatietheorie
• Statistieken

Als je diploma niet voldoet aan de toelatingseisen, beslist het studiebestuur of je een of meerdere aanvullende cursussen kunt volgen.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

University of Southern Denmark has created an institution of higher research and education which provides first-class educational opportunities and is cooperation partner for both public and private b ... Lees meer

University of Southern Denmark has created an institution of higher research and education which provides first-class educational opportunities and is cooperation partner for both public and private businesses and organisations for providing qualified labour. Lees Minder
Odense , Kolding , Slagelse , Sønderborg , Esbjerg , Flensburg , Kopenhagen , Ljubljana , Girona , Beijing + 9 Meer Minder