
Bachelor of Fine Arts (BFA) in visuele ontwikkeling
DUUR
8 Semesters
TALEN
Engels
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Jun 2025
COLLEGEGELD
USD 1.463 *
STUDIE FORMAAT
Afstand leren, Op de campus
* $ 26.399 / geschatte niet-gegradueerde uitgaven voor een voltijdstudent voor het academische jaar
Invoering
Het BFA-programma van de School of Visual Development biedt een dynamische opleiding in de kunst van het decoreren. Het kerncurriculum legt de nadruk op fotografie, figuurmodellering, vormanalyse, modeltekenen, verhalende principes, visuele ontwikkeling voor animatie, personageontwerp, conceptschilderijen, geavanceerde verkenning van perspectief voor het ontwerpen van videogames en verschillende andere kritische ontwerpdisciplines.
cursussen
Semester 1
- FND 110A: Analyse van formulier A
- FND 131: Figuurmodellering
- LA 137: Geschiedenis van visuele ontwikkeling
- VIS 103: Visual Development Imaging
Semester 2
- FASCU 270: Ecorche
- FND 110B: analyse van formulier B
- FND 112: Figuur tekenen
- FND 125: Kleur en design
- LA 108: Compositie voor de kunstenaar
- VIS 150: Visuele ontwikkeling 1
Semester 3
- FA 110: Stilleven schilderij 1
- FND 116: Perspectief
- ILL 120: Tekening van een gekleed figuur 1
- LA 120: Kunstgeschiedenis door de 15e eeuw
- LA 291: Carrières ontwerpen
Semester 4
- FA 222: Heads & Hands
- ILL 233: Digital Media 2: Illustrative Imaging
- LA 121: Kunstgeschiedenis door de 19e eeuw
- LA 202: Engelse compositie: creatieve overtuiging en argument
- VIS 205: Productie van visuele ontwikkeling
- VIS 230: Digitaal schilderen voor visuele ontwikkeling
- VIS 250: visuele ontwikkeling 2
Semester 5
- ILL 220: Tekenen van geklede figuren 2
- LA 110: Het korte verhaal schrijven
- LA 146: Anatomy of Automobiles
- VIS 280: kleurscripting
- VIS 300: omgevingsontwerp voor visuele ontwikkeling
Semester 6
- ILL 243: geavanceerd perspectief voor illustratie, film en games
- LA 132: History of Animation
- LA 157: The Genius of Appeal
- LA 171: Westerse beschaving
- VIS 235: Character Design for Visual Development (ZBrush)
- VIS 350: visuele ontwikkeling voor live-action
- VIS 364: Character Design 1: Characters tot leven brengen
Semester 7
- LA 131: Geschiedenis van gaming
- VIS 315: UI voor visuele ontwikkeling
- VIS 400: Visuele ontwikkelingsstijlen
- VIS 498: samenwerkingsproject
Semester 8
- ILL 267: Dierlijke anatomie
- LA 292: Programmering en cultuur
- LA 304: Crowdfunding en socialemediamarketing
- LA 306: Creatief spreken: presentatie voor ontwerpers
- VIS 405: Senior Portfolio voor visuele ontwikkeling
- VIS 500: stage in visuele ontwikkeling: voor alle VIS-studenten
Eenheidsvereisten
Grote cursussen | Eenheden |
Majoor | 42 |
Vrije kunsten | 45 |
Keuzevak | 9 |
Kern | 36 |
Totaal | 132 |
Graad Vereisten
BFA Visual Development Diploma-eisen
- Een minimumcijfer van C- in alle kerncursussen, hoofdcursussen en LA 107 Schrijven voor de meertalige artiest of 108 Compositie voor de artiest
- Minimaal 2.0 GPA en de volgende algemene onderwijsvereisten:
- 1 Schriftelijke communicatie: compositie
- 1 Schriftelijke communicatie: kritisch denken
- 1 Schriftelijke communicatie: context en stijl
- 2 Art Historical Awareness: Western Art
- 2 Art Historical Awareness: Surveys
- 1 Historisch bewustzijn
- 1 Kwantitatieve geletterdheid
- 1 Culturele ideeën en invloeden
- 1 Werkgelegenheidscommunicatie en -praktijken
- 1 Schriftelijke communicatie: compositie
- 1 Schriftelijke communicatie: kritisch denken
- 1 Schriftelijke communicatie: context en stijl
- 2 Art Historical Awareness: Western Art
- 2 Art Historical Awareness: Surveys
- 1 Historisch bewustzijn
- 1 Kwantitatieve geletterdheid
- 1 Culturele ideeën en invloeden
- 1 Werkgelegenheidscommunicatie en -praktijken
Nadat aan de bovenstaande algemene onderwijsvereisten is voldaan, neemt u de Liberal Arts-keuzevakken naar behoefte om aan de Liberal Arts-eenheidseis te voldoen.
