Keystone logo
Abai Kazakh National Pedagogical University Bachelor - Instituut voor Wiskunde, Natuurkunde en Informatica
Abai Kazakh National Pedagogical University

Bachelor - Instituut voor Wiskunde, Natuurkunde en Informatica

Almaty, Kazachstan

4 Years

Engels

Full time

Request application deadline

Request earliest startdate

USD 1.800 / per year *

Afstand leren, Op de campus

* per jaar

Beurzen

Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren

Invoering

151718_pexels-photo-3862130.jpeg

Wetenschappelijke en onderzoeksactiviteiten

Op dit moment zijn er vier afdelingen in het instituut, die worden geleid door bekende wetenschappers op het gebied van wiskunde, natuurkunde en informatica. er werken ongeveer 100 docenten bij het instituut, waaronder 27 doctor in de wetenschappen, 50 kandidaten in de wetenschappen en 7 doctoraatsartsen.

De wetenschappelijke en pedagogische activiteit van het instituut is gericht op het oplossen van urgente problemen met betrekking tot de theorie en methodologie van het lesgeven in wiskunde, natuurkunde en informatica, evenals de introductie van nieuwe informatie- en communicatietechnologieën in het onderwijssysteem.

De kwestie van het ontwikkelen en aanpassen van pedagogische software voor nationale scholen wordt als een van de belangrijkste genoemd en staat onder de aandacht van het personeel van het instituut.

Sinds 2018 is het instituut. heeft actief theoretische en praktische benaderingen ontwikkeld voor de oprichting en het onderhoud van de digitale universiteit. Een andere prioriteit van het onderzoek van het instituut is het STEM-onderwijs - de vereniging van wetenschappen, gericht op de ontwikkeling van nieuwe technologieën, innovatief denken, het ter beschikking stellen van goed opgeleid technisch personeel. Innovatieve technologieën worden geïntroduceerd voor de ontwikkeling van robotica en mechatronica in het systeem van hoger en postdoctoraal onderwijs in Kazachstan. Op het instituut wordt een wetenschappelijk en methodisch seminarie gehouden «Informatisering van het onderwijs en het probleem van het onderwijs» onder leiding van professor YY Bidaibekov. succesvol werkt. De dissertatieraad over het verdedigen van proefschriften voor het toekennen van de graad van doctor in de wijsbegeerte (Ph.D.), de doctor in profiel 6D011100-Onderwijs (informatica) werd geopend, voorzitter van de raad - professor YY Bidaibekov.

In het instituut functioneert de Raad voor de verdediging van proefschriften voor de Ph.D. in profiel 6D010000 - «Onderwijs (wiskunde, natuurkunde, informatica, scheikunde, biologie, aardrijkskunde)» en sinds 2018 werkt de Raad voor profiel 6D010000 - «Onderwijs (wiskunde, natuurkunde)», voorzitter van de Raad - professor AE Abylkassymova. Aan het instituut is er een wetenschappelijk-methodisch seminarie "Didactisch-methodische basis voor het onderwijzen van fysisch-wiskundige disciplines op school en universiteit", onder leiding van professor AE Abylkassymova die met succes werkt.

Het wetenschappelijk-methodische seminarie «Moderne problemen van differentiaalvergelijkingen van wiskundige en computermodellering» onder leiding van professor Berdyshev AS werkt succesvol.

Seminarie van de afdeling «Fysica» onder leiding van Dr. Sc. V. Kosov.

Er worden wetenschappelijke en praktische conferenties georganiseerd voor bachelors, masterstudenten en Ph.D., waarop het mogelijk is om hun resultaten over wetenschappelijk onderzoek te rapporteren en verder deel te nemen aan republikeinse wetenschappelijke competities. Studenten nemen prijzen in republikeinse wetenschappelijke competities en vakolympiades, nemen actief deel aan het wetenschappelijke en openbare leven van de universiteit. Er zijn veel wetenschappelijke verenigingen, sportafdelingen, humorclubs.

