Officiële bachelordiploma in gamedesign

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Leer met de beste

De U-tad Degree in Game Design biedt je de training om een maker en ontwerper van videogames te worden. Je hebt direct contact met de industrie in een omgeving die zijn werk- en productiemethoden nabootst en waar een van de meest gerenommeerde videogamestudio's van het land is gevestigd: Pyro Mobile.

Je leert samen met enkele van de beste professionals in de internationale videogamesector: de meest gerenommeerde regisseurs, ontwerpers, ontwikkelaars en producenten ter wereld, CEO's van de toonaangevende internationale videogamestudio's, topspelers en bekende videogames ontwikkelaars met de grootste internationale carrières.

144761_pexels-photo-442576.jpeg

Speciaal ontworpen voor

Toekomstige ontwerpers en makers van games en digitale entertainmentsystemen willen ervaringen, verhalen en game-levels op een professionele manier conceptualiseren en ontwerpen.

  • Playstation First: we zijn lid van het PlayStation First-programma, dus u kunt uw projecten op Sony-platforms ontwikkelen als u dat wilt.
  • Faciliteiten: U-tad heeft een High Performance Video Games Center waar u het meeste uit uw tijd bij ons kunt halen.
  • Unieke omgeving: je leert naast een videogamestudio en ervaart hoe het is om bij dit type bedrijf te werken.
  • Erkenning: de projecten van onze studenten hebben prijzen gewonnen op grote festivals en evenementen in de sector.

Vaardigheden

Basisvaardigheden

  • Studenten moeten blijk geven van kennis en begrip in een studiegebied dat verder gaat dan dat van het algemeen secundair onderwijs, en dat, hoewel het over het algemeen wordt ondersteund door geavanceerde handboeken, ook aspecten omvat die state-of-the-art kennis in hun studiegebied impliceren.
  • Studenten moeten weten hoe ze hun kennis op een professionele manier kunnen toepassen in hun werk of beroep en beschikken over vaardigheden die in het algemeen worden aangetoond door het formuleren en verdedigen van argumenten en het oplossen van problemen in hun studiegebied.
  • Studenten moeten in staat zijn om relevante gegevens te verzamelen en te interpreteren (meestal binnen hun studiegebied) om meningen te produceren, inclusief een reflectie op relevante sociale, wetenschappelijke en ethische vragen.
  • Studenten moeten in staat zijn om informatie, ideeën, problemen en oplossingen over te brengen aan zowel een gespecialiseerd als niet-gespecialiseerd publiek.
  • Studenten moeten de studievaardigheden hebben ontwikkeld die nodig zijn voor hoger onderwijs en een hoge mate van autonomie.

144764_pexels-photo-1438081.jpeg

Algemene vaardigheden

  • Een leven lang leren door zelfstudie en voortgezet onderwijs.
  • Weet hoe u zich flexibel en veelzijdig kunt aanpassen aan veranderingen en nieuwe situaties.
  • Ontwikkel creativiteit en innovatie en heb het vermogen om middelen, ideeën en innovatieve methoden te presenteren, om deze vervolgens in daden om te zetten.
  • Leiderschapsvaardigheden en het vermogen om te onderhandelen.
  • Toon initiatief en ondernemersgeest.
  • Laat u motiveren door een verlangen naar kwaliteit.
  • Toon interesse in en gevoeligheid voor sociale en milieukwesties, evenals het vermogen om de sociale implicaties van zakelijk en maatschappelijk verantwoord ondernemen te analyseren.
  • Demonstreer het vermogen om in een team te werken.
  • Weet hoe u uw tijd effectief kunt beheren.
  • Kunnen werken in een internationale context en in diverse, multiculturele omgevingen.
  • Beschikken over de basisvaardigheden die nodig zijn voor het aangaan van persoonlijke relaties.
  • Wees kritisch en zelfkritisch; verschillende alternatieven kunnen analyseren.
  • Waardeer een gevoel voor ethiek op het werk.
  • Werk in multidisciplinaire omgevingen.
  • Kunnen organiseren en plannen.
  • Druk zichzelf op gepaste wijze uit, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Toon vaardigheid in het analyseren, samenvatten en verzamelen van informatie uit verschillende bronnen.
  • Beheer informatie adequaat.
  • Weet hoe u beslissingen moet nemen en problemen moet oplossen in een professionele context.

Transversale vaardigheden

  • Zet hun kennis, activiteiten en waarden in in culturele, sportieve en sociale contexten.
  • Toon interesse in maatschappelijke samenwerking en vrijwilligerswerk.