Programma leerresultaten
Niet-gegradueerde studenten voldoen aan de volgende prestatiecriteria voor studenten:
Visuele ontwikkeling
- Genereer functionele ontwerpen voor entertainmentmedia (2D of 3D), volgens een industriestandaard proces van miniaturen tot de uiteindelijke weergave
- Breng verhaal, thema en karakter effectief over door middel van ontwerpkeuzes
- Handhaaf een consistente "taal" of "kenmerkende stijl" in kunst door een scène te regisseren met de vereiste continuïteit in visuele verhalen
- Demonstreer het vermogen om onderzoek te doen voor inspiratie, referentie en nauwkeurigheid
- Demonstreer flexibiliteit in illustratieve stijl door zowel een unieke persoonlijke stijl te laten zien als het vermogen om stijl aan projectbehoeften aan te passen
Artistieke vermogen
- Teken en schilder overtuigende poses, uitdrukkingen, personageontwerpen, miniaturen, storyboards en productieschilderijen
- Demonstreer faciliteiten door perspectief te creëren en anatomie en proporties over te brengen in menselijke en dierlijke figuren.
- Beheers het gebruik van een centraal punt, met waarde, kleur, detail en compositie.
Technische vaardigheden
- Toon bekwame vaardigheden met relevante animatietechnologie en software.
Presentatie vaardigheden
- Creëer visueel aantrekkelijke en samenhangende presentaties
- Bespreek werk duidelijk en professioneel
Samenwerking
- Werk effectief samen aan creatieve projecten
Professionele paraatheid
- Produceer een uitgebreid portfolio (digitaal en gedrukt) dat voldoet aan de industrienormen
- Beheer de werklast om deadlines te halen
Academy of Art University leerresultaten
Afgestudeerden van de Academy of Art University zullen het vermogen aantonen om:
- Produceer een oeuvre dat geschikt is voor het zoeken naar professionele kansen op het door hen gekozen gebied van kunst en design.
- Los creatieve problemen op binnen hun gebied van kunst en design, inclusief onderzoek en synthese van technische, esthetische en conceptuele kennis.
- Communiceer hun ideeën professioneel en maak contact met het beoogde publiek met behulp van visuele, mondelinge en schriftelijke presentatievaardigheden die relevant zijn voor hun vakgebied.
- Voer technische, esthetische en conceptuele beslissingen uit op basis van inzicht in kunst en ontwerpprincipes.
- Evalueer werk in hun vakgebied, inclusief hun eigen werk, met behulp van professionele terminologie.
- Herken de invloed van belangrijke culturele en esthetische trends, zowel historische als hedendaagse, op kunst- en designproducten.
- Leer de professionele vaardigheden en het gedrag die nodig zijn om te concurreren op de wereldmarkt voor kunst en design.
Programma resultaat
Niet-gegradueerde studenten voldoen aan de volgende prestatiecriteria voor studenten:
Visuele ontwikkeling
- Genereer functionele ontwerpen voor entertainmentmedia (2D of 3D), volgens een industriestandaard proces van miniaturen tot uiteindelijke weergave
- Communiceer effectief verhaal, thema en karakter door middel van ontwerpkeuzes
- Handhaaf een consistente "taal" of "kenmerkende stijl" in kunst die een scène regisseert met de vereiste continuïteit in visuele verhalen
- Demonstreer het vermogen om te zoeken naar inspiratie, referentie en nauwkeurigheid
- Toon flexibiliteit in illustratieve stijl door zowel een unieke persoonlijke stijl te tonen als het vermogen om stijl aan te passen aan projectbehoeften
Artistieke vermogen
- Teken en schilder overtuigende poses, uitdrukkingen, personageontwerpen, miniaturen, storyboards en productieschilderijen
- Demonstreer het vermogen om perspectief te creëren en anatomie en verhoudingen in menselijke en dierlijke figuren over te brengen.