Het instituut is gevestigd in een apart gebouw. Het auditorium omvat educatieve en lezingenpubliek, 10 computerlessen, 12 educatieve laboratoria van het fysieke en technische profiel, een leeszaal en een elektronische bronnenhal, een vergaderzaal en STEM-Park. Het internationale wetenschappelijke laboratorium van de problemen van informatisering van onderwijs en onderwijstechnologieën werkt.

151719_pexels-photo-5212325.jpeg
Max Fischer / pexels

Leerstoel Wiskunde, Natuurkunde en Informatica Onderwijsmethoden

De leerstoel "Methoden van wiskunde, natuurkunde en informaticaonderwijs" (hierna - de leerstoel) werd in 1942 geopend als de leerstoel "Methoden van wiskundeonderwijs". Het werd geleid door AT Kalmykov, universitair hoofddocent MKSatbaev, universitair hoofddocent BSZhanbyrbaev, universitair hoofddocent M. U. Iskakov, universitair hoofddocent AA Bidosov, universitair hoofddocent NN Zabezhanskaya, professor AY Abilkymova, professor EB Shalbaev, universitair hoofddocent M.Zh. Bekpatshaev, professor S. Aldashev.

Van 2013 tot heden is het hoofd van de leerstoel een doctor in de pedagogische wetenschappen, een professor, een corresponderend lid van de Nationale Academie van Wetenschappen van de Republiek Kazachstan, een academicus van de Russische Academie voor Onderwijs, Alma Esimbekovna Abylkasymova.

In de loop der jaren hebben bekende methodologen aan de leerstoel gewerkt, zoals A. Sabalakov, BB Baymukhanov, H. Kurmanalin, S. Elubaev, M. Akhmetov, K. Tuleyeva, K. Shayakhmetova, TT andere. Hun werken zijn «wiskundige methoden (methoden)» (1989). A. Bidosova, «Moderne les» (2003), «Theorie en methoden van wiskundeonderwijs» (in Kazachs, Russisch en Engels) (2013). A. Abylkasymova. E., «Mathematical avond» (1971), «De oudste Kazachse problemen en Kazachse wiskundigen» (1996), Yelubayeva S., «Theory of Probability and Elements of Mathematical Statistics» (1988)., Zhanbyrbaeva BS, «Mathematical Mosaic» (1997), Zabezhanskii NN, gebruikt door studenten in het onderwijsproces van scholen en universiteiten in de republiek.

Tegenwoordig wordt de leerstoel bemand met vooraanstaande methodologen, beroemd om hun wetenschappelijke scholen, internationale werken, educatieve publicaties voor beide scholen en het hoger onderwijs. Onder hen zijn Ph.D., professor, corresponderend lid van de NAS RK Abylkasymova AE, dsp, professor Alimbekova GB, dss, Kozybai AK, doctor in de technische wetenschappen, professor MK Shuakayev, Ph.D., professor Shokanov AK, Ph. D., waarnemend professor Zhadrayeva LU ps, waarnemend professor Iskakova MT, Ph.D., universitair hoofddocent Tuyakov EA, kandidaat voor pedagogische wetenschappen, universitair hoofddocent KayinbayevZh.T., Kandidaat voor pedagogische wetenschappen, universitair hoofddocent Kossanov BM, kandidaat voor pedagogische wetenschappen ps, st. prep. Kabulova AR, Zh. K.Sydykova, kandidaat voor technische wetenschappen, universitair hoofddocent Yeraliev SE, kandidaat voor technische wetenschappen, universitair hoofddocent ZhunusovaL.Kh., Kandidaat voor technische wetenschappen, hoofddocent Yelemesov KK, Ph.D. - Nurmuhamedova Zh.M., Ospanbekov E. , et al.

