Mediacommunicatie BA (Hons)
Bath Spa University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Bath, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 - 4 jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 15.450 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2024
Invoering
n.v.t
Ideale studenten
We zijn op zoek naar enthousiaste studenten die willen slagen in de communicatie-industrie, met een bijzonder oog voor reclame, campagneontwerp en onderzoek. We waarderen creatief denken, maar leggen ook de nadruk op sociaal bewust zijn van kwesties als ras, ongelijkheid en vertegenwoordiging in de media. Het vermogen om de media uit te dagen en nieuwe manieren te identificeren om met het publiek te communiceren, zijn daarom belangrijke eigenschappen die we zoeken in kandidaten.
Carrièremogelijkheden
Onze cursus Mediacommunicatie is bedoeld voor diegenen die willen slagen binnen en buiten de steeds groeiende communicatie-industrie, en veelgevraagde vaardigheden willen ontwikkelen op het gebied van digitale marketing, creatieve strategie, PR, journalistiek en sociale mediabeheer.
Onze afgestudeerden zijn werkzaam als reclame-, branding- en marketingleiders, campagneontwerpers en -onderzoekers, makers en managers van sociale media, web- en grafische ontwerpers, creatieve strategen en mediabeleidsmakers, maar ook als curatie- en evenementencoördinatoren.
Afgestudeerden in Media Communications hebben werk gevonden bij tal van media- en marketingbedrijven, liefdadigheidsinstellingen en culturele organisaties, zoals Marvel Studios, ITV, Newbury Racecourse, Save the Children UK, Cognisses, Q Magazine en Komedia.
Galerij
Voorzieningen
leerplan
Je ontwikkelt praktische vaardigheden op het gebied van marketing, creatieve strategie, journalistiek en sociale-mediabeheer door de lens van ethisch geëngageerd media-activisme, waarbij je creatief en ontwerpwerk combineert met onderzoek naar online beïnvloeders en media-ethiek.
Gedurende de hele opleiding onderzoek je de rol van meeslepende media, feministisch activisme, AI-communicatie, tentoonstellingen en publiek publiek en nog veel meer bij het vormgeven van de toekomst van mediacommunicatie.
Je combineert je vermogen om de media te heroverwegen met je diepgewortelde kennis van de communicatiesectoren, waarbij je samen met onze branchepartners aan alles werkt, van korte Instagram-inhoud tot grootschalige mediacampagnes.
Cursus structuur
Jaar één: publiek, activisme en toegang
Open je ogen om een media-activist te zijn. Je maakt kennis met analytische hulpmiddelen om hedendaagse media, zoals gender en ongelijkheid, te bekritiseren. Je leert nieuwe vaardigheden op het gebied van grafisch ontwerp en projectontwikkeling, en leert hoe je mediapubliek onderzoekt.
Jaar twee: industrieën, inclusiviteit en influencers
Begrijp de communicatie-industrie. Je leert marketing-, influencer- en brandingpraktijken en identificeert mogelijkheden om een revolutie teweeg te brengen in de manier waarop mediamakers met hun publiek communiceren. Je leert vaardigheden op het gebied van webontwerp, verkent basisgemeenschapsmedia, oefent platformonafhankelijke communicatiestrategieën en vergroot je bewustzijn van media-ethiek.
Jaar 3: opkomende stemmen, technologieën en kansen
Word communicatieprofessional en realiseer jouw visie op een meer inclusief medialandschap. Je werkt buiten de grenzen van de universiteit, sluit je aan bij The Studio, ons innovatiecentrum voor creatieve mediatechnologie, en werkt samen met Immersive Promotion Design, ons interne meeslepende marketingbedrijf, terwijl je samenwerkt met kunst- en culturele organisaties. Je leert hoe meeslepende media, feministisch activisme, AI-communicatie en openbare tentoonstellingen allemaal de toekomst van de media kunnen vormgeven.
Hoe zal ik beoordeeld worden?
Je produceert het soort media-inhoud dat ons 'communicatie voor verandering'-ethos definieert, waarbij je werkt aan creatieve mediacampagnes, marketingstrategieën, onderzoeksjournalistieke functies, politieke media maken, sociale media-inhoud, PR-pakketten en zelfs augmented reality-paden.
Hoe krijg ik les?
Je krijgt les van een team van toonaangevende onderzoekers en creatieve mediabeoefenaars. Onze docenten lopen voorop in de manier waarop we VR- en AR-ervaringen aan een nieuw publiek op de markt brengen, herdefiniëren de museumcuratiepraktijken voor de videogame-industrie en publiceren boeken over de rol van de media bij het vormgeven van de manier waarop de samenleving moederschap en kwesties van onvruchtbaarheid begrijpt.
In de lezingen worden belangrijke praktijken en opkomende trends in mediacommunicatie uiteengezet, zoals gender op sociale media, raciale ongelijkheid in de journalistiek, of hoe mondiale mediabedrijven hun publiek definiëren. Je leert ook via workshops gewijd aan vaardigheden zoals webdesign en mediabranding, en in projectlabs werk je samen met personeel en studenten om samen grotere campagnes te ontwerpen.
Professioneel plaatsingsjaar
Dit optionele plaatsingsjaar biedt u de mogelijkheid om professionele ervaring te identificeren, aan te vragen en veilig te stellen, normaal gesproken bestaande uit één tot drie plaatsingen gedurende minimaal negen maanden. Succesvolle afronding van deze module zal aantonen dat u in staat bent om een baan op universitair niveau veilig te stellen en te behouden.
Door de module te voltooien, heb je recht op de toevoeging van 'met Professional Placement Year' aan je diploma.
Vóór je professionele plaatsingsjaar werk je aan het veiligstellen van je plaatsing, door een ontwikkelingsplan op te stellen met je moduleleider en je plaatsingscoördinator van ons Careers and Employability-team.
Wanneer je voor je laatste jaar terugkeert naar de universiteit, dien je je plaatsingsportfolio in, waarin je je ontwikkeling tijdens je stage beschrijft.
Stages, branchelinks en stages
Een uniek aspect van de opleiding Mediacommunicatie is dat studenten de kans krijgen om zich aan te sluiten bij Immersive Promotion Design, ons eigen interne meeslepende marketingbedrijf dat VR- en AR-creatieven ondersteunt om met hun publiek te communiceren. Dit betekent dat onze studenten aan de slag gaan met marketingcampagnes voor opkomende VR- en AR-ervaringen in de regio. Alle laatstejaarsstudenten zullen ook lid worden van The Studio, het gloednieuwe centrum van Bath Spa University voor creatieve mediatechnologie.
Onze laatstejaarsmodules worden gegeven in samenwerking met industriële partners, waardoor studenten inzicht krijgen in - en praktijkervaring opdoen met - enkele van de meest innovatieve en cultureel belangrijke kunst-, media- en communicatieorganisaties in de regio.
Onze partners zijn:
- Het Nationaal Videogamemuseum in Sheffield
- F Word-tijdschrift
- Bath Koninklijk Literair en Wetenschappelijk Instituut.
Onlangs hebben onze studenten artikelen, campagnes, strategierapporten en sociale media-inhoud geproduceerd voor onder meer:
- Badlandschap
- Stemmen
- Stroud Filmfestival
- Grote staat
- Victoria Art Gallery in Bath
- Mary Shelley's Huis van Frankenstein in Bath.
toelatingen
Programma collegegeld
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.