- Beheers het gebruik van een brandpunt, met waarde, kleur, detail en compositie.
Technische vaardigheden
- Demonstreer bekwame vaardigheden met relevante animatietechnologie en software.
Presentatie vaardigheden
- Maak visueel aantrekkelijke en samenhangende presentaties
- Bespreek het werk duidelijk en professioneel
Samenwerking
- Effectief samenwerken aan creatieve projecten
Professionele gereedheid
- Produceer een uitgebreid portfolio (digitaal en gedrukt) dat voldoet aan de industriestandaarden
- Beheer de werklast om deadlines te halen
Academy of Art University Leerresultaten
Afgestudeerden van de Academy of Art University demonstreren het vermogen om:
- Produceer een oeuvre dat geschikt is voor het zoeken naar professionele kansen op het door hen gekozen gebied van kunst en design.
- Los creatieve problemen op binnen hun vakgebied van kunst en design, inclusief onderzoek en synthese van technische, esthetische en conceptuele kennis.
- Communiceer hun ideeën professioneel en maak contact met hun beoogde publiek met behulp van visuele, mondelinge en schriftelijke presentatievaardigheden die relevant zijn voor hun vakgebied.
- Voer technische, esthetische en conceptuele beslissingen uit op basis van begrip van kunst- en ontwerpprincipes.
- Evalueer werk in hun vakgebied, inclusief hun eigen werk, met behulp van professionele terminologie.
- De invloed herkennen van grote culturele en esthetische trends, zowel historisch als hedendaags, op kunst- en designproducten.
- Leer de professionele vaardigheden en gedragingen die nodig zijn om te concurreren op de wereldmarkt voor kunst en design.
leerplan
Semester 1
- FND 110A: analyse van formulier A
- FND 131: figuurmodellering
- LA 137: Geschiedenis van visuele ontwikkeling
- VIS 103: Beeldvorming van visuele ontwikkeling
Semester 2
- FASCU 270: Ecorche
- FND 110B: analyse van formulier B
- FND 112: Figuurtekening
- FND 125: kleur en design
- LA 108: Compositie voor de kunstenaar
- VIS 150: Visuele ontwikkeling 1
Semester 3
- FA 110: Stilleven schilderij 1
- FND 116: Perspectief
- ILL 120: Geklede figuurtekening 1
- LA 120: Kunstgeschiedenis door de 15e eeuw
- LA 291: Carrières ontwerpen
Semester 4
- FA 222: Hoofden en handen
- ILL 233: Digitale media 2: Illustratieve beeldvorming
- LA 121: Kunstgeschiedenis door de 19e eeuw
- LA 202: Engels Compositie: Creative Persuasion & Argument
- VIS 205: Productie van visuele ontwikkeling
- VIS 230: Digitaal schilderen voor visuele ontwikkeling
- VIS 250: Visuele ontwikkeling 2
Semester 5
- ILL 220: Geklede figuurtekening 2
- LA 110: het korte verhaal schrijven
- LA 146: Anatomie van auto's
- VIS 280: Kleurscripts
- VIS 300: Omgevingsontwerp voor visuele ontwikkeling
Semester 6
- ILL 243: Geavanceerd perspectief voor illustratie, film en games
- LA 132: Geschiedenis van animatie
- LA 157: Het genie van beroep
- LA 171: Westerse beschaving
- VIS 235: Karakterontwerp voor visuele ontwikkeling (ZBrush)
- VIS 350: Visuele ontwikkeling voor live-actie
- VIS 364: Karakterontwerp 1: karakters tot leven brengen
Semester 7
- LA 131: Geschiedenis van gaming
- VIS 315: gebruikersinterface voor visuele ontwikkeling
- VIS 400: Visuele ontwikkelingsstijlen
- VIS 498: Samenwerkingsproject
Semester 8
- ILL 267: Anatomie van dieren
- LA 292: Programmering en cultuur
- LA 304: Crowdfunding en marketing via sociale media
- LA 306: Creatief spreken: presentatie voor ontwerpers
- VIS 405: Seniorportfolio voor visuele ontwikkeling
- VIS 500: Stage in visuele ontwikkeling: voor alle VIS-studenten
Galerij
Programma collegegeld
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.