- 4 volledig uitgeruste campussen
- 2000 Studenten
- 7 graden
- Meer dan 150 fulltime academische en administratieve medewerkers
- Meer dan 200 professionals uit de industrie als gastdocenten
- Meer dan 3600 alumni
AFDA
Invoering
De geschiedenis
AFDA werd in 1994 opgericht door Garth Holmes, Bata Passchier en Deon Opperman.
Vanaf het prille begin met 6 studenten, een gehuurde videorecorder en een kapotte tv, is het uitgegroeid tot een van de toonaangevende instellingen in zijn soort in de wereld van vandaag. AFDA heeft meer dan 1200 studenten, een vaste staf van meer dan 150 academici en beheerders, en 4 volledig uitgeruste campussen in Johannesburg, Kaapstad, Durban en Gqeberha. AFDA heeft een aantal van de beste filmmakers en acteurs van Zuid-Afrika voortgebracht en heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van een duurzame lokale entertainmentindustrie.
Het algemene doel
Een relevante onderwijsinstelling ontwikkelen die bijdraagt aan de opbouw van Afrikaanse naties en alle belanghebbenden beloont door een stimulerende, rigoureuze en wereldwijd geïntegreerde leerervaring te bieden die studenten productieve, innovatieve vaardigheden geeft, waardoor afgestudeerde leerlingen duurzame creatieve industrieën kunnen laten groeien.
De educatieve belofte
Studenten voorzien van de conceptuele, perceptuele en concrete vaardigheden die hen in staat zullen stellen zinvolle verhalende concepten en menselijk gedrag te creëren die relevant zijn voor doelgroepen en om deze verhalen waarheidsgetrouw en nauwkeurig te leveren door het juiste gebruik van medium en esthetische vorm en de werkgelegenheid van middelen om de voltooide productie nauwkeurig en economisch te produceren en te verkopen.
AFDA-onderwijsdoelstellingen
- Conceptuele, perceptuele en concrete vaardigheden bieden waarmee studenten zinvolle verhalende concepten kunnen bedenken en begrijpen waarom deze relevant kunnen zijn en de impact die ze kunnen hebben op doelgroepen en de samenleving in het algemeen.
- Begrijpen waarom menselijk gedrag en cultuur de agenten zijn waardoor verhalen worden belichaamd en emotioneel relevant worden gemaakt voor doelgroepen.
- Begrijpen hoe hun gekozen uitdrukkingsmiddel kan worden overwogen en gebruikt om hun verhaal waarheidsgetrouw en nauwkeurig te produceren.
- Begrijpen hoe esthetische elementen kunnen worden gebruikt om de juiste vorm van de wereld waarin het verhaal zich afspeelt vast te stellen en te produceren.
- Begrijpen hoe middelen moeten worden gepland en ingezet om een product economisch te produceren en te verkopen om een rendement op de investering te behalen.
Waarom AFDA?
- AFDA is de nr. 1 film, tv en performance school op het continent
- AFDA is een volledig geaccrediteerde instelling met 20 jaar ervaring in het tertiaire onderwijs
- AFDA is een internationaal erkend instituut en is volwaardig lid van CILECT - een internationale organisatie die meer dan 170 film- en tv-scholen vertegenwoordigt, waaronder USC (LA) en UCLA (LA), TISCH (NY), Columbia (Chicago), La femis (Parijs), GVIK (Rusland) om er maar een paar te noemen
- AFDA Alumni zijn bekroond, vakkundig en hebben een netwerk. Ze blijven een belangrijke bijdrage leveren aan de groei van de lokale entertainmentindustrie.
- AFDA is een met een Academy bekroond instituut en de eerste en enige Afrikaanse filmschool die de prijs voor beste buitenlandse studentenfilm academy won in 2006 en tweede werd als finalist in 2013
- AFDA heeft een aantal van de beste academici en praktijkmensen van Zuid-Afrika in dienst.
- AFDA heeft een uniek leersysteem dat studenten authentieke undergraduate & postgraduate leeromgevingen biedt die relevant zijn voor beroepsmogelijkheden in binnen- en buitenland.
- AFDA-studenten worden opgeleid om commercieel levensvatbare entertainmentproducten te produceren voor een lokaal publiek en voor niche online wereldwijde markten
- AFDA biedt studenten een echte kans om op zoek te gaan naar hun aanleg om zo hun passie te ontdekken en hun succesvolle beroepstraject uit te breiden
- Het leerproces van AFDA stimuleert en beloont innovatie, leiderschap en ondernemerschap.