Specifieke vaardigheden

  • Beschikken over de taalvaardigheid die nodig is om een samenhangend argument te communiceren en te structureren op het gebied van sociologie, filosofie en psychologie in relatie tot interactief productontwerp.
  • Analyseer sociale en culturele aspecten die de bruikbaarheid van interactieve producten bevorderen.
  • Analyseer de behoeften en morele en ethische implicaties van ontwikkeling en ontwerp waarmee interactieve productontwerpers worden geconfronteerd.
  • Begrijp de invloed van sociologie, filosofie en psychologie op kunstgeschiedenis, literatuur en games als referentie in het creatieve proces.
  • Pas de praktische basis van wiskunde en natuurkunde toe om een interactief digitaal product te creëren.
  • Begrijp de praktische basis van het gebruik en programmeren van computers en het ontwikkelen van interactieve producten.
  • Evalueer de ethische, technische en creatieve implicaties van technologie voor interactief productontwerp.
  • Begrijp de principes van audiovisuele verhalen om argumenten en verhalen te creëren die kunnen worden toegepast op interactieve producten.
  • Kennis hebben van 2D- en 3D-contentontwerp en artistieke technieken.
  • Pas creativiteit toe op de digitale inhoudomgeving.
  • Kennis hebben van de elementen die betrokken zijn bij het ontwerpen van interactief werk voor gebruikers.
  • Basiskennis van mens-machine-interactie toepassen op een interactief digitaal product.
  • Pas de basisprincipes van het verhaal toe op het ontwikkelen van interactieve producten.
  • Analyseer gebruikerskenmerken en behoeften in de humane omgeving als een fundamenteel element bij het ontwerpen van interactieve producten.
  • Begrijp de processen van de elementen die betrokken zijn bij interactieve artistieke productie.
  • Pas de basisprincipes van animatie toe op computergegenereerde modellen.
  • Pas theoretische en praktische productontwerpkennis toe op inhoudsontwikkeling.
  • Begrijp de ontwerpprincipes die het gebruik, de toegankelijkheid en de bruikbaarheid van interactieve producten mogelijk maken en hun filosofische implicaties.
  • Wees u bewust van de bepalende factoren op de consumentenmarkt voor interactieve producten, rekening houdend met kennis en respect voor sociale en culturele omgevingen.
  • Begrijp de ontwerpprincipes die worden toegepast op meerdere consumentenapparaten.
  • De ontwikkelingsrichtlijnen voor een product begrijpen en duidelijk en effectief kunnen communiceren.
  • Begrijp de relevante aspecten van de digitale samenleving in de context van sociologie, filosofie, psychologie, ethiek, morele waarden en kennisgerelateerde aspecten die van invloed zijn op de creatie, publicatie en distributie van interactieve producten.
  • Begrijp en weet hoe de relaties tussen Technologie - Maatschappij - Cultuur moeten worden aangepakt met betrekking tot interactief productontwerp.
  • Herken de filosofische, sociale en politieke implicaties van technologisch ontwerp en innovatie.
  • Detecteer de implicaties van wettelijke en ethische limieten voor technologische innovaties.

144765_pexels-photo-806835.jpeg

Careers

Media en digitaal entertainment

  • Computerspel ontwerper
  • Video game artiest
  • Programmeur van videogames
  • Producent van videogames
  • Advergaming
  • Gamification specialist

hoofdartikel

  • E-book, online en interactieve persontwerper
  • Ontwerper van e-learning interface

Audiovisueel en communicatie

  • Multimedia ontwerper

Geavanceerde technologieën

  • Simulatie- en virtual reality-specialist

Adverteren en marketing

  • 3D computer graphics creatieve ontwerper
  • Multimedia ontwerper
  • Website-ontwerper en ontwikkelaar
  • Ontwerper van e-business apps
  • Interactieve projectmanager

Netwerkverenigingen / informatienetwerk

  • Netwerkcommunicatiemanager
Laatst bijgewerkt op nov 2020

Over de school

Somos un Centro Universitario referente en la formación de futuros líderes del mundo digital. Somos un centro de alto rendimiento que combina la experiencia internacional de sus fundadores, una comuni ... Lees meer

Somos un Centro Universitario referente en la formación de futuros líderes del mundo digital. Somos un centro de alto rendimiento que combina la experiencia internacional de sus fundadores, una comunidad de estudiantes y profesionales muy unida y una fuente inagotable de innovación. En U-tad nos enorgullecemos de que nuestros alumnos aprendan trabajando en un auténtico entorno real. Lees Minder