De leerstoel heeft een groot wetenschappelijk potentieel. De graad in de leerstoel is 82%. De leerstoel heeft 5 wetenschappelijke doktoren, 11 kandidaten voor wetenschappen, 2 doctoraatsartsen, 2 van hen artsen en 7 kandidaten voor wetenschappen die hun onderzoekswerk hebben afgerond en met succes hebben verdedigd bij de dissertatieraad over de verdediging van het doctoraat master) proefschrift in de specialiteit 13.00.02 - Theorie en onderwijsmethoden (wiskunde, natuurkunde, scheikunde) (1997-2010), onder voorzitterschap van professor AE Abylkasymova.

De leerstoel is rechtstreeks betrokken bij de methodologische opleiding van docenten in de specialiteiten van het bachelorcurriculum: "5B010900 - Wiskunde", "5B011000 - Natuurkunde", "5B011100 - Informatica"; Masteropleidingen: «6M010900 - Wiskunde», «6M011000 - Natuurkunde», «6M011200 - Beroepsopleiding», en verzorgt ook opleidingen voor artsen Ph.D .: «6D010900- Wiskunde», «6D011000 - Natuurkunde».

Het onderwijzend personeel van de leerstoel las lezingen, seminars en praktische lessen in alle verplichte en grote bachelordisciplines, zoals «Elementaire wiskunde», «Wetenschappelijke grondslagen van schoolwiskunde», «Begin van wiskundige analyse», «Praktisch werk aan wiskundige problemen oplossen »,« Methoden voor het oplossen van niet-standaard wiskundeproblemen »,« Methoden voor het lesgeven in wiskunde »,« Praktisch werk aan methoden voor het lesgeven in wiskunde »,« Organisatie van het wiskundeonderwijs. Moderne les »,« Profiel- en niveaudifferentiatie van het wiskundeonderwijs »,« Methodische grondslagen voor het oplossen van problemen in de wiskunde »,« Geschiedenis van de wiskunde ».

De specificiteit van de leerstoel is dat alle pedagogische praktijken van bachelors, studenten en doctoraatsstudenten van Ph.D., uitgevoerd in al deze specialismen, worden uitgevoerd door ervaren docenten en methodologen van onze afdeling.

De focus van de leerstoel: theoretische, wetenschappelijke en methodische training van toekomstige leraren; fundamenteel en toegepast onderzoek op het gebied van onderwijs. De faculteit van de afdeling neemt actief deel aan onderzoeksprojecten van MES RK en Abai KazNPU.

Leraren van de leerstoel volgen jaarlijks vervolgopleidingen en stages in het buitenland (Engeland, Spanje, Duitsland, Frankrijk, Japan, Rusland, Kirgizië), en nemen deel aan seminars en conferenties die gewijd zijn aan de problemen van zowel school- als universitaire onderwijssystemen. Studenten en Ph.D. studenten, studenten en die gespecialiseerd zijn in de leerstoel doorlopen een wetenschappelijke stage aan universiteiten in binnen- en buitenland.

De leerstoel neemt actief deel aan alle publieksevenementen van de universiteit, onderhoudt contacten met arbeidsveteranen die in verschillende jaren werkzaam zijn geweest bij de faculteit natuurkunde en wiskunde en bij de leerstoel onderwijsmethoden wiskunde. (Doctor in de pedagogische wetenschappen, professor Baimukhanov BB, professor Shalbaev EB, universitair hoofddocent Elubaev S., universitair hoofddocent Shayakhmetova K., universitair hoofddocenten Bekbaulieva Sh., Mendigalieva M., Kaliyeva KK andere).

Over het algemeen vertegenwoordigt de leerstoel een samenhangend en actief werkend team, met voldoende wetenschappelijk potentieel, gericht op het behalen van hoge resultaten bij de voorbereiding van hooggekwalificeerde specialisten - de toekomstige leraren van de nieuwe generatie.

Over de school

Vragen

Vergelijkbare cursussen

  • Bachelor in de statistische wetenschappen: statistieken en wiskunde
    • Bologna, Italië
  • Bachelor in gedragswetenschappen in wiskundeonderwijs
    • Abilene, Verenigde Staten
  • Graad in wiskundige techniek + eigen graad in kwantumcomputing
    • Madrid, Spanje