
Bachelor of Arts (Honours) in media- en communicatiewetenschappen
Kuala Lumpur, Maleisië
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Jun 2025
COLLEGEGELD
USD 22.615 *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* totaal voor Maleisische studenten: RM 78.000 | totaal voor internationale studenten: RM 88,200 / USD 22,615
Invoering
APU-DMU dual degree programma
Studenten die een bacheloropleiding volgen, hebben de mogelijkheid om zich aan te APU -DMU Dual Degree Scheme. Volgens deze regeling ontvangen studenten bij het afstuderen 2 diploma's en transcripties: 1 van Asia Pacific University ( APU ), Maleisië en 1 van De Montfort University (DMU), VK.
toelatingen
leerplan
Programma overzicht
Dit programma is specifiek ontworpen om studenten te voorzien van:
- Deskundig met enige praktische en technische expertise in media- en communicatiediscipline in overeenstemming met de vereisten van de industrie.
- Effectief in communicatie en blijk geven van goede leiderschapskwaliteit in een organisatie.
- In staat om media- en communicatiegerelateerde problemen of problemen innovatief, creatief en ethisch te analyseren en op te lossen door middel van een duurzame aanpak.
- In staat om ondernemersvaardigheden aan te tonen en de noodzaak van een leven lang leren te erkennen voor succesvolle loopbaanontwikkeling op het gebied van media en communicatie.
Graad niveau 1
Studenten worden uitgerust met het theoretische en conceptuele kader van media en communicatie als discipline. Daarnaast zullen studenten ook worden blootgesteld aan het basisbegrip van de context waarin de media- en communicatie-industrie opereert door middel van modules zoals Contemporary Media Studies, Principles of Public Relations, Digital Illustration and, Marketing Fundamentals, Consumer Behaviour en Creative Practice.
Gemeenschappelijke modulen
- Interculturele communicatie
- Inleiding tot grafisch ontwerp
- Digitale illustratie
- Basisprincipes van marketing, consumentengedrag en creatieve praktijken
Gespecialiseerde modulen
- Kernconcepten in communicatietheorieën
- Principes van adverteren
- Hedendaagse mediastudies
- Principes van public relations
Graadniveau 2
Er wordt een breder scala aan vaardigheden aangeleerd, waarbij studenten een beter begrip krijgen van het brede scala aan massamediatools en de gespecialiseerde communicatieve vaardigheden die in de media- en communicatie-industrie kunnen worden toegepast. We zullen hun creativiteit en innovatie verder koesteren, evenals onafhankelijk leren om hen voor te bereiden op de hedendaagse mediaomgeving.
Gemeenschappelijke modulen
- Visuele cultuur
- Creativiteit en innovatie beheren
Gespecialiseerde modulen
- Strategische evenementenplanning en -beheer
- Public Relations-strategieën en -tactieken
- Sociale media
- Onderzoek naar media en communicatie
- Journalistiek
Keuzemodules (kies er 1)
- Politieke communicatie
- Digitale en ervaringsgerichte reclame
Stage (16 weken)
Studenten volgen een stage/industriële training voor een periode van minimaal 16 weken om hen voor te bereiden op een soepele overgang van de klas naar de werkomgeving.
Diploma niveau 3
Studenten zullen gebruik maken van hun eerdere studies en industriële ervaring om hun vertrouwdheid uit te breiden om zich te specialiseren in een bepaald mediagebied en om superieure vaardigheden in communicatiepraktijken en innovatieve creatieve output te ontwikkelen. Voor een afstudeerproject moeten ze een hands-on media- en communicatieproject volgen om alle expertise en vaardigheden toe te passen die ze hebben opgedaan in zowel de klas als de stage. De succesvolle afronding van het afstudeerproject is een bewijs van het vermogen van de student om mediakennis en communicatieve vaardigheden, kritisch denken en analytische vaardigheden te combineren om een persoonlijk prestatieportfolio te produceren.
Gemeenschappelijke modulen
- Crisiscommunicatie
Gespecialiseerde modulen
- Overtuigend copywriting
- Publiek en Fandom
- Onderzoek in media- en communicatiewetenschappen
- Uitgezonden journalistiek
- Wereldwijde advertentiepraktijken
- Media- en communicatieproject
Keuzemodules (kies er 1)
- Communicatie-audit en strategie
- Geïntegreerde marketingcommunicatiepraktijk
MQA verplichte vakken*
- Etnische Relaties (M'sian Studenten)
- Islamitische en Aziatische beschaving (M'sian Students)
- Maleisische studies (internationale studenten)
- Maleise communicatietaal (internationale studenten)
- Professionele communicatieve vaardigheden op de werkvloer
- Werknemers- en werkgelegenheidstrends
- Co-curriculum
(* Alle studenten moeten deze modules met succes voltooien, zoals bepaald door het Malaysian Qualification Agency.)
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
- Journalist
- Tekstschrijvers
- Communicatie uitvoerend
- Merk manager
- Campagne ontwikkelingsmanager
- Reclame- en promotiemedewerker
- Media Sales Medewerker
- Social Media Strateeg
- Social media manager
- Producent van digitale media
- Specialist in merkcommunicatie
- Inhoud ontwikkelaar
- Marketing Coördinator
- Schrijver van digitale inhoud