AFDA is een van de toonaangevende resultaatgerichte filmscholen ter wereld
AFDA-afgestudeerden leren om inheemse producten en goederen voor de lokale en internationale markt te bedenken, creëren en ontwikkelen
In de loop van een rijke ondernemersgeschiedenis die teruggaat tot 1994, heeft AFDA een reputatie opgebouwd als een van de toonaangevende instellingen in zijn soort in de wereld van vandaag. Hoewel onze staat van dienst voor zichzelf spreekt, vernieuwen we voortdurend onze toewijding aan het faciliteren van een omgeving die hoogwaardig menselijk en intellectueel eigendom ontwikkelt met de relevante vaardigheden om te gaan met de ontberingen van een snel groeiende en steeds veranderende entertainmentindustrie.
Op onze volledig uitgeruste campussen in Johannesburg, Kaapstad, Durban, Port Elizabeth en Botswana leiden we afgestudeerden op om bij te dragen aan een van de grootste groeisectoren ter wereld: entertainment. In de geglobaliseerde economie is culturele uitwisseling een waardevolle valuta. AFDA-afgestudeerden leren om inheemse producten en goederen voor de lokale en internationale markt te bedenken, creëren en ontwikkelen.
Onze studenten worden niet alleen opgeleid om winstgevende en duurzame carrières op deze markt te smeden, maar worden aangemoedigd om zichzelf te ontwikkelen als werkgevers - de culturele ondernemers van de toekomst. Onze alumni hebben hun bedrijfstak nieuw leven ingeblazen met de kwaliteit van hun intellectuele eigendom, vaardigheden en talent. Meer dan 90% van onze Honours-alumni werkt en is werkzaam in het door hen gekozen vakgebied.
AFDA-films worden vertoond op talloze internationale festivals en zijn wereldwijd uitgezonden. AFDA won vele prestigieuze prijzen, waaronder de Student Academy Award winnaar en finalist op het festival van Cannes in 2006 en een SAFTA (South African Film and Television Award) in 2007. AFDA is een volwaardig lid van CILECT - de International Association of Accredited Film and Television Schools.
AFDA behoudt zich het recht voor om informatie of cursusaanbiedingen zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen of in te trekken. Waar mogelijk zal AFDA zich inspannen om alle personen en/of organisaties die hierdoor worden getroffen, hiervan op de hoogte te stellen.
Ben jij #MadeforAFDA?
AFDA is een uniek instituut dat zich richt op meerdere intelligenties. Als we verwijzen naar de tests van Gardner voor meervoudige intelligentie - AFDA's gevarieerde aanbod van keuzevakken/disciplines richt zich op al deze intelligenties. Wie ben jij?
Wat maakt AFDA uniek?
AFDA biedt een leersysteem dat gebruik maakt van een divers aantal leerstrategieën en methodologieën, waaronder stilzwijgend leren, leren door benadering, samenwerkend leren, steigerend leren en leren door socialisatie.
Het AFDA leer- en beoordelingssysteem richt zich op wat Howard Gardner 'Meervoudige Intelligenties' heeft genoemd. Deze diverse intelligenties zijn:
- Visueel-ruimtelijk
- Lichamelijk-kinesthetische
- Muzikaal
- interpersoonlijk
- intrapersoonlijk
- taalkundig
- Logisch wiskundig
De creatieve industrie vraagt om diverse specialisaties (intelligentie's) die op een economisch haalbare manier kunnen samenwerken om tot een hoog productieniveau te komen.
AFDA-studenten krijgen de kans om hun aanleg te ontdekken en zo hun carrièrepad uit te stippelen.
AFDA gebruikt een leersysteem dat is ontworpen om om te gaan met de kansen en uitdagingen van de kenniseconomie en de toekomst. Het is een marktgerelateerd leersysteem dat zich richt op het publiek en de doelmarkt.
We bieden een op resultaten gebaseerd leersysteem dat een directe aanpak vereist, gericht op leiderschap, creativiteit, innovatie en ondernemerschap. Dit bootst de branche na en vindt plaats in een authentieke leeromgeving.
AFDA richt zich op de doelen van de leerling.
AFDA-studenten doen geen traditionele examens. Studenten worden beoordeeld op individuele basis en in team-/groepsgericht onderzoek. Een toepassing van theorie en onderzoek in de creatie en tentoonstelling van entertainment content of in de ontwikkeling en het te gelde maken van ondernemende business en disruptieve technologieën is wat primair de beoordeling vormt bij AFDA.
AFDA's leerproces is zeer effectief en creëert een netwerk van geschoolde afgestudeerden die een carrière kunnen opbouwen in de entertainment-, media- en andere creatieve industrieën.
Statistieken
Galerij
accreditaties
Locaties
- Johannesburg
41 Frost Avenue, Auckland Park 2092 Johannesburg, South Africa, , Johannesburg
- Cape Town
18 Lower Scott Road, Observatory 7925 Cape Town, South Africa, , Cape Town
- Durban
2a Highdale Road, Glen Anil 4051 Durban, South Africa, , Durban
- Port Elizabeth
Gqeberha, 28 Bird Street, Central 6006, , Port Elizabeth