Mode textielontwerp

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Deze cursus wordt gegeven in de Italiaanse taal.

De driejarige opleiding in Fashion Textile Design is bedoeld om zeer flexibele professionals op te leiden met een diepgaand inzicht in alle fasen, van productie tot de marketing van het product, professionals met een solide culturele achtergrond en een hoog vermogen om in teamverband te presteren.

Het hedendaagse modesysteem vereist dat ontwerpers een sterke multidisciplinaire aanpak hebben en in staat zijn om met succes alle aanvragen uit het veld te behandelen: het technologische textielproces, stoffenontwerp, trendsdynamiek, de ontwikkeling van nieuwe computationele technieken en communicatieprocessen gerelateerd aan fahion.

De Fashion Textile Designer moet enerzijds een groot inzicht ontwikkelen in de trends van de avant-garde-smaak, en anderzijds een sterk vermogen tot dialoog en bemiddeling tussen alle zakelijke functies hebben: van marketing tot productie, van model op maat maken, fotografen, journalisten, communicatie-experts. We houden voortdurend de "wereld van de trend" in gedachten wanneer we modeklassen organiseren en definiëren.

De driejarige opleiding in Fashion Textile Design biedt twee specialisaties:

Specialisatie in sieradenontwerp

De specialisatie in sieradenontwerp richt zich op de studie van trends, technologische hulpmiddelen en hun toepassing om juwelencollecties te produceren, ook in samenwerking met externe partners.

Elke student kan zijn / haar eigen houding begrijpen, met betrekking tot de trainingsbehoeften en "buitenschoolse" activiteiten, om een ​​persoonlijk portfolio en complete sieradencollecties te realiseren, met daarin de verworven vaardigheden, stijl en persoonlijke smaak.

Bijwonen van verschillende onderwerpen, zowel praktische als theoretische, verwerven nieuwe vaardigheden met een speciale aandacht voor technisch schetsen, materialen selectie en uiteindelijke realisatie.

Specialisatie in Fashion Marketing

In de specialisatie Fashion Marketing doen studenten de kennis en ervaring op die nodig zijn om hun technische en creatieve vaardigheden vorm te geven. Ze houden zich bezig met strategische en uitvoerende aspecten van de modemarkt en verwerven de tools en capaciteiten die nodig zijn om innovatieve ideeën op het gebied van marketing en communicatie te creëren.

Ze ontwikkelen een volwassen benadering van de eisen van het huidige modesysteem, en krijgen ook een goed besef van hun werk in relatie tot de modecultuur, de verschillende media en markten.

De verworven vaardigheden stellen studenten in staat om voorbereid te zijn op alle niveaus en in alle gebieden van de mode-industrie, ook door externe samenwerkingen te gebruiken in de "buitenschoolse" activiteiten.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Universally acknowledged for its great quality in manufacturing textiles – especially silk — this lakefront city was the epicentre of last century artistic and architectural avantgardes. A cultural in ... Lees meer

Universally acknowledged for its great quality in manufacturing textiles – especially silk — this lakefront city was the epicentre of last century artistic and architectural avantgardes. A cultural institution that is the pride of this city and one of Italy finest schools of restoration, the Galli Academy joined the IED Group in 2009. Lees Minder