BSc (Hons) in multimediatechnologie - VR/AR-specialisatie
Kuala Lumpur, Maleisië
DUUR
3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Jun 2024
COLLEGEGELD
USD 22.615 *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* totaal voor Maleisische studenten: RM 87.000 | totaal voor internationale studenten: RM 88,200 / USD 22,615
Invoering
APU-DMU dual degree programma
Studenten die een bacheloropleiding volgen, hebben de mogelijkheid om zich aan te APU -DMU Dual Degree Scheme. Volgens deze regeling ontvangen studenten bij het afstuderen 2 diploma's en transcripties: 1 van Asia Pacific University ( APU ), Maleisië en 1 van De Montfort University (DMU), VK.
Meer dan alleen een diploma informatietechnologie
APU's BSc (Hons) in multimediatechnologie met een specialisatie in VR/AR-graad is ontworpen om u een voorsprong te geven met de nieuwste technologieën die in lijn zijn met de industriële revolutie 4.0.
toelatingen
leerplan
Programma overzicht
Dit programma is specifiek ontworpen om studenten te voorzien van:
- Grondige kennis van multimediaconcepten, -principes en -technologieën.
- De kennis en vaardigheden die nodig zijn om in de multimedia-industrie te werken als auteur, animator of modelbouwer.
- De specifieke vaardigheden die nodig zijn om 3D-modellen en animatie, digitale muziek, video en vergelijkbare creatieve middelen te maken.
Graad niveau 1
Studenten leren fundamentele vaardigheden die vereist zijn door technische multimediaprofessionals, en een basiskennis van programmeren en systeemontwerp. Sommige gespecialiseerde modules bieden de basiskennis van multimediatechnieken zoals 3D-graphics, digitale afbeeldingen en meer. De modules helpen hen ook persoonlijke en organisatorische vaardigheden te ontwikkelen en creativiteit en innovatie te stimuleren. Aan de andere kant wordt een opwindende leveringsbenadering van multimedia-inhoud in virtual reality en augmented reality benadrukt in de Inleiding tot VRAR.
Gemeenschappelijke modulen
- Systeemanalyse en -ontwerp
- Python-programmering
- Wiskundige concepten voor computers
Gespecialiseerde modulen
- Inleiding tot VR/AR
- Webdesign en ontwikkeling
- Audio-Visuele Technologie
- Inleiding tot grafische en basis 3D-toepassingen
- Digitale beeldproductie
Keuzemodules (kies er 2)
- Intercultureel bewustzijn en culturele diversiteit OF digitaal denken en innovatie
- Inleiding tot objectgeoriënteerd programmeren OF Inleiding tot visueel programmeren
Graadniveau 2
Er wordt een breder scala aan vaardigheden geleerd, waarbij studenten een beter begrip krijgen van het brede scala aan multimediatoepassingen door middel van componenten, kaders, richtlijnen en technieken in animatie, audio en visueel. We zullen hun creativiteit en innovatie verder koesteren, evenals onafhankelijk leren om hen voor te bereiden op de werkplek. Daarnaast wordt op dit niveau het belang van auteursrecht op digitale inhoud genoemd. Bovendien duik je in de context van virtual reality (VR) en augmented reality (AR) met de principes en technologie van VR en AR die theoretisch en praktisch worden gebruikt in de markt en projecten.
Gemeenschappelijke modulen
- Programmeren voor gegevensanalyse
- Creativiteit & Innovatie
- Onderzoeksmethoden voor computers en technologie
Gespecialiseerde modulen
- Multimedia-applicaties
- Interactieve inhoudsontwikkeling
- Basismodellering van 3D-computerkarakters
- Digitale audio en video
- VRAR-ontwerpprincipes
- Geavanceerde Virtual Reality-technologie
- Intellectuele eigendom, ethiek en juridische kwesties
- Simulatie, visualisatie en virtual reality
Keuzemodules (kies er 1)
- Web applicaties
- Menselijke computerinteractie
Stage (16 weken)
Studenten volgen een stage/industriële training voor een periode van minimaal 16 weken om hen voor te bereiden op een soepele overgang van de klas naar de werkomgeving.
Diploma niveau 3
Studenten zullen gebruik maken van hun eerdere studies en industriële ervaring om hun vertrouwdheid op het gebied van multimediatechnologie uit te breiden en hun persoonlijke en professionele ontwikkeling te verfijnen. Studenten gaan verder in mediascripttechnologie en meer geavanceerde multimedia-ontwikkeling en -technieken. Bovendien moet u de percepties en feedback van uw gebruikers leren en analyseren, bijvoorbeeld sociaal-economische factoren, culturen en regionale overwegingen in Gebruikerservaring en HCI en Bruikbaarheid. In dit jaar heb je de kans om de academische en praktische aspecten van je studiegebieden te ontwikkelen via studentenprojecten. Bovendien rust je jezelf opnieuw uit op basis van je studiegebied, zoals het genereren van de virtuele omgeving en het superponeren van door de computer gegenereerde afbeeldingen op de kijk van een gebruiker op de echte wereld.
Gemeenschappelijke modulen
- Innovatiemanagement en ontwikkeling van nieuwe producten
- Project management
Gespecialiseerde modulen
- Stereoscopisch zichtsysteem
- HCI en bruikbaarheid
- Geavanceerde 3D-karaktermodellering en -animatie
- Multimedia-scripting
- VRAR-ontwerpproject
- Gebruikerservaring
- Onderzoeken in multimediatechnologie
- Multimediaal Technologie Project
Keuzemodules (kies er 1)
- Mobiele en webmultimedia
- Audio voor computerspellen
MQA verplichte vakken*
- Etnische Relaties (M'sian Studenten)
- Islamitische en Aziatische beschaving (M'sian Students)
- Maleisische studies (internationale studenten)
- Maleise communicatietaal (internationale studenten)
- Professionele communicatieve vaardigheden op de werkvloer
- Werknemers- en werkgelegenheidstrends
- Co-curriculum
(* Alle studenten moeten deze modules met succes voltooien, zoals bepaald door het Malaysian Qualification Agency.)
Opmerking: het specialisme verschijnt alleen in de academische transcriptie.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
- Visuele ontwikkelaar
- Motion Graphic Designer
- Ontwikkelaar gebruikersinterface (VR)
- VR-scenario-ontwikkelaar
- VR-video-ingenieur
- Multimedia ontwerper (videobewerking)
- Grafisch en multimedia-executive
- Interactieve ontwikkelaar/creatieve multimediaprogrammeur
- Extended Reality(XR)-inhoudontwikkelaar
- VR/AR-toepassingsingenieur
- VR/AR-webontwikkelaar
- Unity-ontwikkelaars (VR/AR/MR)
Azië'S 1ST XR-studio doordrenkt met een ingebouwde mixed en extended reality-infrastructuur
VRAR heeft tijdens de COVID-19-pandemie veel oplossingen geboden om samenwerking mogelijk te maken. Met de mogelijkheid om de trainingstijd te minimaliseren en hulp op afstand mogelijk te maken, wordt verwacht dat deze nieuwe digitale trends nog meer zullen groeien naarmate de vraag naar technologie in de markt toeneemt.
Dit programma van APU is ontworpen om tegemoet te komen aan een groot aantal technologieën: VR, AR, Mixed Reality (MR) en Extended Reality (XR). In 2020 heeft APU in samenwerking met onze branchepartner Ministry XR de eerste XR-studio in Maleisië opgericht onder universiteiten.